جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

داروی تزریقی دیابت موجب کاهش وزن هم می شود

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
داروی تزریقی دیابت موجب کاهش وزن هم می شود

محققان اعلام کردند که داروی دیابت نوع ۲ موسوم به تیرزپاتید (Mounjaro) به افراد مبتلا به دیابت که دارای اضافه وزن یا چاق هستند، کمک می کند تا بیش از ۱۵ کیلوگرم را در طی ۱۷ ماه کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، این مطالعه در مراحل پایانی دارو نشان داد افراد دارای اضافه وزن یا چاق بدون دیابت تا ۲۲ درصد از وزن بدن خود را در آن دوره با تزریق هفتگی دارو از دست دادند. برای یک بیمار معمولی که بالاترین دوز را دریافت می‌کند، این به معنای کاهش وزن بیش از ۲۲.۵ کیلوگرم است.

بیشتر بخوانید: افسردگی یکی از شایع ترین مشکلات روانشناختی در جهان است

نتایج مطالعه اکنون بخشی از درخواست این شرکت به سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای تأیید سریع دارو برای کاهش وزن خواهد بود.

تیرزپاتید با تحریک بدن برای تولید انسولین پس از خوردن غذا، و کاهش قند خون در حالی که به افراد کمک می‌کند با کُند کردن حرکت غذا از معده، مدت طولانی‌تری احساس سیری کنند، عمل می‌کند. عوارض جانبی شامل تهوع، استفراغ و اسهال است.

این موفقیت‌ها می‌تواند این دارو را به رقیب سرسخت سماگلوتید تبدیل کند که برای بیماران دیابتی و برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند و حداقل یک مشکل سلامتی مرتبط با وزن دارند استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید