جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کوالکام تایید کرد: عرضه کامپیوترهای مجهز به تراشه رقیب سری M اپل در اواخر 2023

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
کوالکام تایید کرد: عرضه کامپیوترهای مجهز به تراشه رقیب سری M اپل در اواخر 2023

اواخر سال گذشته میلادی شرکت کوالکام از عرضه پردازنده‌ای برای رقابت با تراشه‌های سری M اپل در سال 2023 خبر داد و حالا این کمپانی تایید کرده که اواخر 2023 کامپیوترهای مجهز به این چیپ وارد بازار می‌شوند.

تراشه‌های سری M اپل مبتنی بر معماری Arm هستند و از زمان عرضه آن‌ها به بازار، شرکت‌های مختلفی به دنبال توسعه رقیب آن‌ها بوده‌اند؛ از کوالکام گرفته تا سامسونگ. کوالکام که در بازار تراشه‌های موبایل حرف اول را در دنیای اندروید می‌زند، می‌خواهد در بازار تراشه‌های PC هم حرفی برای گفتن داشته باشد تا عرصه برای اینتل و AMD تنگ‌تر شود.

کوالکام و عرضه تراشه رقیب M در 2023

در جدیدترین جلسه مربوط به گزارش مالی کوالکام، مدیرعامل و رئیس این کمپانی، «کریستین آمون» اعلام کرد تیم Nuvia در حال پیشرفت در رسیدن به هدفش برای یک جهش در عملکرد پردازنده‌های مبتنی بر معماری Arm است. پردازنده‌ای که این تیم طراحی می‌کند، به دنبال بهترین‌های بازار می‌رود و لپ‌تاپ‌های ویندوزی مجهز به آن اواخر 2023 در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

 کوالکام تایید کرد: عرضه کامپیوترهای مجهز به تراشه رقیب سری M اپل در اواخر 2023

بیشتر بخوانید: عواملی که به آرامی اجزای سیستم کامپیوتری شما را ویران می کند

کریستین آمون

زمانی که حالا کوالکام اعلام کرده، با چیزی که سال گذشته گفته بود کمی فرق می‌کند و با تاخیر روبه‌رو هستیم. این کمپانی در نیمه دوم 2022 این پردازنده را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد و اواخر 2023 اولین محصولات مجهز به آن معرفی و روانه بازار می‌شوند.

کوالکام در ژانویه 2021 با مبلغ 1.4 میلیارد دلار Nuvia را تصاحب کرد؛ استارتاپی که توسط طراحان تراشه‌های سابق اپل تاسیس شد. این استارتاپ به دنبال توسعه پردازنده‌های مبتنی برای Arm برای سرورها و کامپیوترهای همیشه متصل بود اما حالا حوزه فعالیت‌هایش گسترده‌تر شده است.

کوالکام می‌خواهد با پردازنده جدیدش مستقیما به جنگ تراشه‌های سری M برود، با این حال انتظار نمی‌رود بتواند با این چیپ‌ها رقابت کند؛ مخصوصا مدل‌های مکس و اولترا M1 که می‌توانند با قدرتمندترین پردازنده‌های اینتل و AMD هم رقابت کنند.

البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که تا اواخر 2023، نسل جدید تراشه‌های اپل وارد بازار می‌شوند که سری M2 خواهند بود. این احتمال هم وجود دارد که تا آن زمان با چیپ M3 هم روبه‌رو شویم. علاوه بر اپل، نسل جدید پردازنده‌های اینتل و AMD هم از راه می‌رسند که مسلما پیشرفته‌تر و کم‌مصرف‌تر از نسل کنونی خواهند بود. بنابراین کوالکام کار بسیار سختی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید