جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

زوال شناختی زودتر در افراد مبتلا به صرع رخ می دهد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
زوال شناختی زودتر در افراد مبتلا به صرع رخ می دهد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افراد مبتلا به صرع نسبت به افراد بدون اختلال مغزی زودتر دچار زوال فکری می شوند، به‌ویژه اگر این افراد دارای عوامل خطری مانند فشار خون بالا یا دیابت نیز باشند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، در طول مطالعه ۱۴ ساله، افراد مبتلا به صرع ۶۵ تا ۷۰ درصد کاهش سریع‌تری در مهارت‌های حافظه و تفکر داشتند.

علاوه بر این، داشتن عوامل خطر برای بیماری قلبی این میزان را ۲۰ درصد افزایش داد.

دکتر «ایفره زوار»، استادیار علوم اعصاب از دانشگاه ویرجینیا و محقق ارشد این مطالعه، گفت: «در حالی که صرع خود با اختلالات شناختی خفیف و زوال عقل مرتبط است، این خطر به طور قابل توجهی در افرادی که فشار خون بالا، دیابت یا سایر عوامل خطر قلبی عروقی دارند، تشدید می‌شود.»

در این مطالعه بیش از ۱۳۷۰۰ نفر که در ابتدای مطالعه مغزشان سالم بود، ردیابی شدند.

به گفته محققان، شرکت کنندگان در ۳۹ مرکز بیماری آلزایمر در سراسر ایالات متحده بین سپتامبر ۲۰۰۵ تا دسامبر ۲۰۲۱ زیر نظر گرفته شدند. به گفته محققان، کمتر از ۱ درصد مبتلا به صرع بودند.

میزان تغییر از اختلال شناختی خفیف به زوال عقل در بیماران با یا بدون صرع یکسان بود. محققان حدس می‌زنند که احتمالاً به این دلیل است که عوامل خطر قلبی نقش بسیار بیشتری نسبت به صرع در مراحل بعدی زوال عقل بازی می‌کنند.

زوار در ادامه افزود: «شناسایی سریع صرع و درمان تهاجمی آن برای کمک به کاهش یا جلوگیری از این زوال در افراد مسن که از نظر شناختی سالم هستند، مهم است. علاوه بر این، غربالگری زودهنگام و مداخلات هدفمند برای عوامل خطر قلبی عروقی قابل اصلاح نیز ممکن است به تأخیر در شروع زوال عقل کمک کند.»

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید