جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

راز های زیبایی پوست

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
راز های زیبایی پوست

در این مطلب راز‌های زیبایی پوست را به شما آموزش خواهیم داد که کاملا رایگان و بدون هزینه است و به شما احساس خوبی نیز خواهد بخشید. طریقه خوابیدنتان را تغییر دهید تا از پف زیر چشمتان خلاص شوید. پف زیر چشمتان می‌تواند شما را پیرتر نشان دهد و سن شمارا بالا ببرد و با ظاهری که برای شما می سازد احساس بدی را به شما منتقل می‌کند. در هنگام خواب یک بالشت اضافه زیر سرتان بزارید تا از جمع شدن مایع در زیر چشمتان جلوگیری کنید. بدون شک آب، بهترین مایع در جهان است. بنابر این خودتان را عادت دهید که هر روز 2 لیتر آب مصرف کنید، این کار در کاهش وزن شما کمک ویژه‌ای می‌کند. یکی از ساده‌ترین و مهم‌ترین کار هایی که باعث می‌شود همیشه جوان و تمیز به نظر بیایید، داشتن ابرو‌های تمیز است.

از بین بردن چین و چروک‌های پوست

از بین بردن چین و چروک‌های پوست تنها در 5 روز، شاید این خبر در نگاه اول  دروغ و شگفت انگیز به نظر بیاید، اما این خبر واقعیت دارد. مواد تشکیل دهنده این مواد طبیعی هستند و هیچگونه عوارض و ضرری برای پوست شما نخواهد داشت. این روش نه تنها برای رفع چین و چروک بلکه برای پوست هم مفید است. 1 عدد موز رسیده، 1 عدد گوجه فرنگی، ژل آلوئه ئرا 1 قاشق چای خوری، موز رسیده و پوست کنده را به قطعات کوچیک تر تقسیم کنید و له کنید. سپس آب گوجه فرنگی را نیز به آن اضافه کنید. یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را به مخلوط اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. و در آخر مواد را روی صورتتان بمالید و 30 دقیقه روی صورت خود نگه دارید و بعد از آن با آب گرم بشورید.

مراقبت‌های پوست دور چشم

مراقبت‌های پوست دور چشم بسیار مهم است زیرا دور چشم پوست نازک و بسیار حساسی دارد که معمولا بیشتر و زودتر از  بقیه نواحی دچار چین و چروک می‌شود. در ابتدا باید این نکته را بدانید که چشم، در طول روز فعالیت زیادی انجام می‌دهد. تمام فعالیت هایی که انجام می‌دهد باعث تحرک و تکان خوردن پوست دور چشم می‌شود و این عامل می‌تواند موجب پیری شود. مرطوب کردن پوست کاری است که کم اهمیت شمرده می‌شود اما بسیار تاثیر گذار است. وقتی به دنبال مرطوب کننده برای دور چشمتان هستید حتما به اجزای سازنده آن دقت کنید که حساسیتی نسبت به آن نداشته باشید. برای سلامتی دور چشمان خود از آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنید. نکته دیگر این است که فعالیت هایی که مربوط به دور چشم است را باید  بسیار آهسته و با ملایمت انجام دهید.

تاثیر ماسک‌ها بر پوست

اخیرا استفاده از ماسک در آرایشگاه‌ها و... افزایش پیدا کرده است. آیا واقعا تاثیر ماسک‌ها بر پوست انسان مثبت است؟ ماسک‌ها یک حرکت مکمل هستند که وقتی به عنوان عادات تقویت کننده انجام شود فواید مثبتی دارد. اما بیشترین فواید را وقتی دارند که از ضد آفتاب و آنتی اکسیدان ها استفاده شود. ماسک ها معمولا از مواد طبیعی ساخته می‌شوند که برای خروج مواد زائد از پوست، لطیف کردن پوست و... مفید هستند. ماسم آناناس، ماسک پرتقال، ماسک آلوی قرمز، ماسک خیار، ماسک زرده تخم مرغ، ماسک سیب، ماسک هلو از جمله ماسک‌هایی است که تاثیر زیادی در طراوت پوست و شادابی و لطافت صورت دارد.

پوست

از بین بردن جوش‌های صورت

در این مطلب روش‌هایی برای از بین بردن جوش‌های صورت به شما معرفی می‌کنیم. روش هایی برای از بین بردن جوش‌ها: استفاده از یخ، استفاده  از روغن زیتون، ماست، سیب و عسل، ژل آلوئه ورا، خیار، آبلیمو، بخور، ماسک جوش شیرین، گلاب. بسیاری از مردم به خاطر استفاده از مواد شیمیایی، شستشوی طاقت فرسا،  پوست را حساس کرده و دچار حساسیت می‌شوند. جوش نشانه‌ای از مشکلات پوستی است که بخاطر چربی پوست یا اختلالات هورمونی به وجود می‌آید. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم جوش یک زائده کوچک پوستی است که به وسیله میکروب‌های آلوده است و موجب ملتهب شدن پوست می‌شود. برخی از جوش ها نیز بخاطر قرار گرفتن در سن بلوغ است.

شناخت انواع پوست

شناخت انواع پوست: به طور کلی 5 نوع پوست وجود دارد: معمولی، خشک، چرب، ترکیبی و حساس، دانستن نوع پوستتان موجب می‌شود که محصولات آرایشی و کرم های خود را با توجه به پوستتان انتخاب کنید. روش‌های تشخیص پوست: ابتدا صورت خود را با یک پاک کننده تمیز کنید و با استفاده از حوله خشک کنید، پس از نیم ساعت، بینی، گونه‌ها و چانه تان را با دقت نگاه کنید آیا برق می‌زند یا نه؟ نیم ساعت دیگر صبر کنید. آیا احساس دیگری دارید؟ در هنگام بالا دادن ابرو اگر احساس کشیدگی و خشکی می کنید پوست شما خشک است. و اگر چانه و پیشانی شما براق هستند شما پوست ترکیبی دارید. اگر گونه‌های شما مانند بقیه اجزای  صورتتان براق است، شما پوستتان چرب است.

رفع پیری پوست

همه ما نشانه‌های پیری پوست را می‌دانیم. این نشانه‌ها به مرور زمان بخاطر تابش نور خورشید به وجود می‌آیند. ویتامین سی یک آنتی اکسیدان میفیدی برای پوست است که باعث کلاژن سازی پوست می‌شود. نیاسین آمید عنصری است که باعص کاهش چین و چروک و رفع پیری پوست می‌شود. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی ابزار‌هایی بوجود آمده که باعث جوانسازی پوست می‌شود. برخی از مهم‌ترین‌های آن‌ها لیزر درمانی، تزریق بوتاکس است. عناصری مانند آلوئه ورا، زنجبیل و انگور حاوی آنتی اکسیدان هستند که در کاهش چین و چروک موثر است. تمریناتی هستند که موجب سفت شدن پوست و بی نیازی انسان به بوتاکس می‌شود.

منافذ باز پوست

صاف بودن پوست برای خانم‌ها بسیار مهم است که باغث جذابیت و جوان نشان دادن انسان می‌شود. دلایل مختلفی برای منافذ باز پوست وجود دارد. بعضی از افراد بخاطر داشتن پوست چرب منافذ پوستشان باز می‌شود. افرادی که زیاد در معرض نور افتاب قرار می‌گیرند هم ممکن است دچار این عارضه شوند زیرا اشعه های نور خورشید باعث گشاد شدن منافذ صورت و پوست می‌گردد. برخی از مواد طبیعی هستند که موجب بسته شدن منافذ پوست می‌شود، سرکه جزو آن مواردی است که بخاطر حالت اسیدی شدید پی اچ پوست را کنترل کرده و منافذ پوست را کوچک می‌کند. عسل نیز بسیاری از مشکلات و التهابات پوست را تسکین می‌دهد و تا حدود زیادی منافذ باز را از بین می‌برد. برای بسته شدن منافذ پوستی بخور بدهید. درمقداری آب کمی گیاه بابونه را بجوشانید و بخور را آغاز کنید.

لایه برداری پوست

پیلینگ به معنی بر داشتن قشر سطحی از روی پوست است. در این روش در واقع لایه مرده پوست برداشته می‌شود. یک نوع تقسیم بندی بر اساس نوع لایه برداری وجو دارد: 1) لایه بردار شیمیایی: به معنی برداشت کنترل شده پوست به واسطه ترکیبات شیمیایی با هدف از بین بردن جوش و آکنه، 2) لایه برداری پوست مکانیکی: در این روش به وسیله وسایل الکترومکانیکی، پوست ساییده می‌شود، 3) لایه برداری لیزری: در سال خای اخیر بیشتر صورت می‌گیرد. در این نوع لایه برداری از دو نوع لیزر استفاده می‌شود که از خواص تبخیر آب و نکروز برای لایه برداری استفاده می‌شود. بعد از انجام هر لایه برداری باید در برار نور و اشعه‌های خورشید خود را محفوظ نگه داریم.

مضرات لوازم آرایشی بر پوست

هر خانمی برای زیباتر شدن از مواد آرایشی استفاده می‌کند. اما استفاده از این مواد یک سری آسیب‌هایی را در مرور زمان به پوست می‌رساند. لوازم آرایشی از مواد شیمایی تشکیل می‌شود که چند ماده خطر ناک هم در ساخت آن بکا رفته است. فتالات، این ماده شیمیایی غدد درون ریز را مختل می‌کند و معمولا در لوازم براق کننده بکار می‌رود. تری کلوسان معمولا در اسپری‌ها و خمیر دندان یافت می‌شود و از قارچ و کپک جلو گیری می‌کند و می‌تواند رشد سینه‌ها را متوقف کند. پارابن معمولا در پماد‌ها و لوسیون‌ها استفاده می‌شود. اتیلن اکسید برای استریل کردن تجهیزات جراحی استفاده می‌کنند و ماده سرطان زا شناخته شده است. این‌ها تنهای بخشی از مضرات لوازم آرایشی بر پوست است که در دراز مدت تاثیرات بدی بر پوست می‌گذارد.

بیماری‌های پوست

بیماری‌های پوست می‌تواند بسیار خطرناک باشد که هم کی تواند مسری و هم غیر مسری باشد. سرطان‌های شایع ملانوما از جمله مرگبار ترین طرطان‌های بدون درمان است که به اجزای بدن سرایت می کند و موجب مرگ می‌شود. انواع جوش‌ها و آکنه ها  به دلایل مختلفی بوجود می آید. اگزمای پوستی نیز در دسته واکنش های آلرژیکی قرار دارد. اگزما می تواند آنقدر پیشرفته باشد که موجب استفاده دائمی از دارو‌ها شود. قارچ های پوستی به دلیل قرار گرفتن پوست با مواد آلوده ایجاد می‌شود. بیکاری آبله مرغان نیز منشا ویروسی دارد و دانه های قرمز و آبدار بر بدن ایجاد می‌کند که مسری است. بیماری برص سالیان درازی وجود داشته که در این بیماری سیستم ایمنی بدن با حمله به سلول‌های رنگدانه پوست باعث از بین رفتن رنگ آن‌ها شود. خوشبختانه بیماری‌های پوستی با دارو قابل درمان است.

جوان ماندن پوست صورت

چند راه وجود دارد که باعث جوان ماندن پوست می‌شود. در غرب، پوست تیره و براق به بقیه ترجیح داده می‌شود. مردم این دیار با حمام کردن زیا و یا استفاده از کرم‌های مصنوعی برای داشتن پوست تیره اقدام می‌کنند. اما در شرق دقیقا برعکس است. چای سبز دارای فوایدی بسیاری است. شما می‌توانید یک قوری چای سبز را به همراه خانواده تان میل کنید. اشعه‌های خطرناک خورشید باعث مشکلات پوستی بدی می‌شود. برای جوان ماندن پوست صورت باید از تابش نور خورشید به صورت مستقیم جلو گیری شود. بیشتر مردم برای وعده‌های خود از میوه‌های تازه استفاده می‌کنند و باید شکلات و شیرینی ها را از مواد غذایی خود بیرون کنید. بسیاری از مردم باید مصرف شیر و پنیر را در رژیم غذایی خود حذف کنند.

درمان سلولیت و ترک های پوستی

پوست بدن انسان یک لایه حفاظتی بر روی بدن آن است. ترک‌های سفید رنگ در 70 درصد بانوان، باردار دیده می‌شود. این ترک‌های پوستی به دلیل کشیدگی پوست ایجاد شده که با جدا شدن لایه‌های پوست به دلیل چاقی، لاغری  به وجود می‌آیند. بعضی وقت ها این ترک‌ها قرمز رنگ قهوه‌ای و یا سفید دیده می‌شوند. ماساژ پوست موجب گردش خون منظم می‌شود. همچنین خوراک سالم و مرطوب نگه داشتن پوست بی تاثیر نیست. برنزه کردن طبیعی می توان به درمان سلولیت و ترک‌های پوستی کمک کند. از روغن کرچک نیز می‌توانید استفاده کنید. آن را کامل به روی سلولیت‌ها آغشته می کنیم و تکه ای پلاستیک روی آن می‌گذازیم و بعد با آب گرم آن را ماساژ می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید