جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تاثیر دمنوش ها بر سلامتی انسان

author منتشر کننده
نظرات (1) 6 0
تاثیر دمنوش ها بر سلامتی انسان

در میان تمام مواد شیمیایی که وارد زندگی ما انسان­‌ها شده است، بد نیست که گاهی سری به زندگی ارگانیک قبلی­مان بزنیم. در میان تمام محصولات طبیعی که تاثیرات به شدت مثبتی روی بدن می‌­گذارد، دمنوش‌­ها نوشیدنی‌­هایی با مزایای متفاوتی هستند که مصرف چند بار در روز از این نوشیدنی ­ها در طعم‌­ها و مدل­‌های مختلف توصیه می‌­شود. برای مثال دمنوش زعفران با خواص شادی بخش و آرامبخش یکی از دمنوش‌­های مورد علاقه زنان است. دمنوش به لیمو یکی دیگر از این دمنوش‌­های پرخاصیت است. اصولا در تهیه دمنوش‌­ها از مواد طبیعی که در طبیعت یافت می­‌شود استفاده می­‌شود. مواد طبیعی از خواص بسیار زیادی تشکیل شده است که متاسفانه امروزه مصرف کمتری دارد.

دمنوش

انواع دمنوش لاغری چه تاثیری در بدن انسان می‌گذارد؟

دمنوش‌­های لاغری حاوی مواد مختلفی  هستند که هرکدام به ساز و کار بخشی از بدن تاثیر می­‌گذارد. برای مثال دمنوش زنجبلی یک دمنوش لاغری موثر است که سوخت و ساز بدن را بالا می‌­برد و تا حد زیادی اشت‌ها را کاهش می­‌دهد. این دمنوش در خانه براحتی قابل تهیه است. از دیگر دمنوش‌­های لاغری می­‌توان به چای سبز و قهوه سبز اشاره کرد که هر دو سوخت و ساز بدن را بالا می‌­برند و باعث کاهش وزن می­‌شوند. این دمنوش­‌ها در کنار رژیم غذایی و ورزش بهترین نتیجه را می­‌دهند. دمنوش لاغری نعنا نیز برای کاهش میزان چربی سازی در بدن، دمنوش موثری برای افرادی است که دچار اضافه وزن یا چربی خون بالا هستند.

فواید دمنوش رازیانه

دمنوش رازیانه یکی از بهترین و مفیدترین دمنوش‌ها به حساب می­‌آید. این دمنوش در درمان نفخ شکم و برای رفع دل درد موثر است. این دمنوش برای افرادی که دچار سوهاضمه هستند بسیار مفید است. دمنوش رازیانه برای کاهش اشتها و لاغری نیز استفاده می­‌شود. علاوه بر این، برای افرادی که دچار درد قلب و مشکلات قلبی هستند، مصرف چند بار در روز این دمنوش توصیه می­‌شود. رازیانه بدلیل درصد فیبر بالایی که دارد، برای افرادی که کلسترول خون بالایی دارند و دچار انباشت چربی کبدی و قلبی هستند، مفید است و مصرفش توصیه می­‌شود.

برای مشکلات معده از کدام دمنوش استفاده کنیم؟

برای کاهش دردهای شکمی بهتر است که عادت‌­های غذایی درست را جایگزین عادات اشتباه بیاوریم. برای مثال از خوردن فست و فود و غذاهای چرب دوری کنیم و در ازای آن غذاهای پرخاصیت و دمنوش­‌ها را جایگزین کنیم. کسانی که  با مشکلات اسید معده گرفتارند، از آب سیب زمینی رنده شده بنوشند و چند بار در روز این محلول را استفاده کنند. عصاره شیرین بیان نیز برای درمان دل پیچه و اسید معده موثر است. عرق نعنا نیز برای افرادی که به یبوست دچارند یا دچار نفخ معده هستند، پیشنهاد می­‌شود. برای پیشگیری از مشکلات معده، بهتر است که مصرف سبزیجات را همراه با غذا فراموش نکنیم. درصد بالای فیبر سبزیجات به سوخت و ساز بدن و هضم غذا کمک می‌­کند.

دمنوش های آرامبخش تا چه حد تاثیرگذارند؟

یکی از محبوب‌­ترین دمنوش‌­های آرام‌بخش، دمنوش آویشن است. برای درست کردن این دمنوش، هم می­‌توان از برگ‌­های تازه آویشن استفاده کرد و هم از پودر این ماده، آویشن را دم کرده و برای شیرین کردن این محلول از نبات می‌­توان استفاده کرد. دمنوش آویشن برای تقویت اعصاب و دوری از استرس و اضطراب، دمنوش مفیدی است. از دیگر دمنوش‌­های آرام‌بخش می­‌توان به دمنوش کاسنی، دمنوش هل و چای میوه گل نسترن اشاره کرد. چای به لیمو نیز از دیگر دمنوش­‌های بسیار مفید و تاثیرگذار برای آرامش اعصاب است. دمنوش زعفران نیز برای شادی بخشی به روح مفید است.

دمنوش سرما خوردگی را خودمان در خانه درست کنیم

یکی از بهترین دمنوش‌­های سرماخوردگی که می‌­توان براحتی در خانه تهیه شود، دمنوش زنجبیل و عسل است که به دلیل تندی که دارد باعث تعریق می‌­شود و ویروس‌­ها را از بدن دفع می‌­کند. از دیگر دمنوش­‌های سرماخوردگی می‌­توان به دمنوش آویشن، بابونه و چای هندی اشاره کرد. آب پرتقال نیز برای افرادی که به سرماخوردگی دچار شده‌­اند، گزینه مناسبی است. آب پرتقال بدلیل ویتامین سی که دارد، بدن افرادی که سرما خورده اند را مقاوم می­‌کند و برای تازه سازی بدن گزینه مناسبی است. دمنوش دارچین نیز برای افرادی که سینه درد دارند یا به سرفه‌­های بد گرفتارند، توصیه می­‌شود.

کاربردی ترین دمنوش‌ها چه دمنوش هایی هستند؟

کاربردی ترین دمنوش‌­ها، دمنوش‌­هایی هستند که براحتی در خانه قابل تهیه باشند و مواد اولیه آن‌ها به آسانی یافت شود. برای مثال دارچین و هل که در اکثر خانه‌­ها یافت می­‌شود یکی از بهترین دمنوش‌­ها را می‌­سازند. هل که برای لاغری، اعصاب و سرماخوردگی ماده موثری است در ترکیب با چای و دارچین یک دمنوش مفید را می‌­سازد. آویشن نیز ماده بسیار موثری است که مزایای فراوانی دارد. بد نیست که هفته‌­ای چند مرتبه از دمنوش آویشن استفاده کنیم. گل گاو زبان و زعفران نیز در ترکیب با آبجوش بی نظیرترین دمنوش‌­ها را می­سازند که برای تقویت اعصاب و آرامبخشی بسیار مفید است.

دمنوش چای کوهی برای چه کاری مناسب است؟

چای کوهی یک نوع گیاه است که در مناطق لرستان بیشتر یافت می‌شود. این چای یک دمنوش مناسب را می­‌سازد و برای افرادی که به بی خوابی دچارند، دچار معده درد و دل درد هستند، مشکوک به خونریزی مغزی هستند و دچار انگل هستند، دمنوش مناسبی است. هم­چنین این چای برای درمان انواع ویروس‌­ها مناسب است. علاوه بر اینکه این دمنوش را می­‌توان برای انواع بیماری‌­هایمان مصرف کنیم، هم­چنین می‌­توانیم این گیاه را خشک کرده و پودر آن را برای التیام بخشی به درد و زخم‌­هایمان مصرف کنیم.

دمنوش‌های خواب آور را جایگزین قرص های خواب آور کنید

دمنوش بابونه برای رفع استرس و اضطراب بسیار مناسب است. هم­چنین این دمنوش باعث می­‌شود که یک خواب آرام به سراغ ما بیاید. دمنوش اسطوخدوس برای آرام‌بخشی و ریلکس کردن بسیار مناسب است. آرامش ذهنی باعث می­‌شود که براحتی به خواب بروید. چای گل ساعتی نیز برای کاهش استرس و اضطراب مناسب است. این چای را خشک کرده و مثل چای دم کنید. یکی از مهم‌­ترین دلایل کم خوابی و بی خوابی، استرس و اضطراب است. با وجود استرس، خواب راحت هیچ وقت میسر نمی‌­شود. پس بهتر است برای یک خواب آرام، راحتی و آرامش را تمرین کنیم و هر از گاهی از یک دمنوش آرام‌بخش استفاده کنیم.

مزایای دمنوش خارشتر

یکی از بهترین دمنوش‌­ها برای کبد چرب، دمنوش خارشتر است. هم­چنین عرق خارشتر را نیز برای رفع استرس و اضطراب، رفع سنگ کلیه و لاغری استفاده می‌­کنند. خارشتر خاصیت چربی سوزی دارد، به همین علت است که افرادی که دچار کلسترول و چربی خون هستند و یا کبد چربی دارند، از این دمنوش استفاده می­‌کنند. خارشتر خاصیت مسهل نیز دارد و برای افرادی که دچار دل درد و یبوست هستند، مناسب است. خارشتر باعث می­‌شود که به مرور چربی­‌های دور کبد سوخته شود و سلامت سیستم گوارش بازسازی شود.

کدام دمنوش‌ها خون سازند؟

گزنه یکی از گیاهانی است که به شدت خون ساز است و برای سلامتی بدن و کم خونی مفید است. ترکیب گزنه و لیمو ترش را می‌­توان بصورت دمنوش در آورد و آن را مصرف کرد. گزنه ویتامین‌­های زیادی دارد و مصرف آن برای افرادی که دچار کم خونی هستند، توصیه می­‌شود. گیاه رزماری نیز برای به گردش در آوردن خون و جریان پیدا کردن خون در تمام رگ‌­های بدن، گیاه مناسبی است که آن را می­‌توان بصورت دمنوش تهیه و مصرف کرد. رزماری برای هضم غذا  نیز مفید است. رزماری امروزه بصورت پماد نیز مصرف می­‌شود و پماد و روغن رزماری مزایای متفاوتی دارد که یکی از آن‌ها رفع خشکی پوست است.

خواص دمنوش به لیمو

دمنوش به لیمو یک دمنوش آرامش‌بخش است که علاوه بر این، مزایای دیگری نیز دارد. برای مثال این دمنوش برای کاهش تب و کاهش التهاب بدن استفاده می‌­شود. هم­چنین به لیمو برای تقویت قلب و افزایش سوخت و ساز بدن موثر است. برای لاغری توصیه می­‌شود که روزانه حداقل یک لیوان دمنوش به لیمو مصرف کنید. برای افرادی که ورزش‌­های سنگین انجام می­‌دهند و مدام از ماهیچه‌­هایشان کار می­‌کشند، نوشیدن دمنوش به لیمو برای تقویت ماهیچه و عضلات توصیه می­‌شود. به لیمو برای از بین بردن چربی و جایگزین کردن عضله بجای چربی موثر است.

دمنوش‌های مناسب برای پایین آوردن غلظت خون در انسان

دمنوش زنجبیل، عرق خارشتر و چای ریبوس از موادی هستند که غلظت خون را پایین می­‌آورند و باعث جریان پیدا کردن خون به طرز درستی در بدن انسان می­‌شود. عرق کاسنی، دمنوش دارچین و هل نیز به پایین آوردن غلظت خون انسان کمک می‌­کند. برای دست یافتن به یک بدن سالم با سوخت و ساز بالا و یک هیکل متناسب، نوشیدن دمنوش‌­های لاغری را نادیده نگیرید. زندگی سالم را با مواد طبیعی و ارگانیک امتحان کنید.

دمنوش بابونه مصرف کنیم

دمنوش بابونه برای افزایش قدرت ایمنی بدن، شفاف سازی پوست، کاهش استرس و اضطراب، کاهش دردهای معده و روده و مدیریت دیابت موثر است. دمنوش بابونه براحتی قابل تهیه است و مصرف چند بار در روز این دمنوش برای همه افراد موثر است و توصیه می­‌شود. افرادی که به آلرژی مبتلا هستند، بهتر است که دمنوش بابونه را امتحان کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. با اسلام و خسته نباشید خیلی ممنون از مطالب بسیار جالب و مفیدتون

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید