جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

روح و روان نوجوانان آمریکایی خوب نیست

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
روح و روان نوجوانان آمریکایی خوب نیست

حال روح و روان نوجوانان آمریکایی خوب نیست. مقامات بهداشتی ایالات متحده گزارش دادند که بسیاری همچنان به رفتارهای پرخطر ادامه می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، بر اساس یک مطالعه جدید از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، در میان این موارد پرخطر، افزایش افکار خودکشی و برنامه ریزی و تلاش برای خودکشی در بین دختران نوجوان بالا است. با این حال، این نرخ در میان پسران نوجوان ثابت مانده است.

در همین حال، دانش آموزان همجنسگرا در مقایسه با دانش آموزان دیگر، افکار و رفتار خودکشی بالایی دارند.

دکتر «اسکات کراکوور»، روانپزشک نوجوانان در مرکز پزشکی زاکر هیلساید نیویورک، گفت: «پاندمی کووید ۱۹ مسائل مربوط به سلامت روان را در بین کودکان و نوجوانان تشدید کرده است.»

«کارین مک»، مدیر علوم انسانی در بخش پیشگیری از آسیب دیدگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، گفت: «در حالی که عدم دسترسی به خدمات بهداشت روان ممکن است در افزایش خطر خودکشی نقش داشته باشد، بسیاری از عوامل دیگر از جمله سو مصرف مواد، مشکلات خانوادگی یا رابطه، خشونت جامعه، تبعیض، از جمله دیگر موارد در افزایش خطر هستند.»

بیشتر بخوانید: ۵۰۰ هزار تومان هزینه سرماخوردگی + جزئیات هزینه درمان

مک در ادامه افزود: «علی رغم اهداف خوب، رسانه‌ها از جمله رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های سنتی و سرگرمی ممکن است به خطر خودکشی یک فرد بیفزاید. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض گزارش‌های حساس یا غیرقانونی در مورد خودکشی ممکن است خطر خودکشی در بین افراد تحت تأثیر را افزایش دهد.»

براساس این گزارش، مصرف مواد در بین دانش آموزان دبیرستانی کاهش یافته است. اما استفاده از سیگارهای الکترونیکی حاوی THC، ماده فعال در ماری جوانا، افزایش یافته است.

محققان گفتند که یکی از عواملی که ممکن است باعث افزایش رفتار خودکشی و سو مصرف مواد شود، می‌تواند افزایش خشونت تجربه شده از سوی نوجوانان باشد.

به عنوان مثال، ۱ نفر از هر ۵ دانش آموز دبیرستانی شاهد خشونت در جامعه خود بودند، که باعث می‌شد آنها بیشتر اسلحه حمل کنند، از مواد مخدر استفاده کنند و خودکشی کنند.

دانش آموزان همچنین خشونت بین فردی بیشتر از جمله خشونت جنسی و زورگویی را تجربه کردند. این تجربیات در بین دختران، نوجوانان همجنسگرا و برخی از اقلیت‌ها شایع‌تر بود.

نویسندگان این گزارش خاطرنشان کردند: یکی از راه‌های کاهش این تجربیات و نتایج منفی زمانی است که والدین خودشان را در زندگی فرزندان خود درگیر می‌کنند.

نوجوانانی که والدین آنها بیشتر درگیر زندگی شأن بودند، نتایج سلامتی بهتری داشتند، از جمله تجربیات کمتر خشونت و چالش‌های سلامت روانی. آنها همچنین کمتر احتمال دارد که درگیر رفتارهای جنسی پرخطر شوند یا از مواد مخدر استفاده کنند یا افکار یا تلاش به خودکشی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید