جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تشخیص زودهنگام یک بیماری مرگبار با هوش مصنوعی

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
تشخیص زودهنگام یک بیماری مرگبار با هوش مصنوعی

همشهری‌آنلاین نوشت: هوش مصنوعی می‌تواند پیش‌بینی کند یک نفر تا ۱۰ سال آینده آیا به حمله قلبی مبتلا می‌شود یا نه. طبق مطالعه جدید محققان دانشگاه آکسفورد، این فناوری می‌تواند جان هزاران نفر را نجات دهد و در عین حال درمان تقریباً نیمی از بیماران را سرعت ببخشد.

این مطالعه که توسط بنیاد قلب بریتانیا (BHF) انجام شد، به بررسی این موضوع پرداخت که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند دقت سی‌تی اسکن‌های قلب را که برای تشخیص انسداد یا تنگ شدن شریان‌ها استفاده می‌شود، بهبود بدهد.

پروفسور چارالامبوس آنتونیادس، رئیس پزشکی قلب و عروق در BHF و مدیر مرکز تصویربرداری در آکسفورد، گفت: مطالعه ما نشان داد که برخی از بیمارانی که با درد قفسه سینه به بیمارستان مراجعه می‌کنند و اغلب به آنها اطمینان داده می‌شود مشکلی وجود ندارد و به خانه باز می‌گردند در معرض خطر بالای ابتلا به حمله قلبی در دهه آینده، حتی در صورت عدم وجود علائم بیماری در شریان‌های قلب هستند.

طبق این مطالعه ارائه تصویری دقیق از احتمال خطر می تواند به پزشکان در روند درمان بسیاری از بیماران قلبی تاثیر مثبت بگذارد. محققان داده های بیش از ۴۰هزار بیمار را که در ۸ بیمارستان بریتانیا تحت سی تی اسکن معمول قلب قرار می گرفتند، با میانگین زمان پیگیری ۲.۷ سال تجزیه و تحلیل کردند. ابزار هوش مصنوعی بر روی ۳۳۹۳ بیمار دیگر در طول تقریباً ۸ سال آزمایش شد و قادر به پیش‌بینی دقیق خطر حمله قلبی بود. سپس نمرات خطر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی برای ۷۴۴ بیمار به پزشکان ارائه شد که در نتیجه ۴۵ درصد برنامه های درمانی آنها توسط پزشکان تغییر داده شد.

آنتونیادس افزود: ما امیدواریم که این ابزار هوش مصنوعی به زودی در سراسر سیستم درمانی بریتانیا پیاده سازی شود و به جلوگیری از هزاران مرگ و میر قابل اجتناب ناشی از حملات قلبی سالانه در بریتانیا کمک کند. آنها دریافتند افرادی که نتایجشان نشان‌دهنده تنگ شدن قابل توجه سرخرگ‌ها بود، بیشتر در معرض حمله قلبی جدی بودند، اما دوبرابر تعداد بیمارانی که هیچ تنگی قابل‌توجهی نداشتند، دچار حملات قلبی شدند که گاهی کشنده بود.

پروفسور سر نیلش سامانی، مدیر پزشکی در BHF، گفت: این تحقیق نقش ارزشمند فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی در شناسایی افرادی که بیشتر در معرض خطر حملات قلبی در آینده هستند را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید