جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تاثیر کتاب خواندن در زندگی برای موفق شدن

author منتشر کننده
نظرات (1) 4 0
تاثیر کتاب خواندن در زندگی برای موفق شدن

ارتباط موفقیت با مطالعه کردن

در اینجا میخواهیم از افرادی صحبت کنیم که به مطالعه اهمیت می دهند و به همین سبب در زندگی موفق تر اند. حال سوال این است آیا فردی کتاب خوان هستید و یا فراری از کتاب خواندن؟

در هر صورت این مطلب برای شما مفید است چون اگر کتاب خوان باشید دوست دارید بدانید تاثیر کتاب بر موفقیت چگونه است و اگر کتاب خوان نباشید شاید ترغیب شوید به خواندن کتاب تا بتوانید موفق شوید.

درست است که کتاب خواند به تنهایی به موفق شدن افراد کمک نمی کند اما به عنوان یک عامل برای راحت تر رسیدن به مقصد مورد نظر شماست. پس با ما همراه باشید تا از مزایای آن برای شما بگوییم.

ارتباط موفقیت با مطالعه کردن

زیاد کتاب خواندن و تمرکز بالا: هموار کردن مسیر موفقیت

همانطور که میدانید افراد موفق این توانایی را دارند که مدت زمان طولانی‌تری روی یک کار تمرکز کنند. خواندن یک کتاب فرآیندی زمان‌ بر است و اگر کتاب مد نظرتان قطور باشد حتی شاید بیخیال خواندن آن شوید. و این طبیعی است که افراد در خلال خواندن به خود استراحت ‌دهند. اما خوانندگان علاقه ‌مند اگر غرق در خواندن شوند، می‌توانند کتاب را حتی بیش از یک روز زمین نگذارند! این افراد درباره‌ی هر کار دیگری که تصمیم به انجامش را دارند نیز همین روند را پی‌ می‌گیرند پس این می تواند به عنوان یک نشانه برای موفق شدن در نظر گرفته شود.

تعیین هدف: لازمه ی موفقیت

علاقه‌مندان به کتاب خوانی هر بار که با کتاب مناسب و جالب توجهی رو به رو می‌شوند برای خود هدف تعیین می‌کنند. مثلا این هدف می‌تواند این باشد که پیش از اینکه سراغ هر کار دیگری بروند تعداد معینی از صفحات آن کتاب را بخوانند، یا اینکه با خود قرار بگذارند دست از خواندن نخواهند کشید تا یک مفهوم مشخص در ذهنشان به خوبی جا بیفتد. در هر صورت این موضوع می تواند نشان دهد که این افراد با جدیت تلاش می‌کنند هر مطلبی که می‌خوانند برایشان یک نتیجه ی مفید به دنبال داشته‌ باشد. پس می توان نتیجه گرفت این افراد راحت تر میتوانند به موفقیت دست یابند زیرا لازمه ی موفق شدن داشتن هدف است.

سپری کردن وقت: خط قرمز افراد موفق

افرادی که به دنبال کسب موفقیت هستند وقت را بسیار غنیمت شمرده و از اتلاف وقت دوری می کنند. در حقیقت این خودمان هستیم که تعیین می کنیم وقت خود را به چه شکلی سپری کنیم، افراد کتاب خوان   ممکن است تنها 20 دقیقه تا رسیدن به جایی زمان داشته باشند، اما به جای اینکه این 20 دقیقه را زمان محدودی تصور کنند که برای هیچ کاری کافی نیست، آن را به چشم یک فرصت می‌بینند که می‌توان صرف مطالعه کرد و نکات تازه ای برای به کار گیری در زندگی و نزدیک شدن به قله ی موفقیت بدست آورد.

نگریستن به یک موضوع از زوایای مختلف: ویژگی افراد موفق

اینکه ما بتوانیم به یک موضوع از زوایای متفاوتی نگاه کنیم یک هنر است و افراد موفق قادر به دیدن تمام زوایای یک موضوع هستند. می توان گفت به این دلیل که در مسیر مطالعات خود توانسته‌اند با دیدگاه ‌های متفاوتی آشنا شوند و به همین دلیل با نگرشی باز به سمت راه درست و موفقیت گام برمیدارند.

بازتاب آنچه که می‌خوانند: یکی از راه های رسیدن به موفقیت

افرادی که مطالعه می کنند یاد گرفته اند علاوه بر رسیدن به دیدگاه‌های جدید، بتوانند هرچه را که خوانده‌اند در زندگیشان منعکس کنند. آنها ابتدا یادگیری دیدگاه‌های مختلف را می آموزند و به آنها این فرصت داده می شودکه متفاوت بیاندیشند و سپس چون می‌دانند که چطور آموخته‌های خود را بازتاب دهند می‌توانند کارآمدتر عمل کنند. برای افرادی که در زندگی موفق اند مطالعه‌کردن فقط خیره ‌شدن و رد شدن از کلمات ثبت شده در یک صفحه نیست! آنها تأثیر عمیقی را که یک نوشته می‌تواند بر ذهن بگذارد دریافته‌اند و درک می کنند که کتاب‌ها چطور قادرند زندگی انسان‌ها را عوض کنند. این افراد می توانند با مطالعه گامی بلند در راستای رسیدن به موفقیت بردارند.

داشتن مهارت فوق العاده در نوشتن و سخن‌ گفتن: الگو گرفتن از افراد موفق در گذشته

بزرگترین سخنرانان تاریخ بشر همگی مشتاق بوده اند تا مطالعه کنند و حال آنها به عنوان الگو در نظر گرفته می شوند. افراد موفق برای خود الگو انتخاب می‌کنند و از آنچه که از این الگوها یاد می‌گیرند برای پیش بردن اهداف و انگیزه های خود استفاده می‌کنند. تا به امروز برای ما ثابت شده است که هر فردی که نامش در تاریخ ماندگار است، دلیلش این است که طرز تفکر بزرگان پیش از خود را مورد بررسی قرار‌ داده است.

دارا بودن حافظه‌ ای قوی‌تر: نیاز اصلی برای کسب موفقیت

مطالعه دوستان این موضوع را می‌دانند که مغز تا چه اندازه هوشمند است. می‌توان گفت مغز انسان توانایی بی انتهایی در حفظ اطلاعات دارد. هرچه بیشتر بخوانید و بیاموزید، به ذهن سپردن مطالب برایتان ساده‌تر خواهد‌ شد. در حقیقت هر چقدر بیشتر از مغز و ذهنتان کار بکشید مغز فعال تری دارید. افراد موفق به سادگی آنچه می‌خوانند را یاد می‌گیرند و حتی گاهی حجمی باو‌رنکردنی‌ از اطلاعات به صورت ناخودآگاه در حافظه‌شان باقی می‌ماند.

شاداب و پرانرژی بودن: یکی از عادات خوب افراد موفق

افراد کتاب خوان مغز را ماهیچه‌ای می‌بینند که احتیاج به کار‌کردن دارد. همان‌گونه که ورزش کردن به طور روزانه آمادگی ماهیچه‌های بدن شما را بالا می‌برد، مطالعه هم ذهنتان را هوشیار و قوی نگه‌می‌دارد. افراد موفق، مغز خود را هر روز ورزش می‌دهند. به این منظور آنها از مطالعه و یا روش‌هایی مثل حل جدول هایی شبیه به سودوکو و انواع بازی‌های فکری بهره می‌گیرند.

افرادی تحصیل کرده و آگاه: یادگیری همیشه پلی است برای موفق شدن

افراد موفق به مدارج بالایی دست پیدا می‌کنند، چرا که وقت زیادی را جهت یادگیری و آموختن صرف کرده‌اند. برای این دسته از افراد خواندن کتاب‌های درسی صرفا یک وظیفه نیست، بلکه فرصتی برای گسترش دانش است. هربار که کتابی را به دست می‌گیرند به دنبال به پایان رساندن آن یا گذراندن وقت نیستند، بلکه می‌خواهند بر دانسته‌های خود بیافزایند. پس این افراد به دنبال آگاهی بیشتر جهت درس گرفتن و به کار بردن نکات آن کتاب ها، در زندگی خود هستند.

مطالعه‌ عنصری آرامش‌بخش: به عنوان راه حلی برای همه ی مردم چه کسانی که به دنبال موفقیت اند و چه کسانی که از این موضوع دور هستند

بدون شک موفق‌ترین افراد هم گاها نیازمند این هستند که جهان و مشکلات آن را فراموش کنند. چه مشکلی وجود دارد اگر گاهی اوقات‌ یک مجله سرگرم‌کننده یا یک کتاب مصور ورق بزنند؟ به هر حال مطالعه درباره‌ی هر چیزی هر چند سرگرم کننده، از تماشای تلویزیون یا وقت تلف کردن در یک رستوران مفیدتر است. آنها ارزش هر دقیقه از وقت خود را به خوبی می‌دانند و حتی در زمانی که کاملاً بیکار هستند هم برای بهتر‌شدن تلاش می کنند و دلیل این اهمیت دادنشان به وقت سر چشمه میگیرد از کتاب هایی که خوانده اند و اصولی که در کتاب ها آموزش دیده اند.

تاثیر کتاب خواندن در زندگی برای موفق شدن

و اما میخواهیم بدانیم موانع موفقیت چیست؟

موفق نشدن یا شدن به دست خودمان است اما شرایط نیز بی تاثیر نیستند. در اینجا به مواردی اشاره می کنیم که با برداشتن آنها از سر راهمان موفقیت به راحتی بدست می آیند.

مورد اول نداشتن نگرش و چشم انداز برای آینده است، شما اگر برای انجام یک کار یا برای رسیدن به هدفتان هیچ ایده و چشم اندازی نداشته باشید وسط راه خسته می شوید و طبیعتا ادامه نخواهید داد.

مورد بعدی عدم تمرکز است. اگر بی تمرکز به انجام کاری بپردازید به راحتی حواستان به هزار مورد دیگر پرت خواهد شد و شما در مسیر موفقیت قرار نمی گیرید.

ضعیف بودن اراده، اگر فکر می کنید موفقیت به آسانی بدست می آید سخت در اشتباهید! شما در راه موفقیت با دشواری‌ها، چالش‌ها و موانع بی‌شمار مواجه می‌شوید. ضعف اراده می‌تواند به مشکلی چالش‌برانگیز در مسیر موفقیت تبدیل شود. اگر کسی اراده‌ی قوی نداشته باشد، به آسانی دست از کار می کشد و شرایط خود را از دست می دهد.

عامل مهم بعدی ترس است! ترس از قدم گذاشتن در راه جدید و رو به رو شدن با مشکلات. برای رسیدن به موفقیت دیگر نباید بترسید چون ترس به عنوان یک مانع بزرگ در مقابل شما عمل می کند. هیچوقت از یاد نبرید که بزرگ‌ترین شکست این است که هرگز تلاش نکنید.

 و موارد دیگر مانند کمال گرایی و یا داشتن ذهنیت متوسط و رو به پایین نسبت به همه چیز و تلاش زیاد راضی نگه داشتن همه از عواملی هستند که باید در مورد آنها تجدید نظر کرد تا به راحتی به موفقیت رسید.

چگونه موفق شویم؟ در حقیقت راه های رسیدن به موفقیت چیست؟

برای اینکه به موفقیت برسید بهتر است نکات زیر را در زنگی تان به کار ببرید:

- تجربه ریسک در حد عاقلانه

- عدم توقف در یادگیری

- عدم سکون و بی تحرکی

- داشتن زندگی متعادل

- دنباله روی یک الگو و راهنمای خوب بودن

- برنامه ریزی درست و عمل به آن

- گوش کردن زیاد به جای صحبت کردن

نا امیدی باعث شکست می شود

نا امیدی یک احساس است احساسی که همراه است با فقدان امید، خوشبینی و اشتیاق. فردی که درگیر این حس شده است، هیچ جای تلاشی برای آینده یا موفقیت نمی بیند و بر این اساس در جای خود می ماند و ساختن زندگی خوب و ایده آل برایش مانند رویایی دور از دسترس می گردد. غلبه بر ناامیدی می تواند ضمن اینکه سلامت روان فرد را ارتقا می بخشد، باعث پیشرفت و تغییر دیدگاه او نسبت به آینده شود و موفقیت فرد را رقم بزند. پس بی دلیل و یا با دلیل از نا امیدی دوری کنید و هرگز آن را به زندگی خود را ندهید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. خیلی خوب بود. کاش یه مطلبی هم در مورد معرفی کتابهای خوب می نوشتید کتابهایی در مورد زندگی بزرگان

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید