جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه در خانه انواع تقویت کننده های پوست و مو با کیفیت بسازیم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
چگونه در خانه انواع تقویت کننده های پوست و مو با کیفیت بسازیم؟

اگر به تبلیغات های اینترنتی دقت کرده باشید، احتمالا دیده اید که بخش عمده ای از این تبلیغات ها به مطالب مربوط به تقویت کننده های پوست و مو مرتبط می شوند. نکته ای که در رابطه با این  تبلیغات ها پی می بریم، این است که میفهمیم مردم تا چه اندازه برای موضوعِ زیبایی اهمیت قائل اند. درواقع اکثریت جامعه (به خصوص بانوان) به حدی به ظاهرشان اهمیت می دهند که حاضراند مبالغ گزافی را صرفِ خریدِ تقویت کننده های پوست و مو بکنند. اما آیا نتیجه ی این صرف هزینه های سنگین همیشه مثبت است؟

جواب قطعا خیراست. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام خریدِ کالایی برای پوست و مو با وجود تعاریفِ بی وقفه ی فروشنده، ولی کالای مدِ نظر، مورد رضایتمان قرار نمی گیرید. اما چرا این اتفاق می افتد؟ برای این سوال سه جواب می‌شود داد که هر کدام از این پاسخ ها می تواند شما را برای یک خرید خوب آماده تر کند. پاسخ اول این است که خب قطعا هر پوست و مویی ویژگی های خاص خودش را دارد که به تبعِ این ویژگی ها قطعا تقویت کننده های پوست و موی متمایزی برای آن ها نیاز است.

پاسخ دوم این می باشد که بعضی از فروشنده ها فقط به فکر سود خودشان هستند و به عوارض ناشی ازمصرف آن ها برای ما اصلا توجهی نمی کنند. و پاسخ سوم این است که خودمان هم از وضعیت پوست و مو و همچنین و موادِ موردِ نیاز برای زیبایی آن ها مطلع نیستیم و فروشنده هم از این فرصت استفاده می کند و هر نوع ماده ی آرایشی و بهداشتیِ نامید را به ما می فروشد. البته بدون شک فروشنده منصف (بهتر است تقویت کننده های پوست و مو را از داروخانه ها تهیه کنید) و همچنین مواد مرغوب به عنوان تقویت کننده های پوست و مو وجود دارد. (اما به تعداد کم) اما ممکن است تا پیدا کردن تقویت کننده ی مورد نظر پوست و مویِ  ما سلامتی شان را از دست بدهند.

خارج از این ها حتی اگر ما با گذر از موانع بتوانیم تقویت کننده های پوست و مویِ فوق العاده ای را برای خود پیدا کنیم، اما باز نمی توانیم مشکلات ناشی از هزینه ها را نادیده بگیریم. بنابراین با وجود این مشکلات ما تصمیم گرفته ایم که مقاله ای را تهیه کنیم که در آن به تمام مشکلات ناشی از تقویت کننده های پوست و مو یک بار برای همیشه پاسخ بدهیم. اما این پاسخ چه خواهدبود؟

چگونه در خانه انواع تقویت کننده های پوست و مو با کیفیت بسازیم؟

ساخت بهترین ماسک های موی تقویتی

بهترین راهکار برای اینکه بتوانیم با مشکلات ناشی از گران بودن و غیر اصلِ بودن تقویت کننده های پوست و مو مبارزه کنیم؛ این است که خودمان آن ها را در خانه بسازیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، شما می توانید در خانه انواع تقویت کننده های پوست و مو و حتی انواع صابون ها و شامپو های خانگی را تهیه کنید. هر شخص با ساخت محصولات و تقویت کننده های پوست و مو در منزل یک بار برای همیشه با مشکلات ناشی از عدم اعتمادِ موادِ آرایشی و بهداشتی خریداری شده در بیرون از خانه خداحافظی می کند. اما این مواد چگونه ساخته می شوند؟

ابتدا بدانید که در این مقاله بیشتر درباره ی تهیه ی انواع تقویت کننده های پوست و مویِ خانگی حرف میزنیم. ولی در مقالات آینده به شما راهکارهایی برای ساخت صابون ها و شامپو های خانگی و همچنین سایر لوازم آرایشی و بهداشتی می دهیم. بنابراین در بین بهترین تقویت کننده های پوست و مویی خانگی ما ابتدا به سراغ انواع ماسک های مو می رویم. طرز تهیه ی این ماسک ها به شما کمک می کند که با ارزان ترین مواد موهای شاداب و پرنشاط داشته باشید.

اولین ماسک مویی که شما می توانید در خانه برای زیبایی بخشی به مو هایتان بسازید ترکیب روغن زیتون و روغن کنجد است. ترکیب این دو باهم می تواند یکی از بهترین ماسک های خانگی جهت رفع خشکی مو (بیشتر این ترکیب برای موهای خشک مناسب است) باشد. (دقت داشته باشید که در مصرف روغن کنجد نباید زیاده روی شود چراکه اینگونه به جای اینکه از تقویت کننده های پوست و مو محسوب شود برعکس می تواند موجب تاسی سر شود)

دومین ماسک مویی که مصرف آن می تواند برای موهای شما زیبایی دوباره را برگرداند ترکیب زرده ی تخم مرغ و عسل است. (دقت داشته باشید که اگر به بوی تخم مرغ حساسیت دارید می توانید به ترکیب این ماسک روغن خوشبوی نارگیل و یا رزماری را نیز اضافه کنید). این ترکیب به دلیل داشتن عسل هم می تواند به عنوان یک آب رسان برای مو عمل کند و هم به دلیل داشتن چربی زرده ی تخم مرغ موها را از خشکی بیش از حد نجات دهد.

سومین ماسکی که می تواند جایگزین بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی شود، پیاز است. برای تهیه‌ی این ماسک کافی است که آب پیاز را دو ساعت بگذارید روی ریشه ی سرتان ماساژ داده شود.دقت داشته باشید که این ماسک عمدتا برای رشته موی مناسب است چرا که یک تقویتی برای رویش مجدد موها می باشد. همچنین این را هم دقت که بیشتر از 2 الی 3 ساعت نمی خواهد این ماسک روی ریشه ی مو بماند چراکه پیاز خیلی زود خواصش  را از دست می دهد.

ماسک مویی بعدی که می تواند سلامتی موهای شما را تا حدود زیادی تضمین کند ترکیب حنا و سرکه سیب است. برای تهیه ی این ماسک در حدود ۴ قاشق (البته بستگی به اندازه ی موهای تان دارد) حنا را با مقداری آب جوش ترکیب کنید. بعد از اینکه خمیری از ترکیب آب  جوش و حنا به دست آمد به آن در حدود ۴ قاشق غذا خوری سرکه سیب اضافه کنید. پس از اضافه کردن سرکه سیب بگذارید این ترکیب در حدود یک از شب تا صبح روی موهایتان بماند و سپس آن را شست و شو دهید. مصرف این ماسک حتی برای یک بار هم می تواند زیبایی را به موی شما برگرداند.

چگونه در خانه انواع تقویت کننده های پوست و مو با کیفیت بسازیم؟

از دیگر تقویت کننده های پوست و مو می توانیم به روغن کرچک اشاره کنیم. (درباره اثر بخشی آن به پوست صورت در ادامه ی مقاله صحبت می کنیم.)  این روغن می تواند صرف مدت کوتاهی از استفاده (حدودا دو الی سه هفته) کاستی های ناشی از ریزش موها و یا مژه ها و ابرو ها را برطرف کند و زیبایی را موها برگرداند.  اغلب افرادی که از روغن کرچک به صورت مرتب استفاده کرده اند صرف مدت کوتاهی آن را جایگزین سایر مواد آرایشی و بهداشتی تهیه شده در بیرون از منزل کرده اند.

ترکیب رزماری و مریم گلی نیز می تواند به عنوان یکی از بهترین تقویت کننده های مو عمل کند. این ترکیب رزماری و مریم گلی در واقع همان موادی هستند که از آن ها در بیشتر مواد تقویت کننده ی پوست و موی برند های گران قیمت هم استفاده می شود. ترکیب رزماری و مریم گلی باهم نه تنها می تواند به رویش مجدد موها از دست رفته کمک کند بلکه می تواند با ایجاد رایحه ای خوش، طراوت خاصی به موهای مصرف کننده ها بدهد.

از ترکیب آلوئه ورا و روغن نارگیل با هم می توان به عنوان آخرین ماسک موی تقویتی نام برد. ترکیب ژل آلوئه ورا و روغن نارگیل از تقویت کننده های پوست و مویِ بسیار قویِ برای همه ی افراد می باشد. شما از این ترکیب هم می توانید برای پوستتان و هم موهایتان به طورمرتب استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این ترکیب خارج از اینکه از تقویت کننده های پوست و مویِ قوی می باشد، بلکه می تواند یک بوی خوشی را نیر به شما اعطا کند.

برای اینکه از این ماسک مویِ خانگی بتوانید همیشه استفاده کنید نیاز است که گیاه آلوئه ورا را تهیه کنید و ژل آن را در بیاورید و بعد با استفاده از مخلوط کن آن را به مایع تبدیل کنید. بعد هم آلوئه ورا ی به دست آمده را از صافی رد کنید و به آن روغن نارگیل اضافه کنید. در نهایت هم این ماسک را در جلدِ یک کرم و یا مایع دستشویی نگه داری کنید و از آن مثل سایر مواد آرایشی و بهداشتی تهیه شده در کارخانجات به طور مرتب استفاده کنید.

ساخت بهترین ماسک ها برای تقویت پوست

از عمده ی تقویت کننده های پوست و مو می شود دو جانبه استفاده کرد. یعنی همان طور که از نامش پیداست هم برای مو و هم برای پوست از آن ها استفاده می شود. اما با این حال برخی از تقویت کننده ها برای پوست اثر گذاری بیشتری را اعمال می کنند که می شود آن را اختصاصی برای پوست صورت به کار برد. در ادامه با این تقویت کننده های پوست صورت بیشتر آشنا می شویم.

اولین ترکیب مناسب برای زیبایی پوست ترکیب خیار آلوئه ورا می باشد. این دو ماده را با هم مخلوط کنید و بگذارید روزانه 15 الی 20 دقیقه  روی پوست صورتتان بماند. این ماسک خانگی موجب می شود که علاوه بر آب رسانی عمقی به پوست، به دلیل وجود آلوئه ورا تا مدتی صورت از اشعه های مضر خورشید در امان بماند. در واقع در این ماسک خانگی خیار نقاش آب رسان و آلورا نقش محافظت کننده را ایفا می کند.

به عنوان دومین ماسک موی تقویتی برای پوست می توان به سفیده تخم مرغ اشاره کرد. این ترکیب موجب می شود که پوست صورت سفت بماند و از پیری زودرس آن جلوگیری شود. دقت داشته باشید که تخم مرغ از تقویت کننده های پوست و موی معروف می باشد که عمدتا از سفیده ی آن به دلیل وجود پروتئین برای پوست و از زرده آن به خاطر وجود چربی  برای موها استفاده می شود.

ترکیب خیار و ماست نیز از ماسک موهای تقویتی مناسب برای پوست صورت می باشد. شما برای استفاده از این ماسک می توانید خیار را رنده کنید و به آن ماست طبیعی اضافه کنید. این ماسک می تواند برای پوست های خشک مانند یک ناجی قوی عمل کند. علاوه بر این وجود ماست در این ترکیب موجب می شود که در گذر زمان رنگ پوست روشن تر و لکه های آن به مرور محو شوند.

ترکیب روغن نارگیل و جوش شیرین هم می تواند به عنوان یک ماسکِ پوست تقویتی عالی عمل کند. توجه داشته باشید که در این ترکیب از جوش شیرین زیاد مصرف نکنید و همچنین قبل از استفاده از آن حتما در گوشه ای از دست آن را امتحان کنید. و در ضمن به یاد داشته باشید که این ترکیب را در نزدیکی چشمانتان نزنید. شما می توانید جوش شیرین و روغن نارگیل را باهم ترکیب کنید و آن را در قالب یک کرم بریزید و از آن مانند ماسک پوست های تقویتی خریداری شده از بیرون منزل استفاده کنید.

ترکیب گلیسیرین و عسل نیز از تقویت کننده های معروف پوست و مو می باشد. شما می توانید این ترکیب را هم برای پوست سر و هم برای پوست صورت استفاده کنید. برای تهیه ی گلیسیرین می توانید به داروخانه ها و یا عطاری ها سر بزنید. دقت داشته باشید که این ترکیب بیش از روزانه 20 دقیقه نباید روی پوست صورت و بیشتر از 2 ساعت روی پوست سر بماند.

از عصاره برنج نیز به عنوان آخرین ماسک زیبایی پوست می توان نام برد. شما با مصرف روزانه ی این ماسک می توانید خودتان را از مصرف سایر مواد آرایشی و بهداشتی بی نیاز کنید. برای تهیه ی این ماسک کافی است که برنج را بجوشانید و آب به دست آمده در برنج را در ظرفی بریزید و روزانه از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید