جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

برسی اولیه ایرپاد مکس اپل توسط the verge

author منتشر کننده
نظرات (2) 4 0
برسی اولیه ایرپاد مکس اپل توسط the verge

پس از یک روز استفاده از ایرپاد مکس 549 دلاری رو گوشی  جدید اپل، باید گفت که این هدفون ها کیفیت صدای خیلی خوبی دارند و به راحتی روی گوش قرار می‌گیرند. پس از بیرون آوردن ایرپاد مکس از جعبه، یک بوی خاصی به مشام میرسد که تقریبا مشابه بوی خودروی جدید است. به من گفته  شده که این بو پس از مدتی از بین می‌رود.

طراحی ایرپاد مکس جدید چگونه است؟

از نطر طراحی، ایرپاد مکس ترکیبی از طراحی کلاسیک و پرجلای اپل با یک طراحی ناسازگار و  عجیب و غریب است. بدنه‌ی هدفون از جنس استیل ضد زنگ با  پوشش پلاستیکی است و سایبانی مشبک و سبک در بالای هدفون قرار گرفته که اپل ادعا کرده این موضوع باعث توزیع متعادل وزن بر روی سر می‌شود. با این وجود باید گفت حس این هدفون ها تفاوت چندانی با هدفون های مدل  WH-1000XM2s سونی ندارد. هدبند با بسطی قابل تنظیم از جنس استیل ضد زنگ به گوشی ها متصل  میشود و تجربه‌ی اتصال این هدفون از هر  هدفون پریمیومی که قبلا استفاده کرده ام بهتر است.

رو گوشی های نسبتا بزرگ  این هدفون نقطه‌ی ضعف ایرپاد مکس هستند. پس از اولین استفاده  از رنگ سیلور این هدفون متوجه این موضوع شدم که ایرپاد مکس، حس هدفونی 550 دلاری را منتقل نمی‌کند؛ هرچند، شاید رنگ دیگر این محصول پریمیوم تر به نطر برسد اما قبل از لمس آن ها ممکن است جنسشان را با پلاستیک اشتباه بگیرید. بر روی گوشی ها ده شکاف با اشکال و ابعاد مختلف دیده می‌شود که 7 عدد از آن ها میکروفون (6 تای آن ها برای فناوری حذف نویز و یکی دیگر برای تماس های صوتی) و 2 میکروفون دیگر نیز در داخل گوشی ها قرار گرفته شده است .

این شکاف ها متقارن و هم اندازه نیستند؛ قسمت بالایی گوشی سمت چپ یک شکاف کشیده، یک شکاف کوتاه وجود دارد ودر سمت پایینی گوشی سه شکاف به همراه یک خط آنتن پلاستیکی طوسی رنگ دیده می‌شود. در سمت بالای روگوشی سمت راست دو شکاف و در سمت پایین رو گوشی 3 شکاف به همراه یک چراغ   LED و پورت لایتنینگ  قرار گرفته ؛ که اپل برای هماهنگی بیشتر با آیفون  ها و علی رغم خواسته طرفدارانش برای استفاده از USB-C به  جای پورت لایتنینگ، این پورت را برای ایرپاد مکس انتخاب کرده.

طراحی ایرپاد مکس جدید اپل مانند اکثر محصولات این کمپانی مینیمالیستی است و از استیل ضد زنگ با کیفیت برای بدنه‌ی آن استفاده شده؛ این هدفون در رنگ های خاکستری فضایی، نقره ای، آبی آسمانی، سبز و صورتی تولید شده است. اپل ادعا کرده که رو گوشی های این هدفون به طوری طراحی شده اند که با گوش خاص هر کاربر خود  را تطابق می‌دهند. بر روی گوشی سمت راست نیز دکمه ی کنترل نویز  قرار گرفته.

کیفیت باتری و صدای ایرپاد مکس چگونه است؟

با یکبار شارژ کامل ایرپاد مکس می‌توان از آن برای 20 ساعت به صورت مداوم استفاده کرد. با استفاده از شارژر 5 واتی استاندارد اپل می‌توان ایرپاد مکس را در 2 ساعت به صورت کامل شارژ کرد؛ اپل همچنین مدعی شده با 5 دقیقه شارژ هدفون  میتوانید از آن برای 90 دقیقه به صورت مداوم استفاده کنید. هرچند این نکته شایان ذکر است که در صورت فعال سازی حالت حذف نویز فعال احتمالا عمر باتری کمتر می‌شود. در حال حاضر قابلیت شارژ سریع (حتی با استفاده از کابل تبدیل یو اس بی سی به لایتنینگ) وجود ندارد.

بر روی دور روگوشی سمت راست دکمه‌ی دیجیتال کراون برای کنترل صدا و پخش موزیک وجود دارد؛ از این دکمه برای فعال کردن سیری و پخش یا قطع موزیک نیز می‌توانید استفاده کنید (برای فعال کردن سیری از فرمان hey siri نیز می‌توان استفاده کرد). نکته ی دیگر درباره دیجیتال کراون ایرپاد مکس این است که سایز آن از سایز دیجیتال کراون اپل واچ بسیار بزرگتر است که همین موضوع باعث شده استفاده از آن بسیار راحت تر باشد و هنگام استفاده اصلا حس بدی که زمان استفاده از دیجیتال کراون اپل واچ داشتید را تجربه نخواهید کرد. این هدفون از بلوتوث نسخه 5 بهره می‌برد.

در ایر پاد مکس، فقدان ورودی آنالوگ 2.5 یا 3.5 میلی متری کاملا حس می‌شود که البته این مشکل همه ی هدفون ها با قابلیت حذف نویز در همین رده ی قیمتی است. این ورودی برای تماشای  فیلم در هواپیما برای سرگرمی به کار می آید و اپل به خوبی از کارایی آن با خبر است؛ به همین دلیل کابل 35 دلاری تبدیل 35 میلی متری به لایتنینگ را به همین منظور در وبسایت خود برای فروش گذاشته است که هزینه ی خرید ایرپادمکس شما را به 584 دلار میرساند که  این رقم تنها  15 دلار از قیمت خرید یک آیفون 11 کمتر است. استفاده از روکش های ابری برای روگوشی ها بسیار لذت بخش است به  آسانی  و به صورت مغناطیسی به هدفون متصل می‌شود.

از معایب رو گوشی های ابری می‌توان گفت که آن ها به آسانی از هدفون جدا میشوند آن هم درست در زمانی که نیازشان دارید؛ در زیر روگوشی ها یک صفجه ی پلاستیکی سفید رنگ به همراه یک پنجره برای سنسورها دیده می‌شود. وقتی هدفون را از روی گوش بردارید بلافاصله پخش موزیک متوقف می‌شود و حتی اگر برای چند لحظه هدفون را برای صحبت با دیگران از روی گوش خود بلند کنید، باز هم همین اتفاق رخ می‌دهد. بر روی ایرپاد مکس هیچ دکمه ی پاوری وجود ندارد؛ البته از اپل غیر از این هم انتطار نمیرفت. وقتی از هدفون ها برای یک مدت استفاده نکنید،  آن ها به طور خودکار به حالت sleep می‌روند و هر زمان که آن ها را بر روی گوش خود قرار دهید دوباره فعال می‌شوند.

کیس ایرپاد مکس کمی گیج کننده بنطر میرسد، این کیس یک کیف مضحک  و ابتکار خود اپل است. در نگاه اول این کیس شبیه یک کیف پول است که به دور هدفون پیچیده شده، کیس ایرپاد مکس طراحی حالبی دارد  اما به نظر  نمی‌رسد در کول پشتی و در دراز مدت خیلی دوام بیاورد چون خیلی مقاوم نیست و سریع کثیف می‌شود؛ در کل کیس ایر پاد مکس اصلا به پای کیس هدفون های رقیب و هم رده خود نمیرسد. کیس این هدفون جزو معدود محصولات اپل است که حس ارزان بودن را منتقل می‌کند، این موضوع در مورد شارژر مگ سیف نیز صدق میکرد. جنس این کیس از پلاستیک است و به نظر مقاومت چندان خوبی در برابر ضربه ندارد.

از نظر کیفیت صدا، پس از چند ساعت گوش کردن به موزیک از طریق ایرپاد مکس باید گفت که تجربه گوش کردن به موسیقی از طریق این هدفون بسیار لذت بخش است و صدا را کاملا واضح و دقیق به گوش میرساند . ساوند استیج این  هدفون بسیار وسیع تر از هدفون های سونی است و حتی در بالاترین حد صدا  کوچک ترین تحریفی در صدا حس نمی‌شود. با اطمینان می‌توان گفت که در مقایسه با هدفون های رده بالای رقیب، این هدفون بسیار بهتر عمل می‌کند. دقت ریتمیک این  هدفون کاملا بی نقص است. در داخل گوشی های این  هدفون یک درایور دینامیکی 40 میلی متری دیده می‌شود که طبق ادعای اپل، تحریف هارمونی صدا در این هدفون  را به کمتر از 1 درصد می‌رساند.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که تمام هدفون های رقیب ایرپاد مکس بسیار ارزانتر از این هدفون 549 دلاری هستند. برای مثال، هدفون مدل Sony WH-1000XM4s  جدید سونی در حدود 300 دلار به فروش می رسد که  در مقایسه با ایرپاد مکس بسیار  ارزانتر است، همچنین هدفون های جدید سونی دارای عمر باتری 30 ساعته  پس از شارژ کامل هستند که در مقایسه با عمر باتری هدفون های جدید اپل 10 ساعت بیشتر است. هدفون های مدل Bose Noise Cancelling Headphones 700 نیز قیمتی 339 دلاری دارند ، همچنین این مدل از سیستم آدیو این جک برای استفاده در هواپیما نیز پشتیبانی می‌کنند.

در هنگام استفاده از هدفون با فعال بودن قابلییت حذف نویز در آشپزخانه، اصلا صدای ماشین ظرفشویی شنیده نمیشد و در هنگام پیاده روی در خیابان به ندرت صدای ماشین ها به گوش میرسید. البته  یک مقدار خیلی کمی صدا از محیط بیرون حتی با فعال بودن  حالت حذف نویز حس می‌شد اما این مقدار اصلا در حدی نیست که بتواند بر روی تجربه ی کاربران اثر بگذارد.

با وجود قیمت بالای این هدفون، پشتیبانی از فایل  های Hi-Res تنها محدود به مستر های دیجیتالی خود اپل است که فقط در اپل موزیک می‌توان به آن ها دسترسی پیدا کرد. این موضوع برای یک هدفون با این قیمت به هیچ شکل  توجیه پذیر نیست. درست مانند ایرپاد و ایرپاد پرو، ایر پاد مکس از چیپست H1 در هر گوشی بهره می‌برد.

در انتها این سوال باقی می‌ماند که حتی با وجود کیفیت صدای بالا و عمر باتری خیلی خوب باز هم هزینه کردن 550 دلار برای یک هدفون پریمیوم منطقی است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید برسی های بیشتری انجام شود ولی اگر جزو طرفداران سرسخت و پروپا قرص اپل نیستید هدفون هایی با کیفیتی تقریبا یکسان و قیمت بسیار پایین تر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. مطلب کاملا مفیدی بود ممنون

  1. خیلی بررسی جامع و خوبی بود سپاس فراوان

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید