جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

باهوش‌ها از چه اپ‌هایی استفاده می‌کنند؟ 7 اپ برای آدم‌های باهوش

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
باهوش‌ها از چه اپ‌هایی استفاده می‌کنند؟ 7 اپ برای آدم‌های باهوش

بالاخره باهوش‌ها باید تفاوت‌هایی در رفتارها و رویکردهاشون در قبال مسائل مختلف داشته باشن؛ یکی از این تفاوت‌ها در استفاده از امکانات و اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند معلوم می‌شه. آدم‌های باهوش سعی می‌کنن کارها رو بهتر انجام بدن و بازده خودشون رو بالا ببرن. خیلی‌هاشون برای این کار از اپ‌های موبایل هم استفاده می‌کنن. در این نوشته، 7 تا اپلیکیشن ایرانی و خارجی در حوزه‌های مختلف رو معرفی می‌کنیم که بیشتر آدم‌های باهوش به احتمال زیاد روی گوشی خودشون دارن.

1. اپلیکیشن آی‌بوکس

وقتی کتاب می‌خونیم، در واقع با مغز فرد دیگه‌ای فکر می‌کنیم؛ و این کمک می‌کنه فکر خودمون رو گسترش بدیم. اما سرانه مطالعه پایینِ و دلایل مختلفی هم داره؛ که یکی از اون‌ها وقت نداشتن. اینجاست که اپ‌هایی مثل آی‌بوکس (iBooks) واقعا به کار میان.

خود شما چه استفاده‌ای از وقت اضافی در تاکسی و مترو می‌کنید؟ یا در طی زمان‌های استراحت چه می‌کنید؟ باهوش‌ها از همین فرصت‌های کوتاه برای خوندن کتاب با اپلیکیشن آی‌بوکس استفاده می‌کنن. این اپ رایگان، کتاب‌خونه فوق‌العاده بزرگی برای کسانی که به خوندن کتاب به زبان اصلی علاقه دارن. البته آی‌بوکس فقط برای سیستم عامل آی‌اُاس طراحی شده.

2. اپلیکیشن تاگل

آدم‌های باهوش می‌دونن چطوری از وقتشون استفاده کنن. این مدیریت وقت، با اپلیکیشن‌ها خیلی راحت‌تر از گذشته هم است. یکی از بهترین اپ‌هایی که به آدم‌های باهوش کمک می‌کنه وقتشون رو در دست بگیرن و استفاده بهینه بکنن، اپلیکیشن تاگل (Toggl) است.

یکی از امکانات جذاب تاگل این که به اپ می‌گین چه کاری می‌خواهید انجام بدید، بعد تایمر رو می‌زنید، کار رو انجام می‌دید، و وقتی تموم شد، تایمر رو متوقف می‌کنید. تاگل کارها و زمان موردنیازشون رو پردازش کرده و بهتون کمک می‌کنه از وقتتون بهتر استفاده کنید. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌اُاس در دسترس است.

3. اپلیکیشن تد

طی چند سال اخیر، سخنرانی‌های تد محبوبیت فوق‌العاده‌ای بین همه پیدا کرده‌ن؛ کلی از این سخنرانی‌ها به زبان اصلی یا با زیرنویس‌های فارسی، تو شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شه. سخنرانی‌های تد به آدم کمک می‌کنن به چیزهایی فکر کنه، و طوری فکر کنه که تا حالا تجربه نکرده.

اپلیکیشن تد (TED) راه آسون و سریعی برای دسترسی به همه سخنرانی‌های جذاب تد محسوب می‌شه. این اپ امکانات زیادی داره، می‌تونید کلیپ‌هایی رو ببینید که محبوبیت زیادی دارن، یا ویدئوهایی با موضوعات موردعلاقه‌تون رو جست‌وجو کنید؛ حتی قابلیتی با عنوان «سورپرایزم کن!» داره که با زدن یه دکمه، خود اپ با شناختی که از علایق شما پیدا کرده، یه ویدئوی جذاب براتون انتخاب می‌کنه. اپ تد روی هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌اُاس نصب می‌شه.

4. اپلیکیشن هوم ورک‌اوت

از قدیم گفتن «عقل سالم در بدن سالم است». اپ هوم ورک‌اوت (Home Workout) به آدم‌های باهوش کمک می‌کنه بدنشون رو هم بسازن، اون هم بدون هیچ وسیله‌ای! فقط کافی این اپ رو نصب کنید، و هدفتون رو مشخص کنید که برای سلامتی ورزش می‌کنید، یا بدن عضلانی می‌خواهید.

اپ هوم ورک‌اوت برنامه اختصاصی شما بر اساس شرایط جسمی و اهدافتون رو مشخص کرده و بهتون کمک می‌کنه در بازه‌های زمانی مشخص، تمرین و ورزش کنید. فقط باید نصب کنید و ببینید! این اپ هم برای سیستم عامل اندروید، و هم آی‌اُاس در دسترس است.

5. اپلیکیشن دولینگو

هرقدر درباره رابطه یادگیری یه زبان جدید با بالاتررفتن هوش بگیم، کم گفتیم! برای یادگیری زبان هم اپی بهتر از دولینگو (Duolingo) پیدا نمی‌کنید. دولینگو یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان که کلی زبان‌های مختلف هم داره.

کار با دولینگو مثل بازی می‌مونه؛ به هر سؤالی که جواب می‌دید، امتیاز می‌گیرید، و در طول هر 24 ساعت باید امتیاز مشخصی جمع کنید تا بتونید به مرحله بعد برید. ضمن اینکه با امتیازهاتون کارهای مختلفی انجام می‌دید. دولینگو اون‌قدر جذاب و در عین حال مؤثر که تو خیلی از مدارس آمریکایی و اروپایی ازش استفاده می‌کنن. اپلیکیشن دولینگو روی همه سیستم‌های عامل اندروید، آی‌اُاس و حتی ویندوز کار می‌کنه.

6. اپلیکیشن پرسونال ذن

آدم‌های باهوش بازی هم می‌کنن، اما بازی‌هاشون با بقیه فرق داره که یکی از اون‌ها پرسونال ذن (Personal Zen) است. این اپ به باهوش‌ها کمک می‌کنه استرس خودشون رو کنترل کنن. پزشک‌ها هم تأثیر بازی پرسونال ذن بر کاهش استرس رو تأیید کرده‌اند. توسعه‌دهنده‌های بازی این اپ رو به‌کمک گروهی از عصب‌پژوه‌های خبره ساخته‌اند. البته پرسونال ذهن فقط روی سیستم عامل آی‌اُاس کار می‌کنه.

7. اپلیکیشن دیجی‌پی

اون‌چه خوبان حوزه مالی و پرداخت همه دارن، دیجی‌پی یک‌جا داره! با اپلیکیشن دیجی‌پی می‌شه شارژ سیم‌کارت خرید، عوارض جاده‌ای و طرح ترافیک و کرایه تاکسی پرداخت، برای انتقال وجه از مبدا بیش از 20 بانک اقدام کرد، می‌شه قبض‌های خدماتی و حتی جریمه پلیس رو تسویه کرد، به خیریه‌ها کمک کرد و....

تازه می‌شه کیف پول الکترونیکی دیجی‌پی رو هم فعال کرد و همه کارهای بالا رو سریع‌تر و آسون‌تر، بدون واردکردن اطلاعات کارت بانکی یا گرفتن رمز پویا انجام داد! خلاصه اینکه خیلی از آدم‌های باهوش، اپلیکیشن دیجی‌پی رو روی گوشی دارن و با استفاده از قابلیت‌های این اپ، کارهای روزمره رو سریع‌تر انجام میدن. به همین خاطر هم وقت بیشتری برای رسیدن به کارهای مهم‌تر پیدا می‌کنن.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید