جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

با تاثیر انواع عرق های گیاهی بر بدن آشنا شوید

author منتشر کننده
نظرات (3) 6 0
با تاثیر انواع عرق های گیاهی بر بدن آشنا شوید

امروزه با گسترش قرص‌های شیمیایی کمتر کسی به دنبال درمان گیاهی با استفاده از عرقیات می‌رود، با این حال ما این مطلب را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با تاثیر انواع عرق های گیاهی بر بدن آشنا شوید و بیشتر از آن‌ها استفاده کنید. گیاهان دارویی خواص‌های زیادی دارند مانند: عرق آویشن، عرق نعنا، عرق خارمریم، عرق بیدمشک، عرق شیرین بیان، عرق مریم گلی و ... که هر کدام به نوع خود دردی را درمان کرده و برای بدن بسیار مفید خواهد بود.

عرق کاسنی در دوران بارداری

کاسنی نوعی گیاه است با گل‌های آبی و بنفش که به صورت پراکنده در ایران وجود دارد. کاسنی دو نوع دارد، نوع اول صحرایی و نوع دوم کشت شده توسط کشاورزان، از ریشه‌های خشک شده ی آن برای تهیه عرق کاسنی استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانیم خون، به عنون کانال تغذیه جنین به شمارمی‌رود. عرق کاسنی موجب می‌شود خون تصویه شود و غلظت خون، کاهش یابد. این عرق همچنین موجب پاکسازی کبد نیز می‌شود. یکی از مشکلاتی که بعد از زایمان بیشتر خانواده ها درگیر آن هستند، زردی بچه است. این اتفاق را می‌توان در دوره بارداری با خوردن عرق کاسنی به مقدار لازم، جلویش را گرفت.

تاثیر عرق خارمریم برای کبد چرب

در این عنوان به تاثیر عرق خارمریم برای کبد چرب و همچنین سنگ کلیه می‌پردازیم. به گفته بسیاری از پزشکان برای درمان کبد چرب حتی در مراحل بالا، برای رفع سنگ کلیه و همچنین برای بهبود بیماری های پوستی مانند اگزما و خارش، عرق خارمریم مناسب ترین گزینه است. این عرق به علت دارا بودن ویتامین‌های مختلف، سیستم ایمنی بدن را بالا برده است و بدن را در برابر انواع بیماری ها به خصوص سرطان مقاوم می سازد. همچنین به علت وجود کلسیم، منیزیم، موجب تقویت استخوان ها و دندادن ها شده و از پوکی استخوان جلوگیری خواهد کرد. به دنبال سلامت کبد، درمان دیابت، سلامت قلب و عروق و همچنین کاهش وزن نیز، برای بدن اتفاق می‌افتد.

عرق

عرق شاتره چیست؟

این گیاه جز آن دسته از گیاهانی است که فوایدی زیادی دارد و خواص آن شفا بخش است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که عرق شاتره چیست؟ این گیاه مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد که برای درمان کبد چرب و سلامت کبد، بسیار عالی و مفید است. این گیاه خواص دیگری مانند: اشتها آور، تصفیه کننده خون و همچنین سرشار از ویتامین‌های مختلف است. ارتفاع این گیاه 80 سانتی متر است که در طب سنتی بیشتر برای درمان کبد از آن استفاده می شود. طبع این گیاه معتدل است و هم می‌توان از عرق آن استفاده کرد و هم میتوان از دم کرده آن استفاده کرد. این عرق را در دوران بارداری و شیردهی استفاده نکنید و همچنین توجه داشته باشید که با دارو های شیمیایی تداخل نداشته باشد.

فواید عرق بید مشک

فواید عرق بید مشک: این عرق موجب تقویت قلب می‌شود و همچنین موجب رفع گرفتگی قلب می‌شود. خوردن این عرق موجب می شود قند خون پایین بیاید و اگر با قند یا شکر مصرف نشود مقدار زیادی قند بدن را کاهش می‌دهد. همچنین این عرق آرام بخش و خواب آور است. دم کرده این گیاه، ناراحتی های عصبی، افسردگی و درد های عصبی را کاهش می‌دهد. برای درمان یرقان روزی سه مرتبه این عرق را استفاده کنید. همچنین این عرق، سردرد های ناشی از گرم مزاجی را از بین می‌رود. به شما پیشنهاد می‌شود که این عرق را، با شربت بهار نارنج مخلوط کرده و 40 شبانه روز آن‌را میل کنید.

تاثیر عرق نعنا در سلامتی بدن

عرق های بسیار زیادی وجود دارد که از گذشته در ایران در طب سنتی از آن‌ها استفاده می شده است و امروزه نیز از آن‌ها در جهت درمان استفاده می‌شود. افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند یک ربع قبل غذا و یک ربع بعد از غذا این عرق را مصرف کنند زیرا موجب چربی سوزی می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید، افرادی که به گیاه نعنا حساسیت دارند، به هیچ عنوان از محصولاتی که پایه آن نعنا است نباید استفاده کنند. این عرق ضد نفخ است و همچنین موجب کاهش درد معده می‌شود و برای دل دردها، دل پیچه ها و رفع سو هاضمه ها گزینه بسیار مفیدی است. امیدواریم در این مطلب،  تاثیر عرق نعنا در سلامتی بدن را برای شما به خوبی بازگو کرده باشیم.

خواص عرق آویشن

آویشن از سال های بسیار قدیم مورد استفاده مردم بوده است و هرچه زمان پیش رفته است به خواص عرق آویشن بیشتر پی می بردند. این گیاه بهترین درمان دارویی، برای عفونت های بدن بوده است. امروزه نیز ثابت شده است که دم کرده این گیاه برای آسم و سرفه‌های خشک مکرر بسیار مفید است. عرق آویشن، بینایی را نیز تقویت می‌کند. این عرق نیز بادشکن و هضم کننده بسیار قوی ای است. برای تولید عرق این گیاه، ابتدا آب و گیاه آویشن را بجوشانید. بعد از تبخیر آب، با استفاده از عملیات تقطیر، مایعی بدست می‌آید که این همان عرق آویشن است.

عرق رازیانه برای مادران شیرده

گیاه رازیانه، طبع گرم ی دارد،  که در طب سنتی ایران از قدیم تا به امروز،  به گیاه ضدبلغم  معروف است.  قسمت های مورد استفاده گیاه رازیانه  بذر، برگ و ریشه است که   مصرف روزانه رازیانه،  به طور متوسط حداکثر 4 گرم یا یک تا سه استکان است. برای درمان بوی بد دهان و نیز گلو درد این عرق را قرقره کنید. همچنین مصرف این عرق در مدت سولانی نیز، به سیستم گوازش نیز کمک می‌کند. علاوه بر اینکه عرق رازیانه برای ماردان شیرده مناسب است برای کسانی که بیماری‌های کلیوی دارند نیز بسیار مفید است  و بدون شم درد را درمان می‌کند.

تاثیر عرق بهارنارنج در اعصاب

به شکوفه‌های درخت نارنج، بهارنارنج می‌گویند که گل‌های این درخت یکی از معطرترین گل‌ها را دارد. بهارنارنج از نظر طب سنتی ایران طبع گرم و خشکی دارد. بهانارنج منبع مواد معدنی و مغذی است که برای سلامت بدن بسیار ضروری و مفید است.  این عرق برای سرگیجه و رفع یبوست نیز مصرف می‌شود. مصرف عرق بهار نارنج برای اعصاب و کاهش اضطراب برای کسانی که طبع گرم دارند،  پیشنهاد نمی‌شود. پرطرفدار ترین ترکیبی که در تابستام از آن زیاد استفاده می‌شود، ترکیب عرق بهارنارنج، گلاب و آّب است. در این عنوان نیز تاثیر عرق  بهارنارنج در اعصاب را بازگو کردیم.

درمان زخم معده با عرق شیرین بیان

شیرین‌بیان گیاهی در مناطق مدیترانه است و  یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی بومی ایران است که به‌میزان زیادی سالیانه از آن صادر می‌شود. شیرین‌بیان دارای طبیعت گرم و خشک است و ساقه‌ای به‌طول 50 یا 60 سانتی متر دارد. گل های این میوه رنگ آبی دارد و در هر گل نزدیک به 4 یا 5 دانه ی  قهوه ای وجود دارد. بخش مورد استفاده این گیاه قسمت ریشه آن است. مهم ترین فایده آن درمان زخم معده با عرق شیرین بیان است. برای درست کردن شربت شیرین بیان، ریشه گیاه را با آب جوشانده، تا ماده غلیظی بدست آید.

درمان دیابت با عرق مریم گلی

در این عنوان می‌خواهیم درمان دیابت با عرق مریم گلی را به شما آموزش دهیم. خواص عرق مریم گلی عبارت است از: مانع عرق کردن خیلی زیاد می‌شود، برای افرادی که دیابت را مفید است و حتما پیشنهاد می‌کنیم که از آن استفاده کنند، موجب رفع اختلالات عصبی می ‌شود، داغ شدن بی دلیل در یائسگی را از بین می‌برد، سرگیجه را برطرف می‌کند و.. . ارتفاع این گیاه تقریبا بین 50 تا 70 سانتی متر است. این گیاه بر خلاف نامش، تلخ مزه است. برای استفاده ار عرق مریم گلی، مقداری عسل و مریم گلی را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید به مدت 20 دقیقه بجوشد. سپس به مدت 15 دقیقه بگذارید تا دم بکشد. دمنوش را صاف کرده و چند قطره لیمو ترش به آن اضافه کنید.

برای چاقی عرق یونجه بخورید

پیشنهاد ما به شما این است که برای چاقی عرق یونجه بخورید. یونجه گیاهی است که با وجود آنکه چندان کسی به خوردن آن تمایل ندارد، بسیار مفید است. این گیاه، ریشه‌ای بسیار عمیق دارد که تا سه الی چهار متر به عمق زمین نفوذ می‌کند، در نتیجه ویتامین ها و مواد معدنی را از خاک تهیه می‌کند و می‌گیرد. از عرق یونجه برای باز شدن قاعدگی استفاده می‌شود. کسانی که در ادرارشان خون وجود دارد، پیشنهاد می‌شود از عرق یونجه استفاده کنند. این عرق بسیار چاق کننده است و باید با احتیاط خورده شود. برای خوابین ورم، یونجه را با عسل مخلوط کنید و به صورت پماد روی محل ورم کرده بمالید.

فواید عرق چهل گیاه

فواید عرق چهل گیاه عبارت است از: رفع درد معده، رفع دل پیچه، درمان نفخ معده و ناراحتی های روده و معده، این عرق چهل گیاه ندارد ولی شامل گیاهانی بسیار مفید است که برای سلامتی و درمان بیماری ها بسیار مفید است. عرق چهل گیاه محدودیت مصرف سنی ندارد، اما باید توج کرد که این عرق چهل گیاه،  دارای طبع گرم بوده و بهتر است افرادی که طبع گرم و مشکلاتی مانند زخم معده دارند، در مصرف این عرق گیاهی احتیاط کنند و یا اصلا استفاده نکنند. خوردن این عرق به افرادی که دارای مزاج سرد هستند توصیه می‌شود.

درمان سرما خوردگی با عرق اکالیپتوس

هدف از نوشتن این مطلب، آشنایی شما با درمان سرما خوردگی با عرق اکالیپتوس است. اوکالیپتوس برای درمان بیماری‌های تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اوکالیپتوس درختی بزرگ و استرالیایی است که برگ هایش سرشار از عصاره هایی هستند که به اشکال متفاوتی برای درمان بسیاری از بیماری ها، مورد استفاده قرار می‌گیرند. روی یک قاشق اکالیپتوس، 200 میلی لیتر آب جوشانده بریزید، سپس به مدت 20 دقیق بگذارید دم بکشد. روزانه این عرق را مصرف کنید. قطره چکان های خالی را، یک قطره اکالیپتوس و یک قطره روغن گیاهی مانند روغن نارگیل را در آن بریزید و در هر بار مصرف یک قطره در بینی خود بریزید.

با فواید عرق شوید آشنا شوید

هدف از نوشتن این مطلب این است که با فواید عرق شوید آشنا شوید. عرق شوید دارای طبع گرم و خشک است که دارای مقدار زیادی کلسیم، آهن و منیزیم است. استفاده از عرق شوید برای لاغری بسیار مفید بوده است و با کاهش اشتها موجب کاهش وزن می‌شود. ویتامین هایی که در تخم شوید و عرق شوید وجود دارد، موجب آرامش می‌شود در همین جهت برای درمان بی خوابی مناسب است. همچنین این عرق دارای خواص ضد میکروبی است که موجب می‌شود بوی بد دهان از بین برود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (3)

  1. سلام وقت بخیر چند ماهی هست که عرق نعنا طوبی گستر رو خریداری و در غذا ها یا ترکیبی با آب میوه استفاده میشه آیا اینطوری تاثیر خودش رو از دست نمیده؟

  1. عرقيجات واقعا خيلي وقت ها درمان هاي بهتري هستند تا داروهاي شيميايي. و مصرف روزانه انها بويژه با دمنوش هاي گياهي خيلي از مشكلات رو رفع ميكند

  1. عرقیات گیاهی خیلی بهتر از درمان های خانگی میباشد بدون هیچ عارضه ای

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید