جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

جوان سازی پوست با ماسک

author منتشر کننده
بدون نظر 9 0
جوان سازی پوست با ماسک

پوست انسان باید در شرایط خوب محیطی، تغذیه­‌ای و مراقبتی قرار گیرد و مراقبت از آن برای شفافیت­­‌بخشی پوست لازم است. درصورتی که به پوست خود اهمیت می­‌دهید با اطمینان از سلامت وضعیت داخلی بدن­تان و دادن آزمایش­‌های مختلف برای اطمینان از سلامت کبد، معده و قلب­تان می­‌توانید با داشتن رژیم غذایی سالم و استفاده از ماسک‌­های دست­‌ساز مختلف به جوان­سازی پوستتان کمک کنید. ماسک‌­های مختلفی که با استفاده از مواد طبیعی درست می‌­شوند هرکدام خاصیتی دارند که به بخشی از پوست کمک می‌­کنند. با شناخت بهتر پوستمان و خواص هر ماده می‌­توانیم ماسک­‌های درست­‌تری را استفاده کنیم.

جوان سازی پوست با ماسک

ماسک گیاهی یا شیمیایی؟

ماسک­‌های گیاهی مدنظرمان از نوع دست­‌ساز هستند با مواد طبیعی مختلفی ساخته می‌­شود. برای مثال ما روزانه می‌­توانیم با استفاده از عسل، سیب، خیار، ماست و بسیاری دیگر از مواد طبیعی ماسک­‌هایی درست کنیم و پوستمان را به آن آغشته کنیم. در این میان ماسک‌­های گران­‌قیمت دیگری وجود دارد که در داروخانه‌­ها یافت می­‌شوند که درصورت خریداری آن‌ها با توجه به ترکیباتشان متوجه وجود همین موادطبیعی می­‌شویم و این در حالی است که این بسته‌­های کم حجم ماسک یا کرم­‌های جوان­سازی پوست بسیار گران‌تر از ماسک‌­های خانگی هستند.

انواع ماسک ها

پوست انسان نیاز به مراقبت دارد. اگر در جوانی مراقب پوست خود باشید در پیری از بسیاری از اختلالات پوستی، چین و چروک، خشکی، افتادگی، شل شدگی و ... پیشگیری می‌کنیم. هر ماسک با توجه به ترکیبات آن خاصیت ویژه­‌ای دارد. در این میان ماسک سفیده تخم مرغ برای جوان نگه داشتن پوست توصیه می‌­شود. با جداکردن زرده و سفیده تخم مرغ و اضافه کردن آبلیمو و ماست به سفیده، ماسک سفیدرنگی درست می‌­شود که درهنگام استفاده از آن متوجه خاصیت جوان‌­سازی و لیفت کردن آن می­‌شوید. استفاده مداوم از آن به نرمی و طراوت پوست کمک می‌­کند.

چه ماسک هایی برای پوست خشک مناسب اند؟

بسیاری از مشکلات پوستی مثل افتادگی و شل‌­شدن پوست از خشک بودن آن ناشی می‌­شود. مهم‌­ترین علت خشکی پوست نبود آب‌رسانی به آن است. پس افرادی که پوست خشکی دارند، توصیه می­‌شود از ماسک‌­های میوه برای آب‌رسانی پوستشان استفاده کنند. ماسک آلوئه‌­ورا، هلو و آووکادو به طرز باور نکردنی­‌ای به نرمی و طراوت پوست کمک می­‌کنند و پوست خشک را باری دیگر جلا می‌­دهند. خوردن آب فراوان و سیگارنکشیدن برای آب‌رسانی پوست و اکسیژن رسانی به آن گزینه بسیار مناسبی است. در صورتی­که پوست خشکی دارید همواره باید مرطوب­‌کننده روی پوست‌تان قرار دهید و از برخورد مستقیم پوست به نورخورشید جلوگیری کنید.

چه ماسک هایی برای پوست چرب مناسب اند؟

افرادی که دچار آکنه و جوش‌­های پوستی می­‌شوند معمولا پوست­‌های چربی دارند. پوست چرب بستر بسیار مناسبی برای پرورش کیست‌­های کوچک چربی یا جوش‌ها است. با شناخت دقیق مواد طبیعی می‌­توانیم بیشتر مراقب پوستمان باشیم. ترکیب لیمو و عسل و موز برای پوست­‌های چرب یکی از بهترین ماسک‌­ها را می‌­سازد. لیمو بدلیل خاصیت اسیدی که دارد در ترکیب با موز که مملو از پتاسیم و منیزم است به همراه عسل که یک آنتی اکسیدان فوق­‌العاده است چربی پوست را می­‌گیرد و در مقابل نرمی و لطافت به پوست می‌­دهد.

ماسک ضد جوش

ماسکی که برای ضدجوش می­‌زنیم باید خاصیت اسیدی داشته باشد. در بیشتر مواقع جوش‌های پوستی منشا داخلی دارد. بیماری­‌های کبدی، قلبی و روده­‌ای یکی از منشا­های جوش­‌های پوستی است. اما اگر بیماری پوستی شما داخلی نیست، می­‌توانید با ماسک‌­های ضد جوش از آکنه‌­های پوستی‌­تان رهایی پیدا کنید. ترکیب سرکه سیب، شکر و چای سبز یک ماسک ضدجوش را می­‌سازد که برای خلاص شدن از جوش بسیار موثر است. سرکه با خاصیت اسیدی که دارد به همراه شکر که یک ماده ضدباکتری است در برخورد با چای سبز محصولی به شدت موثر را حاصل می­‌کند.

ماسک روشن کننده پوست

یکی از موثرترین مواد برای شفاف‌­سازی پوست، سدر است. سدر ماده‌­ای به شدت خنک­‌کننده و التیام بخش، ضدباکتری و سفید کننده است. ترکیب سدر، زردچوبه و مقداری لیمو می‌­تواند ماده­‌ای موثر را بسازد. سدر در برخورد با پوست، خاصیت لایه برداری دارد و لیمو با خاصیت اسیدی که دارد به از بین رفتن سلول­‌های مرده پوست کمک می­‌کند. پس از شست و شوی این ماسک پوست شما تا چند دقیقه رنگ زردی به خودش گرفته است که پس از چندبار شستن متوجه سفیدی و شفافیت آن می‌­شوید.

تیرگی های دور چشم با ماسک از بین می روند؟

تیرگی دور چشم گاها ارثی است و یا بسیاری از عوامل به ایجاد این تیرگی کمک می­‌کند. عواملی مثل استرس، کار کردن طولانی مدت با کامپیوتر و موبایل، گریه کردن و ... از دیگر علل ایجاد تیرگی دور چشم است. اگر در جوانی از کرم‌­های ویتامین ای(E) برای زیرچشم استفاده کنیم، خیلی دیرتر به چین و چروک زیر چشم می ­رسیم. هم چنین استفاده از روغن بادام و ماسک خیار برای زیرچشم برای رطوبت بخشی و آب رسانی به پوست گزینه بسیار موثری است.

ماسک میوه یک ماسک شفاف کننده پوست

میوه ها یکی از معجزات پوستی به حساب می­ آیند. همانگونه که با خوردن میوه­ ها به سلامت بدن کمک می ­کنیم با درست کردن ماسک میوه برای پالایش پوست کمک فراوانی کرده ­ایم. هر میوه با نوع خاصیتی که دارد به پوست کمک مخصوصی می ­کند. برای مثال ماسک خیار آب رسان است و در مقابل ماسک موز از چربی پوست می­ کاهد. ماسک لیمو خاصیت اسیدی و ضدجوش دارد و ماسک هلو به سفیدکنندگی و شفافیت پوست کمک می­ کند. ماسک آووکادو با چربی طبیعی که دارد به چربی ­سازی و تعادل ­سازی در پوست ­های خشک کمک می­ کند.

ماسک را در چه ساعاتی از شبانه روز استفاده کنیم؟

برای رسیدن به نتیجه مطلوب، ماسک صورت را باید دو یا سه بار در هفته استفاده کنیم. زیاد ماندن ماسک روی پوست فایده ­ای ندارد. درواقع ماسک­ ها تاثیرات­شان را در بیست دقیقه اول روی پوست می­ گذارند. ماسک­ ها با توجه به خاصیتی که دارند ساعاتی مشخص را برای استفاده طلب می ­کنند. برای مثال ماسک پاک‌کننده صورت را بهتر است قبل از خواب استفاده کنیم، با این­کار وسایل آرایشی که در طول روز استفاده شده است را به کلی از پوست پاک می‌­کنیم و منافذ پوست را عاری از هرگونه مواد اضافی می­‌کنیم. هم­چنین ماسک­‌های ضدجوش در ساعات اولیه روز نتیجه بهتری دارند.

ماسک های خانگی

ماسک صورت خانگی براحتی و بدون هزینه با استفاده از ترکیب‌­های طبیعی در خانه می‌­تواند آماده­‌ی مصرف شود. نتایج ماسک‌­های دست­ساز گاهی غیر قابل باور است. موادی که در طبیعت یافت می‌­شود سرشار از ویژگی­‌های عالی است. مثلا کره­‌ی میوه های مختلف برای چربی سازی پوست، میوه­‌های اسیدی مثل مرکبات برای خشک­‌کردن پوست و رفع جوش، آنتی‌­اکسیدان­‌های مختلف برای شفافیت بخشی و پاک­‌سازی پوست موثراند. ماسک‌­های خانگی را گاها می‌­توانیم کشف کنیم. با ترکیبات مناسب برخی مواقع می­‌توانیم به یک معجون عالی برای جوان­‌سازی پوست کمک کنیم.

ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا یک ماده استثنائی و بسیار عالی برای پوست و مو است. آلوئه­‌ورا گیاهی سبز رنگ است که با برش عرضی در آن می‌­توانیم به یک ماده‌­ی بی رنگ برسیم که در دل آن ماده، مایعی بسیار موثر برای پوست و مو است. ماسک آلوئه‌­ورا نیازی به هیچ ماده‌­ی اضافی ندارد. با رنده کردن یا میکس کردن آلوئه ورا به یک مخلوط یا محلول نرم می­‌رسیم. پس از مدتی که آلوئه­‌ورا را روی پوست نگه می­‌داریم با  شست و شوی آن به پوستی نرم و لطیف می­‌رسیم. آلوئه‌­ورا خاصیت رطوبت بخشی، نرم‌­کنندگی و سفیدکنندگی دارد.

ماسک های نا سالم

گاهی انسان با کشف کردن ترکیبات جدید و امتحان آن‌ها روی پوست به نتایج بدی می‌­رسد. این اتفاق زمانی می‌­افتد که با شناخت نداشتن روی برخی مواد دست به عملیاتی می­‌زنیم. برای مثال ماسک عسل ماسکی موثر برای نرم کردن پوست است اما عسل در برخورد با ماده‌­ای مثل فلفل سیاه در برخی از پوست­­‌ها نتیجه مثبت و در برخی نتیجه به شدت منفی می­‌دهد. پس بهتر است با مخلوط همه­‌ی مواد، پوست خودمان را مورد آزمایش قرار ندهیم و برای پیشگیری از حساسیت‌­های پوستی، ماسک را در قسمت محدودی از پوست ابتدا امتحان کنیم و سپس در محدوده‌­ی وسیع‌­تری استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید