جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

برای کدام دردهای کمر باید سراغ پزشک برویم

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
برای کدام دردهای کمر باید سراغ پزشک برویم

یک جراح ستون فقرات گفت: مفصل های کمر با حرکت تغذیه می شوند نه با خوابیدن. فعالیت مناسب بدون فشار، ضامن سلامتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بصام پور، در گفتگو با رادیو سلامت با بیان اینکه نگران کمردرد به عنوان یک بیماری شدید نباشید، افزود: یک انسان سالم می‌تواند در طول سال حتی بعضی اوقات هفت بار در طول سال دچار کمردرد شود، و برای درمان آن نیازی به جراحی نبوده و کمردرد ممکن است همیشه دیسک نباشد.

وی با بیان اینکه علت کمردرد، اسپاسم کمر و عضله کمر است که می‌تواند هزار دلیل داشته باشد و یک دلیل غیر شایع آن دیسک است، ادامه داد: اگر فرد خم شود و خم بماند و کمرش بگیرد مثل کسی که خم می‌شود و سکه را از زمین می‌خواهد بردارد و کمرش می‌گیرد اسم این بیماری را در قدیم سندرم سکه گذاشته بودند؛ کسانی که کمردرد شدید و حاد دارند حتماً به پزشک مراجعه کنند و درمان شوند تا بدتر نشود.

بصام پور بیان کرد: هنگامی که درد به صورت انتشاری از اندام شروع می‌شود و به پا (از زانو پایین‌تر باشد) می‌رسد، حتماً باید به پزشک مراجعه کند، یا افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابتی دارند، مسن هستند و سن کمی دارند، و یا بیماری‌های رماتیسمی و سرطان دارند، اگر دچار کمردرد می‌شوند باید زودتر به پزشک مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: توزیع رایگان ۸۰ بسته غذایی ویژه کودکان PKU

وی ادامه داد: مورد بعدی افرادی هستند که بعد از کمردرد، پاهایشان بی حس می‌شود و یا در ناحیه زانو به پایین و ناحیه تناسلی دچار بی حسی می‌شوند، و یا فردی که همراه با علائم دیگر، دچار کمردرد می‌شوند مانند کسی که تب کرده و چند روز بعدش کمردرد می‌گیرد، این افراد هم باید به پزشک مراجعه کنند.

این جراح ستون فقرات گفت: دردهای کمری که خیلی خطرناک نیستند دردهایی هستند که بیمار با فعالیت پیدا می‌کند و هنگامی که دراز می کشند می‌توانند نفس بکشند، این موردی ندارد اما اگر دراز بکشند، کمر خشک شود و وول بزند باید به پزشک مراجعه کنند؛ حتی کسانی که دردی بیشتر از ۶ روز را تحمل می‌کنند هم باید به پزشک مراجعه کنند.

وی در خصوص علت رگ به رگ شدن کمر اظهارداشت: افرادی که دارای گودی گمر هستند و یا گهگاهی دچار گرفتی کمر یعنی فشاری روی کمر ایجاد می‌شود، می‌شوند باید به پزشک مراجعه داشته باشند تا حرکات اصلاحی انجام دهند تا گودی کمرشان رفع شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید