جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پیدا کردن درمانی احتمالی برای مبتلایان به پارکینسون: راه رفتن دوباره ممکن می‌شود؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
پیدا کردن درمانی احتمالی برای مبتلایان به پارکینسون: راه رفتن دوباره ممکن می‌شود؟

محققان مدت‌هاست سعی دارند درمانی برای بیماری پارکینسون پیدا کنند. با این حال، اثرات ویران‌کننده این بیماری روی عملکردهای حرکتی فرد تاثیر می‌گذارد و قدرت تحرک را از او می‌گیرد. این مشکل به خاطر افت فشار خون وضعیتی یا «هیپوتانسیون ارتواستاتیک» به وجود می‌آید که ظاهرا دانشمندان درمانی برای آن پیدا کرده‌اند. این درمان از طریق کاشت طناب نخاعی به دست می‌آید و می‌تواند قدرت ایستادن و راه رفتن را به بیماران برگرداند.

مقاله‌ای که به‌تازگی از سوی دو جراح اعصاب به نام‌های «جاسلین بلوچ» و «گرگوری کورتین» در مجله New England Journal of Medicine چاپ شده، نشان می‌دهد که کاشت طناب نخاعی توانسته به سه فرد معلول اجازه دهد دوباره راه بروند. هیپوتانسیون ارتواستاتیک زمانی به وجود می‌آید که فرد می‌ایستد ولی افت فشار خون موجب سرگیجه و در صورت راه رفتن باعث از حال رفتن او می‌شود.

محققان در این روش درمانی شیوه ارسال پالس‌های مغزی به عضلات و تحریک تنظیم‌کننده‌ای درون مغز را تقلید می‌کنند که نیاز به ارسال خون بیشتر به اندام‌های بدن را شناسایی می‌کند. این دانشمندان اخیرا آزمایش سومین بیمار خود را با موفقیت انجام داده و نتایج کارشان را منتشر کرده‌اند.

پیدا کردن درمانی احتمالی برای مبتلایان به پارکینسون: راه رفتن دوباره ممکن می‌شود؟

بیشتر بخوانید:  فوبیا_ قسمت سوم: آئروفوبیا

درمانی برای بیماران پارکینسون با کاشت طناب نخاعی

این مورد موفق در واقع از بیماری پارکینسون رنج نمی‌برد، اما علائم شدیدی داشت که باعث می‌شد فرد پس از چند قدم روی زمین بیفتد. ابتدا تصور می‌شد که این زن 48 ساله پارکینسون دارد، چون بسیاری از علائم او مشابه این بیماران بود. در نهایت، بلوچ و کورتین او را عمل کردند. نتیجه این بود که بیمار پس از سه ماه از عمل، توانست بیش از 250 متر را با کمک واکر حرکت کند.

جاسلین بلوچ درباره این دستاورد می‌گوید: «او درمان نشده و نمی‌تواند در ماراتن شرکت کند، اما این جراحی به وضوح کیفیت زندگی وی را بهبود بخشیده است.» محققان معتقدند که هنوز نمی‌توان به‌طور دقیق تایید کرد که این جراحی می‌تواند مشکل افت فشار خون در بیماران پارکینسون را برطرف کند یا نه، بنابراین به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید