جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی جدیدترین قابلیت‌های اپلیکیشن اینستاگرام در سال 2019

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
بررسی جدیدترین قابلیت‌های اپلیکیشن اینستاگرام در سال 2019

اپلیکیشن اینستاگرام یک شبکه مجازی می‌باشد که کاربران، هر روزه با قابلیت‌های جدیدی از این اپلیکیشن آشنا می‌شوند. این نرم افزار که برای تمامی سیستم عامل‌های گوشی عرضه شده امروزه جایگاه مناسبی را در میان شبکه‌های اجتماعی برای خود پیدا کرده است. تا کنون حدود 850 میلیون نفر در سال 2019 به جمع اینستاگرامی‌ها پیوسته اند. میانگین نمره این اپلیکیشن در گوگل پلی 4.6 می‌باشد که با اضافه شدن قابلیت های جدید به آن، هر روزه فرآیند رو به رشدی در آن شاهد هستیم. با شروع سال جدید (2019) قابلیت‌های خاصی به این اپلیکیشن اضافه شد و مطمئنا در روزهای آتی نیز قابلیت‌های جدیدتری به آن اضافه می‌شود. هم اکنون به بررسی قابلیت‌های این اپلیکیشن در سال 2019 می‌پردازیم.

اینستاگرام

قابلیت IGTV، تی وی شو در اینستاگرام

همه ما کاربران، در گوشی های خود اپلیکیشن اینستاگرام را داریم. اما تا قبل از امسال این فرصت پیش نیامده بود که ویدیوهایی بیشتر از 1 دقیقه را در اینستاگرام آپلود کنیم. حتی تا چند سال پیش تایم بارگذاری ویدیوها 15  ثانیه بود. اما در سال 2019 قابلیتی به این اپلیکیشن اضافه شد که قادریم ویدیوهایی بیشتر از 1 دقیقه در اینستاگرام آپلود کنیم و در دسترس کاربران بگذاریم. قابلیت IGTV در اپلیکیشن اینستاگرام یک تی وی شوی جذاب است که شما قادر خواهید بود ویدیوهای بالاتر از 1 دقیقه را در اینستاگرام بارگذاری کنید. البته باید توجه داشت باشید که مدت زمان ویدیوهای شما بستگی به جایگاه و رتبه شما در این شبکه اجتماعی دارد. کاربران عادی مجاز به اشتراک ویدیوهای 10 دقیقه ای هستند، ولی سلبریتی های معروف و اینفلوئنسرها که فالوورهای زیادی دارند، بیشتر از 10 دقیقه هم قادر خواهند بود ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارند. هدف برنامه اینستاگرام از این قابلیت، ایجاد یک تلویزیون برای کاربران است که از این لحاظ با وبگاه معروف یوتیوب در صدد یک رقابت برآمده است.

اینستاگرام

ویژگی‌های تی وی شو IGTV در اینستاگرام

می‌توانیم پیش بینی کنیم که قابلیت IGTV در اینستاگرام، به زودی به بزرگترین تی وی شوها در جهان تبدیل خواهد شد. به گفته سازندگان این برنامه، این قابلیت جای یوتیوب را در آینده خواهد گرفت. اگر شما تاکنون از این قابلیت استفاده نکرده اید، پیشنهاد می‌کنیم از هم اکنون این قابلیت را یاد بگیرید که در آینده به آن نیاز خواهید داشت. در IGTV، شما می‌توانید فیلم‌های خود را بارگذاری کنید. فیلم‌های دوستان خود را ببینید. به تماشای ویدیوهای جذاب مورد علاقه خود بپردازید. از قابلیت‌های دیگر این تی وی شو می توان به این موارد اشاره کرد:

توانایی کنترل فیلم‌ها در IGTV، شما می‌توانید ویدیوها را به راحت به جلو و یا عقب ببرید. فقط کافی است اینترنت خوبی داشته باشید تا این کار سریع تر انجام گیرد و ویدیوها آپلود شود.

مارک کردن ویدیوها، شما می‌توانید در این بخش هم ویدیوهای خود را مارک (سیو) کنید و به لیست علاقه منی ها اضافه کنید.

داشتن تمامی امکانات ویدیوهای 1 دقیقه، در IGTV هم این توانایی وجود دارد که برای ویدیوها کامنت بگذارید و آن را لایک کنید.

طریقه نصب و اجرای تی وی شو IGTV در اینستاگرام

تی وی شو IGTV در اینستاگرام به دو روش در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

از طریق خود اینستاگرام

سعی کنید آخرین آپدیت (به روز رسانی) اینستاگرام را داشته باشید تا این قابلیت برای گوشی های شما فراهم باشد. با باز کردن اینستاگرام، آیکون IGTV را می‌توانید در بالای صفحه Home مشاهده کنید که به شکل یک تلویزیون می‌باشد.

از طریق برنامه مجزای IGTV

اینستاگرام اجازه داده که برنامه IGTV به صورت مجزا هم طراحی شود. این اپلیکیشن در گوگل پلی هم موجود است و با نصب آن وارد اکانت خود شوید و ویدیوهایی بیشتر از یک دقیقه در آن بارگذاری کنید. علی رغم سیستم عامل آندروید برای دیگر سیستم عامل‌ها هم ارائه شده که کاربران می توانند آن را دانلود و نصب کنند.

اینستاگرام

چگونه در IGTV اینستاگرام، ویدیوها را ببینیم؟

یکی از زیبایی های این تی وی شو در اینستاگرام صفحه برفکی آن در هنگام ورود به محیط آن می‌باشد که برای ما نمایشگر یک تلویزیون را تداعی می‌کند. در بخش پایین این تی وی شو شاهد ویدیوهای کاربران هستیم و می‌توانیم کانال‌ها و اکانت‌های ویدیویی آن‌ها را ببینیم.

بخش For You: در این قسمت، ویدیوهای مورد علاقه شما که بیشتر از این قبایل ویدیوها را دیده اید، پخش می‌شود.

بخش Following: در این بخش ویدیوهای IGTV فالویینگ‌های شما قرار دارد که به نمایش در آمده است.

بخش Popular: فیلم‌های پر طرفدار را که توسط بسیاری از کاربران ایجاد شده اند می‌توانید از اینجا ببینید.

بخش History: این قسمت هم مربوط به ویدیوهایی است که قبلا آن را تماشا کرده اید ولی به پایان نرسانده اید می‌باشد که با رفتن به این قسمت می‌توانید مجددا فیلم های خود را ببینید و به اتمام برسانید.

همچنین قسمت سرچ هم برای شما کاربران قرار داده شده که می‌توانید ویدیوهای دلخواه خود را از آنجا پیدا کنید.

چگونه در IGTV اینستاگرام، ویدیوها را بارگذاری کنیم؟

اگرچه قابلیت IGTV امسال، به اپلیکیشن اینستاگرام وارد شده است ولی آنچنان پیچیدگی خاصی ندارد. کافی است به این نکاتی اکنون گفته می‌شود توجه کنید تا بتوانید ویدیوهای خود را به راحتی آپلود کنید. ابتدا IGTV را باز کرده و آیکون چرخ دنده را لمس کنید. سپس از شما درخواست ساخت اکانت می شود. بر روی Create Channel لمس کنید تا کانال شما ایجاد شود. هم اکنون عکس خود را در سمت چپ و در میانه IGTV می‌بینید. در سمت راست پروفایل شما در IGTV یک علامت ( + ) وجود دارد که با لمس آن می‌توانید ویدیوی خود را از گالری انتخاب کرده و سپس بارگذاری کنید. پس از انتخاب ویدیوی مد نظر، دو بخش Cover و Preview را خواهیم دید. شما می‌توانید با کشیدن انگشت بر روی مسیر خطی ویدیو، کاور خود را انتخاب کنید یا اینکه از سمت راست یک تصویر خاصی را در گالری انتخاب نموده و به عنوان کاور برای ویدیوی خود مشخص نمایید. در قسمت Preview هم می‌توانید پیش زمینه ویدیو خود را ببینید تا مطمئن شوید ویدیوی شما مشکلی دارد یا خیر و سپس آن را آپلود کنید. در مرحله آخر مطالب خود را در قسمت Title و Description بنویسید و با انتخاب Post a Preview می‌توانید ویدیوی خود را در حد 1 دقیقه آغازین آن، در بخش اصلی بارگذاری ویدیوها قرار دهید. به گونه ای که 1 دقیقه ابتدایی آن به عنوان یک پست عادی، در اینستاگرم گذاشته خواهد شد و کاربران می‌توانند ادامه آن را از بخش IGTV مشاهده کنند.

اینستاگرام

قابلیت‌های اضافه شده به Story اینستاگرام

استوری‌ها (داستان‌ها) در اینستاگرام از محبوب‌ترین بخش های این اپلیکیشن به شمار می‌روند. امروزه کم تر کسی می‌بینیم که از این ویژگی در اینستاگرام خود استفاده نکند. ضمن کمتر شدن آپلود پست‌های به شکل معمول، بسیاری از کاربران از این ویژگی بهترین استفاده را می‌برند. نه تنها بخش استوری اینستاگرام، می‌تواند یک بخش تبلیغاتی 15 ثانیه ای باشد بلکه می‌تواند بخش جذاب و پر بازدید اکانت شما هم قلمداد شود. در بخش Story، شاهد قسمت‌های لایو ، نرمال، بومرنگ، سوپرزوم، ریوایند و هندزفری هستیم. چندی پیش بود که با اضافه شدن بخش استوری‌ها به اینستاگرام، این اپلیکیشن جذابیتی خاصی به خود گرفت. لایو، نرمال و هندزفری از گزینه‌های ابتدایی این بخش به شمار می‌رفتند که قادر بودید به صورت زنده از خودتان و محیط اطرافتان فیلم بگیرید و سپس آن را اشتراک گذاری کنید. اما در سال جدید بخش بومرنگ ، سوپرزوم و ریوایند به استوری ها اضافه شد.

بومرنگ: در این قسمت، دوربین شما شروع به فیلم گرفتن به شکل عکاسی سریع و پیوسته در کمتر از 5 ثانیه می‌کند. پس از اینکه فیلم گرفته شد شما می‌توانید ببینید که ویدیوی شما به سرعت به شکل گلیچ، به عقب و جلو می رود که یک قابلیت بسیار جذاب و متنوع برای کاربران به شمار می‌رود.

سوپرزوم: در این بخش بسیار پر طرفدار، می‌توانید زمینه، مضمون و افکت های قلب، آتش، بومر، ستاره و ... را به ویدیوهای خود اضافه کنید.

ریوایند: ریوایند در واقع موافق کلمه‌ی reverb در علوم و فنون تدوین است. یعنی به این شکل که شما ویدیویی را از ثانیه 1 تا 15 ضبط کنید و پس از اتمام، ویدیوی شما از ثانیه 15 شروع شده و به عقب برگردد.

قابلیت‌های اضافه شده به دایرکت اینستاگرام

از دیگر بخش های متنوع اینستاگرام، دایرکت می‌باشد. دایرکت، محیط شخصی شماست که نباید هرگز اجازه دهید دیگران به آن دسترسی داشته باشند. در این بخش شما می‌توانید دوستان خود را پیدا کنید، به آن‌ها پیام دهید و به چت کردن بپردازید. ویدیوهای مورد علاقه خود را برای هم دیگر بفرستید. از قابلیت های اضافه شده سال 2019 به این بخش از اپلیکیشن اینستاگرام، اضافه کردن بخش ویدیویی و صوتی به محیط چت شما بود. شما با رفتن به محیط خصوصی چت با دوستان خود می‌توانید علی رغم فرستادن تصاویر، تماس ویدیویی داشته باشید. ضبط صدا و قسمت جست و جو (سرچ) هم طی چند به روز رسانی اخیر به این بخش اضافه شده است.

نیم تگ در اینستاگرام به چه معناست؟

در سال 2019، به اپلیکیشن اینستاگرام قابلیتی اضاف شد که به عنوان یک برچسب برای نام کاربری شما شناخته می‌شود. شما مطمئناً سعی خواهید داشت که نام کاربری خود را برای دیگران بفرستید تا آن‌ها شما را فالو کنند. اما این کار بسیار طاقت فرساست. لذا Nametag در این اپلیکیشن طراحی شده تا مشکل معرفی حساب کاربری خود را به تعداد زیادی از کاربران و مخاطبین نداشته باشید. Nametag در واقع یک بارکد مجازی مخصوص اینستاگرام در میان شبکه‌های مجازی است که نه تنها یک برجسب برای حساب کاربری شماست بلکه اپلیکیشن اینستاگرام را از هر شبکه ی اجتماعی دیگر مجزا می‌کند. شما هر گاه یک نیم تگ در ابعادی مناسب بسازید، در واقع دوست شما تا وارد شدن به حساب شما به اندازه یک اسکن، وقت خود را صرف کرده است.

اینستاگرام

آموزش ساخت نیم تگ و اسکن نیم تگ دیگران در اینستاگرام

مثل همیشه اینستاگرام خود را در آخرین به روز رسانی ممکن قرار دهید تا این قابلیت برای شما فراهم باشد. سپس وارد اینستا گرام و صفحه پروفایل خود شوید. با لمس کردن سه خط بالا در سمت راست پروفایل خود، منوی پروفایل شما سوایپ می شود و چند گزینه برای شما نمایان می شود. Nametag را انتخاب کنید. سپس وارد نیم تگ می شوید. در اینجا با تپ کردن و لمس روی نیم تگ می‌توانید رنگ پس زمینه را تغییر دهید. اما برای ساخت و طراحی نیم تگ شما سه راه وجود دارد.

1. Color: رنگ گرادیانت و پس زمینه به همراه نام کاربری شما در مرکز نیم تگ

2. Emoji: ایموجی زیبای اطراف نیم تگ به همراه نام کاربری شما در مرکز نیم تگ

3. Selfie: بخش سلفی، که یک استیکر جذاب عینک را در مرکز نیم تگ برای شما طراحی کرده اند که بتوانید از خودتان سلفی بگیرید.

شما این سه قسمت‌ها را در بخش بالای نیم تگ ها مشاهده می‌کنید که با تپ بر روی Color بقیه بخش ها برای شما باز می شود. پس از ساخت نیم تگ، آن‌ها را از طریق سلول قرار گرفته در سمت راست بالای صفحه برای دیگران به اشتراک بگذارید.

در پایین صفحه هم می توانید نیم تگ دیگران را اسکن کنید. این کار هم از طریق دوربین و هم از طریق گالری و انتخاب تصاویر نیم تگ دار امکان پذیر است.

قابلیت Close Friends در اینستاگرام

تقریباً دو سال از به عرضه‌ی بخش استوری در اینستاگرام می گذرد و همه ما کاربران علاقه خود را نسبت به این بخش نشان داده ایم. اما گاهی انتظار داریم که ویدیوهای ما برای همه ی کاربران نمایش داده نشود و فقط برخی از افرادی که خودمان دوست داریم، این استوری ا را ببینند. لذا بخش Close Friends طراحی شده تا انتخاب کاربران استوری‌های شما به دست خودتان باشد. در این بخش، شما بهترین دوستان خودتان را انتخاب می‌کنید تا فقط آن‌ها به استوری های شما دسترسی داشته باشند. این بخش بیشتر به یک شبکه اجتماعی خانوادگی شبیه است. ابتدا وارد صفحه پروفایل خود شوید. با لمس کردن سه خط بالا در سمت راست پروفایل خود، و یواپ شدن صفحه، چند گزینه برای شما نمایان می‌شود.

Close Friends را انتخاب کنید و در بخش Suggestions دوستان خود را به این بخش Add کنید. هم اکنون می‌توانید استوری‌های خود را در اختیار دوستان انتخاب شده قرار دهید.

اینستاگرام

قابلیت Promotion در اکانت های تجاری اینستاگرام

یکی از اختصاصی ترین قابلیت‌های اینستاگرام قابلیت Promotion (تبلیغ) در این اپلیکیشن است. کاربران از طریق این قابلیت می‌توانند یک بیزینس و یا تجارت را در موبایل خود داشته باشند و محتواهای خود را به شکل یک پست تبلیغاتی در اینستاگرام بگذارند. هنگامی که قابلیت پروموشن در اکانت شما فعال باشد، هر یک از پست‌های شما آپشن‌ها و گزینه هایی را خواهد داشت که بیشتر شبیه به یک فروشگاه، سرویس تلفنی، آنلاین و ... تداعی می‌شود. برای ارسال پست‌های پروموشن، باید اکانت شما بیزینس پروفایل باشد و حتما به یک اکانت فیسبوک متصل باشد. هرگاه شما یک پست بگذارید، می‌توانید طبق تصویر زیر، از قسمت view Insights در پروموشن تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، دایرکت‌ها، سیو‌ها و reachها را ببینید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید