جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

رابطه بين آلودگی هوا و بيماری

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
رابطه بين آلودگی هوا و بيماری

چه بيماری هايی با آلودگي ها ايجاد می‌شود؟

هنگامی که ما در هواي کثیف نفس می‌کشیم، آلاینده‌های هوا، به ریه‌های ما وارد می‌شود، بنابراین تعجب آور نیست که آلودگی هوا سبب آسیب جدی به دستگاه تنفسی می‌شود. قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می‌تواند باعث ایجاد موارد آسم، تشدید بیماری‌های تنفسی و باعث پیشرفت بیماری‌های مزمن مانند سرطان ریه، بیماری مزمن انسدادی ریوی و نفخ شود. مشکلات قلبی عروقی، گازهای سمی، ذرات و کیفیت هواي ضعیف می‌تواند بر سیستم قلبی عروقی تاثير بگذارد كه منجر به سکته مغزی و بیماری قلبی می‌شود.

آلودگی هوا

یک تحقیق اخیرا نشان داده که بیش از بیست میلیون مرگ و میر ناشی از آلودگی در سالیان متمادی اتفاق افتاده است. متأسفانه، تعداد کمی از مردم به طور جدی در مورد اینکه محیط بر بهداشت ما چگونه تاثیر می‌گذارد، فکر می‌کنیم.

آلودگی هوا و طول عمر

امید به زندگی ما - تعداد سال هایی که انتظار می‌رود از زمان تولدمان زندگی کنیم - اندازه گیری مهم سلامتی یک جامعه است. به عبارتی، امید به زندگی طولانی‌تر نشانه ای از یک جمعیت سالمتر است. بر اساس یک مطالعه جدید از تیمي از  مهندسان پیشرو در محیط زیست و محققان بهداشت عمومی، آلودگی هوا بیش از یک سال زندگی انسانها را کاهش می‌دهد. کیفیت بهتر هوا می‌تواند منجر به رشد چشمگیر طول عمر در سراسر جهان شود.

طبق تحقيقات انجام شده ، آلودگی هوا با ذرات ریز یک قاتل بزرگ جهانی  شناخته شده است. در بسیاری از كشورهاي آسیايي، اگر آلودگی هوا به عنوان یک خطر برای مرگ برداشته شود،  احتمال زندگی افراد 60 ساله ،15 تا 20 درصد بالاتر خواهد شد كه طول عمر به 85 سالگی خواهد رسيد.

ارتباط بين آلودگی هوا و سرطان سينه

سرطان سینه، شایعترین سرطان در بین زنان در سراسر جهان و دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان به آلودگی هوا مرتبط می‌شود كه در طول زمان افزایش یافته است و در کشورهای پیشرفته بیشتر شده است. صنعتی شدن و نوسازی، ايجاد آلاینده‌های هوا، می‌تواند به طور بالقوه این پدیده را توضیح دهد. علاوه بر این، آلودگی هوا می‌تواند شامل اختلال‌های غدد درون ریز و مواد شیمیایی باشد که تولید هورمون‌های طبیعی را مختل می‌کند. سطح بالای هورمون‌ها خطر ابتلا به سرطان سینه و پیشرفت سرطان‌های خاص را تحت تاثیر قرار دهد. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که ارتباط بین خطر ابتلا به سرطان سینه و آلودگی  هوا با دي اکسید نیتروژن (NO2) و اکسید نیتروژن (NOx) یک محصول جانبی ترافیک خودرو می‌باشد مرتبط است .

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید