جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی چیست؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی چیست؟

سرور مجازی یا سرور اختصاصی

تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی: ممکن است مدتی پس از اینکه سایت خود را بر روی یک سرویس اشتراکی بار گذاری کرده اید؛ با کندی سرعت آن مواجه شوید. یا از طرفی دیگر با توجه به خزشی که در صفحات سایت وجود دارد. ترافیک بالایی از سمت سرور میزبان به آن وارد میشود. اما ممکن است بر روی سایت قطعی ها پی در پی را مشاهده کنید. با بررسی این عوامل می توانید با مدیر شرکت ارائه دهنده خود مانند سایت توشن مشکل خود را در میان بگذارید. آنها به شما می گویند آیا سایت شما نیاز به تغییر دارد یا نه و نوعی دیگر از سرور اختصاصی را به شما پیشنهاد می دهند.

برای درک تفاوت سرور مجازی و اختصاصی لازم است تا با مفهوم این دو هاستینگ آشنایی داشته باشیم. برای فعالیت آنلاین ما کدام مناسب است؟ کدام با بودجه در نظر گرفته شده، همخوانی دارد؟ ما به عنوان کاربر چه انتظاراتی از این سرور داریم؟ اگر به این سوالات بتوانیم پاسخ مناسبی بدهیم، در این صورت است که هنگام خرید به مشکل برخورد نمی‌کنیم. سرور اختصاصی و مجازی هرکدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. در نتیجه هرکدام برای یک فعالیت مناسب هستند.

سرور اختصاصی چیست؟

همانطور که گفتیم ممکن است بعد از مدتی که از استفاده‌ سرور اشتراکی گذشت و ترافیک سایت افزایش یافت، با کاهش سرعت مواجه شوید و در این صورت به فکر تغییر سرور خود باشید. سرور اختصاصی (Dedicated server) منابع را به صورت کاملا اختصاصی در اختیار کاربر می‌گذارد. بطورکلی سرور اختصاصی (DS) کامل‌ترین نوع سرور می‌باشد که برخلاف سرورهای اشتراکی، با خریداری آن، کاربر تنها بخشی از یک سرور را دریافت نمی‌کند، بلکه تمام منابع و امکانات سرور متعلق به آن خواهد بود. سرورهای اختصاصی 2 نوع داخلی و خارجی دارند که از نظر عملکرد، قدرت سخت افزاری و هزینه متفاوت هستند و شما می‌توانید بر حسب نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در سرورهای اختصاصی، منابع به صورت کاملا اختصاصی در اختیار وب سایت شما قرار گرفته و شما می‌توانید فایل‌های خود را بر روی آن قرار دهید. همچنین از این پس هیچ کدام از امکانات سرور را به صورت مشترک با کاربر یا سرورهای دیگر استفاده نخواهید کرد.

همچنین، مدیریت این نوع سرور تماما بر عهده شخص خریدار بوده و برای امورات هاستینگ، نگهداری فایل‌هاو داده‌ها، نصب و اجرای برنامه‌های خاص و … کاربرد دارد. لازم به ذکر است که در سرور اختصاصی هیچگونه اشتراک منابعی با سایر کلاینت‌ها وجود نداشته و بر همین اساس، سطح امنیتی بسیار بالایی در حفظ و نگهداری فایل‌ها و داده‌های شخص ارائه می‌دهد. نحوه مدیریت از این سرور کاملا شبیه به سرورهای مجازی می‌باشد. یعنی شما از راه دور نیز می‌توانید با استفاده از ابزار مدیریت به سیستم عامل سرور متصل شده و آن را مدیریت کنید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی (Virtual Private Server) که به اختصار به آن VPS می‌گوییم، یک بخش از سرور اختصاصی است. اگر بخواهیم این مفهوم را بهتر درک کنیم، باید نگاهی به مفهوم سرور اشتراکی داشته باشیم. در سرور اشتراکی، معمولا یک فضا در بین چند نفر مثلا 5 سایت مختلف تقسیم می‌شود. اگر زمانی هر 5 سایت با هم فعالیت و ترافیک داشته باشند، سرعت همه آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

در اینجا راهکاری که پیشنهاد می‌شود، استفاده از سرور مجازی است. مجازی‌سازی با استفاده از نرم افزارهای مختلف انجام می‌شود و براساس آن یک سرور را به شکل مجازی تقسیم می‌کنند. هریک از کاربران یک حافظه، CPU و RAM اختصاصی دارند. این باعث می‌شود که فعال بودن همه سایت‌ها، روی سرعت بارگذاری وبسایت‌های دیگر تاثیر منفی نداشته باشد.

این راهکار تا زمانی مناسب است که سایت‌ها وسعت بسیار زیادی نداشته باشند. به عنوان مثال وبسایتی با یک دهم ترافیک دیجیکالا نیز نمی‌تواند به این صورت فعالیت کند. با این حال اگر به تازگی سایت خود را راه‌اندازی کرده‌ باشید، این گزینه می‌تواند تا مدت‌ها مناسب و کاربردی باشد.

کاربردهای سرور مجازی و اختصاصی

کاربرد سرور مجازی و اختصاصی

با توجه به تعاریفی که از سرور مجازی و اختصاصی داشتیم، می‌توانیم تا حدودی کاربردهای هریک از این دو را حدس بزنیم. با این حال، برای انتخاب بین آن‌ها نیاز داریم تا به طور کامل موضوع را بررسی کنیم. اگر بخواهیم به طور خلاصه کاربرد هریک از این دو سرور را بررسی کنیم باید بگوییم که سرور مجازی برای سایت‌های کوچک و متوسط و سرور اختصاصی برای سایت‌های بزرگ و توسعه یافته مناسب است.

برای تهیه سرور مجازی و اختصاصی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

سرور مجازی و سرور اختصاصی

سرورهای اختصاصی مزایای بسیار بیشتری نسب به سرور مجازی دارند اما باید در نظر داشته باشید که هزینه آن‌ها بیشتر بوده و شاید مناسب هر پروژه‌ای نباشند. برای خرید یکی از این سرورها باید به چند موضوع مهم توجه کنید تا در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید. میزان پشتیبانی که در طول پروژه به آن نیز دارید بسیار اهمیت داشته و اگر مي‌خواهید همیشه یک تیم روی شرایط سرور نظارت داشته باشند، می‌توانید به سراغ سرور اختصاصی بروید.

میزان ترافیک احتمالی که به سرور سرازیر می‌شود نیز می‌تواند مشخص کند که با یک سرور مجازی کار انجام شده و یا حتما باید آن را به نوع دیگری تغییر دهید. قطعا نوع پروژه، حجم و مدت زمانی که باید روی سرور قرار بگیرد نیز یکی از پارامترهای اساسی در انتخاب بین سرور مجازی یا اختصاصی است. در نهایت کافی است به اعتبار شرکت، تعداد مشتریان راضی و امنیت تضمین شده آن دقت کنید تا به بهترین شکل تصمیم خود را اجرایی کنید.

جهت خرید سرور مجازی و سرور اختصاصی ایران و سایر کشور ها با قیمت مناسب و پشتیبانی عالی با کارشناسان فروش ما در شرکت توشن با شماره تلفن 02191006996 تماس بگیرید.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید