جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

رنگ زرده تخم مرغ، به شما چه می‌گوید؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
رنگ زرده تخم مرغ، به شما چه می‌گوید؟

اولین چیزی که هنگام شکستن تخم مرغ، توجه شما را به خود جلب می‌کند، رنگ زرده آن‌ است؛ آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا زرده‌ها در طیف رنگی زرد روشن تا نارنجی پررنگ هستند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ما سفیده تخم مرغ را به عنوان یک نیروگاه پروتئینی کم کالری و بدون چربی می‌ستایم، اما زرده علاوه بر کلسترول، چربی و رنگ چشم نواز محتویات دیگری نیز دارد؛ بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین‌های محلول در چربی مانند D، E، K و A، اسیدهای چرب ضروری مانند DHA، ALA و EPA امگا 3 و سایر مواد مغذی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، روی، کولین، کاروتنوئیدها و مقدار زیادی ویتامین B در آن یافت می‌شود. در واقع، بیشتر تحقیقات نشان می‌دهد که از تمام مواد مغذی موجود در تخم مرغ، بیشتر آن در زرده تخم مرغ یافت می‌شود.

رنگ زرده تخم مرغ، به شما چه می‌گوید؟

در مورد پروتئین، مراقب اطلاعات گمراه کننده باشید، زیرا زرده ها تقریباً برابر با سفیده تخم مرغ هستند! آنها به طور متوسط حاوی 43٪ از کل محتوای پروتئین تخم مرغ هستند.

آیا محتوای غذایی فوق العاده زرده ها مسئول رنگ آن هستند؟

نه اینطور نیست. متأسفانه، این یک تصور اشتباه بزرگ در بین دوستداران تخم مرغ است. رنگ زرده ارتباط بسیار کمی با محتوای غذایی آن دارد. در واقع، رنگ زرده تقریباً به طور کامل به رنگدانه‌های غذایی که جوجه‌ها می‌خورند بستگی دارد. اگر یک مرغ مقدار زیادی رنگدانه زرد-نارنجی به نام زانتوفیل بخورد، این رنگدانه‌ها زرده تخم مرغ را نارنجی تیره می‌کند.

هنگامی که مرغ ها خوراک حاوی ذرت زرد یا پودر یونجه می‌خورند، تخم‌هایی با زرده متوسط و زرد می‌گذارند. وقتی گندم یا جو می‌خورند، تخم‌ها را با زرده‌های روشن‌تر می‌گذارند. یک رژیم غذایی بی‌رنگ، مانند آرد ذرت سفید، زرده تخم مرغ تقریبا سفید تولید می کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید