جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

زندگی زمینی و فضایی فضانوردان

author منتشر کننده
نظرات (1) 15 0
زندگی زمینی و فضایی فضانوردان

زندگی فضانوردان را می‌توان یک زندگی دو گانه تصور کرد که شیوه‌ی زندگی در فضا و بر روی کره‌ی زمین فرق‌های اساسی بسیاری دارد. همه‌ی ما با زندگی بر روی کره‌ی زمین آشنایی کامل داریم که برای همه از جمله فضانوردان تقریبا مشابه می‌باشد. اما زندگی در خارج از جو کره‌ی زمین و در صفینه‌ی فضایی یک دنیای کاملا متفاوت می‌باشد. حتی در کارهای روز مره نیز تفاوت هایی وجود دارد. اولین مسئله غذاست که جالبه بدونین چیزی به اسم بشقاب زمان زندگی در فضا کاملا بی معنی می‌باشد چرا که تمامی ذرات به صورت معلق شناورند. تنها قاشق و چنگال که بدون دخالت آب و با یک تکه پارچه تمییز می‌شوند. حتی نوع غذا و خوراک هم کاملا متفاوت بوده و به هیچ عنوان از غذاهای آبکی و سرخ شده نمی‌توان استفاده کرد. جالب است بدانید که لباس فضانوردان یکبار مصرف بوده و هر سه روز یکبار در زباله دان انداخته می‌شود.

فضانوردان

فضانوردان به چه کسانی گفته می‌شود؟

در گذشته به افرادی فضانورد یا کیهان نورد می‌گفتند که مسئولیت هدایت صفینه‌ی فضایی را بر عهده داشته و آن را در طول سفر فضایی در کنترل خود داشته است. به عبارتی دیگر هر فضانوردان همان خلبانان فضایی محسوب می‌شدند. اما امروزه تمامی سرنشینان صفینه ی فضایی به نوعی فضانورد محسوب می‌شوند. البته تمام فضانوردان حرفه‌ای باید قبل از سفر به فضا و انجام عملیات فضایی مدت زمان مشخصی را‍ آموزش ببینند.

زندگی فضانوردان در فضا

زندگی فضانوردان در فضا بسیار مشکل و طاقت فرسا می‌باشد. شاید در روزهای اول و برای کسانی که اولین بار این زندگی فضایی را تجربه می‌کنند، حس بی وزنی و معلق بودن در فضا برایشان جالب و خوشایند باشد. اما پس از بازگشت به زمین با مشکل‌های حرکتی و درد مفاصل رو به رو خواهند بود و بعد از گذشت یک ماه و با کمک پزشک می‌توانند به زندگی عادی خود باز گردند. اما یکی از جذابیت های زندگی در فضا دیدن سطح کره‌ی زمین و دیگر سیارات می‌باشد که واقعا زیبایی خارق العاده ای دارند. به نقل از یکی از فضانوردان روسی: پس از بازگشت از سفر فضایی به مکان‌های زیبایی که از فضا بر روی کره‌ی زمین مشاهده کردم، سفر می‌کنم.

درآمد فضانوردان چقدر است

شغل فضانوردان جزء ده شغل پر درآمد در آمریکا و سایر کشورهای صنعتی مشابه می‌باشد. اما این حرفه مانند سایر علوم مهندسی با توجه به کیفیت انجام ماموریت‌ها، تجربه ی کاری و درجه و رتبه‌ای که در مرکز ناسا بدست آورده میزان حقوق و درآمد تعیین خواهد شد. این مبلغ برای افراد تازه کار و مبتدی از مبلغی حدود 63 هزار دلار در سال شروع می‌شود و برای فضانوردان حرفه ای و با تجربه‌تر به چیزی حدود 120 هزار دلار در سال خواهد رسید.

فضانوردان و سخت ترین شغل دنیا

شغل فضانوردان علاوه بر اینکه جزء پر درآمد ترین مشاغل می‌باشد از سخت ترین مشاغل نیز می‌باشد. شاید برای بسیاری از شما کار و تحصیل دور از خانواده و محل زندگی شما کاری مشکل و دور از تصور باشد. حال تصور کنید فضانوردان بسیاری هستند که روزها و ماه‌ها خارج از جو کره ی زمین و بدون داشتن زندگی نرمال و راحت مشغول تحقیق و عملیات فضایی هستند. اگر چه امروزه زندگی در فضا مانند گذشته سخت نیست و فضانوردان قرن 21 به نسبت نخستین فضانوردان از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار هستند. به طور مثال امروزه در فضا می‌توانید از اینترنت و wifi فضایی استفاده کنید البته با سرعت بسیار کمتری نسبت به زمین.

اگر فضانوردان در فضا بمیرند

ماموریت های فضایی بسیار طولانی هستند و اگرچه تا به حال شاهد آن نبوده ایم اما امکان مرگ فضانوردان وجود دارد. راه حل‌های بسیاری پیشنهاد شده از جمله: قرار دادن محفظه‌ای جدا برای نگهداری اجساد، قرار دادن جسد فضانورد در کیسه های مخصوص و انجماد در دمای شدید که منجر به متلاشی شدن و پودر شدن جسد می‌شود و همچنین پیشنهاد هایی مبنی بر استفاده‌ی جسد فضانوردان به عنوان کود در سفر های مریخی می‌باشد. اما تا کنون هیچ راه حل قطعی برای این مسئله به ثبت نرسیده است.

مشکلات فضانوردان پس از بازگشت به زمین

مشکلات فضانوردان پس از بازگشت به زمین بیشتر مربوط به اندام‌های حرکتی و وزن اشیا می‌باشد. قرار گیری در حالت بی وزنی باعث می‌شود همه چیز بر روی زمین برایتان سنگین باشد حتی مسواکتان. مشکل بعدی دهلیز گوش می‌باشد که باعث می‌شود برای ایستادن ساده و حفظ تعادل به مشکل بر خورد کنید و زمان زیادی را صرف وقف دادن خود با شرایط زندگی زمینی کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. بسیار عالی بود. ساده و روان. ممنون از شما

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید