جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تازه‌ترین آمار از غربالگری فشارخون و دیابت در کشور

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
تازه‌ترین آمار از غربالگری فشارخون و دیابت در کشور

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، از مشارکت بیش از ۱۳ میلیون نفر در پویش ملی سلامت تا ۲۰ آذر ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش اعتماد، در وبینار تقویت اطلاع رسانی پویش ملی سلامت، با بیان اینکه جمعیت هدف پویش ملی سلامت، افراد بالاتر از ۱۸ سال است، گفت: در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود یک میلیون نفر در این پویش غربالگری می‌شوند.

وی با بیان اینکه هدف گذاری ما غربالگری حدود ۸۰ درصد جمعیت هدف برای دو بیماری پرفشاری خون و دیابت است، ادامه داد: از بین جمعیت غربالگری در این پویش تا کنون، ۲۷۱ هزار نفر احتمال ابتلاء به فشارخون بالا دارند و ۱۸۱ هزار نفر دیابت داشته و از بیماری خود اطلاعی نداشته اند و حدود یک میلیون نفر نیز در مرحله پیش دیابت قرار دارند که در صورت فعالیت بدنی و اصلاح الگوی تغذیه می‌توانند احتمال ابتلاء و یا زمان ابتلای خود به این بیماری را به تعویق بیاندازند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲، پایان پویش ملی سلامت و غربالگری دیابت و پرفشاری خون نیست بلکه کار ما برای ارائه خدمات و مراقبت‌های دوره‌ای از بیماران شناسایی شده آغاز می‌شود.

به گفته اعتماد، در روزهای اخیر برای ۲۳ میلیون نفر، پیامک مشارکت در پویش ملی سلامت ارسال شده و امیدواریم در روزهای آینده، آمار مشارکت جمعیت هدف در این پویش، ارتقا یابد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید