جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بزرگترین هواپیمای دنیا با موفقیت پنجمین پرواز آزمایشی خود را انجام داد [تماشا کنید]

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
بزرگترین هواپیمای دنیا با موفقیت پنجمین پرواز آزمایشی خود را انجام داد [تماشا کنید]

بزرگ‌ترین هواپیمای ساخته شده در دنیا توسط شرکت استراتولانچ (Stratolaunch) به تازگی پنجمین پرواز آزمایشی خود را بر فراز بیابان موهاوی به انجام رساند و بدین ترتیب کمی به هدف خود که حمل و رهاسازی وسایل نقلیه فراصوت است، نزدیک‌تر شد.

کمپانی هوافضای خصوصی استراتولانچ  پرواز آزمایشی مذکور را روز چهارشنبه به پایان رساند و اکنون سرگرم تحلیل داده‌های بدست آمده از آن است. بنابر اعلام کمپانی، آزمایش مذکور در طول 3 سالی که از آغاز پروژه می‌گذرد، پنجمین پرواز این پرنده غول‌پیکر محسوب می‌شود.

گفتنی است این هواپیمای عظیم که مطابق پرنده اساطیری خاورمیانه «رخ» (Roc) نام دارد، در آزمایش اخیر خود 4 ساعت و 58 دقیقه پرواز کرد و توانست به ارتفاع 6858 متری دست یابد. هدایت کنندگان هواپیما همچنین در این پرواز پایلون جدید نصب شده روی بال میانی را هم تست کردند.

پایلون یکی از اجزای بال هواپیماهاست که جهت حمل پیشرانه، سلاح، مخزن سوخت و سایر موارد به کار می‌رود، هرچند که بخش مذکور در این هواپیمای خاص برای حمل وسایل نقلیه فراصوت طراحی شده است. این پایلون مذکور 4.3 متر طول دارد و در نهایت حامل هواپیمای فراصوت کمپانی استراتولانچ خواهد بود که با نام Talon-A شناخته می‌شود.

همچنین خود «رخ» 250 تن وزن دارد و طول بال‌های آن به 117 متر می‌رسد. این پرنده عظیم پیکر برای پرواز به 6 موتور جت 747 مجهز شده و جهت بلند شدن به باندی با مسافت 3657 متر نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: تولید نسل ششم جت‌های جنگنده چقدر روی دست آمریکا خرج می‌گذارد؟

استراتولانچ چه برنامه‌هایی برای آینده دارد؟

استراتولانچ که توسط «پل الن»، یکی از بنیاگذاران مایکروسافت تاسیس شده در ابتدا قصد داشت تا رویه‌ای مشابه با SpaceShipTwo از شرکت ویرجین گلکتیک را پیش بگیرد و با فضاپیماهای چندبار مصرف محموله یا انسان را به فضا ببرد و بازگرداند، هرچند که درگذشت الن یک سال قبل از شروع پروژه «رخ» تغییراتی را در سیاست‌های کمپانی ایجاد کرد.

استراتولانچ بعد مرگ پل الن تمرکز خود را روی توسعه، تولید و پرواز هواپیماهای فراصوت قرار داد و پرواز در مدار زمین را کنار گذاشت. البته این کمپانی سال گذشته بخشی از برنامه‌های مذکور را احیا و اعلام کرد قصد دارد یک هواپیمای فراصوت بزرگ‌تر با نام Talon-Z و یک فضاپیما با نام مستعار «یخ سیاه» را توسعه دهد.

این کمپانی از سوی دیگر در ماه‌های اخیر اعلام کرد به تازگی وارد قراردادی با آژانس پدافند موشکی پنتاگون شده تا استراتژی‌هایی دفاعی را برای مقابله با تهدیدات فراصوت تهیه کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید