جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

جراحی پلاستیک چیست؟

author منتشر کننده
نظرات (1) 10 0
جراحی پلاستیک چیست؟

جراحی پلاستیک که امروزه فقط بعنوان عمل زیبایی شناخته می­‌شود، در اصل عملی ست، ترمیمی که در ابتدای ورودش به دنیا به نیت ترمیم سوختگی و آثار زخم و بیماری های پوستی انجام می­‌شد. جراحی پلاستیک به شکل ابتدایی در هزاره ی دوم پیش از میلاد در هند انجام می­‌شد، اما سابقه­ی جراحی پلاستیک به شکل امروزی به ایتالیا باز می­‌گردد. واژه­ی پلاستیک از واژه‌ی یونانی به معنای شکل دهی یا قالب، گرفته شده است و ارتباطی به ماده­ی پلیمری پلاستیک ندارد. جراحی پلاستیک برای دو هدف انجام می‌شود: بازسازی نقص های جسمانی و زیبایی که در ادامه به هرکدام جداگانه پرداخت می­‌شود.

جراحی های پلاستیک زیان آور

امروزه در سراسر جهان شاهد جراحی های پلاستیک زیان آوری هستیم که برای اهداف زیبایی به کار رفته‌اند، اما در نهایت باعث رنجش بیمار شده اند و اثرات ناهنجاری را روی صورت و بدن بیمار به جا گذاشته است. دسته ی پر جمعیتی از این افراد شامل سلبریتی­هایی هستند که بیشتر در معرض نگاه مردم قرار دارند و به نیت زیبایی، دست به هرگونه عملی می­‌زنند. بسیاری از افرادی که صورت و بدنشان را بدون دلیل پزشکی در اختیار پزشک قرار می­‌دهند در بسیاری از مواقع پس از نارضایتی های شدیدی که از صورت و بدن جدید خودشان بدست می‌آورند، دچار افسردگی­های شدیدی می‌شوند و آثار غیر قابل جبرانی بر روی آنها باقی می­‌ماند.

جراحی پلاستیک در ایران

کشورهای آمریکا، برزیل، ژاپن، ایتالیا و مکزیک در رتبه‌های اول تا پنجم عمل‌های جراحی زیبایی و ایران در این جدول در رتبه بیستم قرار دارد. یکی از پر طرفدار ترین عمل های زیبایی در ایران، جراحی پلاستیک بینی است که امروزه به یک امر کاملا عادی بدل شده است و روزانه شاهد افرادی هستیم که بدون هیچ دلیل پزشکی و یا زیبایی بینی خود را به دست جراح می سپارند. هم چنین عمل­های لیفتینگ پوست، جراحی پلک، پروتز بدن، از عمل هایی است که در ایران زیاد انجام می­شود. در این میان تعداد زنانی که عمل های جراحی پلاستیک، اعم از جراحی پلاستیک صورت و جراحی پلاستیک بدن انجام می­دهند، بسیار بیشتر از مردان است.

قیمت جراحی پلاستیک

هزینه های جراحی پلاستیک بطور سرسام آوری بالاست. با وجود گران بودن این جراحی ها، روز به روز تعداد تقاضا کنندگان رو به رشد است. برای هزینه های جراحی پلاستیک تعرفه مشخصی وجود ندارد و بر اساس نرخ شخصی دکتر جراح و مرکز جراحی مربوطه و صدها عوامل دیگر قیمت ها متفاوت است. در این میان لیفت توتال صورت شامل صورت و پیشانی، دور چشم ها و گردن از قیمت نسبی بالاتری برخوردار است. بسیاری از عمل های جراحی پلاستیک بدون هیچ ضمانتی انجام می­شود و هزینه ای که پرداخت می­شود، در صورت عدم رضایت مشتری قابل بازگشت نمی‌باشد.

جراحی پلاستیک

جراحی پلاستیک بدون بازگشت

در هنگامی که جراحی پلاستیک صورت می­‌گیرد، بخش زیادی از پوست بدن و صورت، مورد ترمیم و بازسازی قرار می­‌گیرد. اگر جراحی پلاستیک، نتیجه­ی بدی داشته باشد، پوست محل مورد ترمیم به سختی قابل بازسازی است. به مرور پس از انجام جراحی پلاستیک های مختلف، پوست بدن شل می­‌شود و دیگر قابل اصلاح شدن نیست. از این رو توصیه می‌­شود تا عمل­های جراحی پلاستیک حتی الامکان کم شود و در صورت نیاز شدید به آن، انجام بگیرد. گذشته از جراحی پلاستیک صورت، جراحی های زیبایی برای کاهش سایز که انجام می‌شود در بسیاری از موارد، بیمار را دچار عفونت های شدید پوستی و گاها دچار خونریزی معده می‌کند.

افسردگی پس از جراحی پلاستیک

عادت کردن به چهره­ای که افراد پس از جراحی پلاستیک پیدا می­‌کنند، برای عده­ی زیادی غیر قابل تحمل است و در مواردی باعث بروز افسردگی­های شدیدی می‌­شود. عادت به چهره­ی تازه پس از نقاهت زمان طولانی ای را می‌طلبد، که برای عده ای بسیار زجر آور است. اما عجله کردن برای تماشای نتیجه ی عملی که با سختی زیاد همراه بوده است، باعث می‌شود تا افراد پس از تحمل درد و رنج فراوان دیگر علاقه ای به چهره­ی جدید خودشان نداشته باشند و برای همیشه از جراحی پلاستیک نفرت داشته باشند.

آمار جراحی های پلاستیک در کشورهای مختلف

همانگونه که گفته شد، ایران از نظر میزان جراحی پلاستیک در جهان رتبه­ی بیستم و در جراحی پلاستیک بینی، از رتبه های اول است. در ابتدای رونق گرفتن جراحی پلاستیک در ایران، بسیاری از افرادی که تحت جراحی پلاستیک قرار می­‌گرفتند، از کشورهای همسایه ایران بودند. متخصصان جراحی پلاستیک ایران در خاورمیانه مورد تایید بسیاری از همسایه‌­های شرقی و غربی است. بر اساس آمار چند سال گذشته در ایران نتیجه به عمل آمد که بسیاری از جراحی های پلاستیکی که زنان انجام می‌­دهند، مربوط به بینی و عمل های کاهش وزن است.

جراحی پلاستیک عجیب

جراحی پلاستیک در جهان در کنار آمار رضایت بخشی که دارد، شامل افراد زیادی ست که پس از جراحی پلاستیک به شدت تغییر چهره دادند و دیگر به ظاهر اولیه خود بازنگشتند. در کنار این تغییرات منفی­ای که بسیاری از افراد را دامن گیر خود می­‌کند، جراحی های پلاستیک عجیبی هر روزه روند رو به رشدی پیدا  می‌کند، یکی از این عمل­های عجیب، جراحی ­پلاستیک­ گوش برای خارج شدن از شکل طبیعی و تبدیل آن به گوش الاغی است. هم چنین عمل جراحی چشم گربه­‌ای و بینی عروسکی در نوع افراطی اش از عمل های به روز شده­‌ی امروز است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید