جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

با هر اندامی چه لباسی به ما می‌آید؟

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
با هر اندامی چه لباسی به ما می‌آید؟

به بعضی‌ها دقت کرده‌اید؟ آیا دیده‌اید که آن‌ها تا چه اندازه زیبا و خوش لباس‌اند؟ اما چرا؟ یعنی چرا بعضی‌ها تا این حد خوش لباس اند؟ آیا آن‌ها اندام زیبایی دارند یا اینکه فقط می‌دانند که چگونه بپوشند؟ واقعیت این است که بر خلاف حدس شما از جواب‌ سوال‌های فوق، اندام خوب می‌تواند در پوشش کلی یک فرد اعم از زن و مرد تاثیر بسزایی داشته باشد. اما اگر کسی اندام خوب نداشت یعنی دیگر نمی‌تواند خوش لباس باشد؟ و اصلا اندام خوب یعنی چه اندامی؟ با ما تا پایان مقاله برای پاسخ به این سوال‌ها همراه باشید.

لباس مناسب هر اندام

اولین اندامی که بسیاری دوست دارند، مشابه آن باشند، اندام ساعت شنی با قد بلند است. این اندام معمولا طرفداران زیادی دارد‌. البته طول قد برای این اندام ‌ها در نقاط مخلتف، متفاوت می‌باشد. برای مثال قد ۱۷۰ در اغلب نقاط برای بانوان بلند محسوب می‌شود، این در حالی است که در اروپا این قامت قدی متوسط می‌باشد. در مورد فرم اندام شنی، باید بدانید در این اندام سرشانه‌ها با باسن به یک انداره طول دارد و کمر این افراد باریک است. البته افرادی که این اندام را دارند، بسیار نادر می‌باشند و تقریبا بیشتر لباس‌هایی که می‌پوشند در تنشان می‌نشیند.

فرم بعدی اندام، شامل افراد لاغر و قد بلند می‌شود‌. به این افراد توصیه می‌شود که شدیدا از پوشیدن لباس‌های تنگ خود‌داری کنند. همچنین به این افراد گفته می‌شود لباس‌هایی که راه‌ راه‌های عمودی دارد نیز نپوشند. چراکه این لباس‌ها اندام لاغر و بلند را کشیده‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد. از دیگر لباس‌هایی که افراد با فرم لاغر و قد بلند نباید بپوشند، لباس با یقه هفت هست. اینها لباس‌هایی بود که این افراد نباید بپوشند، اما لباس مناسب آن‌ها چیست؟

این اندام‌ها باید لباس‌هایی بپوشند که دو تکه باشد و هر قسمت از لباس باید به رنگ متفاوتی باشد. مثلا دو رنگ سبز لجنی و طلایی مکمل‌هایی خوبی هستند. علاوه بر این دو ست رنگ آبی و نارنجی نیز رنگ‌‌های خوبی می‌باشند. اگر این دو قسمت لباس را به طریقی بشود پوشید که پیراهنی طور باشد و دامن  کلوش و پف‌دار را دارا باشد، فرد لاغر و قد بلند کاملا پر نشان داده می‌شود. همچنین آستین‌های پف دار نیز سیمای این استیل ها را کمی چاق‌تر نشان می‌دهد.

تیپ اندام بعدی، افراد چاق و قد کوتاه هستند. اینگونه افراد مخالف تیپ قبلی باید، راه‌راه‌های عمودی بپوشند و از لباس با خطوط افقی خود‌داری کنند. این افراد باید از لباس‌هایی که پارچه نازک دارند، استفاده کنند و پیراهن‌هایی خارج از تزئینات اضافه بر تن کنند. این افراد باید شدیدا از پوشیدن لباس‌هایی که جیب‌های بزرگ و همچنین طرح گل‌های شلوغ دارند، پرهیز کنند. دامن‌های بلند با طرح پارچه‌های نازک بهترین لباس‌ها برای این تیپ اشخاص هستند. در تن این افراد پیراهن‌های بلند زیبا است.

با هر اندامی چه لباسی به ما می‌آید؟

طرح لباس بعدی که می‌خواهیم معرفی کنیم، لباس برای افراد ریز نقش می‌باشد. افراد ریز نقش باید از پوشیدن لباس‌های گشاد خوداری کنند و لباس‌های چند تکه و چند رنگ نیز نباید استفاده کنند. لباس‌ها با طرح‌های زینتی متوسط برای این افراد خیلی مناسب است. همچنین اگر این افراد شانه‌هایی کوتاه داشته باشند، کت‌هایی با شانه‌ی پهن نیز خاص این افراد می‌باشد. خیلی خوب است که اشخاص با این اندام از رنگ‌های روشن استفاده کنند.

اندام بعدی افراد چاق و البته این‌بار قد بلند هستند. این تیپ اندام تا جایی که می‌شود باید لباسی بر تن کنند که آن‌ها را ریز نقش‌‌تر نشان دهد. از لباس‌هایی که نباید این افراد بر تن کنند، آسین‌های چسبناک می‌باشد. این افراد لباس‌هایی که چین‌ در پایین دامن دارند باید استفاده کنند. چراکه عیوب آن‌ها تا حدود زیادی پوشیده می‌شود. لباس‌هایی که کمر آن‌ها تنگ نمی‌شود، در تن این افراد بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

افراد بعدی افرادی با اندام های متوسط هستند. افرادی که این اندام‌ها را دارند، بسیاری از لباس‌ ها بر تن این افراد زیبا است. البته فرم و طول دست و پاهای این افراد نیز در پوشش موثر است. برای مثال اگر این افراد قدی متوسط با پاهایی کوتاه دارند، لباسی که کمر آن‌ها در بالاتنه این افراد جداسازی می‌شود برازنده این اشخاص است. اندام‌های متوسط اگر همراه با پاهای کوتاه دست‌های کوتاه نیز داشته باشند، بهتر است لباس‌هایی با آستین خیلی بلند( تا نزدیک انگشت‌ ها بیاید) بر تن کنند.

فرم اندام بعدی، اندام به شکل سیب است. اندام سیبی بالاتنه بزرگ و پایین تنه کوچک دارد.این افراد معمولا شانه‌های پهن و گاهی شکم های بزرگ دارند. این افراد پوشیدن، لباس‌های راسته را نباید فراموش کنند. لباس با پارچه‌ های لخت خاص این افراد می‌باشد. این اشخاص پوشش‌هایی باید داشته باشند که بلوز آن‌ها کوتاه نباشد. یعنی اگر آن‌ها کت هم پوشیدند، کت آن‌ها باید بلند و ترجیحا تیره باشد. تیپ سیبی شکل معمولا پاهای بلند و زیبایی دارد که با نمایان کردن آن‌ها می‌تواند به زیبایی سیمای خود بیافزاید. اگر از تیپ اندام‌ها هستید برای پاهای خود می‌توانید شلوارهای رنگ روشن استفاده کنید.

اندام بعدی، فرم گلابی مانند است. اندام گلابی پاهای درشت و بالاتنه ظریف دارد. تمرکز این افراد باید بر بالاتنه شان باشد. چون بالاتنه افراد گلابی شکل معمولا زیبا است. انواعی از لباس‌هایی که بالاتنه را در ظاهر تاکید می‌بخشند، خاص این اندام‌ها می‌باشد. شلوارهای پارچه ای راسته بدون طرح برای  اندام این افراد قشنگ می‌باشد. به طور کلی این اندام‌ها باید به گونه‌ای لباس بر تن کنند که که بالاتنه نمایانگر و پایین تنه ساده تر در ظاهر بروز کند. بستن دستمال گردن نیز بسیار برازنده است.

اندام بعد اندام مستطیلی شکل است. این افراد به شکلی اند که دور کمر و ران و همچنین کمر آن‌ها در یک حدود است.  اندام مستطیلی شکل باید به طریقی بپوشد که کمر باریک به نظر بیاید. وجود لباسی با یک کمربند تیره والبته پهن، باریک نشان دادن کمر را کاملا به خوبی ایفا می‌کند. لباس یقه باز نیز به اندام این افراد سیمایی زیبا می‌بخشد. لباس‌هایی که دور سینه‌های طرح دار و گلدار دارد، به این افراد بسیار کمک می‌کند. پوشیدن لباس‌های پرنسسی نیز اندام این افراد را بهتر از قبل نشان می‌دهد. اگر جزء این افراد هستید هرگز لباسی که در ناحیه‌ ی کمر آن‌ها طرح دار و شلوغ است، استفاده نکنید.

اندام بعدی مثلث معکوس است. به این فرم‌ها، اندام ورزشی می‌گویند. این اندام‌ها شانه‌های معمولا پهنی دارند و فرق آن‌ها به فرم سیبی است ولی این افراد شکم و پهلو ندارند. اگر خانم هستید و این اندام را دارید، بهتر است لباس‌هایی استفاده کنید که بالاتنه شما را معمولا کوچک و پایین تنه را درشت نشان می‌دهد. از پوشیدن لباس‌هایی که شانه‌ها را تیز نگه می‌دارد، اجتناب شود. پوشیدن لباس‌هایی با شانه‌های گرد بسیار مناسب برای شما می‌باشد. آقایان با این فرم اندام معمولا زیباتر از خانم‌‌ها با این تیپ به نظر می‌رسند.

چه فرم اندامی زیبا است؟

خب اگر به یاد داشته باشید، در مقدمه این مقاله دو تا سوال پرسیدیم و گفتیم در این مقاله جواب‌ های آن‌ها را می‌دهیم. اولین سوال این بود که چه لباسی به به چه اندامی می‌آید؟ پاسخ این سوال را که به طور کامل به شما دادیم.  اما سوال بعدی که در مقدمه پرسیدیم این است که چه اندامی زیبا می‌باشد؟ خب پاسخ این سوال این است که با هر اندامی می‌شود شیک پوش بود، اما برخی از استیل ها مانند اندام ساعت شنی بلند لباس‌های بیشتری می‌توانند برای مهمانی ها و سایر مکان‌ها استفاده کنند.

حالا خوب است بدانید برای یک خانم و یک آقا تا حدودی باز هم فرم اندام زیبا متفاوت است. برای مثال اندام زیبا در خانم ساعت شنی بلند است که البته آن هم باز شرایط اندام به زیبا بودن آن می‌افزاید و یا حتی کم می‌کند.برای مثال در اندام های ساعت شنی در خانم‌ها باید پا به شکلی باشد، که خوش تراش و بلند به نظر آید. البته فقط طول پا نیست، دست‌ها و گردن بلند نیز جذابیت خاصی به استیل هر شخص می‌بخشند. البته این کشیدگی دست‌ها و پاها نیز نباید از حدی بگذرد که زیبایی از دست برود.

در بلندی دست‌ها و پاها،  برای زیبا بودن پا خوب است که پا از ناحیه‌‌ی ساق پا بلند باشد، اما دست بلند و زیبا از ناحیه‌ ی بازوان باید بلندی دیده شود. گردن نیز از این فرم اندام نباید جا بماند و گردن بلند همیشه از زیبایی‌های منحصر به فرد زن و مرد است. البته اگر طول گردن از حدی بیشتر بود، به جای زیبایی در ظاهر افراد نتیجه عکس می‌گذارد. این ظاهر عکس در صورتی که دست‌ها و پاها کوتاه باشند و تنها گردن بلند باشد نمایان تر هم می‌شود، لذا به این افراد توصیه می‌شود که لباس یقه اسکی بپوسند.

با هر اندامی چه لباسی به ما می‌آید؟

بیشتر بخوانید: تاثیر رنگ لباس بر روحیه ی کودکان

فرم شانه‌های نیز مهم است. شانه‌های نباید افتاده باشند و در خانم‌ها از حدی بلندتر و یا کوتاه‌‌تر نباید باشد. اما در آقایان شانه‌ها هر چه بلندتر باشد، ظاهر جذاب تر است، البته در آقایان قد نیز فاکتور بسیار پراهمیتی می‌باشد که گاهی در خانم‌ها نقش کم‌رنگ‌تری دارد. به یاد داشته باشید، در آقایان نیز پاها و دست‌های بلند و نداشتن شکم نیز در اندام آن‌ها تاثیر گذار است و مختصص به خانم‌ها نیست. در کل فرم ساعت شنی بلند و البته کشیده در خانم‌ها و همچنین اندام مثلث برعکس در آقایان زیبایی بیشتری دارد.

از دیگر نکاتی که اندام را زیبا می‌کند عدم وجود سلولیت است. برای اینکه فرد اعم از زن و مرد سلولیت نداشته باشد به غیر از ورزش تغذیه مناسب هم نباید فراموش کند. البته به یاد داشته باشید داشتن سلولیت و چربی لزوما به معنای چاق بودن فرد نیست. بلکه یک فرد با داشتن اندامی لاغر ممکن است فرمی با چربی اضافه داشته باشد. یکی از از بدترین اتفاق‌هایی که برای بدن هر فرد می‌افتد این است که بر اثر تغذیه و سبک زندگی اشتباه خودش لاغر بماند و در ناحیه‌ی شکم با جمع شدن چربی شکمی گنده داشته باشد. این موضوع جذابیت اندام افراد کشیده و بلند را از بین می‌برد.

به پایان مقاله لباس زیبا برای هر اندام رسیدیم. در این مقاله در ابتدا لباس‌هایی که در تن هر فرمی زیبا است را گفتیم و بعد به سراغ تعریف یک اندام زیبا رفتیم. به یاد داشته باشید این تنها تفاوت سبک لباس نیست که از یک فرد به فرد دیگر باید متفاوت باشد و رنگ پوست و مبحث دیگری به اسم تناژ پوستی هم در هر فردی باید متفاوت درنظر گرفته شود. برای مثال در افراد با پوست گرم رنگ‌های روشن در تنشان زیبا است و افراد با تناژ سرد، رنگ تیره خوب است بر تن کنند. حالا در مقالات آینده این موضوع یعنی ست لباس بر اساس رنگ پوست را کامل به شما شرح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید