جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

درمان فشارخون بالا ریسک زوال عقل را کاهش می دهد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
درمان فشارخون بالا ریسک زوال عقل را کاهش می دهد

به گفته محققان، افراد مسن‌تری که برای کنترل فشار خون خود دارو مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که فشار خون بالا درمان نشده دارند، کمتر در معرض خطر زوال عقل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، متخصصان توصیه می‌کنند که فشار خون بالا در افراد مسن حتماً درمان شود.

تجزیه و تحلیل تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که درمان فشار خون بالا در افراد مسن خطر ابتلاء به زوال عقل را کاهش می‌دهد و شواهد بیشتری ارائه می‌دهد که سلامت قلب و سلامت مغز ارتباط نزدیکی با هم دارند.

در یک متاآنالیز جدید، محققان دریافتند که افراد مسن مبتلا به فشار خون بالا درمان نشده در مقایسه با افراد مسن سالم ۴۲ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به زوال عقل در طول دوره مطالعه بودند. این مسئله حتی در بین افراد ۷۰ و ۸۰ ساله نیز صادق بود.

این تجزیه و تحلیل نشان داد که افراد مسن با فشار خون بالا درمان نشده نیز ۲۶ درصد بیشتر از افراد دارای فشار خون بالا در معرض خطر زوال عقل هستند.

دکتر «احمد سجادی»، متخصص مغز و اعصاب و دانشیار نورولوژی در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «این مطالعه نشان می‌دهد که درمان موفقیت‌آمیز فشار خون بالا ممکن است خطر ابتلاء به زوال عقل را به سطح افرادی که فشار خون ندارند کاهش دهد.» وی در این مطالعه شرکت نداشت.

برخی از پزشکان ممکن است از درمان تهاجمی بیماران مسن مبتلا به فشار خون بالا اجتناب کنند، اما مطالعه جدید نشان می‌دهد که درمان فشارخون بالا، به ویژه برای سلامت مغز مفید است.

به گفته متخصصان، پزشکان باید عوارض جانبی دارو را در بیماران مسن زیر نظر داشته باشند و برای ادامه کنترل فشار خون بالا با آنها همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید