جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ماهواره انگلیسی نقشه ۳ بعدی از جنگل های زمین تهیه می کند

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
ماهواره انگلیسی نقشه ۳ بعدی از جنگل های زمین تهیه می کند

یک ماهواره تولید انگلیس می تواند نقشه ای سه بعدی از جنگل های زمین فراهم می کند تا میزان کربنی که در آنها وجود دارد و همچنین تاثیرات جنگل زدایی بر تغییرات آب و هوایی سنجیده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل،این ماموریت به طور کلی به داخل جنگل ها نفوذ می کند و یک تصویر از زیست توده زمین می سازد. ابزار مذکور BIOMASS نام دارد و نخستین ماهواره ای است که فناوری به نام رادار P-band را به مدار زمین می برد.

ماهواره مذکور به محققان کمک می کند تا تاثیرات جنگل زدایی بر تغییرات آب وهوایی با دقت بیشتری سنجیده شود و در نتیجه عدم قطعیت درباره اقدامات فعلی نیز کاهش یابد. داده هایی که این ابزار جمع آوری می کند جنگل‌های جهان را با اندازه‌گیری‌های بی‌طرفانه و منسجم از کل زیست توده زمین به طور یک جا و متحد نشان می دهد که در دسترس همگان خواهد بود.

به گفته پروفسور شان کویگان از دانشگاه شفلید و محقق ارشد ماهواره BIOMASS ماهواره های مذکور اراده سیاسی برای مراقبت از جنگل ها و ارائه اطلاعاتی صحیح به مردم به طوریکه قانع شوند را فراهم می کند.

او در این باره می گوید: می توان با کمک این ماهواره نقشه ای ۳ بعدی از جنگل ها ایجاد کرد.

ماهواره مذکور که چند فوت ارتفاع دارد و وزنی بیش از یک تن دارد، احتمالاً تا پایان سال آینده آماده پرتاب می شود.ابزار اصلی آن(رادارPband) به شرکت ایرباس در استیون گیت منتقل شده و آماده نصب روی ماهواره است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید