جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

داروی معجزه گر سرطان را در انسان از بین می‌برد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
داروی معجزه گر سرطان را در انسان از بین می‌برد

محققان داروی جدید ابداع کرده اند که به طور موضعی سرطان رکتوم پیشرفته را از بین می برد. این دارو تومورهای ۴۲ شرکت کننده در فاز دوم تحقیقات را به طور کامل از بین برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، داروی مذکور که Jemperli نامیده می شودقبلا پتانسیل زیادی برای حذف سرطان های دارای نقص در ترمیم عدم تطابق (dMMR) نشان داده بود که ۵ تا ۱۰ درصد سرطان های روده بزرگ را تشکیل می دهند.

پس از فاز دوم تحقیقات و به طور متوسط ۲۶.۳ ماه، بدن ۲۴ بیمار نخست ارزیابی شده واکنش ماندگار و کاملی نشان داد. این یافته ها نشان دهنده پتانسیل داروی مذکور به عنوان روشی نوین برای درمان موضعی سرطان رکتوم dMMR است که به از بین رفتن کامل تومورها بدون نیاز به درمان های سنگین منجر می شود.

داروی مذکور نیاز به شیمی درمانی و پرتو درمانی را از بین می برد. درحال حاضر هرچند درمان های معمول کارآمد هستند اما آنها به طور فزاینده ای تهاجمی هستند و روی کیفیت بلند مدت زندگی تاثیر می گذارند. در نهایت یک سوم بیماران با متاستاز سرطان روبرو می شوند.

بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند نیز با پیامدهای متعددی از جمله اختلالات در لگن و سرطان های ثانویه و ناباروری روبرو می شوند.

این دارو برخلاف شیمی درمانی یک آنتی بادی مونوکلونال مسدود کننده گیرنده مرگ ۱(PD-۱) است که وارد بدن می شود پروتئین سلول های تی PD-۱ را به یکدیگر پیوند می دهد و آنها وادار می کند سلول های ایمنی برای حمله به سلول های سرطانی بسازند.

هرچند این دارو در مراحل اولیه است اما از هم اکنون به دلیل درمان موفقیت آمیز و غیرتهاجمی سرطان به نام داروی معجزه گر مشهور شده است.

سال گذشته سازمان غذا و دارو آمریکا این دارو را به عنوان درمان تکمیلی در کنار شیمی درمانی برای سرطان آندومتری معرفی کرد. اکنون شرکت سازنده دارو مشغول انجام تحقیقات روی انواع دیگر سرطان های روده بزرگ و امیدوار است تا به نتایج مشابهی دست یابد.

داده های آزمایش هیچ نشانی از بیماری در بدن ۴۲ شرکت کننده نشان نداد و این امر خارق العاده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید