جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

راز طول عمر چینی ها چیست؟

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
راز طول عمر چینی ها چیست؟

همانطور که در اخبار و گزارشات دیده و شنیده اید مردم چین عموما طولانی تر از سایر مردم عمر می کنند. می خواهیم بررسی کنیم که ببینیم آیا اینکه آن ها اینقدر عمر می کنند دلیلی دارد؟ اگر شماهم دوست دارید عمر طولانی داشته باشید بهتر است از تجارب آن ها بهره ببرید و تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

طبق بررسی های انجام شده طول عمر چینی ها دو دلیل اصلی و مهم دارد که یکی از آنها دریافت ماساژ در هر روز به وسیله مردان و زنان چینی است و مورد دیگر استفاده زیاد از گیاه جنسینگ است که از آن با عنوان اکسیر جوانی یاد می‌کنند.

مردم چینی علاقه شدیدی به تکنیک ‌های ماساژ دارند و از خدمات ماساژ در این زمینه بسیار استفاده می‌کنند. تعداد زیادی از مردم چین با یادگیری انواع ماساژها آن‌ها را در منزل روی خود و اعضای خانواده ‌شان پیاده سازی می‌کنند و به این ترتیب با تخلیه تنش ‌ها، استرس ‌ها و اسپاسم‌ های عضلانی از بدن، باعث ماندگاری و مزمن شدن آنها را در بدن نمی شوند.

گیاه جنسینگ گیاهی موروثی بوده در میان چینی بسیار رایج است. مصرف این گیاه در افزایش طول عمر این گروه از مردم بسیار تاثیر گذار است. این روز ها در جهان داروهای زیادی با عصاره و اسانس این دارو تهیه و در دسترس مردم در سراسر دنیا قرار می‌گیرد.

از کاربردی ‌ترین مسیر ‌ها جهت افزایش طول عمر و تقویت بنیه و قوای جسمانی بخصوص در زنان استفاده کردن از فشار درمانی در نقاط خاصی از بدن همانند کف دست‌ها و کف پاهاست. درمانگران این شیوه درمانی ارائه ماساژ و فشاردرمانی در تمامی نقاط دست و پا را در بهبود عملکرد و تقویت اندام‌ها تاثیر گذار میخوانند. فقط باید حواستان باشد که این ماساژها به طور یکسان و مساوی برای هر دو کف دست یا هر دو کف پا ارائه گردد.

همچنین در هند، متخصصان اخلاط بدن را از عوامل مهم در بالا بردن طول عمر بدن می ‌دانند. به اعتقاد این گروه از درمانگران رعایت تعادل و نظم درونی در جسم و روح کمک شایانی به بهبود عملکرد ارگان ‌ها و اندام‌ های درونی بدن داشته و موجب افزایش طول عمر می ‌شود. این درمانگران بهره گیری از تکنیک ‌ها و تمرین ‌های تنفسی و آرام بخش و حرکات کششی ذهن و جسم را برای افزایش عملکرد دستگاه‌ های بدن و آرامش ذهن و روح بسیار اثر بخش می‌دانند.

راز طول عمر چینی ها چیست؟

سبک زندگی و طول عمر

نا گفته نماند که فرهنگ چینی ‌ها از عوامل دخیل در طول عمر بالای آنهاست. به طور مثال در بین سنت ‌های غیر ملموس چینی‌ ها، روابط خانوادگی و اجتماعی مهم‌ ترین سنت آنها به حساب می آید. افراد خانواده‌ ها به صورت چند نسلی در کنار همدیگر زندگی می‌کنند و سالمندانشان به ندرت به خانه سالمندان فرستاده می‌شود.

به گفته ی یکی از پزشکان مشهور چینی آنها بر سازگاری روابط خانوادگی بسیار تأکید دارند و اغلب هر روز صبح، چای را با یکدیگر صرف می‌کنند و حتی اگر جدا از هم زندگی کنند نیز رسم است که حداقل هفته‌ای یک‌بار با یکدیگر دیمسوم(نوعی غذای چینی) بخورند. چینی ها در حالی که اکثرا در کنار خانواده ‌هایشان زندگی می‌ کنند اما از معاشرت کردن با همسایه‌ های شان بسیار لذت می ‌برند. در مصاحبه ای یکی از ساکنین چین گفت «همسایه‌ های ما در حقیقت دوستان همیشگی ما هستند که آنها را از زمان کودکی می‌شناسیم. زندگی ما خیلی ساده است اما من اعتقاد دارم که شادی کلید طول عمر است».

آنها اعتقاد دارند که عمر طولانی با لمس چیزهای کوچک احساس می شود و همین سبک زندگی باعث تزریق آرامش و افزایش طول عمرشان شده است زیرا زندگی را سخت نمی گیرند و غصه نمی خورند. در حقیقت می توان بیان کرد که آنها به شاد زندگی کردن عادت کرده اند.

شاید این نتایج اصلا علمی نباشند، اما با ترکیبی از غذاهای ساده، معاشرت با دیگران، پایبندی به ارزش ‌های خانوادگی و بازی فراوان شما هم می‌ توانید از اکسیر طول عمر در زندگی خود بهره ببرید.

رابطه بین تغذیه و طول عمر انسان

تحقیقات نشان داده است که میان دریافت کالری و طول عمر افراد رابطه ی مستقیمی وجود دارد، از طرفی دیگر مطالعات بر روی حیوان نشان داده است که کاهش ده تا پنجاه درصدی مصرف کالری منجر به افزایش حداکثر طول عمر انسان می شود. بنابراین کاهش مصرف کالری به کاهش وزن اضافه و چربی های شکمی نیز کمک می کند که حضور این دو عامل در زندگی باعث کوتاه شدن عمر می شود.

عواملی که موجب افزایش طول عمر می شوند؟

افراد زیادی تصور می کنند که امید به زندگی موضوعی ارثی است و به ژنتیک وابسته می باشد در حالی که نقش ژن ها در این موارد خیلی ناچیز است و عوامل محیطی مانند رژیم غذایی و سبک زندگی در طول عمر افراد تاثیر بسزایی دارد. تحقیقات نشان داده است که عادات مفید و توجه کردن به یک سری نکات در طول زندگی می تواند تاثیر خوبی در افزایش عمر انسان داشته باشد، که این موارد به طور کامل در ادامه آمده است:

1. مصرف کردن آجیل و رابطه آن با عمر

مطالعات دانشمندان نشان داده است که آجیل یک منبغ غذایی قدرتمند از مواد مغذی است. این مواد غذایی از پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی سرشارند و همچنین مقادیر فراوانی از جمله ویتامین ها و مواد معدنی مختلف مثل مس، منیزیم، پتاسیم، فولات، نیاسین و ویتامین های B6 و E را در خود گنجانده اند. مواد موجود در آجیل بیماری های قلبی، فشار خون، التهاب، دیابت، سندرم متابولیک، چربی های شکمی و حتی برخی از سرطان ها را بهبود می بخشد.

2. رابطه بین طول عمر و زردچوبه

هر زمان که از ترفند های ضد پیری حرف زده می شود نام زردچوبه به میام می آید چون ادویه ترکیبات خارق العاده ای دارد. ترکیبات قوی زیست فعالی به نام کورکومین در زردچوبه موجود است که به دلیل خاصیت آنتی کسیدانی و ضد التهابی به بالا بردن عملکرد مغز، قلب و ریه ها کمک می کند و از بدن در برابر سرطان ها و بیماری های مرتبط با سن محافظت خواهد کرد. پس با این اوصاف ماده ای مفید در سلامت انسان است.

3. مصرف سبزیجات و عمر شما

مصرف مواد غذایی گیاهی مثل میوه ها، سبزیجات، آجیل ها، دانه ها، غلات کامل و لوبیاها موجب کاهش بیماری رشده و به افزایش طول عمر افراد کمک می کند. بر این اساس، تحقیقات متعدد نشان می دهد که گیاهخواران و افراد وگن به طور کلی تمایل بیشتری به آگاهی و مراقبت از سلامتی خود نسبت به افراد گوشتخوار دارند و در حقیقت بهتر است بدانیم که مصرف مواد غذایی گیاهی اثر خوبی روی سلامت و افزایش طول عمر دارد.

4. فعالیت جسمانی و بالا رفتن عمر

بر کسی پوشیده نیست که فعالیت های فیزیکی و ورزش کردن منجر به بالا بردن سلامتی و افزایش طول عمر انسان می شود. بهتر است هر روز پانزده دقیقه تمرینات ورزشی انجام دهید زیرا به قدری برای بدن فایده دارد که می تواند سه سال به عمر شما اضافه کند.

5. ترک سیگار و افزایش طول عمر

سیگار کشیدن موجب مبتلا کردن افراد به انواع بیماری ها و حتی مرگ زودرس می شود. بررسی ها نشان داده است که افرادی که سیگار می کشند ده سال کمتر از دیگران عمر می کنند و حتی ناین افراد به مرگ زودرس دچار می شوند.

6. طول عمر بالا با شادی و دوری از استرس

تا بوده همین بوده که استرس باعث تضعیف ایمنی بدن شده است اگر در زندگ تان شادی را تجربه کنید طول عمر شما را تا حد چشمگیری افزایش می یابد و از طرفی اضطراب و استرس تا حد قابل توجهی باعث کاهش عمر افراد می شود. اما خبر خوب این است که خنده و خوش بینی باعث کاهش استرس شده و طول عمر را افزایش دهد.

7. افزایش دایره روابط اجتماعی و طول عمر

دانشمندان ثابت کرده اند که حفظ روابط اجتماعی سالم موجب افزایش طول عمر می شود. در حقیقت روابط اجتماعی سالم تغییرات مثبتی روی قلب، مغز، هورمون ها و سیستم ایمنی بدن ایجاد می کند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را می کاهد. داشتن دایره اجتماعی قوی به شما کمک کند تا واکنش منفی کمتری از خود نسبت به استرس نشان دهید و که همانطور گفته شد نبود استرس اثر مثبتی روی طول عمر دارد.

عواملی که موجب کاهش طول عمر می شوند؟

به طور کلی هر عاملی که موجب افزایش طول عمر شود رعایت نکردن آن باعث کاهش طول عمر می شود اما در این بخش به مکوارد تازه ای اشاره کرده ایم تا کاملا با این مقوله آشنا شوید.

اولین مورد شیرین کننده های مصنوعی است:

مصرف شیرین کننده های مصنوعی در مدت زمان طولانی باعث کاهش طول عمر می شوند. افراد زیادی برای اینکه مصرف قند خود را کم کنند، به غلط از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کنند که این کار از کار های خطرناکی است که موجب آسیب های جبران ناپذیری در افراد می شود. در حقیقت این شیرین کننده ها ذخیره سازی چربی را در بدن شدید می کنند و موجب چاقی می شوند و از طرفی خطر ابتلا به چاقی و دیابت را بالا می برند و از این طریق موجب ایجاد بیماری و کاهش طول عمر خواهند شد.

کمبود ویتامین D در بدن:

از نقطه نظر پزشکی اگر مقدار کافی ویتامین D در بدن نباشد، ابتلا به انواع بیماری ها در افراد اتفاق می افتد و زندگی سالم با عمر طولانی به خطر خواهد افتاد. در صورتی که به هر دلیلی به آفتاب دسترسی ندارید، توصیه می شود از مکمل ویتامین D استفاده کنید. از موارد دیگر می توان به مصرف قند زیاد، چربی ترانس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید