جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بهترین کتاب لغت برای آیلتس؛ چگونه دایره لغاتمان را گسترده کنیم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
بهترین کتاب لغت برای آیلتس؛ چگونه دایره لغاتمان را گسترده کنیم؟

همه می‌دانند که یادگیری لغات برای آزمون آیلتس بسیار مهم است، اما هر کسی نمی‌داند چرا لغات از چنین اهمیتی برخوردارند یا چگونه می‌توان آن‌ها را به اثربخش‌ترین روش ممکن یاد گرفت؛ یا بهترین منابع برای یادگیری لغات و واژگان انگلیسی کدامند. دانستن پاسخ این سوالات برای موفقیت در آزمون آیلتس بسیار مهم است، بنابراین در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا باید روی یادگیری لغات تمرکز کنید و بهترین کتاب لغت برای آیلتس چیست، پس با ما همراه باشید تا با این منابع مهم آشنا شویم.

چرا استفاده از بهترین کتاب لغت برای آیلتس مهم است؟

اول از همه، باید به خاطر داشته باشید که آیلتس یک آزمون انگلیسی است. به نظر می‌رسد مردم آنقدر درگیر استراتژی‌های امتحان هستند که این واقعیت مهم را فراموش می‌کنند.

مانند هر زبان دیگری، در زبان انگلیسی نیز یادگیری لغات بیشترین اهمیت را دارد. حتی اگر گرامر را بلد نباشید می‌توانید پیام‌های مهم را منتقل کنید. اگر بگویید «Water»، طرف مقابلتان می‌فهمد که شما آب نیاز دارید. البته گفتن جمله «I need water» موثرتر است، اما لغات معمولا اساسی‌ترین بخش هنگام برقراری ارتباط به زبان دوم هستند.

در آیلتس شما به تعادل لغات و گرامر نیاز دارید. تنها با داشتن یکی از آن‌ها، نمی‌توانید نمره بالایی کسب کنید. این بدان معناست که شما باید قوانین گرامری زیادی را بدانید و دایره لغات گسترده‌ای داشته باشید. با این حال تنها حفظ کردن لیست بلندبالایی از لغات انگلیسی کافی نخواهد بود؛ شما باید بهترین کتاب لغات برای آیلتس را در کنار خود داشته باشید تا به بهترین روش ممکن، لغات را به خاطر بسپارید. همچنین برای قوی‌تر کردن گرامر زبان انگلیسی خود، می‌توانید از آموزش‌های فرادرس کمک بگیرید.

آموزش گرامر زبان انگلیسی سطح پایه A1 - به زبان فارسی

آموزش گرامر زبان انگلیسی سطح پایه A2 – به زبان فارسی

زبان آموزان از لحاظ لغات به دنبال چه چیزی هستند؟

در آزمون آیلتس، دانستن لغات مزایای زیادی به دنبال خواهد داشت. شما برای درک سوالات و محتوای امتحان به لغات نیاز دارید. اگر نتوانید سوالات را درک کنید، شانسی برای پاسخ دادن به آن‌ها نخواهید داشت. فراتر از آن، برای کسب امتیاز بالا باید از زبان به طور دقیق استفاده کنید. دانستن تعداد زیادی از لغات کافی نیست، لغات باید در جای مناسب و به ترتیب صحیح استفاده شوند. به عنوان مثال، بسیاری از دانش‌آموزان آسیای شرقی تفاوت بین "door" و "gate" را متوجه نمی‌شوند. برای یک فرد بومی انگلیسی، میان این دو تفاوت‌های زیادی وجود دارد و مدرسین آیلتس شما را به خاطر مرتکب شدن چنین اشتباهاتی جریمه می‌کنند.

برخی از مردم بر اهمیت واژگان غیرمتداول تأکید دارند، اما این به معنای آن چیزی نیست که داوطلبان آزمون فکر می‌کنند. اگر فقط کلمات دشوار را از فرهنگ لغات حفظ کرده باشید و آن‌ها را در جای نامناسب به کار ببرید، نمره وحشتناکی می‌گیرید! در عوض باید طی تمامی مراحل آزمون آیلتس، واژگان مناسب را به کار ببرید. منظور از «غیرمتداول» کلماتی است که خاص هستند و شاید به صورت روزمره استفاده نشوند.

به عنوان مثال، بیایید موضوع سلامت را در نظر بگیریم. گفتن جمله “He is sick” مشکلی ندارد، اما جمله “He feels nauseous” دقیق‌تر است. این واژه چندان غیرمتداول نیست، اما نسبت به "sick" کمتر استفاده می‌شود. در واقع مهم‌ترین چیز این است که یک تصویر دقیق از موضوع مورد بحث ارائه دهید. این امر با استفاده از بهترین کتاب لغت برای آیلتس امکان‌پذیر می‌شود.

یادگیری واژگان با بهترین کتاب لغت برای آیلتس

نحوه یادگیری واژگان با استفاده از بهترین کتاب لغت برای آیلتس

اول از همه، چیزی به نام "لغات آیلتس" وجود ندارد. از آنجایی که آزمون آیلتس فقط برای صحبت کردن به زبان انگلیسی است، هیچ نکته خاصی در پس آن پنهان نمی‌باشد. هر کسی که زبان مادری‌اش انگلیسی باشد، نمره ۹ را به راحتی می‌گیرد زیرا می‌تواند انگلیسی را روان صحبت کند.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که شما به دامنه وسیعی از واژگان نیاز دارید و نباید از کلمات استفاده کنید مگر اینکه با آن‌ها احساس راحتی داشته باشید. این بدان معنی است که شما نباید لیست طولانی از کلمات مبهم را حفظ کرده و سعی کنید آن‌ها را در یک جمله عجیب و غریب کنار هم بچینید.

در عوض، باید واژگان را به طور سیستماتیک یاد بگیرید. بهترین راه، یادگیری در بستر معنایی است. این روش می‌تواند کمی کُند باشد، اما بسیار اثربخش خواهد بود. این بدان معناست که باید متن‌های بیشتری به زبان انگلیسی بخوانید و بیشتر به مکالمات انگلیسی گوش دهید، سپس به دنبال معنای کلماتی که می‌شنوید بگردید.

روش دیگر یادگیری فهرستی از واژگان برای موضوعات مشخص است. سعی نکنید به زور حجم عظیمی از لغات را حفظ کنید؛ حدود ۶ یا ۸ کلمه در روز کافی است. مطمئن شوید که نحوه استفاده از لغات را یاد گرفته‌اید وگرنه این روش بی‌فایده خواهد بود.

یادگیری لغات با استفاده از بهترین کتاب لغت برای آیلتس

توصیه‌های بیشتر در مورد یادگیری لغات

اگر واقعاً می‌خواهید مهارت‌های یادگیری زبان خود را سرعت بخشید، به یک روش کارآمد جهت مطالعه بهترین کتاب لغت برای آیلتس نیاز دارید. می‌توانید برنامه‌هایی مانند Anki را امتحان کنید که از تکرار واژگان استفاده می‌کنند. امروزه اپلیکیشن‌های مشابه زیادی برای گوشی یا تبلت موجود هستند. همچنین می‌توانید از یک دفترچه یادداشت استفاده کنید و خودتان همان کار را انجام دهید.

هدف این است که یک کلمه جدید را یاد بگیرید و سپس آن را در مغز خود جاسازی کنید تا بتوانید در زمان مناسب از آن به طور موثر استفاده نمایید. فرآیند حفظ کردن واژگان مهم است، اما سعی کنید همیشه از آن‌ها در جملات نمونه استفاده کنید تا بهتر در ذهنتان بنشینند.

یک راه عالی برای انجام این کار، یادگیری «تکه‌های زبان» است؛ یعنی یک گروه از کلمات به جای یک کلمه. بیایید کلمه "agreeable" را در نظر بگیریم. وقتی معنی آن را فهمیدیم، باید بدانیم که چگونه می‌توانیم آن را در یک جمله به کار ببریم. ما اغلب می‌گوییم "find (something) agreeable". همچنین می‌توانیم بگوییم "appear agreeable (to someone)". با یادگیری این دو عبارت و تمرین با مثال‌های مختلف می‌توانیم این واژه را به نحو احسن یاد بگیریم. چنین روشی به ما کمک می‌کند تا مرتکب اشتباهات رایج نشویم. در صورتی که میخواهید مهارت خود را در زبان انگلیسی افزایش دهید پیشنهاد میکنیم با مراجعه به مجموعه آموزش کامل زبان انگلیس که توسط فرادرس تهیه شده است نسبت به یادگیری این زبان بین المللی اقدام کنید.

مجموعه آموزش زبان انگلیسی — کلیک کنید

معرفی بهترین کتاب لغت برای آیلتس

۱- Collins Vocabulary for IELTS

این کتاب لغات آیلتس دارای سی دی آموزشی بوده و به ۲۰ بخش تقسیم شده است. واژگانی که پوشش می‌دهد به هر چهار بخش آزمون آیلتس مربوط می‌شوند: listening، speaking، reading و writing.

هر بخش شامل فعالیت‌هایی است که به شما کمک می‌کند دایره لغات خود را به روشی سیستماتیک گسترش دهید. همچنین در پایان هر بخش، یک آزمون تمرینی با الگوبرداری از آزمون واقعی آیلتس وجود دارد.

۲- Barron’s Essential Words for IELTS

این بهترین کتاب لغت برای آیلتس است که برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند ضروری می‌باشد. با این کتاب، شما تمرین جامعی در ساخت واژگان و استفاده صحیح از آن‌ها در مکالمه خواهید داشت. همچنین یک لیست بزرگ شامل ۶۰۰ کلمه که اغلب در امتحانات آیلتس ظاهر می‌شوند در این کتاب آمده است. این کلمات مربوط به دسته‌بندی‌های محبوبی از جمله گردشگری، طبیعت، محیط زیست، هنر، سرگرمی، مسائل اجتماعی و بسیاری موارد دیگر می‌شوند.

۳- 4000 English Words

مجموعه شش کتابی 4000 English Words با تمرکز بر ۴۰۰۰ کلمه از سطح مبتدی تا پیشرفته که اغلب در آزمون آیلتس ظاهر می‌شوند، دایره لغات شما را گسترش می‌دهد.

هر بخش در هر کتاب شامل ۲۰ کلمه به همراه جملات نمونه است که کاربرد صحیح آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. پایان هر بخش همچنین دارای یک داستان کوتاه با تمام کلمات استفاده‌شده است تا درک عمیق‌تری از کاربرد این کلمات به دست آورید. علاوه بر این، از هر سطحی که عبور می‌کنید واژگان و داستان‌ها پیچیده‌تر می‌شوند.

۴- IELTS Band 9 Vocab Secrets

این کتاب که توسط مشاوران کمبریج آیلتس منتشر شده است دارای ده موضوع واژگانی می‌باشد که  شامل موارد زیر هستند: کار و حرفه، آموزش و تحصیل، فرهنگ، هنر و سنت‌ها، کودکان و خانواده، و چالش‌های جهانی.

هر مبحث یک فرهنگ لغات و یک نمونه تسک writing آکادمیک مربوط به آن موضوع را به شما می‌دهد. نویسندگان این کتاب همچنین توضیح می‌دهند که چگونه می توان به این تسک پاسخ داد.

علاوه بر این، در هر ماژول موضوعی، یک مقاله که نمره ۹ را در آزمون آیلتس کسب کرده است برای الگو گرفتن وجود دارد که استفاده صحیح از همه کلمات مورد بحث در آن ماژول را به شما نشان می‌دهد.

۵- English Vocabulary in Use

English Vocabulary in Use مجموعه‌ای از کتاب های آموزش واژگان است که از سطح مقدماتی/مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود. انتشارات دانشگاه کمبریج این مجموعه را منتشر می‌کند. آن‌ها از قالب خاصی پیروی می‌کنند که شامل ارائه واژگان در صفحه سمت چپ و تمرین سوالات در صفحه سمت راست است.

برای هر سطح، دو کتاب وجود دارد: یک کتاب مطالعه، و یک کتاب تمرین "Test your English vocabulary in use". این به گفته بسیاری از افراد، بهترین کتاب لغت برای آیلتس است.

۶- Oxford Word Skills

Oxford Word Skills یک دوره آموزشی لغات سه سطحی با کتاب و سی دی مربوطه است که به شما در شنیدن و تلفظ واژگان کمک می‌کند.

۷- IELTS Vocabulary Booster

IELTS Vocabulary Booster مجموعه‌ای از ۵۰۰ کلمه است که اغلب در امتحانات آیلتس استفاده می‌شوند و آشنایی با آن‌ها برای کسب نمره ۷ و بالاتر ضروری می‌باشد. این کتاب عمدتاً بر واژگان پرکاربرد در زمینه مقاله‌نویسی متمرکز است. با این حال، برای سایر بخش‌ها نیز مفید خواهد بود.

Cambridge Vocabulary for IELTS بهترین کتاب لغت برای آیلتس

۸- Cambridge Vocabulary for IELTS

Cambridge Vocabulary for IELTS بهترین کتاب لغت برای آیلتس

Cambridge Vocabulary for IELTS یک راهنمای خودآموز برای دانشجویانی است که در آیلتس آکادمیک شرکت می‌کنند و می‌خواهند نمره ۶.۵ و بالاتر را کسب نمایند. این کتاب با یک سی دی صوتی همراه است تا به شما در بهبود مهارت‌های شنیداری کمک کند.

نویسندگان این کتاب به جای لیست کردن کلمات جدید، آن‌ها را از طریق تمرینات لیسنینگ و ریدینگ، مشابه آنچه در آزمون‌های آیلتس می‌آید، معرفی می‌کنند. این یک راه مؤثرتر برای گسترش دایره لغات شماست زیرا وقتی کلمات جدید را از طریق تمرین یاد می‌گیرید بهتر آن‌ها را به خاطر خواهید سپرد.

۹- Check your English Vocabulary for IELTS

Check your English Vocabulary for IELTS برای همه انگلیسی‌زبانان غیربومی که می‌خواهند در آزمون آیلتس، به ویژه در بخش رایتینگ نمره بالا کسب کنند، ضروری است. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، علاوه بر این کتاب می‌توانید از آموزش رایتینگ فرادرس نیز کمک بگیرید.

نویسندگان این کتاب از ساختار جالبی پیروی می‌کنند. به جای ارائه لیستی از کلمات برای حفظ کردن، آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا از طریق تمرینات ساده دایره لغات خود را بسازید.

۱۰- Vocabulary Building Series

Vocabulary Building Series آخرین و بهترین کتاب لغت برای آیلتس است که شامل چهار جلد می‌باشد. این کتاب‌ها بر کلمات و عبارات رایجی تمرکز دارند که یا از نظر معنی مبهم هستند یا بیش از حد استفاده می‌شوند.

- کتاب های ۱ و ۲ بر استفاده از کلمات رایج در زبان انگلیسی تمرکز دارند.

- کتاب‌های ۳ و ۴ به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا بر دانشی که در کتاب‌های ۱ و ۲ به دست آورده‌اند

بیفزایند، و همچنین بر استعاره‌ها، کلیشه‌ها و دیگر عبارات تمرکز کنند.

علاوه بر بهترین کتاب لغت برای آیلتس، چه نکاتی در گسترش دایره لغات به ما کمک می‌کنند؟

خواندن روزنامه به زبان انگلیسی

خواندن روزنامه‌های انگلیسی علاوه بر تقویت و گسترش دایره لغات، به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را برای آزمون اسپیکینگ آیلتس بهبود بخشید زیرا خواندن، بهترین راه برای یادگیری لغات جدید است. عادت به خواندن مقالات به صورت روزانه را می‌توان با عضویت در یک روزنامه یا هفته‌نامه به صورت آنلاین یا آفلاین ایجاد کرد.

گوش دادن به فایل‌های صوتی و پادکست‌های انگلیسی

وقتی می‌شنوید که کسی از یک لغت جدید استفاده می‌کند، می‌توانید نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید. بنابراین، تماشای برنامه‌های تلویزیونی، کانال‌های خبری، فیلم‌ها، ویدیوهای یوتیوب، مکالمات گروهی و برنامه‌های گفتگو در تقویت دایره لغات بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر این، می‌توانید به فایل‌های صوتی مانند پادکست‌ها، آهنگ‌ها، کانال‌های رادیویی و غیره گوش دهید.

خواندن رمان‌ها و مجلات انگلیسی

اگر کتابی را بخوانید که از داستان آن لذت می‌برید، قطعا روند یادگیری برایتان شیرین‌تر خواهد شد. برای موفقیت در آیلتس باید روی متون تمرکز کنید. همچنین اگر مقالات نوشته‌شده توسط داوطلبان در آزمون‌های آیلتس سال‌های قبل را مطالعه نمایید، می‌توانید با سبک سوالات رایتینگی که در روز آزمون با آن‌ها مواجه می‌شوید، آشنایی بیشتری پیدا کنید.

یادگیری لغات با استفاده از بهترین کتاب لغت برای آیلتس

سخن پایانی

گسترش دایره واژگان با استفاده از بهترین کتاب لغت برای آیلتس جهت کسب بهترین نمره در این آزمون بسیار مهم است. بدون دایره لغات خوب، نمی‌توانید انتظار نمره خوبی را داشته باشید. با این حال، نباید روی روش‌های سنتی به خاطر سپردن لغات تمرکز کنید. در عوض، رویکرد پویاتری را در پیش بگیرید تا بتوانید از این کلمات به بهترین شکل در جمله‌های واقعی استفاده کنید. با این کار، شانس خود را برای کسب بهترین نمره در آزمون آیلتس به طرز قابل توجهی افزایش خواهید داد.

آموزش اسپیکینگ آیلتس – IELTS Speaking

آموزش رایتینگ تسک ۱ آیلتس آکادمیک IELTS - به زبان فارسی

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید