جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تبلت Galaxy Tab S6، تبلتی در جلوه ی لپ‌تاپ

author منتشر کننده
نظرات (1) 10 0
تبلت Galaxy Tab S6، تبلتی در جلوه ی لپ‌تاپ

همه‌ی ما می‌دانیم که چند سالی است سامسونگ در جبهه ساخت تبلت‌ها نقش آفرینی می‌کند. اینبار شرکت سامسونگ با ساخت تبلت‌های Galaxy Tab S6 گام بلندی در دنیای مدرنیته برداشت. تبلت‌ها قبل از اینکه گوشی‌های هوشمند به اوج برسند، بازار منحصر به فردی داشتند. اما رفته رفته تبلت‌ها جای خود را به گوشی‌های هوشمندی دادند که نه تنها حجم کمی در دستان شما داشت بلکه قابلیت‌ها و توانایی‌های بیشتری به آن‌ها افزوده شده بود.

تبلت

رتبه تبلت Galaxy Tab S6 در میان تبلت‌ها

طراحی تبلت Galaxy Tab S6 به گونه ای است که در رده تبلت‌های پیشرفته‌ی سامسونگ قرار می‌گیرد. در واقع سامسونگ از جمله معدود کمپانی هایی است که تبلت های رده بالا را طراحی می‌کند. شرکت سامسونگ با ارائه تبلت Galaxy Tab S4 در سال قبل روند ساخت و طراحی تبلت‌ها را بهبود بخشید. این تبلت محصول کشور کره است و در تاریخ 31 جولای 2019 رونمایی شد. در واقع تبلت Galaxy Tab S6 نمونه پیشرفته Galaxy Tab S4 و Galaxy Tab S5e می‌باشد. تبلت‌های Galaxy Tab S6 برعکس مدل‌های قبلی خود که در رده‌های میانی قرار داشت در رده تبلت‌های سطح بالای امروزی جای گرفته است. این تبلت جدید از نوع دو در یک است و از قلم استایلوس نیز پشتیبانی می‌کند. قلم های استایلوسی برای کاربرانی طراحی شده اند که در هنگام سفر در مسیرهای منتج به هدف خود به آن نیاز وافر پیدا می‌کنند. شما با داشتن این نوع قلم‌ها، عملکرد سریع تری در کار با تبلت‌ها خواهید داشت.

ساختار و بدنه تبلت Galaxy Tab S6

تبلت Galaxy Tab S6 علی رغم طراحی سبک و نازک، در ابعاد 5.7×159.5×244.5 میلی متر طرح ریزی شده اند و دارای 420 گرم معادل 14.85 oz وزن می‌باشد. در واقع این نوع تبلت در ابعاد 0.22 × 6.28 × 9.63 اینچ طراحی شده است. لذا ابعاد و وزن این نوع تبلت از نوع قبلی خود S4 با ضخامت و وزن کمتری طراحی شده است. چرا که ضخامت S4 7.1 میلی متر بود و وزنی 482 گرمی داشت. ساختار صفحه خانگی تبلت‌های Galaxy Tab S6 شیشه‌ای است و بدنه آن پوششی آلومینیومی دارد. این نوع تبلت‌ها همانطور که گفته شد 2 در 1 هستند. شما ضمن داشتن محیطی لمسی، می‌توانید از کیبورد آن نیز بهره ببرید. در این نوع تبلت‌ها فقط از یک سیمکارت (در اندازه نانو) پشتیبانی می‌شود. بدنه این تبلت‌ها در سه رنگ آبی، صورتی و خاکستری طراحی و تولید می‌شود. همچنین قلم استایلوسی آن‌ها مطابق با رنگ بدنه‌ی آن‌ها طرح ریزی می‌گردد.

تبلت

صفحه نمایش تبلت Galaxy Tab S6

صفحه نمایش تبلت Galaxy Tab S6 لمسی خازنی Super AMOLED است که از 16 میلیون رنگ تشکیل شده است. سایز آن به 10.5 اینچ و معادل 321.9 سانتی متر مربع می‌رسد. لذا نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه 82.5 درصد تخمین زده می‌شود. اندازه 10.5 اینچی این نوع تبلت‌ها اجازه‌ی وضوح 2560 × 1600 را به دوربین‌های خود می‌دهد که دارای تراکمی حدود 287 پیکسل در اینچ است. علی رغم این موراد، در زیر لایه نمایشگر این تبلت‌ها یک حسگر اثر انگشت اپتیکال کار گذاشته شده که کارآیی آن بیش از پیش مورد علاقه کاربران قرار گرفته است.  همچنین قابلیت دریافت چند لمس همزمان، از کارآمدترین توانایی های این نوع تبلت می‌باشد.

تبلت

بررسی نرم افزاری تبلت Galaxy Tab S6، حافظه رَم و چیپ ست

حافظه داخلی تبلت Galaxy Tab S6 ،256 گیگ یا 128 گیگ است. در حافظه‌های 256 گیگ، دستگاه از 8 گیگ رم بهره می‌برد که سرعت آن بسیار بالاتر از حافظه های 128 گیگ است که فقط از 6 گیگ رم در دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارت حافظه خارجی این تبلت‌ها میکرو اس دی است که حتی بالای 1 ترابایت هم پشتیبانی می‌کنند و از اسلات تخصصی تشکیل شده است. در این نوع تبلت‌ها، چیپ ست‌ها و تراشه‌های الکترونیکی قدرتمند snapdragon 855  تعبیه شده اند که موجب می‌شود کاربران با خیال راحت تری نرم افزارها و برنامه‌ها را راحت تر، روان‌تر و سریع تر اجرا کنند. این تراشه در واقع از به وجود آمدن هر گونه لَگ و یا سنگینی نرم افزارها و بازی‌های گوشی جلوگیری می‌کند.

بررسی سخت افزاری تبلت Galaxy Tab S6، دوربین‌ها

پس از اینکه تبلت Galaxy Tab S4 عرضه، در میان کاربران، مشاهده شد که بسیاری از خریداران این مجموعه تبلت‌ها به شدت از دوربین های آن بهره می‌برند. این بازخورد مثبت، سازندگان سامسونگ را بر آن داشت که سطح کیفی دوربین‌های  تبلت جدید خود را بالا ببرند. از خصوصیات بارز این نوع تبلت‌ها 2 دوربینه بودن آن است که دوربین بالا  قدرت 13 مگاپیکسلی و دوربین پایین قدرت 5 مگاپیکسلی را دارد و از فلش LED بهره می‌برند. تفاوت بارز آن در بُرد و پردازش آن است که دوربین  بالا Ultra HD و دوربین پایین 1080 می‌باشد. دوربین‌های پشتی مجهز به فوکوس خودکار و دارای دریچه ی دیافراگم f/2.0 هستند. در سری‌های قبل دریچه دیافراگم دوربین ها 1.9 تخمین زده شده بود. فاصله کانونی این دوربین‌ها 26 تا 27 mm می‌باشد. از دیگر امکانات این دوربین‌ها قابلیت پانوراما (عکاسی ثابت و گسترده) و HDR (هماهنگی با نور محیط) است. همچنین دوربین‌های تبلت های Galaxy Tab S4 قادرند در 2016p با سرعت 30 فریم فیلم برداری کنند. در جوی دستگاه هم یک دوربین 8 مگاپیکسلی تعبیه شده است که میدان دید و گشودگی این دوربین با دوربین‌های پشتی تفاوت چندانی ندارد. فیلم برداری در دوربین جلو 1080 پی و با سرعت 30 فریم در ثانیه صورت می‌گیرد.

تبلت

پردازنده و سیستم عامل تبلت Galaxy Tab S6

در تبلت Galaxy Tab S6 تراشه های الکترونیکی قدرتمند اسناپ دراگون 855 همانطور که گفته شد به گونه ای طراحی شده اند که فرکانس‌های دو هسته ای 1.8 گیگاهرتز و شش هسته ای 1.6 گیگا هرتز منتقل می‌کنند. پردازنده‌های گرافیکی Adreno 615 به مانند نسخه های قبلی Galaxy Tab 5e در این نوع تبلت‌ها نیز تعبیه شده اند. سیستم عامل اندروید آن Pie می‌باشد که پوسته اختصاصی سامسونگ یعنی OneUI روی آن کشیده شده است. در این نوع تبلت‌ها دستیار دیجیتالی و صوتی نیز فعال است و با دستور کاربر (صاحب گوشی) دستورات مختلف به شکل صوتی شنیده شده و اجرا می‌شود. در این نسخه از تبلت تا کنون که ساخته شده زبان‌های انگلیسی، کره‌ای، چینی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی (اسپانیایی) در آن ثبت شده است که مطمئناً پس از انتشار و عرضه، زبان‌های دیگر نیز به آن اضافه می‌شود.

تبلت

بررسی سخت افزاری تبلت Galaxy Tab S6، باطری و درگاه های ارتباطی

در تبلت Galaxy Tab S6 ظرفیت باطری 7 میلی آمپر و به طور دقیق تر 7.040 میلی آمپر است. اگر به صورت معمولی از تبلت استفاده شود و بازی‌ها و نرم افزارهای سنگین بر روی آن انجام نگیرد ظرفیت نگه داری باطری تا یک روز کامل می‌رسد. حتی می‌توانید با شارژ 100 درصد این تبلت به مدت 15 ساعت به تماشای فیلم بپردازید. تبلت‌های Galaxy Tab S6 به مانند تمامی گوشی‌های هوشمند امروزی از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. همچنین پورت USB این تبلت به گونه‌ای طراحی شده که می‌توانید از داک شارژر هم استفاده کنید. داک شارژر‌ها پایه های سطحی متوسطی هستند که به عنوان شارژر بدون نیاز به سوکت یا کابل استفاده می‌گردند. داک شارژرها مجهز به پدهای نانوساکشن می‌باشند که داک ها را بدون حرکت روی میز نگه می‌دارند.

درگاه‌های ارتباطی تبلت Galaxy Tab S6 پورت‌های USB 2 و USB 3 تایپ سی 1.0 هستند و شبکه‌های اینترنتی نسل سوم و چهارم را نیز پشتیبانی می‌کنند.

دیگر امکانات تبلت Galaxy Tab S6

آندروید تبلت Galaxy Tab S6 ، 9 می‌باشد و قدرت پردازنده ی 8 هسته‌ای و 485 Kryo  کار را برای اجرای نرم افزارهای سنگین راحت می‌کند. همچنین نرم افزار موقعیت یاب A-GPS در این تبلت‌ها استفاده شده اند. حجمه بلوتوث آن 5.0 است و در مدل‌های SM-T860 و  SM-T865 طراحی شده اند. میزان حجم امواج رادیویی 0.70 وات کیلوگرم و نرخ جذب ویژه آن 1.22 وات است. همچنین این تبلت حاوی شتاب سنج، حسگر مجاورتی و قطب نماست. بلندگوهای این تبلت از هندزفری‌های جک 3.5 تا 20 هزار هرتز پشتیبانی می‌کند.

تبلت

قلم استایلوس، جذاب ترین قابلیت تبلت Galaxy Tab S6

قلم استایلوس که در اکثر گوشی‌های امروزی هم کاربرد فراوانی دارد هم اکنون در تبلت Galaxy Tab S6 از مهم‌ترین و جذاب‌ترین قطعات جانبی آن به شمار می‌آید. نوک این قلم به گونه‌ای طراحی شده که به سطحٍ 4.096 تبلت حساس است. همچنین از این قلم برای طراحی‌ها و نقاشی‌ها در تبلت استفاده می‌شود. در این نسخه از تبلت‌ها، جایگاه قلم در پشت تبلت قرار دارد. لذا ما یک فرورفتگی به شکل شیار را در پشت دستگاه می‌بینیم. سامسونگ در تبلت جدید خود قابلیت بلوتوث را به قلم استایلوس اضافه کرده که از آن می‌توان به عنوان یک رابط کنترل از راه دور استفاده کرد. علاوه بر کلیک و دبل کلیک، سامسونگ اینبار قابلیت Gesture را نیز برای قلم برنامه ریزی کرده که شما می‌توانید با فشار دادن دکمه قلم و سپس حرکت مچ دست در جهات مختلف، دستورهای متعدد و متنوعی را در تبلت اجرا کنید. با فشار دادن دکمه قلم در موزیک پلیرها می‌توانید آهنگ های خود را متوقف و یا پخش کنید، صفحات را باز و بسته کنید و حتی در قسمت نوت، به نوشتن و طراحی بپردازید.

تبلت

کاربرد بی حد و حصر کیبورد در تبلت Galaxy Tab S6

در نسخه‌های قبلی تبلت Galaxy Tab کیبورد مشکلات زیادی داشت و انتقادات زیادی بر علیه آن شد. بنابراین در تبلت‌های Galaxy Tab S6 تمامی ایرادهای نسخه قبلی برطرف شده و چند تغییر اساسی در آن به چشم می‌خورد. مهم‌ترین تغییر آن، اضافه شدن تاچ پد است که بیشتر یک مینی لپ تاپ در ذهن کاربر تداعی می‌شود. تاچ پد کیبورد این نوع تبلت ها واکنش گرا هستند. یکی از مهم‌ترین تغییرات کیبورد این نوع تبلت‌ها نسبت به قبل، حذف دکمه‌ی نزدیک Space است که هم اکنون دکمه fn جایگزین آن شده است. از مهم‌ترین کاربرد این کلید میانبر در کیبورد ورود به صفحه DeX است. DeX در واقع حالتی جهت تداعی محیط دسکتاپ ویندوز در تبلت‌های Galaxy Tab S6 طراحی شده است. تبلت‌های Galaxy Tab S6 در 6 سپتامبر (15 شهریور) در بازار جهانی عرضه خواهد شد. قیمت این محصول مساوی با 649 دلار (حدود 7800 میلیون) و در مدل پیشرفته 729 دلار (حدود 8750 میلیون) می‌باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. با سلام.ممنون از مطلب مفید و جامع ارائه شده.قیمت بالایی داره اما محصول جالب و خوبیه

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید