جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تاریخچه یک برند ایرانی، اما جهانی!

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
تاریخچه یک برند ایرانی، اما جهانی!

شاید دور از ذهن باشد و باور نکنید که یک برند ایرانی بتواند به بازار لباس ها جهانی نفوذ کند!

ولی برند مجید یا برند مروژ، یک برند کاملا ایرانی است که اکنون در بازار لباس های ورزشی با برندهای مطرحی از جمله نایک و آدیداس مقابله می کند!

این برند برای بسیاری از کشورهای جهان لباس ورزشی تهیه می کند. معروف ترین تولید این برند، مربوط می شود به دوبنده کشتی که اگر به مسابقات جهانی کشتی دقت کنید، می توانید چندین و چند بار این برند را در تن کشتی گیران از کشورهای مختلف ببینید!

در این مقاله درباره ی خالق این برند و تولیدات آن بیشتر می خوانیم.

تاریخچه یک برند ایرانی، اما جهانی!

موسس برند مروژ چه کسی است؟

مجید ساعدی فر با اصالتی اندیمشکی در سان برناردینوی کالیفرنیا متولد شده است.  او سال ها به عنوان فیزیوتراپیست همراه تیم ملی فوتبال ایران بوده است و حالا موسس برند مجید (مروژ) می باشد.

تاریخچه یک برند ایرانی، اما جهانی!

دکتر ساعدی فر، تا قبل از سال 1376 فقط در زمینه پزشکی فعالیت می کرد؛ او به پیشنهاد ایرج دانایی فر یک فروشگاه عرضه لوازم ورزشی در آمریکا تاسیس کرد. سپس او سالانه 100 تا 150 هزار توپ تولید و آن ها را باشگاه ها و ورزشگاه های کالیفرنیا عرضه کرد.

برند ایرانی مروژ، اکنون با 25 کشور جهان قرارداد خرید ثابت دارد. هم چنین به 35 کشور مانند گرجستان، آذربایجان، ایتالیا، ترکیه، مجارستان، لهستان، پاکستان، بنگلادش، نپال و آسیای میانه صادرات دارد!

خالق این برند در باره ی تاسیس آن، این گونه سخن می گوید: سال ۲۰۰۴ (۱۳۸۳) لباس نایک و آدیداس را تهیه می کردم و لوگوی خودم را روی آن گلدوزی می کردم و به برخی بازیکنان از جمله پرویز برومند می دادم و آن را در بازی ها می پوشید.

این کار من به مذاق علی دایی که آن زمان تولیدی ورزشی داشت و به چندین تیم لباس می داد خوش نمی آمد و از این رو چندان تمایلی به حضور من در تیم ملی نداشت.

آنجا بود که تصمیم گرفتم به طور جدی وارد حوزه پوشاک تیم های ورزشی در ایران شوم و در اولین گام ۲۰ کانتینر لباس به ارزش ۲ میلیون دلار از چین وارد کردم و بین باشگاه ها توزیع کردم، به طوری که به غیر از یکی دو تیم بقیه لباس های مجید را به تن می کردند.

 پس از مدتی تصمیم گرفتم یک کارگاه کوچک در تهران راه اندازی کنم و به این منظور نمونه لباس های خارجی را می آوردم و با برخی تغییرات آن را تولید می کردیم.

شرکت مجید بر اساس تولید و تهیه پوشاک و تجهیزات ورزشی پایه گذاری شده است . تهیه لباس های تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی فوتبال ایران و تعداد زیادی از تیم ‌های لیگ برتر فوتبال و والیبال ایران در اختیار شرکت مجید بوده است. اکنون این برند را می توان در تن بسیاری از بزرگان دنیای ورزش در داخل و خارج از ایران مشاهده کرد!

برند مروژ امروزه با نام تجاری مجید در ایران شناخته می ‌شود و بیش از ۱۷ نمایندگی فعال در سراسر کشور دارد که محصولات مجید را عرضه می‌ کنند. بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.
مروژ تنها برند ایرانی در عرصه پوشاک ورزشی است که توانسته در عرصه رقابت با برند های معتبر دنیا در بازار پوشاک ورزشی به رقابت بپردازد.

در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بیش از ۳۰ کشور، حتی آمریکا، نیز از لباس های تولیدی برند مروژ استفاده کرده‌ اند که باعث افتخار ایران و ایرانی است!

تاریخچه یک برند ایرانی، اما جهانی!

مروژ، مجید یا مروج؟

این که اسم این برند مروژ، مروج یا مجید است ممکن است شما را گمراه کند. در واقع اسم این برند قرار بود مروژ Merooj باشد که یک اسم اصیل لری به معنای مورچه است؛ اما ثبت این برند در ایران با مشکل برخورد به علت آن که تصور می شد یک اسم غیر ایرانی است. برای همین این شرکت در ایران با نام مجید فعالیت می کند.

ایده ی اصلی طراحی نام این برند هم داستان مشخصی دارد. دکتر ساعدی فر در این باره می گوید که روزی مشغول ورق زدن مجله های آمریکایی بوده که به یک برند معروف ایرانی دیگر یعنی برند بیژن برخورد می کند؛ با خود فکر می کند که اگر کلمه ی bijan را معکوس کرده و حروف آن را کشیده تر کند، می شود majid! و این گونه ایده ی اصلی طراحی لوگوی این برند شکل می گیرد.

جالب است بدانید که طراحی و اعمال تغییرات توسط همان شرکتی انجام شده که چندین سال قبل لوگوی برند بیژن را طراحی کرده بود!

کیفیت عالی محصولات برند مروژ

دکتر ساعدی فر خالق برند مروژ درباره ی کیفیت تولیدات ایرانی و شهرت آن در کشورهای خارجی چنین سخن می گوید:

به توصیه یکی از همکاران تجاری ام به کارخانه ای در تایلند معرفی شدم که به طور انحصاری برای نایک و آدیداس لباس تولید می کرد. با آنها به توافق رسیدم که از هر پارچه ای که برای نایک و آدیداس استفاده می کنند مقدار مشخصی برای من کنار بگذارند.

در واقع این برند ایرانی از هر لحاظ قدرت مقابله با اَبَر برند های جهانی نظیر آدیداس و نایک را دارد.

مروژ در ایران

اسپانسر تولیدات این شرکت، در ابتدا به تیم های فوتبال محدود می شد. تیم قدرتمند والیبال مردان ایران سال هاست با لباس های تولیدی این برند در مسابقات جهانی حاضر می شود!

لباس های ورزشکاران رشته های مختلف نظیر قایقرانی، کشتی، ووشو، تیراندازی و بسکتبال از دیگر تولیدات این برند است که بر تن ورزشکاران ایرانی خوش می درخشد.

 تاریخچه یک برند ایرانی، اما جهانی!

بیشتر بخوانید: کوکو شنل، افسانه ی مد

شرکت مروژ ماهانه ده ها هزار قلم جنس از انواع پوشاک و تجهیزات ورزشی، از لباس و کفش گرفته تا کیف و کوله را تولید و روانه ی بازار های داخلی و خارجی می کند.

کارخانه تولیدی این شرکت در شهر اندیمشک در استان خوزستان واقع است و یک واحد تولیدی هم در سلمان شهر از این شرکت، مشغول به تولید لوازم ورزشی است.

دکتر ساعدی فر، یک الگوی مقتدر از صلابت ایران و ایرانی است که هیچ وقت خود را دست کم نگرفته و پا در میدان مبارزه با غول های این صنعت یعنی نایک، پوما و آدیداس شد.

این شرکت در داخل کشور توانسته فرصت های شغلی خوبی ایجاد کند و از خروج ارز جلوگیری کند.

برند مروژ در حالی در تن ورزشکاران کشورهای مختلف خود نمایی می کند که برخی از ورزشکاران ما در داخل کشور هنوز دنبال آدیداس هستند!

امید داریم که مروژ، مورچه ی ایرانی روزی به جایگاهی در صنعت ملزومات ورزشی برسد که کیفیت تولیدات ایرانی را به رخ همگان بکشاند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید