جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

با امید زنده ایم

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
با امید زنده ایم

بهتر است برای امید داشتن با نقل یک داستان شروع کنیم که ممکن است برای شما آشنا باشد. در یک شهری که همیشه آفتابی بود، روزی شایعه شد که قرار است باران ببارد. اهالی شهر قرار گذاشتند تا برای دیدن باران در میدان شهر جمع شوند. در ساعتی مشخص همه اهالی جمع شدند و منتظر باران شدند و در این میان تنها کسی که با چتر آمده بود یک پسر بچه بود. امید و باور را باید از آن کودک یاد گرفت، زیرا تنها کسی بود که امید و باور داشت که آن‌روز باران می­‌آید او بود که با چتر آمد. ممکن است حرف زدن از امید کار آسانی باشد اما داشتن امید مبحث دیگری است که نیاز به تمرین و فرهنگ سازی آن در خودمان دارد.

امید

تاثیر امید داشتن در زندگی انسان‌ها

شاید با انسان­‌هایی برخورد داشته‌­اید که با داشتن امید در دل بیماری­‌ها و مشکلات سخت به خودشان و فشارهای زندگی­شان کمک کردند اما انسان­‌هایی که غرق در آرامش و رفاه هستند با کوچک­ترین ضربه‌­هایی نا امید می­‌شوند و زندگی را برای خودشان سخت می‌­کنند. دنیا در پاسخ به افرادی که همواره امواج منفی را در زندگی­شان وارد می­‌کنند و با ضعیف­ترین فشارها از پای می‌­افتند، آن‌ها را در معرض آزمایش قرار می‌­دهد و زندگی را برایشان سخت تر می‌­کند اما برای افرادی که همواره امید را سرلوحه شان قرار دادند، شادی و سلامت می­‌دهد و راه زندگی­شان را همراه با امید عجین می­‌کند.

یک انسان نا امید زندگی نمی‌کند

نا امیدی مثل یک بیماری مسری در جامعه شیوع پیدا می­‌کند. یک انسان نا امید زندگی امروز و آینده خود را خراب می­‌کند و همواره نمی­‌تواند زندگی مد نظر خودش را پیدا کند، چراکه نا امیدی مثل یک ویروس تمام منابع انرژی مثبت را برای او غیرفعال می­‌کند. امید را باور داشته باشید. امید عمیق با تمرین به دست می‌­آید. از کسی که در نا امیدی دست و پا می‌­زند، نباید انتظار داشت که در طول یک روز خودش را عوض کند اما باید به او راه امید بخشی را نشان دهیم و تا کمکی از دستمان برمی‌­آید، او را به این راه هدایت کنیم. انسان‌­هایی که در طول روز با آن‌ها رابطه داریم، در رسیدن به هدف و پیدا کردن راه ما بسیار موثرند، پس سعی کنیم دوستانمان را از افرادی انتخاب کنیم که امید را در خودشان به اثبات رسانده‌­اند.

چگونه امید به زندگی پیدا کنیم

امید به زندگی را باید تمرین کرد. با خواندن کتاب­‌های تشویق­‌گر یا خواندن بیوگرافی افرادی که موفق شده‌­اند، می‌­توانیم خوشبخت زندگی کردن و امید داشتن را تمرین کنیم. خواندن زندگی افرادی که در دل مشکلات و با وجود تمام بدبختی‌­ها و مشکلات، خودشان را بالا کشاندند و از فلاکت زندگی رها کردند، جذاب است. اگر شما هم نا امید هستید، اگر احساس پوچی و سرافکندگی می‌­کنید، نگاهی به لیست موفق ترین افراد بیندازید. کمتر کسی است که از دل ثروت، ثروتمند شده باشد و یا از دل موقعیت، مشهور شده باشد. اما زیادند افرادی که از دل بدبختی و فقر، ثروتمند شده­‌اند و از دل بیچارگی موفق شدند. امید و هدف رموز موفقیت شماست. هدفمند و جهت­دار در راستای چیزی که می­‌خواهید با امید ادامه دهید و همواره به خودتان و استعدادی که خدا در وجودتان نهاده است، ایمان داشته باشید.

امید داشتن به منظور فریب دادن خودمان است؟

امید داشتن را با گول زدن اشتباه نگیرید. اشتباه است اگر بدون دلیل و منطق به تمام اعمال اشتباهی که دلمان می‌­خواهد رسیدگی کنیم و هدفمان رانادیده بگیریم و در نهایت با دیدن نتیجه‌­ی غیردلخواه به خودمان بگوییم که ما امید داشتیم که به هدفمان برسیم. امید داشتن را باید در جهت درست و با هدف به کار گرفت. امید را باید باور داشته باشیم. خودباوری را باید در خودمان تقویت کنیم. اگر در راهی که می­‌خواهیم برویم به خودمان و استعدادمان باور داریم، حرف‌های دیگران را نشنیده بگیریم و سرسختانه برای هدفمان بجنگیم. امید به خدا را دست کم نگیریم و باور داشته باشیم که حتی اگر تمام دنیا جلوی ما بایستند، ما می‌­توانیم با باور و امید به خدا جلوی همه بایستیم. با فریب دادن خودتان نسبت به شرایط تنها زمان را از دست خواهید داد. امید را از امروز در زندگی جاری کنید.

آیا امید باعث می‌شود تا واقعیت را انکار کنیم؟

همیشه باید به واقعیت واقف بود. زندگی در رویا و ابهام باعث می­‌شود که هیچگاه حقیقت را قبول نکنید و همیشه با موجی از دروغ و رویاپردازی زندگی­ واقعی­تان را نادیده بگیرید. امید داشتن به معنای توقف حرکت شما نیست. بلکه این واژه باید محرک شما برای رسیدن به هدف­تان باشد. امید باعث می­‌شود که سختی­‌ها آسان­‌تر به نظر برسند و باور ما را تقویت می­‌کند. بسیاری از مردم با شنیدن کلمه­‌ی امید آن را تنها یک کلمه­‌ی گول زننده می­دانند و با بی رحمی آن را رد می­‌کنند، همین افراد با برخورد به اولین مانع در زندگی از سیاهی زندگی­شان شکایت می­‌کنند اما در پاسخ به این افراد باید گفت این شما بودید که باعث شدید سیاهی در زندگی­تان سایه افکند و با بی مهری بزرگ­ترین موهبت را از زندگی­تان فراری دادید، پس حالا به دنبال امید بگردید و اگر پیدایش کردید اجازه ندهید که هیچگاه از زندگی­تان خارج شود.

چند درصد از جوانان امید به زندگی دارند؟

متاسفانه آمار و ارقام خبر از افسردگی و ناراحتی زیاد در جوانان می­‌دهد. شرایط نادرست، نداشتن شغل، غیرکارآمد بودن مدارک تحصیلی و هزاران علت دیگر باعث می­‌شود که ناامیدی بخش مهمی از جامعه را بگیرد. اما همیشه باید به خودمان هدفمان را گوشزد کنیم و بدانیم که همه‌­ی افرادی که به موفقیت رسیدند در همین شرایط بوده است. سعی کنیم از بدترین شرایط، بهترین استفاده را ببریم. فقط حال و الان خودمان را در نظر نگیریم، بلکه به فکر آینده باشیم. آینده‌­ای که تمام تلاشمان را برای آن می­‌کنیم. سعی کنیم ابتدا با تلقین خوشبختی و سپس با پرورش آن به یک انسان امیدوار تبدیل شویم.

امید به آینده چگونه میسر می‌شود؟

در شرایط دشوار عموما امید داشتن کار سختی است، اما یکی از ویژگی­‌های مهم و دشوار امید همین است که در شرایط سخت خودش را به سختی نشان می­‌دهد و برای پیدا کردن آن باید سخت تر از قبل عمل کرد. امید به آینده به معنی باور داشتن به خودمان، اعتقاد داشتن به رویاهایمان و تمام ویژگی­‌هایی است که ما را ساخته است. امید به آینده در شما انگیزه ایجاد می­‌کند و راه را برای رسیدن به هدفتان آسان­‌تر می­‌نماید. امید به آینده شما را آدم شادتری می­‌کند و سیاهی­‌های افسردگی و نا امیدی را از شما دور می­‌کند. یکی از خاصیت­‌های امید به آینده این است که از نفوذ نا امیدی در ما جلوگیری می­‌کند و دائما تلاش می‌­کند که سختی­‌های زندگی را از ما دور کند و در نهایت به ما آسانی بیشتری عرضه دارد.

امید را  در دل سیاهی پیدا کنید

زمانی که شما شاد زندگی می­‌کنید و به هر طریقی زندگی سلامتی دارید به فکر داشتن یا نداشتن امید نیستید زیرا در آن لحظات زندگی بر وفق مراد شما است. معنای امید دقیقا زمانی که شما ناراحت و افسرده‌­اید یا غمگین و شکست خورده هستید باید حضور پیدا کند. در آن لحظات اگر شما تسلیم مشکلات نشوید و دائما به خودتان بگویید که من امیدوارم، قطعا امید به شما کمک می‌­کند که از پس مشکلات بربیایید. امید در نا امیدی، شادی در ناراحتی، باور در عین ناباوری و سلامتی در بیماری قدرتشان را نشان می­‌دهند. شرایط سخت و ناامیدکننده هست که باور و امید شما را معنا می‌­بخشد.

امید را خودتان به خودتان هدیه دهید

بدانید که همیشه در هر شرایطی کسی به داد شما نمی­‌رسد و یا بهتر است بگوییم که از کسی انتظار بیهوده نداشته باشید. اگر کسی به شما کمک کرد، نظر لطف او را می­‌رساند اما اگر به کمک شما نشتافتند از کسی دلگیر نشوید. در شرایط سخت فقط خودتان باید به خودتان کمک کنید. اگر افسرده و غمگینید از کسی توقع نداشته باشید که حال دلتان را خوب کنید. از تنها کسی که باید متوقع باشید، شخص خودتان است. امید داشتن یعنی باور داشتن به خدا و استعدادهایی که در ما قرار داده است. با امید داشتن باعث روشنایی و خوشبینی در زندگی شوید و همواره شادی و نشاط را در زندگی باور کنید.

با امید شاد زندگی کنید

امید مایه نشاط و زندگی است. تصور کنید یک روزی را که هیچ امیدی در زندگی نداشته باشید. صبح از خواب بیدار می‌­شوید و کتری را روی گاز می­‌گذارید اما امیدی به جوش آمدن آب ندارید، صبحانه می­‌خورید اما امیدی به هضم غذا ندارید، به سرکار می‌­روید اما امیدی به حقوقی که دریافت خواهید کرد، ندارید. از سرکار برمی­‌گردید و امیدی به زنده رسیدن به خانه را ندارید. می‌­خوابید و امیدی به بیدار شدن ندارید. شما تماما سیاهی­‌های زندگی را می­‌بینید و این درحالی است که بخش اعظمی از این نا امیدی‌­هایی که به آن فکر کردید، برای شما اتفاق نخواهد افتاد. دانشمندان دو گلدان گل را در شرایط یکسان آب و هوایی قرار دادند و به یک میزان به گل‌ها رسیدگی کردند. اما تفاوت در اینجا بود که هر روز به یکی از گلدان‌­ها حرفهای مثبت می‌­زدند و به یکی از گلدان‌ها حرف‌های منفی. گلدانی که روزانه حرف‌های منفی زیادی را دریافت می‌­کرد، پس از یک هفته خشک شد و اما گلدانی که حرف‌های مثبت را دریافت می‌­کرد، گل داد و رشد کرد. امید مثل همین موضوع می­‌تواند امیدبخش و نا امیدی می­‌تواند فلاکت بار باشد.

با وجود تمام مشکلات چگونه امید داشته باشیم؟

باید بدانید که سفیدی در دل سیاهی معنی می‌­دهد. اگر تمام مشکلات جهان بر شما وارد بود، باید امید را استحکام بدهید. امید داشتن در دل نا امیدی معنی می­‌دهد. یک نفر ممکن است ثروت زیادی داشته باشید اما سلامت نباشید. یک نفر ممکن است سلامت باشد اما فقیر باشد.  یک نفر ممکن است هم سلامت باشد و هم ثروتمند اما آسایش نداشته باشد و یک نفر ممکن است همه چیز داشته باشد اما نا امید باشد. خودتان را با بقیه مقایسه نکنید. شما در دل مشکلات مردم نیستید و از آن‌ها خبر ندارید. اما همیشه بابت چیزهای خوبی که دارید سپاسگزار باشید و به پاس تمام نیکی‌­هایی که خدا در حق شما روا داشته چیزهای نداشته یا کم داشته را ببخشید و همواره امید را سرلوحه زندگی­تان قرار بدهید.

امید اولین و آخرین راه

در زمان­‌هایی که زندگی خودتان را سراسر غم و اندوه می‌­بینید، امید پشت یکی از درهای بست‌ه­ای که کلیدش در دست شماست، نشسته است. امید در دل همه و در زندگی همه وجود دارد و خدا یکی از موهبت‌­هایی که در زندگی هرکسی قرار داده است، امید است. امید در واقع اولین راه برای ورود به دنیای تحول یافته شما و در آخر، آخرین راه برای بازگشت از زندگی منفی شماست. به قدرت امید باور داشته باشید و بدانید که اگر کسی در زندگی امید نداشته باشد، در واقع مرده است. اگر نا امید شدید تا خیلی در این برزخ غرق نشدید به سرعت به امید برگردید.

امید بخش باشیم

عمر آدمی به قدری کوتاه است که تا اشتباهاتت را بفهمی و بخواهی آن‌ها را جبران کنی، عمرت به سر آمده. پس بهتر است برای آنکه هیچ وقت پشیمان نشوید، شخصیت امیدبخشی داشته باشید. امید بخش یعنی نه تنها خودتان در زندگی­تان امید را در صدر جدول قرار داده‌­اید، بلکه به دیگران نیز برای بوجود آوردن این روحیه کمک می­‌کنید. امید بخش بودن یعنی مثبت بودن و تبدیل شدن به شخصیتی که همیشه در جمع­‌هایی که نیستید، همه از شما خوب می‌­گویند و سراغتان را می­‌گیرند. اما اگر شما شخصیت غیر مثبتی داشته باشید، حتی اگر دوستانتان از این اخلاق شما رضایتشان را اعلام کنند، بازهم جزو افرادی نیستید که در غیابتان همگی چشم به راه دیدنتان باشند و به همین راحتی مرز بین آدم خوب و مثبت و آدم بد و منفی مشخص می­‌شود.

امید داشتن به عشق چیست؟

عشق یکی از راه‌­های رهایی بخش و نجات بخش است. عشق زمانی که خسته و نا امیدید به سراغ شما می­‌آید، امید به عشق به منظور باور داشتن آن است. وقتی شما عاشق باشید، ناخودآگاه امیدوار می­‌شوید. عشق تنها به عشق میان دو انسان ختم نمی‌­شوید، عشق می­تواند احساسات عمیق یک انسان به طبیعت، آفرینش، کتاب و ... باشد و هم­چنین عشقی که آفرینش به انسان منتقل می‌­کند. زمانی که شما از همه چیز نا امید شده‌­اید به دیدار رفیقی می‌­روید که او را همیشه دوست داشتید یا بهتر بگویم وقتی که غصه دارید، معمولا چیزهایی را انتخاب می­‌کنید که به آن‌ها عشق می‌­ورزید و با این کار خودتان را از شر چیزهای نازیبا رها می‌­کنید و برای لحظاتی نا امیدی را فراموش می­‌کنید. عشق و امید مکمل یکدیگرند. اگر عشق نباشد، انسان امیدی به هیچ کاری ندارد و اگر امید نباشد، عشقی در کار نیست. همیشه سعی کنید مثبت اندیش باشید چرا که تاوان منفی نگری شما را تنها خودتان پس خواهید داد. اگر عشق و امید را سرلوحه زندگی­تان قرار دهید، همواره خوشبخت و مثبت زندگی خواهید کرد.

امید واقعی چیست؟

بازی کردن امید و ادا در آوردن امیدواری کار خیلی آسانی است. کاری است که ما معمولا زیاد انجام می­‌دهیم. باور داشتن به امید بحث دیگری است و به کل با ادا درآوردن فرق دارد. امید واقعی عمیقا در قلب ماست و به هنگام مشکلات و درد و رنج خودش را نشان می­‌دهد و به کمک ما می­‌آید. امید واقعی در سخت ترین شرایط به داد شما می­‌رسد. تابحال به این موضوع فکرکرده‌­اید که چرا زمان­‌هایی که احساس افسردگی می‌­کنید، مشکلات بیش از پیش به سمت شما می‌آیند؟ فکر نمی‌­کنید که یکی از دلایل آن بستن در امید به روی خودتان است؟ گاهی با خودتان فکر کنید و تصمیم بگیرید که کدام سبک از زندگی را می­‌خواهید. آیا بدبختی و افسردگی را دوست دارید یا شادی و لبخند را؟ پس از آنکه خوب فکر کردید به خودتان کمک کنید که شادی را وارد زندگی­تان کنید. با خوشحالی­‌های کوچک امید را به خودتان هدیه دهید. حتی اگر کل دنیا نیز با شما ارتباطی نداشتند، سعی کنید خودتان بهترین دوست خودتان باشید. تماما به فکر خودتان و بهتر زندگی کردن­تان باشید و بدانید که امید راه نفوذش را پیدا خواهد کرد.

جملات امید بخش را سرلوحه زندگیمان قرار دهیم

جملات امید بخش را دست کم نگیرید. اگر می­‌خواهید به وزن ایده‌­آل­تان برسید و از خودتان قطع امید کرده‌­اید، جملات و تصویرهای امیدبخش را دست کم نگیرید. دائما به خودتان روحیه و انگیزه دهید. سراسر محیط کار و محیط زندگی­تان را با چسباندن برگه‌­هایی که جملات امید بخش بر آن‌ها حک شده است، زیبا کنید. با هر بار نگاه کردن به این جملات امیدبخش، زندگی خودتان و آینده­ تان جلوی چشمانتان می­‌آید و بسیار تاثیرگذار است. هرچقدر دور و برتان آدم­‌های منفی، احساسات منفی، واکنش­‌های منفی و ... وجود داشته باشد، شما بیشتر در معرض خطرید. خطر به معنای سیاهی و نا امیدی مطلق است. اگر یک دوست افسرده داشته باشید به مرور بر روی شما تاثیر می­‌گذارد و بدانید که تاثیر و سرعت تاثیر سیاهی بیشتر از سفیدی است. اگر دوست مثبت و شادی دارید، حتی اگر برای همیشه روی شما تاثیر مثبت نگذارد، برای لحظاتی حال شما را خوب خواهد کرد و شما مشکلاتتان را فراموش خواهید کرد و این بهترین اتفاق برای کسی است که امید را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید