جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

زنان قدرتمند جهان چه ویژگی هایی دارند؟

author منتشر کننده
نظرات (1) 6 0
زنان قدرتمند جهان چه ویژگی هایی دارند؟

از ابتدای تاریخ زنان سرگذشت پیچیده و سرنوشتی مبهم و گاهی تلخ داشته‌اند. زنده به گور کردن آن‌ها در دوران جاهلیت، به چشم ابزار نگریستن به آن‌ها، نادیده گرفتن رویاها و خواسته‌هایشان، محدود کردن آن‌ها به انجام کارهای خانه تنها بخشی از ظلم‌هایی بود که در حق زنان می‌شد و کسی نیز حق اعتراض نداشت. تا آنکه پیامبر اسلام ظهور کرد و همه چیز در مورد زنان و نقش آنان عوض شد. البته در دوران پیش از اسلام زنان قدرتمندی در طول تاریخ بوده‌اند که توانستد تمام حصارها را بشکنند و خود را از محدودیت‌های اجتماعی رهایی بخشند اما این زنان یک ویژگی مشترک داشتند و آن این بود که تقریباً از طبقه مرفه جامعه بودند، از اشراف و ثروتمندان روزگار خود.

ظهور پیامبر اسلام نقطه عطفی بود در سرنوشت زنان. پیامبر آمد و همه چیز را تغییر داد. از او فاطمه قدم به این دنیا گذاشت که برترین زن جهان بود و است. فاطمه و کسانی که از اویند و خداوند در مورد آنان فرمود اگر نبودند هرگز این جهان را خلق نمی‌کردم. قبل از فاطمه، مریم، آسیه و خدیجه نیز بودند که از نظر شخصیتی محکم و استوار بودند و از نظر اخلاقی شایسته و پسندیده و هزاران هزار زن قدرتمند دیگر که در این نوشتار قصد داریم در مورد آنان صحبت کنیم و ویژگی‌های مشترک همه آنان را که باعث تمایزشان از دیگر زنان می‌شد را بیان نماییم. اگر دوست دارید بدانید چه زنی قدرتمند است تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

ویژگی‌های زنان قدرتمند جهان: به خود و دیگران احترام می‌گذارند.

یکی از ویژگی‌های بارز زنان قدرتمند جهان این است که هم به خود احترام می‌گذارند و هم به دیگران. به خود احترام می‌گذارند چون خود را بزرگتر از آن می‌دانند که دست به هر کاری بزنند که شخصیت و متانتشان را زیر سوال ببرد. آن‌ها با هر کسی وارد بحث و گفت و گو نمی‌شوند. هر حرفی را هر جایی نمی‌زنند، هر کاری را هر جایی انجام نمی‌دهند، با متانت هستند در عین حال فرد خشک و بی‌احساسی نیستند. از بودن با خود لذت می‌برند چرا که خود را دوست دارند و خود در پیش خود محترمند. رفتار آن‌ها به گونه‌ای است که احساس می‌کنی خیلی خیلی دوستشان داری ولی در عین حال نمی‌توانی به راحتی به دستشان بیاوری چرا که می‌دانی برای به دست آوردنشان تو هم باید محترم باشی و پیش از احترام به دیگران به خود احترام بگذاری. از طرف دیگر زنان قدرتمند جهان به دیگران احترام می‌گذارند چون همه را مثل خود می‌بیند و از آنجایی که معتقدند باید به خود احترام بگذارند پس باید به دیگران نیز احترام بگذارند.

شخصیت آن‌ها به گونه‌ای است که در برابر یک فرد نامحترم چنان صبر و شکیبایی دارند که او را با رفتار خود یعنی با متانت و صبر خود وادار به عقب نشینی و رفتار محترمانه می‌کنند طوری که فرد پس از مدت کوتاهی درمی‌یابد که چه اشتباه بزرگی انجام داده که با چنین خانم محترمی به این شکل رفتار کرده است. زنان قدرتمند جهان همیشه و در برابر همه و حتی در پیش خود محترمند.

عزیزی که این نوشته را می‌خوانی آیا می‌دانستنی احترام به خود خیلی خیلی مهم‌تر از احترام به دیگران است. چرا که فقط کسی می‌تواند به دیگران احترام بگذارد که پیش از همه به خود احترام بگذارد. پس اولین گام برای قدرتمند شدن احترام به خود و سپس احترام به دیگران است. 

ویژگی‌های زنان قدرتمند جهان: مستقل هستند.

از دیگر ویژگی‌های بارز زنان قدرتمند جهان این است که دارای استقلال هستند و در همه ابعاد زندگی مستقلند. ویژگی ضعیف‌هایی که در گذشته به زنان نسبت داده می‌شد شاید برگرفته از همین طرز فکر بوده است که زنان مستقل نیستند و در برخی از مسایل به مردان وابسته‌اند. اما واقعیت این است که یک زن حتی اگر خیلی هم وابسته باشد می‌تواند با کار کردن روی خود، خود را از وابستگی برهاند و به یک زن قدرتمند تبدیل شود. زنان قدرتمند جهان از لحاظ فکری استقلال دارند، از لحاظ عاطفی مستقلند، از نظر مالی شاید کمی وابسته به همسر خود باشند اما با انجام کارهایی که بلدند سعی می‌کنند خود را حتی از وابستگی مالی نیز نجات دهند. آزادی اندیشه دارند به راحتی و به طور مستقل فکر می‌کنند و راحت نیز آن را بیان می‌کنند. برای رفع نیازهای خود به دیگران احتیاجی ندارند و خود نیازشان را برطرف می‌کنند. به عبارت دیگر زنان قدرتمند جهان با رها کردن خود از وابستگی‌های مادی، جسمی، فکری و روحی خود را مستقل کرده و به عبارت بهتر از پس زندگی خود برمی‌آیند.

ویژگی‌های زنان قدرتمند جهان: احساسات خود را کنترل می‌کنند.

از دیر باز اکثر ما زنان را این گونه می‌شناسیم با احساس که اشکشان دم مشکشان است. زود به گریه می‌افتند و قادر به کنترل احساسات خود نیستد. اما واقعیت در مورد زنان قدرتمند جهان چیز دیگری است و آن این که زنان قدرتمند جهان احساسات خود را به راحتی کنترل می‌کنند.

کنترل احساسات یک گام بزرگ در قدرتمند شدن چه در زنان و چه در مردان است. اما این ویژگی در زنان پررنگ‌تر است چرا که نحوه آفرینش آنها لطافت و احساساتی بودن را برای آن‌ها رقم زده است. زنانی که زود از کوره در می‌روند، زود به گریه می‌افتند با هر حرفی به هم می‌ریزند، احوالشان بستگی به نحوه برخورد اطرافیان با آن‌ها است هرگز و هرگز نمی‌توانند یک زن قدرتمند باشند چرا که کنترل خود را به دست دیگران می‌سپارند و دیگران نیز آنها را به هر طرف که دلشان خواست می‌کشند.

حال به نظر شما چنین زنانی می‌توانند قدرتمند باشند. پس زنانی قدرتمند هستند که احساسات خود را کنترل کنند و اجازه ندهند که دیگران از احساساتی بودن آنها سو استفاده کنند و از احساساتی بودن به عنوان یک نقطه ضعف علیه خود آن‌ها استفاده نمایند. البته زنان قدرتمند جهان یک ویژگی جذاب دیگری نیز دارند و آن این است که احساسات خود را به موقع و در جای خود بروز می‌دهند. برای همین است که وقتی گریه می‌کنند دیگران را نیز به گریه می‌اندازند و وقتی می‌خندند دیگران نیز با خنده آن‌ها می‌خندند. چرا که می‌دانند اشک آن‌ها اشک تمساح یا از نوع اشک دم مشک نیست گریه‌ای است درست و به جا پس باید گریه کرد چون جای گریه کردن است. خنده هم از روی خوشی الکی و یا از روی سبکی نیست خنده‌ای است شیرین و دلچسب که درست و به جا بر لب‌های قشنگ و جذاب آنها نشسته است. پس با خنده آن‌ها یک دل سیر می‌خندند و لذت شادی و لبخند واقعی را می‌چشند. پس برای یک زن قدرتمند شدن هرگز این یک بیت شعر را از یاد نبرید:

هر که بر خود نیست فرمانش روان   می‌شود فرمان پذیر دیگران

ویژگی‌های زنان قدرتمند جهان: ریسک پذیر هستند

از دیگر ویژگی‌های بارز زنان قدرتمند جهان این است که آن‌ها ریسک پذیر هستند به این معنا که ترسو و محتاط نیستند و تا آنجایی که عقل حکم کند راه‌های مختلف و البته درست را امتحان کرده و از انجام کارهای جدید ابا و خودداری نمی‌کنند. آن‌ها از ریسک کردن نمی‌ترسند، با جسارت البته به معنای درست کلمه هستند، قوی هستند و هنگامی که تصمیم می‌گیرند آن را عملی می‌سازند حتی اگر انجام آن ریسک بالایی داشته باشد. انجام کارهای جدید هرگز آن‌ها را نگران و مضطرب نمی‌کند چرا که می‌دانند حتی اگر موفق هم نشوند باز هم شکست نخورده‌اند بلکه چیزهای جدید یاد گرفته‌اند که هر کدام می‌تواند تجربه‌ای پر بها باشد.

ویژگی‌های زنان قدرتمند جهان: مثبت هستند

مثبت اندیش بودن و انرژی مثبت داشتن از دیگر ویژگی‌های بارز زنان قدرتمند جهان است. منفی گرایی مطلقاً در زندگی آن‌ها جایی ندارد فقط و فقط نیمه پر لیوان را می‌بیند و از چیزهای خوب حرف می‌زنند. هنگام برخورد با مسایل ویژگی‌های مثبت آن‌ها را برشمارند و با توکل و اعتماد گام برمی‌دارند برای همین است که خیلی خوش انرژی هستند و همیشه شاد به نظر می‌رسند. افراد زیادی جذب آن‌ها می‌شوند چرا که از بودن در کنار آن‌ها یعنی در کنار کسانی که دنیا را زیبا می‌بینند و با زیبا دیدن، دنیای اطرافیان را نیز قشنگ‌تر و زیباتر می‌کنند لذت می‌برند. به راستی کسانی که در این دنیای پر هیاهو پر از انرژی مثبت هستند و فقط زیبایی‌های دنیا را می‌بیند بسیار قدرتمند هستند و افراد قدرتمند هم بسیار محترم و قابل احترام.

ویژگی‌های زنان قدرتمند جهان: از ظاهر خود راضی هستند

و آخرین ویژگی بارز زنان قدرتمند جهان این است که از ظاهر خود راضی هستند راضی نه به معنای غرور است و نه به معنای اعتماد به نفس کاذب. راضی بودن یعنی پذیرفتن خود به گونه‌ای که هستند و شاد بودن با آن. یعنی یک زن قدرتمند جهان به خداوند و سلیقه‌ای که در آفرینش او به کار برده احترام می‌گذارد چون احترام گذاشتن از ویژگی بارز اوست پس شکرگزاری کرده، راضی است و از دستکاری سر و صورت خود خودداری می‌کند. تا جایی که لازم است خود را می‌آراید و آراسته می‌کند و در این راه نیز زیاده روی نمی‌کند. پس چون همیشه و در همه حال از بودن با خود و از خود بودن شاد است و لذت می‌برد این انرژی و روحیه شکرگزاری را به اطرافیان نیز انتقال داده و حال دل همه آن‌ها را خوب می‌کند. پس یک زن قدرتمند همیشه شیرین و دلچسب است چون شیرینی را دوست دارد که خداوند به او عطا کرده و چیزی که خداوند عطا کرده همیشه درست‌ترین و بهترین است.

چند نمونه از زنان قدرتمند جهان

حال که با ویژگی‌های زنان قدرتمند جهان آشنا شدید بهتر است با چند زن قدرتمند جهان نیز آشنا شوید تا به آن چیزی که آن‌ها را متمایز از دیگر زنان کرده است پی ببرید:

زهرای مرضیه، خدیجه، آسیه و مریم که برترین زنان بهشتند بدون شک قدرتمندترین زنان جهان از ازل تا ابد نیز خواهند بود. پس در قدرتمند بودن آنها هیچ شکی نیست و همه ما با شناخت نسبی که از آن‌ها داریم از حضور عزیزشان اجازه می‌طلبیم که دیگر زنان قدرتمند جهان را خدمتتان معرفی نماییم:

ماندان

دختر آژی دهاک آخرین پادشاه ماد کسی بود که اولین مدرسه را تاسیس نهاد و خود شخصاً به آموزش درس و حقوق پرداخت. ماندان به طور مستقیم به کوروش آموخت که پایه ظلم و بیداری را از ریشه برکند و یاور زیردستان باشد.

آتوسا

او از ملکه‌های ایران و همسر دوم پادشاه هخامنشی کمبوجیه و داریوش اول و مادر خشایارشا بود. شاعر و ادیبی که علاوه بر معلمی مشاور داریوش در مسائل سرنوشت ساز مملکتی بود. آتوسا چند جنگ را نیز فرماندهی کرده و نقشه چند جنگ را نیز کشیده است.

انوشه انصاری

او یک نخبه ایرانی است که شرکت Prodea Systems را تاسیس کرده است. در سال 2001 سود شرکت انوشه به 8/10 میلیون دلار رسید که این امر باعث شد نام او در فهرست تاجران و سرمایه داران زن قرار بگیرد. او چهارمین مسافر فضا و اولین خانم فضانورد است که هزینه سفرش را نیز خود پرداخت کرده است.

پریسا تبریز

در سال 2012 فوربس او را در بین 30 زن برتر جهان در فهرست خود جای داد. پریسا چند ماه بعد از فارغ التحصیلی به گوگل راه پیدا کرد و هم اکنون نیز در امنیت گوگل کروم فعالیت می‌کند. از او به عنوان شاهزاده امنیت کروم یاد می‌کنند.

مینو محرز

او رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران است و هم اکنون نیز در ناظر تهیه و تولید واکسن کروناست. مینو تاکنون جوایز بی‌شماری را از آن خود کرده است و توانسته است افتخارات بسیاری را نصیب ایران کند. وی هم اکنون در ایران زندگی می‌کند و هرگز به فکر زندگی در هیچ جای دنیا به جز ایران نیست.

سیمین دانشور

نویسنده و مترجم ایرانی است. کتاب سووشون او به 17 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

آنگلا مرکل

او در مدتی که صدر اعظم آلمان بوده توانسته است عنوان قدرتمندترین زن جهان را به خود اختصاص دهد. زنی باهوش و زیرک که بسیاری او را رهبر جهان آزاد می‌دانند.

این زنان قدرتمند تنها چند نمونه از زنان قدرتمند جهان بودند که به طور مختصر به آن‌ها پرداخته شد. جهان ما حتی اگر با دقت به اطرافمان بنگریم اطراف ما پر است از زنان قدرتمندی که به راستی خیلی از چیزهای بزرگ این جهان در برابر قدرت و عظمت آن‌ها حقیر و کوچکند. کاش روزی برسد که همه زنان جهان قدرتمند شوند و قدرتمندانه زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. خیلی مقالتون جذاب بود. منم خودم همیشه مجله ها و کتاب های مربوط به حوزه ی زنان را دنبال می کنم. انشالله در کشور ما هم زنان زندگی بهتری را تجربه کنند. ا

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید