جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

صحبت کردن با تلفن همراه خطر فشار خون را افزایش می دهد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
صحبت کردن با تلفن همراه خطر فشار خون را افزایش می دهد

تحقیقات جدید نشان می دهد که استفاده از تلفن همراه ممکن است با سطح فشار خون مرتبط باشد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، هر چه فرد زمان بیشتری را با تلفن همراه سپری کند، خطر ابتلاء به فشار خون بالا بیشتر می‌شود.

در این مطالعه از داده‌های ۲۱۲۰۴۶ نفر از داده‌های سلامت بریتانیا استفاده شد.

فشار خون بالا با پیامدهای منفی سلامتی از جمله نارسایی قلبی، حمله قلبی، فیبریلاسیون دهلیزی و خطر سکته مرتبط است.

محققان با بررسی داده‌های پیگیری شرکت‌کنندگان به ارتباط بین استفاده بیشتر از تلفن همراه و موارد جدید فشار خون بالا پی بردند. آنها همچنین عواملی مانند خطر ژنتیکی فشار خون بالا را بررسی کردند.

از شرکت کنندگان در مورد میزان استفاده از تلفن همراه و مدت زمانی که صرف تماس با تلفن می‌کنند یا تماس می‌گیرند، سؤالاتی پرسیده شد.

محققان افرادی که حدود ۳۰ تا ۵۹ دقیقه، ۱ تا ۳ ساعت، ۴ تا ۶ ساعت یا بیش از ۶ ساعت در هفته با تلفن صحبت می‌کردند، را بررسی کردند. هرچه افراد در هفته بیشتر با تلفن صحبت کنند، احتمال ابتلاء به فشار خون بالا بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: طب ایرانی چگونه به بیماران خاص کمک می‌کند

افرادی که حدود ۳۰ تا ۵۹ دقیقه در هفته با تلفن صحبت می‌کنند، ۸ درصد افزایش خطر ابتلاء به فشار خون داشتند. افرادی که ۱ تا ۳ ساعت با تلفن صحبت می‌کنند، ۱۳ درصد، افرادی که ۴ تا ۶ ساعت با تلفن صحبت می‌کنند، ۱۶ درصد و افرادی که بیش از ۶ ساعت در هفته با تلفن صحبت می‌کنند، ۲۵ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به فشار خون هستند.

این تیم همچنین بررسی کرد که آیا نگه داشتن تلفن در دست یا استفاده از یک دستگاه هندزفری با خطر فشار خون بالا مرتبط است یا خیر. اما آنها دریافتند که استفاده از دستگاه‌های هندزفری تغییر قابل توجهی در سطح موارد جدید فشار خون بالا ایجاد نمی‌کند.

نویسنده تحقیق دکتر «ژیانهوی کین» می‌گوید: «تیم تحقیق امیدوار است که این مطالعه بتواند به یافته‌های جدیدی در آینده منجر شود و در عین حال به مردم کمک کند تا اکنون انتخاب‌های سالم‌تری داشته باشند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد تا زمانی که زمان تماس هفتگی کمتر از نیم ساعت باشد، صحبت با موبایل ممکن است بر خطر ابتلاء به فشار خون بالا تأثیری نداشته باشد. به تحقیقات بیشتری برای تکرار نتایج نیاز است، اما تا آن زمان عاقلانه به نظر می‌رسد که تماس‌های تلفن همراه را برای حفظ سلامت قلب به حداقل برسانیم.»

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید