جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بهترین ابزار های سئو در سال 2021 (نسخه پولی)

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
بهترین ابزار های سئو در سال 2021 (نسخه پولی)

وقتی به دنبال حل کردن یک معما هستید، اولین چیزی که از آن کمک می گیرید، مراجعه کردن به وب سایت گوکل است. در نهایت شما با انجام دادن کار و سرچ کردن آن، یک سری صفحات را در گوگل بالا می آورید که این صفحات توسط سئو رتبه بندی می شوند و چیدمان آن تعیین می شوند. اما شاید بعضی از کاربران فضای مجازی متوجه آن نشوند و این طور فکر کنند که خود گوگل به طور شخصی آین ساختار و چیدمان را انتخاب کرده و سایت ها را به طور دلخواه تنظیم میکند.

ولی در حقیقت تمامی این موارد به سئو سایت بستگی دارد. سئو مخفف (Search Engine Optimization) است که معنای فارسی آن یعنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو.

بهترین ابزار های سئو در سال 2021 (نسخه پولی)

سئو

مثلاً قرار است برای منزل تان مبل تهیه کنید و در صفحه گوگل این عبارت را تایپ کنید "خرید مبل" یا مثلاً اسم‌محله خودتون اضافه کنید "خرید مبل در امام حسین" که این کلمات باعث می‌شود تا بهترین و مناسب ترین سایت ها برای شما به نمایش در می آیند.

در نهایت گوگل هم یک رقابت بسیار هیجان انگیز برای وب سایت ها به وجود آورده تا سایت ها خود را به رتبه اول نزدیک کنند. حال بحث مهمی که پیش رو است این است که این سایت ها بر اساس چه ابزار و معیاری سنجیده می شوند و به رتبه اول صعود می کنند؟ در ادامه مقاله همراه من باشید تا بیشتر درباره ابزار های سئو و معیار های آن صحبت کنیم.

Ahrefs -1

Ahrefs با بیش از 295 میلیارد صفحه فهرست بندی شده و بیش از 16 تریلیون بک لینک دارای بزرگترین فهرست بک لینک ابزارهای سئو برتر است. یک کلمه کلیدی ارتقا یافته اکسپلورر، ابزارهای نظارت بر رقابت، به علاوه مقدار زیادی از اسناد کاربر و Ahrefs همان ابزاریست که شما برای رتبه بندی بهتر و افزایش ترافیک نیاز دارید.

به جرات می توان گفت از زمانی که این سایت وارد بازار شد، تبدیل به یکی از بهترین ابزار های سئو به شمار می رفت و خود را در دل کاربران وب سایت جا کرده بود. این وب سایت در سال 2011 تولید شد و بعد از آن دولوپر ها و تولید کنندگان محتوا در سرتاسر جهان از آن برای افزایش حضور آنلاین خودشان استفاده می کردند.

Ahrefs دارای تمامی ابزارهایی است که برای حضور شما را فعال تر میکند. یک داشبورد مرکزی در اختیار شما قرار می دهد که شما با استفاده از آن یک نمای کلی از آنچه که قرار است انجام دهید و یا انجام نداده اید، در اختیار شما قرار می دهد که حاوی بک لینک ها، رتبه بندی وب سایت ها و ترافیک است. این وب سایت 5 عنصر اصلی دارد که شما می توانید از صفحه فرود، به آن دسترسی داشته باشید.

Ahrefs دارای یک سری ویژگی قدرتمند است که به متمایز کردن آن کمک می کندیکی از این ویژگی ها، داشتن خزنده وب اختصاصی است که از نظر اندازه و سرعت بعد از گوگل رتبه دوم را دارد. در حالی که نقاط قیمت به طور گسترده ای با موارد مشابه است، تجزیه و تحلیل لینک های برتر، ابزارهای پژوهشی قدرتمند و پشتیبانی کاربر آگاه به Ahrefs کمک می کند تا یکی از بهترین گزینه ها برای درک و بهبود حضور آنلاین دامنه شما باشد.

Ahrefs

Moz -2

 Moz یک پلتفرم بسیار مناسب است که در تشخیص ترافیک و رتبه بندی و دید کاربران کمک میکند و در آخر نتایج موتورهای جستجو، سایت ما در بالاترین رتبه قرار میگیرد.

یکی از مزیت های این سایت،  ابزارهای کلیدی سایت ما را میشناسد و مسائل احتمالی را برجسته میکند و تشخیص های کاربردی و توسعه و همچنین امکان جستجو رتبه بندی سایت شما در صد ها هزاران کلمه کلیدی در هر وب سایت وجود دارد.

این وب سایت علاوه بر این برای اینکه یک برنامه استاندارد که شامل ابزارهای اساسی است را تحویل می دهد، قیمت‌های آن از ۹۹ دلار در ماه شروع میشه که طرح متوسط این ویژگی ها و قیمت ۱۴۹ دلار در ماه ارائه و یک دوره آزمایشی رایگان را در دسترس کاربرانش قرار می دهد. توجه داشته باشید که برنامه ها در صورت پرداخت سالانه ۲۰ درصد تخفیف دارد برنامه های اضافی برای نیازهای نمایندگی و شرکت در دسترس است.

علاوه بر این یک ابزار جست و جو کلمات کلیدی برای کمک به تعیین کدام کلمات کلیدی و ترکیب کلمات کلیدی ممکن است برای هدف گیری بهترین باشد، و همچنین یک ابزار تجزیه و تحلیل پیوندهای پشتیبان وجود دارد که ترکیبی از معیارها از جمله متن لنگر در پیوندها و همچنین قدرت دامنه تخمین زده شده را ترکیب می کند.

حتی شما هم در این سایت ثبت‌نام نکنید، این وب سایت یکسری از ابزارهای رایگان در دسترس شما قرار می دهد. همچنین یک ابزار دیگری در این سایت وجود دارد که آماده ارائه کمک و مشاوره به شما و کسانی که در حوزه وب‌سایت کار می‌کنند، است.

Moz

3- Majestic SEO Tools

سایت Majestic SEO Tools یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای سئو به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۱ شروع به فعالیت کرد. تمرکز اصلی این ابزار بر بک لینک ها است که نشان دهنده پیوندهای بین یک سایت و سایت دیگر است. از این تأثیر قابل توجهی بر عملکرد seo دارد که این سایت دارای حجم زیادی از داده های بک لینک است.

کاربران می توانند هر دو "شاخص تازه" را که در طول روز خزیده و به روز می شود، جستجو کنند.یکی از محبوب ترین ویژگی ها Majestic Million است که رتبه 1 میلیون وب سایت برتر را نمایش می دهد.

نسخه Lite Majestic 50 دلار در ماه هزینه دارد و دارای ویژگی های مفیدی مانند چک کننده بک لینک انبوه ، ثبت دامنه های ارجاعی ، IP ها و زیر شبکه ها و همچنین کاوشگر سایت است. این ویژگی که برای مرور کلی فروشگاه آنلاین شما طراحی شده است، به دلیل کمی قدیمی بودن نظرات منفی دریافت کرده است. Majestic همچنین یکپارچه سازی Google Analytics را دارا نیست.

Majestic SEO Tools

4- SpyFu

SpyFu یک وب‌سایت تجزیه و تحلیل و جستجو در کلمات کلیدی است که اینترنت داده هایی برای شناسایی کلمات کلیدی که شرکت ها و سایت ها با استفاده از Google AdWords  خریداری میکنند را حذف میکند. همچنین نتایج جستجو را با عبارت جستجو دقیق تطبیق می دهد تا شرکت نسبت به انواع جستجو و آن کلماتی که برای آنها در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل مشاهده می شود، همیشه درک بیشتری داشته باشند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهند.

یکی از بهترین امکانات سایت این است که شما می توانید کلمات کلیدی خود را ارزیابی و در این سایت ردیابی کنید و مشخص کنید چه کلمات و عباراتی بیشترین ترافیک را ایجاد می کنند از سایت رقبای خود جاسوسی کنید. به این ترتیب شما همیشه یک گام جلوتر از سایر شرکت‌ها و خدمات در صنعت خود هستید و ترافیک بیشتری نسبت به سایت خود جذب می کنید.

این پلتفرم دارای سه برنامه مختلف است که دارای ۲۵۰ راهنمای فروش و دارای ۵ هزار رتبه بندی کلمات کلیدی در هفته است که شامل مخاطبین این حوزه می شود. هزینه برنامه اصلی ۳۳ دلار در ماه است که این طرح برای استارتاپ ها و کسب و کارهای جدید با محدودیت آنلاین بسیار مناسب قرار می‌گیرد.

قیمت این پلتفرم از رقبای سایت خودش بسیار کمتر است. استفاده از این سایت آسان و می توانید بر اساس نیاز خود سفارشی کنید. این نرم افزار تمامی ابزارهای تحقیق سئو و کلمات کلیدی و همچنین ترافیک است که فردی از یک شرکت بزرگ و استارتاپ های کوچک نیاز دارد که یک برنامه بسیار موثر و خوب طراحی کند می تواند از این سایت قدیمی و کهنه کار و همین طور یکی از بهترین ابزار سئو است.

SpyFu

5- SEO Spider

SEO Spider در ابتدا در سال 2010 توسط "قورباغه جیغ کشنده" ساخته شد. مشتریان این خزنده پر سر و صدا شامل بازیکنان اصلی مانند Disney ، Shazam و Dell هستند.

یکی از خفن ترین ویژگی های SEO Spider توانایی آن در جستجوی سریع URL ها و همچنین خزیدن شدن سایت شما برای بررسی صفحات شکسته است. با این کار می توانید با کلیک دستی روی هر پیوند، خطاهای 404 را رد کنید. این ابزار همچنین به شما امکان می دهد صفحات با تگ های عنوان گم شده، متا تگ های تکراری، برچسب هایی با نام اشتباه را بررسی کنید، و همچنین تعداد پیوندهای قرار داده شده در هر صفحه را بررسی کنید.

دو نسخه رایگان و پولی از این وب سایت وجود دارد که نسخه رایگان شامل ویژگی هایی مانند خزیدن تغییر مسیرها و یک سری ویژگی های اساسی دیگر است که توسط نرم افزار Lite SEO Spider پشتیبانی می شود ولی نسخه پولی آن که ۱۸۰ دلار در سال است شامل ویژگی های پیشرفته و پشتیبانی فنی رایگان است.

SEO Spider

سخن آخر

ما 3 نوع سئو داریم: سئوی تکنیکال (سئوی فنی)، سئوی داخل صفحه، سئوی خارج از صفحه

سئوی تکنیکال (سئوی فنی) یعنی بهبود جنبه‌های فنی و عملکردی یک وبسایت به منظور بالابردن رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو. که ارکان این سئو فنی قابل فهیم ساختن هر چه تمام‌تر محتوای یک وب سایت برای موتور جستجو و آسان کردن فرآیند بررسی آن است. به عبارت دیگر با استفاده از سئوی فنی برای دسترسی راحت به وب‌سایت‌ها و بررسی کردن تجزیه و تحلیل آنها به موتورهای جستجو کمک می‌کنیم و دلیل نامگذاری سئوی تکنیکال یا سئوی فنی این است که در اصل این سئو هیچ ارتباطی با محتوای سایت ما ندارد و هدف اصلیش بهینه‌سازی زیربنا و زیر ساخت وب سایتمان است.

انواع سئو های داخل صفحه و خارج از صفحه مربوط به محتوای سایت می شود. آن محتوای که ما تولید می‌کنیم و در سایت خود انتشار می دهیم صد درصد با موتورهای جستجو ارتباط برقرار میکند و ربات های گوگل آن را ایندکس و خزنده آن را کاوش می‌کند که ما می‌توانیم با بهینه کردن محتوای سایت خودمان در نتایج گوگل در بالاترین رتبه قرار بگیریم.

در آینده بیشتر درباره سئوی های فنی و خارج از صفحه و داخل از صفحه برای شما صحبت خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید