جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

صفر تا صد تبلیغات در یوتوب!

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
صفر تا صد تبلیغات در یوتوب!

همه ما با نماد مستطیل قرمزی که یک فلش کوچک سفید در دل آن جا گرفته آشنایی داریم؛ نمادی از یک اپلیکیشن که توانست طرفداران زیادی در دنیا پیدا کند. بله درست حدس زدید؛ یوتوب!

کمتر کسی پیدا می شود که تا به حال از یوتوب استفاده نکرده باشد یا کار با آن را بلد نباشد. ولاگ های متنوع، ویدیوهای آموزشی، ویدیو های سرگرم کننده و....تنها قسمتی از جذابیت های یوتوب است اما در واقع این اپلیکیشن، یک برنامه سرگرم کننده نیست و در پشت پرده، یک ابزار قدرتمند برای تبلیغات است که هر کسب و کاری به آن نیاز دارد. کاربران یوتیوب به طور متوسط 19 دقیقه در روز را در این پلتفرم سپری می کنند؛ با یک محاسبه سر انگشتی متوجه می شویم که این عدد به معنای سپری کردن 120 ساعت در سال است. تصور کنید که شما می توانستید افراد زیادی را از سراسر دنیا یک جا جمع کنید و 120 ساعت فرصت داشتید تا تمامی محصولات و خدمات و قدرت خود و کسب و کارتان را به آن ها نشان دهید؛ فوق العاده نیست؟

با توجه به اینکه دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است، می توانید شرط ببندید که تبلیغات یوتیوب به شما دسترسی زیادی خواهد داد؛ به طور دقیق، 32.4٪ از کل جمعیت و 51.8٪ از کاربران اینترنت، در فضای یوتوب فعال هستند. در ادامه، شما همه چیزهایی را که همه چیزهایی را که برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی سودآور در این پلتفرم عظیم نیاز دارید، یاد خواهید گرفت:

- چرا در یوتیوب تبلیغ کنید

- هزینه تبلیغات YouTube چقدر است؟

- انواع تبلیغات یوتیوب

- معیارهای تبلیغات YouTube

- چگونه در 10 مرحله در یوتیوب تبلیغ کنیم

- نحوه ایجاد تبلیغات عالی در یوتیوب

چرا در یوتیوب تبلیغ کنیم؟

در Google Marketing Live امسال، گوگل تاکید زیادی بر محتوای بصری داشت و حتی ویژگی جدید تبلیغات در YouTube Shorts را اعلام کرد. قرار گرفتن در معرض دید هزاران و میلیون ها کاربر، مزیت بزرگ این پلتفرم است. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است و به راحتی می تواند شما را در معرض دید مخاطبان قرار دهد.

دومین مزیت بزرگ یوتیوب، قدرت فروش بالا در آن است. اگر نگاهی به آمار بیندازید، شگفت زده خواهید شد! 70 درصد از مردم پس از دیدن یک محصول در یک تبلیغ YouTube، آن را خریداری کرده اند! فروشندگان به خوبی می دانند که این درصد، حتی می تواند آرزوی مدیر یک کسب و کار برای فروش محصولات خود باشد. از طرف دیگر، سومین مزیت یوتیوب را می توان ساخت هویت و برند برای کسب و کارتان معرفی کرد. ویدیوهای YouTube به شما امکان می‌دهند تجربه‌های منحصر به ‌فردی از برند ایجاد کنید و شخصیت کسب ‌و کارتان را بیان کنید. ساخت هویت برای کسب و کار، از آن دست مواردی است که می تواند به برند شما اصالت و اعتبار ببخشد و توجه مشتری را به خود جلب کند.

چهارمین مزیت، این است که شما می توانید از طریق تجزیه و تحلیل داده هایی که یوتیوب در اختیار شما می گذارد، به راحتی متوجه نقاط ضعف و قوت خود شوید. تجزیه و تحلیل YouTube داده های زیادی را ارائه می دهد، از جمله نقاطی که بینندگان از تماشای ویدیو خودداری می کنند.

و در نهایت، پنجمین مزیت و احتمالا شگفت انگیز ترین آن، این است که شما می توانید بازاریابی مجدد انجام دهید؛ یعنی می‌توانید کمپین‌های هدف‌گیری مجدد را برای کاربرانی اجرا کنید که قبلاً ویدیوهای قبلی شما را در YouTube یا در Google Display Network تماشا کرده‌اند.

هزینه تبلیغات YouTube چقدر است؟

درست مانند هزینه‌های Google Ads، این بر اساس کسب‌وکار و اهداف شما متفاوت است، اما در اینجا چند معیار کلی برای هزینه‌های تبلیغات YouTube از LOCALiQ وجود دارد:

- اکثر کسب و کارها CPM (هزینه هر هزار نمایش) بین 4 تا 10 دلار می پردازند.

- اکثر کسب و کارها 10 تا 50 دلار برای بودجه روزانه برای کمپین تبلیغاتی YouTube اختصاص می دهند.

- برای رسیدن به 100000 بازدید از تبلیغ YouTube شما به طور متوسط حدود 2000 دلار هزینه دارد.

انواع تبلیغات یوتیوب

وقتی به یک «تبلیغ یوتیوب» فکر می‌کنید، احتمالاً به یک تبلیغ 30 ثانیه‌ای قابل رد شدن فکر می‌کنید. فرمت های مختلف تبلیغات YouTube برای دستیابی به اهداف مختلف در دسترس است و البته، این فرمت ها در حال تغییر هستند. در حال حاضر، شش فرمت تبلیغات YouTube وجود دارد:

تبلیغات قابل رد شدن داخلی:

پخش این ویدیوها را می توان پس از پنج ثانیه رد کرد.

تبلیغات درونی که قابلیت رد شدن ندارند:

قبل، حین یا بعد از ویدیوهای دیگر پخش می شود، اما نمی توان آنها را رد کرد و 15 ثانیه یا کمتر است.

تبلیغات ضربه گیر:

قبل، در حین یا بعد از ویدیوهای دیگر پخش می‌شود، شش ثانیه یا کمتر هستند و نمی‌توان از آن گذشت.

تبلیغات خارج از جریان:

این تبلیغات فقط برای موبایل و در سایت‌هایی که شریک گوگل هستند نمایش داده می شوند اما در یوتیوب جایی ندارند.

تبلیغات صفحه اصلی:

همان طور که از اسمش پیداست در فید اصلی یوتیوب نمایش داده می شوند.

تبلیغات همپوشانی:

اینها تبلیغات ویدیویی نیستند، بلکه تبلیغات نمایش متنی/تصویری هستند که در ویدیوهای YouTube روی دسکتاپ ظاهر می شوند.

تبلیغات درون فید:

قبلاً تبلیغات کشف ویدیو نامیده می شد (با کمپین های Discovery اشتباه گرفته نشود)، از نظر فنی اصلاً یک تبلیغ ویدیویی نیست. به این ترتیب می‌توانید YouTube را وادار کنید تا ویدیوی شما را در نتایج جستجوی YouTube و بخش «تماشا بعدی» پیشنهاد کند.

در اینجا به برخی از ملاحظات کلیدی می پردازیم که باید هنگام انتخاب قالب تبلیغات YouTube خود رعایت کنید:

طول ویدیو:

تبلیغ ویدیویی شما می‌تواند هر طولی داشته باشد، اما به طور کلی، یک «نما» در علامت 30 ثانیه یا پایان ویدیو محاسبه می‌شود. تبلیغات بامپر شش ثانیه، تبلیغات غیرقابل رد شدن 15 ثانیه و تبلیغات در جریان قابل رد شدن 30 ثانیه است.

قابلیت رد شدن:

آیا کاربر این گزینه را خواهد داشت که بعد از 6 ثانیه از تبلیغ شما رد شود یا اینکه باید همه چیز را تماشا کند؟ تبلیغات باپر و تبلیغات خارج از جریان غیرقابل رد شدن هستند.

شبکه:

وقتی یک تبلیغ ویدیویی در پخش کننده ویدیوی YouTube ارائه می شود، به آن تبلیغ درون جریانی می گویند. هنگامی که در سایت های دیگر پخش می شود (به عنوان مثال، در یک جایگاه تبلیغات نمایشی در یک وب سایت شریک)، به آن تبلیغ خارج از جریان می گویند.

صدا:

95 درصد از ویدیوهای YouTube با صدا روشن مشاهده می شوند. این در تضاد کامل با فیس بوک است که در آن این عدد 15 درصد است. اکثر تبلیغات YouTube با صدا پخش می شوند. با این حال، تبلیغات خارج از جریان و ماست هدها به طور پیش فرض با صدای خاموش شروع می شوند.

معیارهای تبلیغات YouTube

درک تفاوت بین «نما یا View» و «برداشت یا Impression» برای تبلیغات YouTube واقعاً مهم است. بازدیدها تا زمانی که آگهی قابل رد شدن باشد، یک «نما یا View» در علامت 30 ثانیه یا پایان آگهی، هرکدام که زودتر بیاید، محاسبه می‌شود. شما برای یک تبلیغ موفق باید به «مشاهده» آن فکر کنید، همانطور که «کلیک» روی یک آگهی در موتور جستجو اهمیت دارد و به آن فکر می کنید زیرا در این صورت بین شما و مخاطب، تعامل شکل می گیرد.

برداشت ها:

اگر تبلیغ غیرقابل رد شدن باشد، هیچ بازدیدی وجود ندارد، فقط نمایش داده می‌شود، زیرا کاربر انتخاب مشارکت یا عدم مشارکت در چنین تبلیغاتی ندارد. اساساً، صرف نظر از قالب، هر کسی که تبلیغ را ببیند به عنوان یک نمایش به حساب می‌آید، اما فقط کسانی که آن را مشاهده می‌کنند که با تبلیغ شما درگیر می‌شوند. بنابراین فقط کسانی که آن را مشاهده می‌کنند واجد شرایط اضافه شدن به لیست‌های بازاریابی مجدد YouTube شما هستند.

این موضوع را هنگام ایجاد استراتژی تبلیغات YouTube خود به خاطر بسپارید! نمی‌توانید برای افرادی که یک آگهی بامپر را دیده‌اند بازاریابی مجدد کنید، زیرا تبلیغات بامپر غیرقابل رد شدن هستند و بنابراین فقط نمایش‌ها را ارائه می‌دهند، نه بازدیدها. اما، می توانید تبلیغات باپر را به افرادی که در لیست بازاریابی مجدد خود هستند ارائه دهید. ویدیو های پخش شده و عملکرد مخاطب، از معیار هایی هستند که شما حتما باید در زمینه تبلیغات یوتیوب توجه کنید و آن ها را بررسی کنید.

نحوه تبلیغ در یوتیوب

قبل از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی در یوتیوب، باید واضحا بدانید که هدف شما از تبلیغ گذاشتن چیست؟ به دنبال آگاهی بخشیدن هستید یا می خواهید توجه ها را جلب کنید؟ این موضوع روی قالب و استراتژی پیشنهادی که بعداً انتخاب می‌کنید تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، هدف یک کمپین آگاهی ممکن است این باشد که تا حد ممکن تعداد بازدیدها را افزایش دهد و در معرض دید باشد، بنابراین شما نوع impressions پیشنهاد می دهید، در حالی که هدف یک کمپین تبدیل ممکن است فروش آنلاین باشد، بنابراین برای conversions پیشنهاد می دهید.

مرحله اول: یک کمپین جدید ایجاد کنید.

مدیر تبلیغات گوگل خود را باز کنید و کمپین جدید را انتخاب کنید. گزینه “Create a campaign without a goal’s guidance.” را انتخاب کنید. برای نوع کمپین خود، ویدیو را انتخاب کنید.

صفر تا صد تبلیغات در یوتوب!

بیشتر بخوانید: آسیب پذیری شهر های هوشمند

مرحله دوم: 2. نوع زیرمجموعه کمپین خود را انتخاب کنید.

برای نوع زیرمجموعه کمپین خود، بر اساس هدف تبلیغ و قالب خود، گزینه مناسب را انتخاب کنید. اگر مطمئن نیستید که چه هدفی دارید، احتمالاً یک کمپین ویدیویی سفارشی یا یک کمپین تبدیل‌های Drive گزینه مناسب برای شماست. جای نگرانی نیست چرا که همیشه می توانید برگردید و این گزینه را تغییر دهید.

صفر تا صد تبلیغات در یوتوب!

مرحله سوم: استراتژی پیشنهادی خود را تنظیم کنید.

بسته به اینکه کدام زیرگروه کمپین را انتخاب کرده اید، فقط یک یا دو گزینه خواهید داشت. برای مثال، با یک کمپین ویدیویی سفارشی، گزینه‌های پیشنهادی حداکثر CPV (هزینه هر بازدید) یا CPM نمایش (هزینه در هزار نمایش) داده می شوند.

مناقصه:

اگر فکر می کردید که مناقصه Google Ads پیچیده است، با مناقصه تبلیغات YouTube روبرو شوید. هر قالب شرایط مناقصه خاص خود را دارد که بر اساس قالبی که انتخاب می کنید در دسترس شما قرار می گیرد. گزینه های ما عبارتند از:

CPM هدف:

قیمت هدف خود را به ازای هر هزار بار نمایش تنظیم کنید (برای تبلیغات غیرقابل رد شدن استفاده می‌شود)

CPM قابل مشاهده:

قیمت هدف خود را به ازای هر هزار نمایش قابل مشاهده تنظیم کنید (برای تبلیغات خارج از جریان استفاده می شود)

حداکثر CPV:

حداکثر قیمتی را که مایلید به ازای هر نمایش بپردازید، تنظیم کنید.

کانورژن ها را به حداکثر برسانید:

به Google Ads اجازه دهید سعی کند تا جایی که ممکن است در حد بودجه شما کانورژن های بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

CPA هدف:

قیمت هدف خود را برای هر کانورژن تعیین کنید.

مرحله چهارم:

نتورک یا شبکه خود را انتخاب کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که شرکای جستجو و شبکه نمایش را در کمپین‌های جستجوی خود دوست ندارید، می توانید شرکای ویدیو را در شبکه نمایش لغو انتخاب کنید. توجه داشته باشید که با انتخاب زیرگروه‌های کمپین خاص یا حتی استراتژی‌های پیشنهادی خاص، ممکن است اجازه لغو انتخاب برخی از این گزینه‌ها را نداشته باشید.

صفر تا صد تبلیغات در یوتوب!

مرحله پنجم: موارد استثنای محتوای خود را انتخاب کنید.

اکثر تبلیغ کنندگان تمایل دارند تبلیغاتشان در جای مخصوصی نمایش داده شود. اگر خیلی نگران ارائه تبلیغات در کنار محتوا هستید؛ می توانید محدودیت هایی را در این زمینه اعمال کنید اما به خاطر داشته باشید که اگر این مسئله برای شما اهمیتی ندارد می توانید محدودیتی اعمال نکنید. با اعمال نکردن محدودیت، شما دسترسی به فضاهای اضافی بیشتری خواهید داشت که احتمالاً به دلیل رقابت کمتر، هزینه کمتری دارند.

صفر تا صد تبلیغات در یوتوب!

صفر تا صد تبلیغات در یوتوب!

مرحله ششم: ویدیوهای مرتبط را اضافه کنید.

این بخش از تنظیم کمپین YouTube اغلب نادیده گرفته می شود. فراموش نکنید که برای افزایش تعامل، ویدیوهای مرتبط را از کانال خود اضافه کنید، و اگر فید محصول Google Merchant Center به Google Ads متصل است، حتماً در اینجا شرکت کنید تا بتوانید کارت های محصول را با تبلیغات ویدیویی خود نشان دهید. اگر می‌خواهید با چیزهای پیچیده‌ای مانند محدودیت‌های فرکانس یا زمان‌بندی تبلیغات سر و کار داشته باشید، مواردی را که در قسمت «تنظیمات اضافی» پنهان شده‌اند، پیدا کنید.

 

صفر تا صد تبلیغات در یوتوب!

مرحله هفتم: هدف گذاری خود را تنظیم کنید.

کمپین های یوتیوب به تبلیغ کنندگان ناوگان کاملی از گزینه های هدف گذاری در تبلیغات گوگل را می دهد. هر نوع مخاطبی و طیف گسترده ای از گزینه ها در دسترس شما است.

صفر تا صد تبلیغات در یوتوب!

مرحله هشتم: تبلیغ خود را آپلود کنید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از یک ویدیوی یوتیوب برای تبلیغ ویدیویی خود، باید در یوتیوب آپلود شود. نمی خواهید تبلیغ شما در کانال شما نمایش داده شود؟ مشکلی نیست، به سادگی آن را به جای «عمومی» روی «فهرست نشده» قرار دهید. URL آگهی YouTube خود را در اینجا جای‌گذاری کنید، سپس بسته به نوع کمپین شما، گزینه‌ها ظاهر می‌شوند. در این مثال، می‌توانیم یک تبلیغ درون جریانی قابل رد شدن (نوع «معمولی») یا یک آگهی ویدیویی درون فید (نوعی که یک تصویر کوچک و توضیحات را نشان می‌دهد) ایجاد کنیم.

صفر تا صد تبلیغات در یوتوب!

مرحله نهم: پیشنهاد خود را تنظیم کنید.

صفر تا صد تبلیغات در یوتوب!

مرحله دهم: موفقیت خود را بسنجید

چگونه معیارهای مناسب را برای کمپین خود انتخاب می کنید؟ در ابتدا باید هدف خود را تبلیغ گذاری بدانید و ببینید هدف شما آگاهی بخشیدن بوده یا موارد دیگری مد نظر داشتید؟

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید