جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ثروتمند شدن با سرمایه اراده و تلاش

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
ثروتمند شدن با سرمایه اراده و تلاش

تمایل بشر به کسب ثروت و برخورداری از یک زندگی پر تجمل و مرفه قدمتی بسیار دراز دارد. در تمام طول تاریخ افراد زیادی برای ثروتمند شدن دست به کارهای مختلف و حتی بسیار خطرناکی زده اند که در بسیاری از مواقع نتیجه ای جز شکست و تباهی برای آنها به دنبال نداشته است. اغلب افراد گمان می کنند که برای ثروتمند شدن باید از ابتدا سرمایه و یا ثروت هنگفتی داشته باشند که بتوانند آن را چند برابر کنند، البته که داشتن سرمایه و ثروت هنگفت برای ایجاد یک کسب و کار موفق ضروری است اما در بسیاری از موارد اثبات شده تنها با داشتن سرمایه تلاش و اراده ای که انسان را به سخت کوشی هوشمندانه وادارد و همچنین با داشتن صبر و چاشنی خوش اقبالی، می توان ثروتی عظیم و موفقیت هایی بسیار بزرگ بدست آورد. اهمیت داشتن اراده ای محکم و روحیه قوی، پویا، بلندپرواز و سخت کوش بر کسی پوشیده نیست اما اغلب افراد داشتن چنین موهبتی را یک سرمایه بزرگ که به تنهایی می تواند آنها را به قله های رفیع رفاه برساند نمی دانند و گمان می کنند به دلیل در اختیار نداشتن سرمایه مادی کافی هرگز قادر نخواهند بود به یک زندگی مرفه دست پیدا کنند.

ثروتمند شدن با سرمایه اراده و تلاش

اهمیت و تعریف ثروت مادی و معنوی

در تمام دوران تاریخ و به خصوص در دنیای امروز، به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی جامعه و افزایش مداوم نرخ تورم و گران شدن کالاهای ضروری و غیر ضروری و همچنین با افزایش سطح انتظارات و رفاهیات زندگی، می توان گفت همه افراد جامعه درصدد یافتن راههای دستیابی به ثروت هستند. حتی اگر ثروتمند شدن هدف اصلی شما از سخت کوشی در زندگی نباشد، با این حال داشتن ثروت بیشتر به شما کمک می کند تا دیگر جنبه های زندگی خود را بهبود بخشیده و قادر به مدیریت موقعیت های سخت اجتناب ناپذیری که در زندگی های امروزی اغلب پیش می آیند، باشید.

تعریف ثروت مادی

به طور کلی ثروت به مجموعه دارایی های فرد عبارت از اشیا یا اعتباراتی که نیازهای او را برطرف می کند یا موجبات آسودگی او را فراهم می کنند، اطلاق می شود. ثروت مادی همان طور که از نامش بر می آید به دارایی های مادی مانند ملک، طلا و جواهر، پول نقد و اسناد و یا سایر دارایی هایی که سبب بالا رفتن سطح رفاه مادی و معنوی زندگی افراد می شود، گفته می شود. اهمیت داشتن ثروت مادی به قدری بالا و روشن است که تمام افراد با هر سطح دارایی و دانش به دنبال کسب مقدار بیشتری از آن هستند تا بتوانند با داشتن ثروت بیشتر در شرایطی بهتر زندگی کنند.

تعریف ثروت معنوی

ثروت معنوی به مجموعه ای مهارت ها، خصوصیات اخلاقی مثبت، تجارب و دانش افراد گفته می شود یا به تعبیری  به اثرات مثبت رفتارها و مهارت های فردی که علاوه بر اثر مثبت بر کسب یا افزایش میزان ثروت مادی در دراز یا کوتاه مدت، سبب بهبود سایر جنبه های زندگی افراد می شود، ثروت معنوی گفته می شود مانند وسیع تر شدن حلقه دوستان به دلیل مهارت ارتباط اجتماعی.

به جرات می توان گفت که اهمیت داشتن ثروت معنوی بیش از داشتن ثروت مادی است، چرا که با داشتن ثروت معنوی می توان ثروت مادی کسب کرد و همچنین دارا بودن ثروت معنوی خود به تنهایی می تواند سبب آرامش و شادی زندگی افراد شود، همان هدفی که از کسب ثروت مادی در ذهن افراد وجود دارد. با این حال برای اغلب افراد جامعه کسب ثروت مادی بسیار مهم تر از کسب ثروت معنوی است. اما ثروتمند شدن با توجه به سطح اشتغال و شرایط ایجاد کسب و کار در شرایط فعلی جامعه کار چندان آسانی به نظر نمی رسد، با این حال به شما اطمینان می دهیم که با برنامه ریزی دقیق و همه جانبه و داشتن اراده ای محکم، این کار کاملا ممکن است. با ما برای یافتن ترفندهای ثروتمند شدن با سرمایه اراده و تلاش، تا پایان مقاله همراه باشید.

معروف ترین ثروتمندانی که با دست خالی شروع کردند

1) رومن آبراموویچ سهام دار شرکتهای نفتی و مالک باشگاه چلسی

2) لری الیسون ملک کمپانی های تکنولوژی متعدد

3) جورج سوروس سرمایه گذار

4) لئوناردو دل وچیو مالک ری بن

5) رالف لاورن مالک برند البسه

6) دو وون چانگ مالک فروشگاههای زنجیره ای

7) ژان پاول دِژوریا مالک پاترون تکیلا

8) شهید خان مالک چند کمپانی و باشگاه

9) اپرا وینفری مجری تلویزیون

10) هاوارد شولتز مالک استارباکس

عاداتی که برای ثروتمند شدن باید داشته باشید

تمام انسان های دنیا اعم از غنی و فقیر در هر جغرافیای سکونت، در بهره مندی از مهم ترین سرمایه زندگی، وقت، برابرند. اما اینکه در برخورداری از این موهبت چه نگاهی داشته باشیم اهمیت بالایی دارد، می توانیم 24 ساعت شبانه روز را به بطالت و روتین معمول بگذرانیم و میزان ثروت مادی و معنوی ما ثابت بماند یا با تلاش و برنامه ریزی و نگاهی هوشمندانه ثروت مادی و معنوی خود را در پایان هر روز چند برابر کنیم. در ادامه به معرفی راهها و عادات هوشمندانه افزایش میزان ثروت خواهیم پرداخت .

اشتغال به کارهایی که دوست دارید

اگر به کاری که دوست دارید مشغول باشید، انگیزه شما برای موفقیت در آن شغل افزایش می یابد و به دنبال آن به موفقیت بیشتری نیز دست خواهید یافت. چنانچه شغل فعلی شما مطابق خواست و وروحیات شما نیست و درامد چندانی نیز ندارد، سریع آن را رها کنید، چرا که اشتغال به کاری خلاف میل، تنها سبب کاهش بهره وری مادی و معنوی فرد و در نتیجه میزان ثروت او می شود.

به کارهای ثروت زا اهمیت بیشتری بدهید

وقتی قرار است برای طول روز ، هفته، ماه یا سال برنامه ریزی کنید، کارهای ثروت زا را در اولویت انجام و توجه قرار دهید. بنا بر قانون پاره تو، 80 درصد از رخدادهای مهم در نتیجه 20 درصد از اتفاقات دیگر حاصل می شوند، ساده تر می گوییم، 80 درصد از ثروت زا شما از 20 درصد از فعالیتهای شما کسب می شود، این 20 درصد فعالیت ها کدامند ؟ آنها را مشخص کنید و در ابتدای لیست انجام قرار دهید.

به زمان اهمیت کافی بدهید

اهمیت کافی و در خور زمان، با ارزش تر دانستن آن از هر چیز دیگری است، چرا که شما قادر به بازگرداندن پول از دست رفته به حسابتان ، یا جایگزنی قطعه طلای گم شده تان هستید اما هرگز قادر به بازگرداندن زمان نخواهید بود. برنامه ریزی زمانی منظم و پایبندی به آن به شما کمک می کند که ثروت شما افزایش یابد و همواره پیشرو و رو به جلو بمانید.

گاهی نه بگویید

نه گفتن به در خواست های شغلی و فردی غیر مفید از هدر رفتن وقت، انرژی و سرمایه شما جلوگیری می کند. گاهی با پذیرفتن مسئولیت های زیاد تنها سلامت فردی و اعتبار شغلی خود را زیر سوال میبرید، گاهی نه بگویید و با آرامش پیش بروید، ثروت شما گاهی تنها با آرامش شما در ارتباط است.

با انسان های موفق در ارتباط باشید

این یک ضرب المثل ثابت شده قدیمی است که انسان به دوستانش شبیه می شود. اگر با انسان های خود ساخته، تلاشگر، کار آفرین و ثروتمند دوست باشید وآنها ارتباط برقرار کنید، ضمیر ناخودآگاه تان، شما را برای کسب موقعیت های شبیه به آن افراد ترغیب می کند و البته در چنین دوستی هایی می توانید، تجارب و ترفندهای افزایش ثروت و موفق شدن را نیز بیاموزید.

ثروتمند شدن با سرمایه اراده و تلاش

اهل عمل باشید

به جای خیالبافی درباره افزایش ثروت، به دنبال عملی کردن آن باشید، کم تر غر بزنید، بیشتر سپاسگزار باشید. کمتر کسی را مقصر بدانید، مسئولیت پذیر باشید. کمتر هدر بدهید، بیشتر پس انداز کنید، به اندازه برنامه ریزی کنید، بیش تر عمل کنید.

اطلاعات خود را افزایش دهید

همیشه در حال یادگیری باشید، یادگیری ترفندهای اقتصادی، یادگیری زبان خارجی جدید، یادگیری یک مهارت فنی و حتی یادگیری مهارت برقراری ارتباط. اگر نگاهی به لیست آدم های ثروتمند دنیا بیندازید خواهید دید که این افراد با سطح هوش حتی معمولی، دانسته ها و مهارت های بسیاری دارند که آن ها را در بروز خلاقیت و افزایش ثروت  از راه آن، یاری کرده اند.

ذهن و عادات ثروتمندان دنیا

افراد میلیونر معروف دنیا در یک خصوصیت اشتراک بالایی دارند و آن داشتن مدیریت مالی وروحی بسیار قوی است. مدیریت مالی و روحی قوی ، نیازمند داشتن تفکرات و عادات خاص هوشمندانه است که در ادامه آن ها را با هم مرور می کنیم.

عجول و بی فکر نیستند

این خصوصیت به قدری در افزایش ثروت موثر است که می تواند فاکتور اصلی پولدار شدن نیز قلمداد شود. بیایید قدری فکر کنید، آیا هنگامی که به یک فروشگاه پر زرق و برق می روید یا در یک صفحه اینترنتی یک کالای زیبا می بینید، با اتکا به داشتن پول کافی برای پرداخت بهای آن، دست به خرید می زنید؟ شما عجول هستید و متاسفانه بی فکر دست به خرید می زنید. میلیونرها اینگونه نیستند آنها نه اهل تصمیم عجولانه اند و نه خوشی های لحظه ای. آنها صبر می کنند، فکر می کنند، تمام جوانب را می سنجند و سپس اقدام به خرید می کنند.

ثروتمند شدن با سرمایه اراده و تلاش

میدانند به چه نیاز دارند و چه چیزی را تنها می خواهند

دانستن فرق میان نیاز و خواسته یک مهارت فردی و مالی بسیار مهم و موثر در افزایش ثروت است. داشتن خانه و خودروی لوکس خوب است اما ضروری نیست. اکثر میلیونرها با داشتن در آمد سالانه بیش از 250 هزار دلار، خودورهای معمولی سوار می شوند.

دیدگاهی روشن و جامع دارند

داشتن یک دیدگاه جامع از یک یا 5 سال آینده، می تواند ثروت شما را به حدی باورنکردنی افزایش دهد، چرا که تنها در این صورت اهداف خود را خواهید شناخت و با انگیزه فعالیت های خود را مورد بررسی قرار می دهید، اگر فعالیت های شما مطابق و در جهت تحقق اهداف شما نباشند، آن ها را تغییر یا بهبود می دهید یا حتی حذف می کنید.

تنها به داشتن یک منبع ثروت اکتفا نمی کنند

داشتن تنها یک خروجی درآمد، اصلا مطمئن نیست. برای افزایش ثروت مانند میلیونرها، پس از امنیت یافتن در خروجی منبع درآمد اصلی، به سراغ  منابع کسب ثروت بیشتر باشید، چرا که هر لحظه ممکن است منبع ثروت اصلی شما با مشکل مواجه شود و در آمد شما کاهش یابد.

بودجه مشخصی دارند

داشتن بودجه مشخص به طور حتم باعث افزایش ثروت می شود، البته میلیونرها ممکن است چیزی به نام بودجه نداشته باشند، اما آنها تنها بر اساس برنامه ریزی مالی خرج می کنند. آنها از میزان درآمدها و هزینه های خود آگاهند و این دو فاکتور را در هنگام خرج کرن در نظر میگیرند، در واقع آنها از دخل و خرجشان باخبرند.

اهل پس انداز هستند

پس انداز کردن یک هنر است که هم می تواند باعث افزایش ثروت شود و هم می تواند در شرایط نداشتن درآمد شما را نجات دهد. بسیار پیش می آید که با حساب پس انداز از روزهای سخت عبور کرد. به اندازه ثروت یک سال کامل در بانک پول پس انداز کنید تا در مواقع بحرانی مقروض نشوید.

مخارج خود را کنترل می کنند

این یک شوخی نیست، میلیونرها حساب مخارج روزانه، ماهانه و سالانه خود را نگاه میدارند، همین کار به ظاهر ساده باعث افزایش ثروت شما می شود. اگر میزان مخارج خود و محل دقیق مصرف آنها را بدانید، متوجه نشتی های ثروت خود می شوید، جایی که پول شما بی جهت هدر می رود، پس می توانید جلوی آن را بگیرید.

از خود گذشتگی می کنند، بدهی بالا نمی آورند

خیلی ساده و خلاصه : میلیونرها بدون داشتن چیزی سر می کنند یا برای داشتن بهتر آن صبر می کنند ولی برای بدست آوردنش قرض نمی گیرند، چک نمی کشند، ثروت آنها خود به خود افزایش می یابد.

اهمیت پس انداز در افزایش ثروت  سالانه

پس انداز کردن، راهی آسان و عاقلانه برای افزایش ثروت است. مهم ترین مزایای پس انداز، کمک به عبور از روزهای بحران مالی، حفظ استقلال مالی، کاهش استرس مالی و شاید از همه مهم تر ایجاد احساس امنیت روانی و پشتوانه ای محکم برای سرمایه گذاری است.

راه های کسب ثروت از نقطه شروع

- هنگام خرید بدون خجالت، چانه بزنید، حق شماست.

- نیازهای روزانه مانند لوازم بهداشتی خود را آنلاین و یک جا خرید کنید.

- ناهارتان را از خانه به محل کار بیاورید، خرید ناهار از رستوران یا بوفه یک تجمل بیهوده است.

- خودنمایی نکنید، معمولی باشید، مهارت های اجتماعی بیاموزید.

- یک وبلاگ یا اکانت اینستاگرام راه بیندازید، آنقدر از تولید محتوای مناسب درآمد خواهید داشت که ثروت شما از شغل اصلی پس انداز می شود.

- قبل از خریدهای بزرگ خوب فکر کنید و همه جوانب را بسنجید، آیا ارزش خرید و صرف مقدار زیادی از پول شما را دارد؟

- سیگار نکشید، پول خرید سیگار در حساب شما پس انداز می شود و سلامت شما تضمین می شود.

- تعطیلات خود را در خانه بگذرانید، هوشمند که باشید خوش خواهد گذشت.

4 راه عملی و مهم افزایش ثروت

- بیشتر کار کنید.

- شغل دوم داشته باشید.

- سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهید.

- کنار شغل ثابت و امن خود، یک کسب و کار خلاقاقانه راه بیندازید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید