جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بهترین ماسک ها برای از بین بردن چربی پوست صورت

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
بهترین ماسک ها برای از بین بردن چربی پوست صورت

بیش از حد چرب شدن پوست صورت مشکلی هست که بسیاری از افراد را درگیر کرده است. مواردی مانند: آلودگی هوا، تغییرات هورمونی، تغذیه نادرست، آرایش‌های سنگین، مصرف لوازم آرایش تقلبی، استفاده اشتباه از لوازم آرایش، بیش از حد خوردن فست ‌فودها و تنقلات ناسالم و...  دلایلی هستند که ترشح چربی بر روی پوست را تشدید می کنند. دلایل چرب شدن پوست هر کدام از این موارد که باشد یکی از نتایج آن باز شدن منافذ پوست است وهمچنین اغلب افرادی که پوست چربی دارند، دائماً درگیر جوش و آکنه بر روی صورت خود هستند. برای رهایی ازاین مشکلات باید به کمک ماسک های صورت چربی پوست را کنترل کنیم. در این مقاله به معرفی بهترین ماسک های صورت برای کنترل چربی پوست می پردازیم.

ماسک صورت کانی های دریایی Freeman

یکی از بهترین ماسک ها برای کنترل چربی پوست ماسک کانی های دریایی Freeman است که به علت وجود نمک و مواد معدنی کف دریا دراین ماسک آن را به ماسک محبوبی در این زمینه تبدیل کرده است. در این ماسک عصاره برگاموت و اسطوخودوس نیز به کار رفته است که به کاهش اثر استرس محیطی روی پوست کمک می کند که منجر به افزایش اکسیدان پوست شده و رادیکال آزاد آن را دفع می‌کند و در نتیجه باعث شادابی و جوانی پوست می شود.

پس از استفاده از این ماسک برای روی پوست صورت خود احساس درخشندگی و شادابی خواهید کرد. نحوه استفاده از این ماسک به این صورت است که باید در هفته ۲ بار مقداری از آن را بر روی پوست بزنید و صبرکنید تا کاملاً خشک شود. سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید و با حوله خشک کنید. پس از مدتی مشاهده می‌کنید که چربی اضافی پوست صورتتان تا حد چشمگیری کم شده است.

ماسک پودری تنظیم کننده چربی پوست NELA

در این ماسک عصاره گل همیشه بهار، پودر سفیده تخم مرغ و پودر زاج سفید باهم ترکیب شده اند و یکی از بهترین ماسک های صورت برای کنترل چربی پوست را به وجود آورده اند. اگر به مدت چند هفته، هر هفته ۳ بار از این ماسک استفاده کنید،  نتایجی مانند: کاهش ترشح چربی پوست، سفت‌شدن پوست، شفاف شدن پوست، از بین رفتن جوش‌های سرسیاه و سر سفید، شادابی و جوانی صورت را احساس خواهید کرد که پس از مدتی استفاده ازاین ماسک پودری همه این اثرات فوق العاده را بر روی پوست خود مشاهده خواهید کرد.

طرز استفاده از این ماسک به این صورت است که باید محتویات داخل بسته را با چند قاشق آب تمیز ترکیب کرده تا یک خمیر یکدست به دست آید. حال ترکیب‌ به‌دست‌آمده را ۱۵ دقیقه کنار بگذارید. سپس با برس مخصوص آن را روی پوست صورت بمالید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید بعد صورتتان را با آب ولرم بشویید و با حوله نرم خشک کنید. بی‌تردید پس از استفاده مداوم از این ماسک شاهد اثرات بسیار خوبی بر روی پوست صورت خواهید بود.

بهترین ماسک ها برای از بین بردن چربی پوست صورت

ماسک لایه بردار خاک رس Fresh & Fruity

لایه بردار خاک رس سلول‌های مرده و آلودگی‌های سطح پوست را پاکسازی می‌کند و به مرور زمان باعث کوچک‌شدن منافذ باز می‌شود و چربی اضافه پوست را از بین می برد. دراین ماسک ترکیبات کاملاً طبیعی مانند: خاک رس هندی، تمشک، روغن پوست مرکبات و بلوبری به کار رفته است که به شفاف شدن و درخشندگی پوست کمک می‌کنند. همچنین خاک رس عمیقاً به روزنه‌های پوست نفوذ کرده و آن‌ها را پاکسازی می‌کند. درنتیجه باعث درمان جوش های سرسیاه و سرسفید هم به مرور  زمان می‌شود. طرزاستفاده از این ماسک به این صورت است که 2 بار در هفته مقداری از آن را روی پوست صورت و گردن بمالید و به محض اینکه احساس کردید کمی سفت شده است، با آب گرم بشویید.

ماسک لایه بردار و پاک کننده پوست L’ACTION

ماسک لایه بردار و پاک کننده پوست L’ACTION ترکیبی از خاک رس و عصاره گریپ فروت است که باعث درخشش و زیبایی پوست شما می‌شود. همانطور که می دانید خاک رس، توانایی فراوانی در پاکسازی منافذ پوست دارد. این ویژگی وقتی با قدرت کنترل ترشح سموم ترکیب شود، پوستی صاف و شفاف را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین این ترکیب پوست را به ساخت کلاژن تحریک می‌کند.

طرزاستفاده از این ماسک به این صورت است که یک لایه نازک از آن را روی صورت خود بمالید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبرکنید و آن را از گوشه‌های صورت بلند کنید و در نهایت با آب ولرم صورت خود را بشویید. توجه داشته باشید که استفاده از هر نوع ماسکی در اطراف چشم خطرناک است پس از پوست نازک و حساس اطراف چشم خود مراقبت کنید.

ماسک پاک کننده قوی صورت کربن Hydroderm

ماسک پاک کننده قوی صورت کربن هیدرودرم، پاک کننده قوی پوست است. این محصول همه ناخالصی‌های روی پوست را از بین می برد همچنین به درمان جوش های سر سیاه و سر سفید کمک می کند. یکی از بهترین ماسک های صورت برای کنترل چربی پوست شناخته می شود زیرا کربن و خاک رس به کار رفته دراین محصول به عمق منافذ نفوذ کرده و همه چربی‌ها، آلودگی‌ها و سموم و گرد و غبار آن را تخلیه می‌کند و باعث درخشش و شادابی پوست صورت شما می‌شود. طریقه استفاده از این ماسک پاک کننده قوی صورت کربن هدرودرم به این صورت است که مقداری از آن را روی پوست خود بمالید و پس از حدود ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب بشویید.

انواع ماسک صورت خانگی مخصوص پوست چرب

بهترین ماسک ها برای از بین بردن چربی پوست صورت

ماسک سفیده تخم مرغ، عسل، جو

این عسل برای پوست چرب بسیار مفید است و چربی اضافی صورت را کنترل می‌کند و از بروز مشکلاتی مانند: جوش قارچی جلوگیری به عمل می‌آورد.

مواد مورد نیاز:

1 عدد سفیده تخم مرغ

1 قاشق چای خوری عسل

1 قاشق غذاخوری جو

روش تهیه:

سفیده تخم مرغ را با عسل به خوبی ترکیب کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید سپس جو پودر شده را به آن اضافه کنید. این ماسک را به صورت خود بمالید و صبرکنید 15 دقیقه بر روی پوست بماند سپس پوست را با آب گرم بشویید.

ماسک بابونه و خاک رس

این ماسک یکی از ایده‌آل ترین ماسک ها برای پوست‌های چرب به شمار می رود زیرا این ماسک به کاهش چربی بیش از حد پوست، بدون خشک کردن آن کمک می‌کند و همچنین در درمان آکنه نیز تاثیرگذار است.

مواد لازم:

1 قاشق سوپ ‌خوری گل بابونه خشک‌شده

2 قاشق سوپ‌ خوری آب

1 قاشق سوپ ‌خوری خاک رس

روش تهیه:

ابتدا مواد را با هم ترکیب کنید تا یک مخلوط یکدست به دست آید. سپس آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت و گردن خود بگذارید و بعد آن را با آب گرم بشویید.

ماسک زردچوبه و عسل

ماسک صورت زردچوبه برای کاهش چربی پوست و همچنین از بین بردن تیرگی یا لکه‌های پوستی بسیار موثراست.

مواد لازم:

نصف قاشق چای‌خوری زرد چوبه

1 تا 2 قاشق سوپ‌خوری عسل طبیعی

روش تهیه:

تمام مواد را مخلوط کنید تا یک خمیر آماده شود. سپس خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند؛ بعد آن را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت موز

یکی از انواع ماسک صورت برای پوست چرب  ماسک موز است که می تواند چربی چوست را کنترل کند. درواقع اسکراب‌ها و ماسک‌های میوه‌ای بسیار کمی وجود دارند که برای پوست چرب، مفیدتر از این ماسک باشند.

مواد لازم:

۱ عدد موز رسیده

۱ قاشق چا‌ی خوری عسل

۱ عدد لیمو یا پرتقال

روش تهیه:

موز را کاملاً له کرده و عسل را به آن اضافه کنید. سپس ۳ تا ۴ قطره آب ‌لیمو یا پرتقال در آن بریزید و به‌خوبی هم بزنید تا یک خمیر نرم و یکدست به وجود آید. حال این خمیر را روی گردن و صورت‌تان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند.

ماسک آرد برنج و چای سبز

در این ماسک آرد برنج به کار رفته است که خاصیت جذب چربی بالایی دارد و یک لایه‌بردار عالی برای پوست‌های چرب محسوب می شود.

مواد لازم:

2 قاشق سوپ خوری آرد برنج

1 قاشق سوپ خوری برگ چای سبز

1 قاشق سوپ خوری آب لیمو

روش تهیه:

مواد را تا زمانی که یک مخلوط نرم به دست بیاید با هم ترکیب کنید. سپس مخلوط را روی صورت خود قرار دهید. صبر کنید این مخلوط به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که خشک شود روی پوست‌تان باقی بماند.

ماسک صورت آووکادو و تخم‌مرغ

ماسک آووکادو و تخم‌مرغ، یکی دیگر از انواع ماسک صورت برای پوست چرب است. این ماسک صورت، چربی پوست‌ را کاهش می دهد و احتمال بروز آکنه و جوش را کمتر می کند.

مواد لازم:

نصف میوه آووکادو

۱ عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ

۱ قاشق چا‌ی خوری آب لیمو ترش

روش تهیه:

سفیده‌ی تخم‌مرغ را جدا کنید و به آووکادوی له شده اضافه کنید. حالا آب ‌لیمو را در آن بریزید و به‌خوبی مخلوط کنید. این ماسک را به آرامی روی صورت‌تان بمالید. صبرکنید که ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند، سپس با آب گرم بشویید و با حرکات ضربه‌ای حوله خشک کنید. هفته‌ای یک‌ بار از این ماسک صورت استفاده کنید تا دچار خشکی پوست نشوید. استفاده زیاد از ماسک آووکادو باعث فعال شدن غده ای می شود که درنتیجه منجر به چرب شدن دوباره پوستتان می شود.

ماسک صورت ماست

این ماسک احتمالاً ارزان‌ترین ماسک صورت است اما فواید بی‌نظیری برای پوست شما به همراه دارد. ماست دارای اسید لاکتیک، چربی و پروتئین است که پوست را سم‌زدایی می‌کنند و به پاکسازی پوست صورت نیز کمک می کند.

مواد لازم:

۱ قاشق چای خوری آب‌لیمو

۱ قاشق چای خوری ماست

روش تهیه:

ماست را به همراه یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو در کاسه‌‌ای کوچک بریزید و به‌خوبی مخلوط کنید. نوک انگشتان‌تان را به این مخلوط آغشته کنید و روی صورت‌تان بمالید. بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک گلاب، گلیسرین و لیمو

این یک ماسک کامل صورت برای از بین بردن جوش و جای جوش است. شما باید پیش از مصرف این ماسک صورت برای پوست چرب خود، تست حساسیت انجام دهید تا متوجه شوید که آیا این لوسیون برای پوست شما مناسب است یا خیر.

مواد لازم:

1 قاشق سوپ خوری گلاب

1 قاشق سوپ خوری آب‌لیمو

1 قاشق سوپ خوری گلیسرین

روش تهیه:

هر سه ماده را با هم مخلوط کنید و روی صورت خود قرار دهید. آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. بعد آن را با آب گرم بشویید.

نکات استفاده از ماسک صورت خانگی:

- قبل از استفاده از ماسک، صورت خود را با آب و یک پاک‌کننده ملایم بشویید.

- فقط یک یا دوبار در هفته ازماسک استفاده کنید.

- از مالیدن  ماسک در اطراف چشم جدا خودداری کنید.

- هنگامی‌که ماسک را می‌شویید پوست خود را نمالید. این کار باعث تحریک و قرمزی پوست‌تان می‌شود.

- ماسک را برای مدت طولانی روی پوست قرار ندهید؛ در غیر این صورت، با این کار پوستتان تحریک می شود.

- پس از برداشتن ماسک، روی صورت خود آب سرد بپاشید تا منافذ باز پوست، بسته شوند.

- بعد از شستن ماسک، از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید.

- اگر تحریک پوستی یا واکنش‌های حساسیتی (قرمزی پوست، خارش و...) را تجربه کردید، از ماسک استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید