جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

جمع آوری کمک های خیریه به سبک مت گالا

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
جمع آوری کمک های خیریه به سبک مت گالا

یکی از بزرگ ‌ترین و درخشان ‌ترین رویدادهای مد پس از انتظاری طولانی بالاخره در 13 سپتامبر 2021، فرش قرمز خود را در نیویورک پهن کرد و برای ساعاتی میزبان تعدادی از مشهورترین افراد کره زمین بود.

جمع آوری کمک های خیریه به سبک مت گالا

موزه هنر متروپولیتن نیویورک

مراسم مت گالا هر سال جهت جمع‌آوری کمک مالی برای موسسه لباس موزه هنر متروپولیتن برگزار می ‌شود، سال گذشته به دلیل همه ‌گیری کرونا برگزار نشد. البته مهمانان باز هم باید از قوانین بهداشتی مربوط به پیشگیری از انتقال ویروس کرونا پیروی می کردند، از جمله استفاده از ماسک در محیط دربسته.

مت گالا چیست؟

مت گالا به صورت رسمی Costume Institute Gala یا costume Institute Benefit خوانده می شود و هم چنین به Met Ball هم معروف است.

برای داشتن درک درستی از این رویداد بهتر است که ابتدا به معنی Gala بپردازیم. Gala به بیان ساده یک مناسبت اجتماعی با سرگرمی ها و اجراهای خاص است که متمرکز بر جنبه های مختلف جامعه، فرهنگ و مذهبشان می باشد.

حالا می توان Met Gala را با توضیحی ساده تر اینگونه شرح داد: یک گالا سالیانه برای جذب سرمایه به نفع مؤسسه لباس موزه هنر متروپولیتن ( Metropolitan Museum of Art's Costume Institute ) که واقع در منهتن نیویورک است.

این رویداد هر ساله با موضوع سالانه نمایشگاه این مؤسسه برگزار می شود و از سال 1948 فعالیت خودش را آغاز کرده است. مؤسس مت گالا خانم Eleanor Lambert می باشد.

جمع آوری کمک های خیریه به سبک مت گالا

اما، هدف از تاسیس هم چین مراسمی چه بود؟

مثل خیلی از رویداد های دیگر، مت گالا نیز با هدف جذب سرمایه برای بازگشایی نمایشگاه سالیانه این مؤسسه است. اولین گالا یک مراسم شام نیمه شب و بلیط ورودی آن 50 دلار به ازای هر نفر بود.

به علت میراث مادی و معنوی که سردبیر سابق مجله ووگ Diana Vreeland به عنوان مشاور مخصوص برای این مراسم به جا گذاشته است، از سال 1973 مت گالا به عنوان یک رویدار لوکس و پر فروش مشهور شد و به دنبال آن مبلغ بلیط به ازای هر نفر افزایش پیدا کرد تا حدی که در سال 2019 این مبلغ به 30000 دلار رسید.

در شروع کار، در مراسم مت گالا فقط اعضای مهم نیویورک و اعضای صنعت مد و فشن مهمانان این مراسم بودند، اما در مت گالای کنونی تمامی هنرمندان از شاخه های مختلف و کشورهای متفاوت در این جشنواره حضور می یابند.

هر شخص عادی که به این مراسم دعوت نشده باشد، باید بلیط این مراسم را خریداری کند و حضور برای عموم مردم آزاد نیست.

تعداد مهمانان تقریبا سالانه بین 650 الی 700 نفر می باشد و محدودیت سنی بالای 18 سال دارد. در هر رویداد شاهد انتقادات و در مقابل ستایش های زیادی در رابطه با انتخاب موضوع نمایشگاه و پیرو آن لباس دعوت شدگان هستیم.

قسمتی از مبلغ جمع آوری شده از این مراسم خرج تعلیم افراد با استعدادی مانند زاک پوزن و در نتیجه گسترش دنیای مد و فشن می شود.

هر مراسم مت گالا چند میزبان اصلی دارد که زودتر از سایرین وارد می شوند و به همین ترتیب پوشش خبری بیشتری خواهند داشت. طراحان لباس این میزبانان برای شرکت در مراسم مت گالا باید مبلغ بیشتری نسبت به سایر طراحان پرداخت کنند.

تازه های مت گالا 2021

تم لباس ‌های مت گالا 2021، باید بر اساس شعار امسال یعنی «در آمریکا: واژه‌ای از مد » انتخاب می‌ شد و هر چیز آمریکایی که تصورش را بکنید، در گوشه و کنار این رویداد به چشم می آمد. از جنبش جان سیاهان مهم است و مالیات دادن ثروتمندان گرفته، تا مجسمه آزادی و فیلم ‌های هالیوودی!

البته باید بدانید که هدف از این مراسم و طراحی این لباس ها، پوشش نیست بیشتر طراحان می خواهند اوج خلاقیت ذهنی خود را به رخ دیگران بکشند و همین باعث می شود تا استایل های عجیب و غریبی را هر ساله شاهد باشیم.

میزبان مراسم امسال بیلی ایلیش ستاره پاپ، نائومی اوساکا تنیس باز، تیموتی شالامی بازیگر و آماندا گورمن شاعر بودند.

جمع آوری کمک های خیریه به سبک مت گالا

بیشتر بخوانید: تاریخچه برند زارا (zara)

جشنواره امسال مت گالا، اتفاق خاص یا خنده داری نبود که تا سال ها داستان آن ادامه داشته باشد اما چند استایل وجود داشت که حرف های زیادی برای گفتن دارند.

کیم کارداشیان، یکی از جنجالی ترین سلبریتی های حاضر در این جشنواره بود که به خوبی بلد است مخاطب خود را انگشت به دهان بگذارد، گاهی تماما برهنه و گاهی مثل امسال بیش از حد پوشانده!

تصویر پوشش سراسر سیاه کیم کارداشیان که در شبکه‌ های اجتماعی دست ‌به‌ دست می ‌شود. این پوشش که حتی صورت کیم کارداشیان را هم پوشانده بود، کار طراح خانه مد بالنسیاگا، دمنا واسیلیا  (Demna  Gvasalia) بود.

این لباس آن قدر جنجال برانگیز بود که آن را با سرهمی زمستانی زیر لباس تا کلاغ و جادوگر سوار جارو تا دزد نیمه ‌شب و حجاب اجباری طالبان و داعش برای زنان، مقایسه کردند. اگر هدف از طراحی این لباس این بود که کیم کارداشیان باز هم حرف اول مجامع خبری باشد، باید بگوییم که خب خیلی هم طراحی موفقی بود و کاملا به هدفش رسید!

جمع آوری کمک های خیریه به سبک مت گالا

باقی لباس‌ ها انگار یک وظیفه تعریف ‌شده داشتند، این‌که به یاد همه بیاورند مت گالای ۲۰۱۸ چقدر محشر بود؛ حتی رگه ‌هایی از طراحی‌ های اجرای نشده سال 2018 را در لباس‌ ها به وضوح می توان دید. البته که از آن شکوه و وقار خبری نبود.

به جز چند لباس که مشخص بود ماه‌ ها برای درست کردن آن ها وقت صرف شده، بقیه طوری بودند انگار با هر کوک به لباس این ترس در طراح لباس وجود داشته که این رویداد ممکن است اصلاً برگزار نشود!

سنگین ترین لباس ها

 لباس چهل کیلویی سیمون بیلز که با کمک شش مرد جوان روی فرش قرمز آمد و لباس ۴۵ کیلویی پرشز لی که هر دو نقره‌ ای و سنگ دوزی شده بودند احتمالاً سنگین ‌ترین لباس ‌های امسال بودند.

برهنه ترین / شفاف ترین لباس ها

برهنه ‌ترین یا شفاف ‌ترین لباس‌ ها را زویی کراویتز، کندال جنر، ایمان هامام و تیانا تیلور پوشیده بودند.

بهترین ظاهر

در جشنواره امسال، اسم یارا شهیدی در کنار بیلی ایلیش ستاره ی پاپ به عنوان بهترین ظاهرها درمت گالا ی 2021 دیده می شود.

جمع آوری کمک های خیریه به سبک مت گالا

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید