جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

شخصیت شما چقدر در موفقیت شما تاثیر دارد؟

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
شخصیت شما چقدر در موفقیت شما تاثیر دارد؟

شخصیت انسان­‌ها دربردارنده عوامل و علل مختلفی است و به اندازه تمام آدم‌­های روی کره زمین شخصیت­‌های مختلفی وجود دارد. شخصیتی که موفقیت کسب می­‌کند نیز دارای ویژگی­‌های خاصی است که در اکثر آدم‌­ها متفاوت است. برای مثال در برخی از آدم‌ها خصاصت و تنگ نظری که به خودی خود ویژگی بدی به حساب می­‌آید، عامل موفقیت است. زاکربرگ و بیل گیتس از افراد موفقی هستند که هرکدام به نحوی از کمک دوستانشان استفاده کردند و در هنگام موفقیت اسمی از دوستانشان را در هر جا نیاوردند. این موضوع اتفاق خوبی نیست اما چیزی است که وجود دارد و همیشه وجود داشته است. کافی است شما شخصیت خودتان را پیدا کنید و با شناخت دقیق خصوصیات و ویژگی‌­های مثبت و منفی­ بهترین راه حل را برای موفقیت خودتان بیابید.

شخصیت

شخصیت مناسب برای کار حرفه‌ای چیست؟

شخصیت مناسب برای کار شخصیت معتمد و امانت دار است. کسی که برای شرکت موفقی کار می­‌کند، باید رابط مناسبی برای شرکت و مردم باشد و با تعهد کاری که دارد برای حقوقی که می­‌گیرد، زحمت بکشد. شخصیت مناسب برای یک کار حرف‌ه­ای نباید دروغگو باشد و باید اصول اولیه استخدام در یک شرکت را بداند. برخی از شخصیت‌­ها به شخصیت ثروت ساز معروفند. این افراد تقریبا وارد هر رشته و کاری که می­‌شوند، موفق­ند. دلیل این موفقیت هم چیزی بجز تلاش نیست. تلاش باید خالصانه و از عمق وجود باشد و تا نرسیدن به موفقیت از پای نایستد. افرادی موفق­ند که تا به تحقق نرسیدن رویاهایشان، دست از تلاش نمی­‌کشند.

شخصیت خودتان را در کار بشناسید

شخصیت کاری افراد ممکن است با شخصیتی که در مکان­‌های شخصی از خودشان نشان می‌­دهند، فرق داشته باشد. یکی از مهم‌­ترین تصمیماتی که هر فرد باید بگیرد، این است که بین شخصیت عادی و شخصیت حرفه‌­ای اش تفاوت قائل شود. هرکسی ممکن است در روزهایی از سال، احوال شخصی مناسبی نداشته باشد، اما اگر شما کارمند اداره ای هستید و روزانه با ارباب رجوع­‌های مختلفی سر و کار دارید، لازم است تا بین شخصیت عادی و آن چیزی که در خانه هستید و شخصیت حرف‌ه­ای­تان تفاوت قائل شوید. ارباب رجوعان موظف نیستند که وضعیت روحی و جسمی شما را درک کنند و براساس آن با شما رفتار کنند، بلکه شما موظفید که با وجود تمام شرایط بهترین رفتار را انجام دهید. اینگونه شما حرف‌ه­ای به نظر می­‌رسید.

شخصیت اطرافیانتان را در کار بشناسید

بزرگ­ترین حسنی که یک محیط حرف‌ه­ای می­‌تواند داشته باشد، شناخت عمیق اطرافیانتان هست. وقتی حرف پول وسط می­‌آید، ممکن است خیلی از آدم­‌هایی که زمانی دوست شما بودند، براحتی خود واقعی‌­شان را نشان دهند و در حق شما بدی کنند و بالعکس. حتی ممکن است در کار شما شخصیت واقعی خودتان را بشناسید که زمان زیادی با چیزی که فکر نمی­‌کردید باشید، زندگی می‌­کردید. حد وسط بودن در هر کاری بهترین تصمیم است. در کار نه عبوس باشید و نه خیلی سرخوش. اگر عبوس باشید و یا خیلی جدی باشید، پس از مدتی مورد تایید اطرافیانتان نیستید و همگی از رفتار شما دلخور می­‌شوند و اگر خیلی سرخوش و خندان باشید، به نظر می­‌رسد که کار را خیلی جدی نگرفتید.

چگونه به یک شخصیت ثروتمند تبدیل شوید؟

شخصیت ثروتمند شخصیتی است هدفمند که روی تمام تصمیمات و اهدافش فکر کرده است و با تلاش به موفقیت و ثروت رسیده است. اگر کسی در طول زندگی بدنبال ثروت است، باید راه رسیدن به آن را بیابد. فکرهای بزرگ و رویاهای بزرگ، تلاش بزرگ می­‌خواهد. تلاش بزرگ باید مستمر و پایدار باشد. هدفمند بودن و تلاش کردن باعث می­‌شود که شما به رویاهایتان برسید. رویای شما در دستان شماست، فقط کافی است راه رسیدن به آن را بیابید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. باید برای اهدافتون شماره گذاری کنید و برای رسیدن به آن‌ها قدم به قدم بالا روید و اگر در ابتدای مسیر شکست خوردید، غمگین نشوید. شکست بخشی از زندگی آدم­‌های موفق است.

شخصیت چگونه شکل می‌گیرد؟

شکل گیری شخصیت نیازمند سال‌های متمادی و اتفاقاتی خاص است. بسیاری از افراد سن بلوغ کامل فکری پسرها و دخترها را از هم متمایز می‌­کنند وعقیده دارند که دختران زودتر به بلوغ شخصیتی می­‌رسند و پسرها دیرتر شخصیتشان کامل می­‌شود. اما این مسئله یک موضوع کاملا نسبی است. به همان صورتی که ممکن است یک انسان در سن هجده سالگی به بلوغ فکری برسد، ممکن است که فردی دیگر تا سن سی سالگی به تکامل شخصیتی نرسد. اما در کل بلوغ فردی را سن 18 سالگی می­‌دانند، به همین دلیل بسیاری از افراد معتقدند که تصمیماتی که تا قبل از این سن گرفته می­‌شود، بهتر است تا با مشورت اطرافیان و بزرگترها انجام گیرد. بهتر است برای گرفتن تصمیمات حیاتی زندگی­مان با افراد مرتبط در رشته مشورت کنیم و در نهایت خودمان تصمیم بگیریم.

چه زمانی شخصیت شما کامل می‌شود؟

سن تکمیل شدن شخصیت در افراد مختلف فرق می­‌کند. اما زمانی شما به بلوغ فکری می­‌رسید که نسبت به تصمیمات­تان مطمئن تر باشید و از نظر عقلی به بالاترین مرحله رشدتان رسیده باشید. اگر در زندگی هدفمند عمل کنید، مستقل شوید، به فکر آینده و شغل خودتان باشید، تحصیلتان را جدی بگیرید، برای هرچیزی نیاز به مشورت با خانواده­تان و توصیه‌­های آن‌ها نداشته باشید، برای هر کدام از رویاها و تصمیمات بزرگتان خودتان تصمیم بگیرید و در نهایت شکست و پیروزی را در کنار هم قبول کنید، در اینصورت شما به بلوغ فکری رسیده­‌اید. اما در کل هیچوقت راه رشد بر انسان بسته نیست و برای تکامل برای همیشه فرصت است.

شخصیت شما با چه عواملی درگیر است؟

هر شخص ممکن است روزانه با عوامل متعددی درگیر باشد که بر روی شخصیت او تاثیر بگذارد. انسان­‌های شاد ممکن است در مواجهه با عواملی که باعث فشار می‌­شود، در طول زمان دچار افسردگی بشوند و بالعکس افراد افسرده در موقعیت‌­هایی قرار بگیرند که بیماری خود را فراموش کنند. ممکن است شخصی که علاقه زیادی به رشته پزشکی دارد، در مواجهه با عمل‌­های جراحی و خونریزی علاقه خود را از دست بدهد. شما ممکن است در گذشته انسان صبوری بوده باشید اما در طول زمان صبر خود را از دست داده باشید و به انسان عجولی تبدیل شده باشید. همه­‌ی عواملی که هر روز و هرشب انسان با آن‌ها دست و پنجه نرم می­‌کند، روی شخصیت او تاثیر می­‌گذارد و در طول سال‌ها خودش را نشان می­‌دهد.

شخصیت چند وجهی چیست؟

همه­‌ی انسان­ها دارای ابعاد مختلف شخصیتی هستند که هر کدام از این بعدها خودشان را در موقعیت‌­های مختلف نشان می­‌دهند. برای مثال شخصی ممکن است در ظاهر انسان بسیار شادی به نظر برسد اما در خلوت دچار افسردگی باشد و بالعکس. انسان بدلیل ابعاد مختلف شخصیتی در هر موقعیت، حرکات مختلفی انجام می­‌دهد. شخصیت چند وجهی هیچ کدام از ابعاد خودش را به ثبت اطرافیانش نرسانده است و در هر لحظه عمل خاصی انجام می‌­دهد. این افراد کمتر قابل اعتمادند و یک شخصیت ثابت از خودشان نشان نمی­‌دهند به همین دلیل است که رفتارشان غیرقابل پیش بینی است.

آدم‌ها را با شخصیت شان بشناسید

مهم‌­ترین وجهی که انسان­‌ها را از یکدیگر جدا می­‌کند، شخصیت­شان است. به اندازه تمام انسان­‌های روی کره زمین، اعتقاد مختلف و در نتیجه شخصیت مختلف وجود دارد. ظاهر و قیافه نباید معیار قضاوت ما باشد و تنها با شخصیت است که می‌­توان خوب یا بد بودن آن‌ها را تشخیص داد. شخصیت انسان­‌ها چیزی است که پس از مدتی در ذهن باقی می­‌ماند و برای ما ارزش به حساب می‌­آید. شخصیت نامی است که به مجموعه کردارها، رفتارها، اعتقادات، ویژگی­‌های نسبی و.... داده می­‌شود. افرادی که سال‌هاست بعنوان کارمند معتمد اداره‌­ای فعالیت می­‌کنند، توانسته‌­اند که شخصیت­‌شان را در طول زندگی کاری ثابت کنند و بدین منظور است بعنوان کارمند نمونه منتخب شده‌­اند.

بهترین نوع شخصیت دارای چه ویژگی هایی است؟

شخصیت جذاب از نظر ما شخصیتی است که ویژگی­‌های خوب بیشتری نسبت به ویژگی­‌های بد داشته باشد. در مجموع تمام شخصیت‌­ها جالب توجه اند و جالب ترین نکته بخشی است که ما را مجبور به تفکر می­‌کند، هر انسانی ممکن است در مواجهه با موقعیت­‌های مختلف عمل متفاوتی انجام می­‌دهد که برای ما جالب توجه است و باید بدانیم که عملی که انجام می­‌دهد درگیر عوامل مختلفی مثل گذشته، مذهب، خانواده، محیط رشد و ... است. این عواملی است که شخصیت یک انسان را شکل می­‌دهد و بر آینده و رشد اجتماعی او تاثیرگذار است.

شخصیت شما برای چه کاری مناسب است؟

حوزه شخصیت شناسی بسیار گسترده است ولی شما باید با توجه به ویژگی­‌های شخصیتی­تان شغل و رشته مناسب خودتان را پیدا کنید. اگر به سراغ رشته غیرمرتبط با علاقه یا استعدادتان بروید، خیلی زود شکست می­‌خورید و در نهایت تنها چیزی که از شما باقی می­‌ماند،  روح شکست خورده‌­ای است که خودتان به آن شکست را تزریق کرده‌­اید. معمولا انسان­‌های عصبی کمتر به کارهای اداری روی می‌­آورند و آن به این دلیل است که کار اداری نیازمند صبر و شکیبایی زیاد است و انسان­‌های صبور را هم در مواردی عصبی می‌­کند. کارهای هنری نیز مناسب افراد خلاق و پرحوصله است. در کارهای هنری معمولا باید جزو افرادی باشید که به کارتان عشق بورزید و اگر غیر از این باشد، شما موفق نخواهید شد.

بهترین تصمیم را براساس شخصیت تان بگیرید

همیشه انسان­‌ها چوب تصمیمات بدی را می­‌خورند که در موقعیت­‌های مختلف به ضررشان تمام شده است. بهترین تصمیم باید براساس ویژگی­‌های شخصی و صفات بارز انسان­‌ها انجام گیرد. اگر در  تصمیماتی که می­‌گیرید، خودتان را فاکتور بگیرید همواره شکست خواهید خورد. چونکه ممکن است از یک موقعیت عالی شما بدترین شخصیت خودتان را ارائه دهید و در همان موقعیت یک نفر بهترین استفاده را ببرد. در اینجا تفاوت شخصیتی است و این به منظور بدتر یا بهتر بودن شما نیست، تنها به معنای متفاوت بودن انسان‌­ها با یکدیگر است.

شغل خودتان را براساس شخصیت تان انتخاب کنید

قبل از ورود به رشته و شغل­تان بهتر است که شخصیت خودتان را بشناسید. شخصیت شناسی به شما کمک می­‌کند که بهترین انتخاب را داشته باشید. حتی ممکن است شما با شناخت شخصیت حقیقی­تان نظرتان نسبت به شغلی که می­‌خواستید انتخاب کنید تغییر کند. شغل خودتان را براساس تمام ویژگی­‌ها و تمام صفات­تان انتخاب کنید و مطمئن باشید که اگر انتخاب بدی داشته باشید مقصر خودتان خواهید بود. شخصیت شناسی شما را با وجوه مختلف شخصیتی­تان که تا قبل برای خودتان ناشناس بوده آشنا می­‌کند.

چگونه شخصیت متحول می‌شود؟

شخصیت انسان­‌ها ممکن است در طول زمان دچار تغییرات مختلفی شود و در برخی مواقع این تغییرات به قدری بنیادین است که شخصیت انسان را متحول می‌­کند. شخصیت انسان در مواجهه با مشکلات سخت عاطفی، شکست مالی، از دست دادن عزیزان و ... دچار تغییرات مهمی می‌­شود که ممکن است در نگاه اول چیزی از شخصیت قبلی به یادتان نرسد. شخصیت انسان تحولات زیادی را از سر می­‌گذراند و هر تحول ممکن است شخصیت شما را تغییر دهد. بهتر است تمام تلاشمان را بکنیم تا در موقعیتی قرار نگیریم که شخصیتمان دچار تغییرات منفی شود.

آیا شخصیت شما ثابت است؟

شخصیت هیچ انسانی تا سن بلوغ فکری ثابت نیست و مدام افکار و علایق افراد عوض می­‌شود. در این تغییر عوامل مختلف زیادی تاثیر گذار است. یکی از عوامل تاثیرگذار محل رشد و پرورش کودکان است که تاثیر مستقیمی روی شخصیت شما می­‌گذارد. حتی تا آخرین روز عمر ما انسان­‌ها درحال تغییریم. اما از سنی که به یک هویت ثابت در شخصیت رسیدیم، خیلی سخت دچار تغییر می­‌شویم اما در این موضوع که ما همواره در حال تغییریم شکی نیست.

چرا و چگونه شخصیت دچار تغییرات بنیادین می‌شود؟

عواملی مثل مدرسه، دانشگاه، مذهب، خانواده، کشور محل رشد، ژنتیک، اینترنت، رسانه، دوست، محل کار و ... مستقیما روی رفتار شما تاثیر می­‌گذارد و شخصیت شما را نشانه می‌­گیرد. شخصیت ما تغییرات آسان را می­‌پذیرد و در مقابل تغییرات سخت به سختی تغییر می‌­کند. ما باید شخصیتی بسازیم که در مقابل تغییرات مثبت و در مقابل تغییرات منفی خودمان را سازش دهیم. به این منظور که تغییرات مثبت را در خودمان نهادینه کنیم و براحتی بپذیریم و در مقابل تغییرات منفی از خودمان مقاومت نشان دهیم و شخصیت سرسختی باشیم. اما با خواندن کتاب و کمک گرفتن از افراد معتمد می­‌توانیم خیلی زود به تکامل و بلوغ فکری برسیم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید