جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ویندوز 11،تاریخ انتشار ویندوز 11

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
ویندوز 11،تاریخ انتشار ویندوز 11

در بر اساس صحبت های صورت گرفته از سوی شرکت مایکروسافت نسخه ای ابتدایی و به روز از ویندوز 11 افشا شد و تعیین گردید که این ویندوزعلاوه بر تغییرات بسیار زیاد در محیط کاربری، نظاره گر بهبود های فراوانی در بخش زیرساخت ‌ها و قابلیت ‌های خود خواهد بود. این ویندوز آخر امسال و احتمالا در تعطیلات منتشر می ‌شود، و نسخه بتای آن از هفته آینده برای اینسایدرها در دسترس قرار می گیرد. افراد زیادی از علاقه‌ مندان همین حالا در حال بررسی و تحقیق این ویندوز جدید هستند. خبر ها حاکی از آن است که این نسخه ی تازه خبر های خوبی برای گیمر ها دارد. با ویندوز 11 مایکروسافت بیش ‌از هر چیز دیگری بر ساده ‌سازی روابط کاربر، فروشگاه جدید و بهبود ‌هایی در عملکرد و ساختار چند وظیفگی متمرکز است.

ویندوز 11

ویژگی‌های منحصر به فرد ویندوز‌ 11

- ساپورت Auto-HDR

- حمایت از DirectStorage

- هماهنگ بودن با نسل نو پردازنده ‌های اینتل (Alder Lake)

- دارا بودن اپ ایکس باکس که سرویس xCloud را شامل می‌شود.

- اپلیکیشن‌ های اندروید را به طور کامل پشتیبانی واجرا می کند و قابلیت دانلود آن ‌ها طریق ویندوز استور وجود دارد.

- امکان آپگرید برای کاربران فعلی ویندوز 10 بدون پرداخت هزینه.

- حداقل سیستمی که برای نصب کردن این ویندوز مورد نیاز است پردازنده 64 بیتی، رم 4 گیگ، 64‌ گیگابایت حافظه آزاد می باشد.

حال سوالاتی دراین زمینه پیش می آید مثلا:

زمان عرضه ویندوز‌ 11 به بازار چه وقت است؟

بر اساس گفته ی شرکت مایکروسافت ویندوز‌ 11 قرار است که در تعطیلات سال جاری میلادی وارد بازار گردد.

از چه وقتی می ‌توان نسخه بتای ویندوز‌ 11 را دریافت کرد؟

نسخه بتای ویندوز‌ 11 از روز هفتم تیر ماه برای اعضای برنامه اینسایدرهای مایکروسافت در دسترس قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت چه زمانی ساپورت کردن از ویندوز 10 را متوقف می ‌کند؟

رسما ویندوز 10 روز چهارده اکتبر 2025 از چرخه حمایت مایکروسافت خارج می‌ شود.

تغییرات در ظاهر ویندوز 11 با ویندوز های پیشین

در ویندوز 11 منوی استارت جدید وسط‌ چین شده است و دکمه استارت به‌ روزشده‌ ای را میبینیم و به سیستم‌ عامل کنسل ‌شده‌ ی ویندوز 10 (ایکس) شباهت عجیبی دارد و از طرفی دیگر به‌ گفته‌ ی پانوس پانای، مدیر محصول مایکروسافت، این ویندوز حس ‌وحالی شبیه به نسخه ‌های گذشته‌ ی ویندوز را برایمان به‌ ارمغان می ‌آورد.

در ویندوز 11 دیگر از کاشی ‌های زنده ‌‌ای که در زمان ویندوز 8 به‌ حضورشان عادت کرده بودیم، خبری نیست و به جای منوی استارت، علامت و آیکون‌ اپلیکیشن‌ ها را با شمایلی شبیه به اندروید، macOS یا Chrome OS به ‌نمایش در می آورد. شما در منوی استارت می ‌توانید به فهرست اپ‌ ها و اسناد اخیر خود دسترسی داشته باشید؛ اما مشابه به ویندوز 10 از طریق همین منو می‌توانید به جست ‌وجو و سرچ کردن بپردازید.

با ویندوز 11، حتی پنجره‌ های گونیایی کنار گذاشته شده اند؛ به این خاطر که تمام المان‌ های رابط کاربری مثل پنجره‌ ها و اکشن‌ سنتر، گوشه‌ های گردی خواهند داشت. پانوس پانای بیان می کند که در ویندوز 11 تم‌ های تیره و روشن (Dark and Light Mode) با ظاهری زیبا تر و چشم ‌نوازتر عرضه خواهند شد.

از دیگر قابلیت‌ های جالب توجه ویندوز 11 که مایکروسافت با نام Snap Layouts از آن صحبت می ‌کند، این است که در این ویندوز به کاربر می تواند با سرعت بالایی، چینش مورد نظرش را برای اپ ‌‌های در حال اجرا پیاده کند. ویندوز 11 به کمک این قابلیت Snap Group، در حال حاضر نوع چینش اپ‌ ها را به جهت اجرا در دفعات بعدی، به یاد دارد؛ به این ترتیب به ‌عنوان مثال، در صورتی که سه اپلیکیشن را کنار همدیگر بر روی یک مانیتور اکسترنال اجرا کنید، با جدا کردن مانیتور، اپ ها مینیمایز شده و با اتصال مجدد، دوباره ظاهر می گردند.

شرکت قدرتمند مایکروسافت بر بهبود عملکرد ویندوز 11 تمرکز خاصی داشته و ادعا دارد که در نسخه ‌ی 11 ویندوز، بسته ‌های به ‌روزرسانی چهل درصد کوچک ‌تر می شوند و در بک گراند انجام خواهند شد.

مایکروسافت همچنین نرم ‌افزار Microsoft Teams را برای مخاطبان سازمانی و عادی در دل ویندوز 11 ترکیب کرده؛ به این صورت که کاربر می ‌تواند با کلیک کردن بر روی آیکون تیمز در تسک ‌بار سیستم خودش، با خانواده‌ یا دوستانش به شکل متن یا تصویر در تماس باشد؛ این احتمال وجود دارد که رد موندی ‌ها در حال کنار گذاشتن اسکایپ باشند.

رد موندی‌ ها با ویندوز 11 بر ویجت‌ ها و ژست ‌های لمسی تمرکز به خصوصی دارند؛ قسمت ویجت‌ ها را می ‌توان فید شخصی‌ سازی‌ شده ‌ای برای کاربر بدانیم که به کمک هوش مصنوعی، به مروز زمان محتوای مورد علاقه‌ ی او را نمایش خواهد داد. شما می توانید با لمس کردن آیکون ویجت در تسک ‌بار، صفحه‌ ای از سمت چپ با افکت شیشه ‌ای ببینید؛ که به‌ صورت پیش‌ فرض در این صفحه، فید خبری، آب‌ وهوا و نقشه در دسترس است.

ویندوز 11 تبلت مود (Tablet Mode) را ندارد؛ به جای آن، سیستم‌ عامل تازه مایکروسافت با ژست ‌های لمسی ارتقا پیدا کرده و اهداف لمسی عظیم تر، امکان تعامل لمسی راحت ‌تر را برای مخاطبان تبلت مود به ‌ارمغان می ‌آورد. علاوه بر این ژست‌ های لمسی، مایکروسافت از بازخورد ‌های هپتیکی برای قلم‌ های خاص حمایت می کند که این قلم ها با بهبود هایی همراه است، بهبود هایی مثل تجربه ‌ی استفاده از قلم و تبدیل گفتار به متن که مایکروسافت دراختیار کاربران ویندوز 11 قرار خواهد داد.

همچنین در این ویندوز قسمتی از قابلیت‌ های کنسول ایکس‌ باکس دراختیار کاربران قرار می ‌گیرد. قابلیتی مثل  Auto HDR، به جهت بهبود بصری بازی ‌های قدیمی بر اساس DirectX 11 و DirectX 12 و قابلیتی دیگر به نام DirectStorage که برای تبادل داده ها بین گرافیک و حافظه ‌ی ذخیره ‌سازی یا سرعت بالا و ادغام Xbox Game Pass به‌ همراه حمایت از xCloud می باشد که از یک قابلیت‌ مهم برای گیمرها به‌ شمار می ‌آید.

در انتها استور جدید و حمایت از اپ اندروید از مهم‌ ترین تغییرات ویندوز ۱۱ در برابر دیگر نسخه هاست. این استور جدید در حال حاضر ظاهر جدیدی دارد و نرم‌ افزارهایی را میزبانی می ‌کند که در گذشته نمیتوانست میزبان آنها باشد؛ به عنوان مثال مجموعه ‌ی Creative Suite شرکت Adobe و اپ‌ های تیک‌ تاک و اینستاگرام.

طبق شنیده ها از حالا به بعد توسعه ‌دهنده‌ ها می‌ توانند از موتور Commerce خویش بهره ببرند، و مایکروسافت کمیسیونی دریافت نمی کند. توسعه‌ دهندگان حتی این توانایی را دارند که سیستم پرداخت خود را در اپ ‌هایشان به‌ کار ببرند.

مایکروسافت به‌ جهت همکاری با سایت های آمازون و اینتل و با استفاده از فناوری Intel Bridge این توانایی را دارد اپ‌ های اندروید را پیاده سازی کند. در روز های آینده مایکروسافت چگونگی اجرای اپ ‌های اندروید از جمله تیک ‌تاک را به‌ نمایش در می آورد و اعلام می کند که در ماه‌ های بعدی درباره‌ ی این پروژه، اطلاعات بیشتری را به کاربران خواهد داد.

ویندوز 11،تاریخ انتشار ویندوز 11

نامی که برای نسخه جدید ویندوز در نظر گرفته شده است:

همیشه و در همه جا انتخاب نام برای هر چیزی از مسائل مهم است زیرا که به واسطه ی همان نام برند ها به شهرت می رسند و یا در ذهن ها می مانند. در حقیقت کلیدی ترین موضوع انتخاب بهترین، کوتاه ترین، مناسب ترین نام است.

به طور کلی بهتر است بدانید که مایکروسافت عادت دارد اسامی کاملا غیر قابل انتظاری را برای محصولات خود منتخب کند. اگر به تاریخچه نام‌ گذاری ‌هایی مثل ایکس باکس سری ایکس، ویندوز لایو یا وان ‌درایو نگاهی بیندازیم می‌توانیم این نتیجه را بگیریم که در بیشتر موارد امکان دارد با نامی رو ‌به ‌رو شویم که ابدا انتظار آن را نداشتیم؛ به همین جهت، تعداد زیادی از ناظران و صاحب‌ نظران دنیای فناوری نام‌ هایی مثل ویندوز وان، ویندوز 365 یا حتی سان ولی (Sun Valley) برای این نسخه به روز از سیستم عامل مایکروسافت را آنچنان دور از انتظار نمی ‌دانستند.

اما در پایان کمپانی مایکروسافت تصمیم گرفته است تا به روال نام‌ گذاری عددی و ترتیبی منظم خود بر گردد و اسم ویندوز 11 را برای نسل بعدی سیستم عامل خود انتخاب کند.

از آنجایی که تعداد فراوانی از کاربران فکر می ‌کردند ویندوز 10 به عنوان آخرین نسخه از ویندوز باشد، دست کشیدن مایکروسافت از استفاده از عدد 10 می ‌تواند عزم راسخ بزرگ ‌ترین شرکت نرم ‌افزاری دنیا را نمایان کند آن هم برای ایجاد تغییرات اساسی و بزرگ در محبوب‌ ترین سیستم عامل دسکتاپ جهان.

مدتی بعد از لو رفتن فایل نصب و عکس های ابتدایی ترین نسخه‌ آزمایشی ویندوز 11، تعداد فراوانی از کاربران متوجه مشابه بودن این نسخه و ویندوز 10 ایکس، یا پروژه سان ولی (Sun Valley) شدند. سان ولی که اول کار به جهت سیستم‌ عامل ویندوز 10X درنظر گرفته شده بود، به‌ عنوان پروژه ‌ای برای باز طراحی ظاهر ویندوز معرفی گردید، نه در حد اسمی برای به ‌روز رسانی سیستم‌ عامل.

  • برچسب ها

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید