جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

رفع تورم لیپوساکشن در کمترین زمان

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
رفع تورم لیپوساکشن در کمترین زمان

از بین بردن چربی های اضافی بدن و رسیدن به وزن ایده آل، از آنچه فکرش را می کنید هم دلنشین تر است. روزانه افراد زیادی در تلاش برای کاهش وزن هستند و در سایت های گوناگون به دنبال روش های نوین کاهش چربی می گردند. یکی از روش های پیشنهادی، جراحی های زیبایی است که لیپوساکشن از جمله این روش ها به شمار می رود.

شاید در وهله اول شنیدن اسم جراحی شما را بترساند و به عوارض جانبی بی شمار آن و حتی خطر مرگ فکر کنید اما بهتر است بدانید که در صورت انتخاب یک جراح ماهر و مراجعه به یک کلینیک معتبر، می توانید این عوارض را کاهش دهید. عموما کسانی که تحت لیپوساکشن قرار می گیرند؛ آن دسته از افرادی هستند که چربی هایشان به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نداده است. عموما کسانی که نتوانستند با این دو مورد وزن خود را کم کنند ناچار به انجام جراحی هایی از قبیل لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی و .... می شوند. در این مطلب، توضیحات کاملی درباره عوارض جانبی لیپوساکشن و چگونگی از بین بردن تورم که مهم ترین عارضه جانبی آن است؛ ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.

چرا لیپوساکشن؟

در طی لیپوساکشن، جراح با ایجاد برش های کوچکی در ناحیه مورد نظر و وارد کردن لوله های بسیار باریک، برداشت چربی را آغاز می کند. مقدار چربی برداشته شده در تمامی افراد یکسان نیست و به حجم و میزان چربی ناحیه مورد نظر بستگی دارد. انواع روش های لیپوساکشن عبارتند از:

لیپوساکشن تومسنت (Tumescent liposuction):

در روش لیپوساکشن تومسنت، جراح یک محلول استریل - مخلوطی از آب نمک که به حذف چربی کمک می کند، یک داروی بی حس کننده (لیدوکائین) برای تسکین درد و یک دارو (اپی نفرین) که باعث انقباض رگ های خونی می شود - به ناحیه تحت درمان تزریق می کند. سپس با ایجاد بریدگی و وارد کردن لوله ها، چربی برداشته می شود.

لیپوساکشن به کمک اولتراسوند (UAL):

این نوع لیپوساکشن گاهی همراه با لیپوساکشن سنتی استفاده می شود. در طول UAL، جراح یک میله فلزی را وارد می کند که انرژی مافوق صوت را زیر پوست شما منتشر می کند. این کار باعث پاره شدن دیواره سلول های چربی و شکستن چربی برای حذف راحت تر می شود.

لیپوساکشن با کمک لیزر (LAL):

این تکنیک از نور لیزر با شدت بالا برای تجزیه چربی برای حذف استفاده می کند. در طول LAL، جراح یک فیبر لیزری را از طریق یک برش کوچک در پوست وارد می کند و رسوبات چربی را امولسیون می کند. سپس چربی از طریق یک کانول خارج می شود.

عوارض و خطرات لیپوساکشن:

بی نظمی در کانتورینگ بدن:

جراح با برداشت بیش از حد چربی از ناحیه خاصی و تزریق چربی اضافه تر با ناحیه دیگری، کانتورینگ را دچار بی نظمی می کند. گاها ممکن است بی نظمی در کانتورینگ بدن تا ماه ها خودش را نشان ندهد. شدت این بی نظمی ها در همه افراد یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

که خیلی از اوقات این بی نظمی ها طبیعی هستند و خودشان ظرف مدت چند هفته برطرف می شوند. با دانستن همین نکته می توانید با صبوری بیشتری دوران نقاهت را پشت سر بگذارید و تا رسیدن زمان مشاهده نتایج لیپوساکشن آرامش بیشتری داشته باشید.

سروما:

سروما به مجموعه مایعاتی گفته می شود که در زیر سطح پوست جمع می شود. سروما غالبا در ناحیه ای از بدن که به منظور جراحی برش داده شده ایجاد می شود. لزوما پس از هر جراحی بزرگ، سروما ایجاد نمی شود و گاها ممکن است حتی با یک جراحی کوچک و جزئی، عارضه جانبی سروما نمایان شود. برای مثال اگر تحت جراحی ابدومینوپلاستی قرار بگیرید احتمال بیشتری وجود دارد که دچار سروما شوید. سروما یک عارضه جانبی بسیار طبیعی است که عمدتا با تخلیه مایع توسط جراح به سرعت بهبود پیدا می کند.

گاها پس از جراحی ها، جراح ممکن است لوله های ریزی در اطراف برش ها کار بگذارد تا از تجمع خون و مایعات اضافه جلوگیری کند. اولین وظیفه شما در دوران نقاهت تلاش جهت حفظ بهداشت ناحیه و جلوگیری از بروز عفونت است.

بی حسی:

احساس بی حسی همراه با گزگز خواهد بود اما تجربه هر بیمار با بیمار دیگر کمی متفاوت است. منظور از بی حسی این است که بیمار وزن پوست خود را احساس می کند اما هنگام لمس پوست، آن را حس نمی کند. به طور کلی بی حسی و گزگز بسیار رایج هستند و اکثر بیماران حداقل یکی از این دو علامت را تجربه می کنند.

عفونت:

شما می توانید همانند یک پزشک با تحت نظر گرفتن علائم بدن خود وجود یا عدم وجود عفونت را تشخیص دهید. اگر ترشحات خاصی از زخم دیدید یا قرمزی و تورم زیادی در ناحیه مشاهده کردید می توانید به عفونت مشکوک شوید.

رفع تورم لیپوساکشن در کمترین زمان

تورم:

بیماران عمدتا بعد از لیپوساکشن تحمل چندانی برای دیدن نتایج ندارند و انتظار دارند به سرعت با فرم بدن ایده آل خود رو به رو شوند. در بسیاری از موارد تورم بعد از لیپوساکشن ذوق افراد را کور می کند و آن ها را از نتیجه لیپوساکشن ناامید می کند. پس از جراحی لیپوساکشن، به طور معمول سه تا چهار هفته طول می کشد تا تورم از بین برود اما در نظر داشته باشید که هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت است و نمی توان بر طبق یک دستورالعمل کلی از همه بیماران انتظار داشت تا در طی یک بازه زمانی مشخص، از عارضه تورم خلاص شوند.

تورم ناشی از لیپوساکشن معمولاً در 72 ساعت اول پس از جراحی به اوج خود می رسد. پس از رسیدن به این زمان، تورم برای چند روز در اوج خود باقی می ماند. گاها بیماران احساس می کنند لباس هایشان تنگ تر شده است و افزایش وزن دارند. در این دوران بهتر است صبور باشید و با آرامش این روز ها را بگذرانید تا پس از آن شاهد کانتورینگ قابل توجه در بدنتان باشید.

علت تورم پس از لیپوساکشن:

تجمع و احتباس مایعات در بدن علت اصلی تورم پس از لیپوساکشن به شمار می رود. با کمتر شدن حجم مایع و تخلیه آن، خطوطی که انتظار داشتید نمایان خواهند شد و می توانید از نتیجه لیپوساکشن و کانتورینگ بدن لذت ببرید.

روش های رفع تورم بعد از لیپوساکشن:

- استفاده از کمپرس یخ

- نوشیدن آب

- ماساژ

- استفاده از گن

شما باید بعد از عمل لیپوساکشن یا جراحی زیبایی از لباس های فشرده سازی استفاده کنید. چندین مزایا و دلایل برای پوشیدن لباس های فشرده کننده لیپوساکشن پس از جراحی وجود دارد. اصلی ترین آنها این است که پوشیدن گن و لباس های فشاری به بهبود نتایج پس از عمل کمک می کند.

قبل از عمل، پزشک شما روش، نحوه آماده سازی و مراقبت های بعد از عمل/پس از عمل را توضیح می دهد. بسیاری از بیمارانی که به تازگی وارد فرآیند انجام لیپوساکشن شده اند از نکات مراقبتی بی اطلاع هستند و ممکن است به خودشان صدمه بزنند.

هدف اصلی از پوشیدن فشرده سازی پس از لیپوساکشن کمک به روند بهبودی است. لباس های فشرده دقیقا همان چیزی هستند که به نظر می رسند. آنها لباس های نرم و متناسبی هستند که فشار خارجی و یکنواختی را به ناحیه ای که برش های لیپوساکشن قرار دارند اضافه می کنند. با استفاده از فشرده سازی، این فشار به کاهش تورم کمک می کند و می تواند از ایجاد کبودی بیش از حد جلوگیری کند. این لباس همچنین گردش خون را در بدن شما به سرعت حفظ می کند.

انواع مختلفی از فشرده سازی از جوراب شلواری و جوراب ساده گرفته تا لباس هایی که تمام بدن را می پوشانند و یا به شکل آستین دار و تاپ هستند؛ موجودند. برای لیپوساکشن، انواع لباس های فشرده سازی وجود دارد که می توانند لوله های زهکشی را نیز همراه داشته باشند. پوشیدن این لباس ها کمک می کند تا فشار آرامش بخشی به ناحیه درمان اعمال شود و در عین حال به تخلیه مایع اضافی از بدن کمک می کند.

جراح شما همچنین بسته به نیازهای بعد از عمل، لباس های فشرده را توصیه می کند. به عنوان مثال، لباس های فشرده با مقادیر مختلف فشار برای مراحل مختلف دوران ریکاوری وجود دارد. پزشک به شما کمک می کند تا بهترین نوع لباس را انتخاب کنید.

مدت زمان پوشیدن گن:

پس از لیپوساکشن، می توانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط 8 هفته در دوران نقاهت باشید، اما گاهی اوقات بیشتر و گاهی کمتر است. مراحل مختلف بازیابی و سطوح مختلف فشرده سازی در هر مرحله وجود دارد. اما به طور کلی می توان گفت مهمترین کاری که باید بعد از عمل لیپوساکشن انجام دهید این است که کمی استراحت کنید!

لباس های فشرده بلافاصله بعد از عمل و تا چند هفته بعد از آن پوشیده می شوند. در اولین معاینه پس از عمل، جراح احتمالاً به شما توصیه می کند تا از لباس های فشاری با میزان کمی از فشار استفاده کنید. پس از گذراندن این مرحله وارد مرحله دیگری می شویم که طی آن، از لباس های فشاری استفاده می کنید که حجم کمتری دارند و به راحتی می توانند زیر لباس های روزمره شما پنهان شوند. از آنجایی که احتمالاً در این مرحله احساس بهبودی بیشتری خواهید کرد و ممکن است به فعالیت های سبک برگردید، لباس فشرده ای می خواهید که با سبک زندگی شما سازگار باشد.

سوالات پرتکرار:

چگونه یک لباس فشاری پس از لیپوساکشن انتخاب کنم؟

هنگام انتخاب لباس فشرده پس از لیپوساکشن، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. به دنبال لباسی باشید که مقدار مناسبی از فشرده‌سازی را برای نیازهای خاص شما فراهم می‌کند و شما بتوانید به راحتی آن را بپوشید و دربیاورید. همچنین، سبک لباس و همچنین هر ویژگی اضافی مانند بند یا قلاب قابل تنظیم را در نظر بگیرید که می تواند کارایی کلی و سهولت استفاده آن را بهبود بخشد.

آیا پوشیدن لباس فشاری کافی است؟

در حالی که پوشیدن گن و سایر لباس های فشاری بخش ضروری مراقبت های دوران ریکاوری است؛ اما تنها چیزی نیست که می تواند به شما در دستیابی به بهترین نتایج ممکن کمک کند. سایر اقدامات مهم در این دوران شامل هیدراته ماندن، استراحت کافی، اجتناب از فعالیت های شدید و پیروی دقیق از دستورات جراح است.

رفع تورم لیپوساکشن در کمترین زمان

بهترین لباس بعد از لیپوساکشن چیست؟

بهترین چیزی که بعد از لیپوساکشن می توان پوشید، یک لباس فشرده طبی یا لباس فشاری است که میزان حمایت و فشرده سازی مناسب را برای نیازهای خاص شما فراهم می کند. این لباس می تواند تمام بدن شما را بپوشاند و یا تنها محدود به ناحیه پا یا سایر نواحی تحت درمان باشد. شما می توانید لباسی را انتخاب کنید که از انتها دارای دهانه مناسبی برای رفتن به توالت باشد. برای انتخاب چنین لباسی به امکانات آن دقت کنید. برخی از لباس ها فاق ندارند و یا دارای یک بند قابل باز شدن هستند.

فشرده سازی بیش از حد بعد لیپوساکشن مجاز است؟

در حالی که لباس‌های فشرده برای حمایت و کاهش تورم طراحی شده‌اند، ممکن است پس از لیپوساکشن بیش از حد فشرده شوند. فشرده سازی بیش از حد می تواند باعث ناراحتی، تحریک پوست و حتی آسیب به بافت های زیرین شود. انتخاب لباس فشرده‌ای که به‌خوبی مناسب اما راحت باشد، ضروری است.

در حالی که به طور کلی توصیه می شود تا حد ممکن در مراحل اولیه بهبودی پس از لیپوساکشن از لباس فشرده استفاده کنید، اما خوب است که آن را برای مدت کوتاهی برای دوش گرفتن یا تعویض لباس درآورید. مهم است که لباس فشرده خود را تا جایی که ممکن است به تن داشته باشید تا از بهبودی بهینه اطمینان حاصل کنید و از دستورات جراح در مورد مدت زمان پوشیدن لباس پیروی کنید.

عدم استفاده از فشرده سازی بعد از لیپوساکشن چه عواقبی دارد؟

نپوشیدن لباس فشرده پس از لیپوساکشن می تواند منجر به افزایش تورم، کبودی و ناراحتی شود. همچنین می تواند روند بهبودی را کند کرده و خطر عوارضی مانند سروما یا هماتوم را افزایش دهد. در برخی موارد حتی ممکن است بر نتیجه نهایی جراحی تاثیر بگذارد.

سفتی بعد از لیپوساکشن چیست؟

پس از لیپوساکشن، به دلیل تورم و لباس فشرده‌کننده‌ای که می‌پوشید، ممکن است پوست شما سفت شود. این اتفاق طبیعی است و با گذشت زمان با کاهش تورم و سازگاری پوست با شکل بدن جدید بهبود می یابد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید