جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

عوامل ریزش مو چیست؟

author منتشر کننده
نظرات (3) 11 0
عوامل ریزش مو چیست؟

همواره افراد زیادی هستند که از ریزش مو رنج می‌برند و خودسرانه علل متفاوتی را بر آن می‌شمارند و برای مداوای آن دست به هر عملی می‌زنند، اما وقتی انسان منبع ریزش مو را در بدن خود نداند و خودسرانه دست به مداوای خودش بزند نتیجه‌ی بدتری خواهد گرفت. ریزش مو ناشی از استرس یکی از علل مهم ریزش مو است که همواره میان زنان و مردان باعث از دست دادن هزاران تار مو می‌شود. کنترل نداشتن روی اعصاب،‌ تسلط نداشتن بر روان خود و عوامل عصبی فراوانی موجب ریزش مو می‌گردد.

عوامل ریزش مو چیست

عوامل ریزش مو چیست؟

ریزش مو علل متفاوت دیگری نیز دارد که یکی از آنها کمبود برخی از ویتامین ها در بدن است، شاید سوال پیش بیاید که ریزش مو از کمبود کدام ویتامین است، کمبود آهن و ویتامین D در بدن یکی از دلایل مهم برای ریزش مو است، همچنین کمبود ویتامین B در بدن موجب ریزش مو در حالتهای خفیفی می‌گردد. خوردن قرصهای ویتامینه مانند زینک پلاس، ویتامین D و استفاده از مواد غذایی سالمی که حاوی این ویتامین ها باشند، مثل ماهی، سبزیجات، آووکادو و ... موجب پیشگیری از ریزش مو می‌شود.

ریزش مو در خواب به چه شکل است؟

برخی ریزش مو را تاثیر استحمام های بیش از حد، و شانه زدن های زیاد و فشار به ریشه‌ی مو می‌دانند، اما برخی حتی در خواب نیز به شدت ریزش مو دارند، یکی از علل آن استفاده نکردن از پروتئین و دسته ی کربوهیدرات ها مانند برنج و نان است. بدین ترتیب ریزش مو در افرادی که رژیم های غذایی سخت دارند به شدت دیده می‌شود. یکی از انواع ریزش مو بدین صورت است که تار مو به مرور نازک می‌شود و از وسط شکسته می‌شود اما بسیاری از انسان ها با ریزش مو از نوع ریزش مو از ریشه مواجه‌اند.                                                                                                                      

ریزش مو را چگونه درمان کنیم؟

همواره کسانی که با ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند در انتظار درمان شدن شان با استفاده از داروهای مختلفی هستند اما تغییر درمان و پریدن از این شاخه به آن شاخه در طول درمان موجب می‌شود تا افراد در بازه ی زمانی مشخص به نتیجه ی دلخواه نرسند. حتی اگر به طور منظم در یک بازه‌ی زمانی مشخص برای درمان ریزش مو تلاش کنید، اگر به یکباره روند درمان را قطع کنید به سرعت این ریزش مو بر میگردد و روند دوباره از نو باید شروع شود. استمرار در روند درمان یکی از علل موفقیت در درمان است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (3)

  1. متن مفیدی بود . اگر یک نظر کلی بخوایم بدیم اینه که علل وراثت ، تغذیه ، اب و هوا ، کار و تحصیلات و خلق و خو هم موثرند . با تشکر

    1. بله دقیقا حق با شماست

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید