جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پس از اروپا، حالا سناتورهای آمریکا می‌خواهند پورت‌ شارژ محصولات الکترونیکی مشترک باشد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
پس از اروپا، حالا سناتورهای آمریکا می‌خواهند پورت‌ شارژ محصولات الکترونیکی مشترک باشد

اتحادیه اروپا کمتر از دو هفته پیش به توافق رسید تا همه گوشی‌های بازار از پاییز سال 2024 به درگاه USB-C مجهز شوند. حالا دیروز سه سناتور دموکرات آمریکا در نامه سرگشاده‌ای به «جینا ریموندو»، وزیر بازرگانی ایالات متحده از او خواستند تا این کشور هم رویکرد مشابهی را در زمینه شارژرها اتخاذ کند.

نامه سناتورها که توسط «برنی سندرز»، «الیزابت وارن» و «اد مارکی» امضا شده، به کلافگی مصرف‌کنندگان از ازدیاد شارژرهای مختلف و افزایش هزینه‌ها و زباله‌های الکترونیکی اشاره می‌کند. این نامه به یکی از آمارهای اتحادیه اروپا در زمینه زباله‌های الکترونیکی هم ارجاع داده که گفته بود سالانه 11 هزار تن زباله الکترونیکی تولید می‌شود.
مصرف‌کنندگان از تعدد شارژرها خسته شده‌اند

در نامه قانون‌گذاران آمده است: «این سیاست پتانسیل این را دارد که به شکل قابل توجهی سطح زباله‌های الکترونیکی را کاهش دهد و به مصرف‌کنندگانی کمک کند که از جستجوی دائمی به دنبال شارژر متناسب با دستگاه یا خرید شارژرهای جدید خسته شده‌اند. اتحادیه اروپا با ایستادگی در برابر شرکت‌های قدرتمند دنیای فناوری پیرامون مشکل مصرف‌کنندگان و مسئله زباله‌های زیست محیطی، به درستی در جهت منفعت عمومی حرکت کرده است. ایالات متحده هم باید اقدام مشابهی انجام دهد.»

 پس از اروپا، حالا سناتورهای آمریکا می‌خواهند پورت‌ شارژ محصولات الکترونیکی مشترک باشد

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد CPU

درگاه USB-C

اد مارکی در بیانیه‌ای به وب‌سایت ورج درباره این نامه گفت: «آمریکایی‌ها سال به سال شارژرهای قدیمی را دور می‌اندازند، در حالی که ما پول بیشتری را به این شرکت‌ها می‌دهیم تا شارژرهای جدید بسازند. این سطح از زباله مصرف‌کنندگان را عصبانی کرده و سیاره ما را بیشتر از قبل با بحران‌های اقلیمی مواجه می‌کند. من از وزارت بازرگانی می‌خواهم پیرو اتحادیه اروپا باشد و راهکارهایی را پیدا کند که بتوانیم از پول، عقلانیت و سیاره‌مان بیشتر مراقبت کنیم.»

سخنگوی آقای مارکی در پاسخ به این سوال که آیا باید منتظر مقاومت شرکت‌های دنیای فناوری باشیم یا نه، گفت: «شرکت‌های بزرگ فناوری نسبت به قانون‌گذاری حساسیت دارند، و همین حالا شرکت‌هایی را دیده‌ایم که از اقدام اتحادیه اروپا ناراضی هستند. سناتور مارکی معتقد است که باید به تلاش برای ایستادگی در این صنعت ادامه دهیم تا مطمئن شویم که منافع آن‌ها هزینه‌های زیست محیطی و سلامتی به دنبال ندارد.»

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید