جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مراقب فشارخون بالا باشید/ خطر سکته مغزی و قلبی مراقب فشارخون بالا باشید/ خطر سکته مغزی و قلبی

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
مراقب فشارخون بالا باشید/ خطر سکته مغزی و قلبی مراقب فشارخون بالا باشید/ خطر سکته مغزی و قلبی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اهمیت کنترل فشارخون، گفت: ۳۲ درصد ایرانیان بالای ۱۸ سال دچار فشارخون بالا هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی، فشارخون بالا را مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی برشمرد و افزود: شواهد نشان می‌دهد که کاهش فشارخون حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد خطر سکته مغزی و ۲۵ تا ۲۰ درصد خطر سکته قلبی را کاهش می‌دهد.

به گفته وی، گرچه بیماری فشارخون به راحتی قابل تشخیص است و درمان دارویی دارد اما در بسیاری از نقاط جهان به میزان کافی شناسایی، درمان و کنترل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: تسریع کننده نانویی درمان سرطان از راه می رسد

سهرابی بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۹، گفت: فشارخون بالا حدود یک میلیارد و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت ۳۰ تا ۷۹ ساله را در جهان تحت تأثیر قرار داده است. این در حالی است که تقریباً نیمی از این افراد از بیماری خود مطلع نیستند.

وی افزود: بر اساس این گزارش در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۰ میلیون نفر در جهان به دلایل مرتبط با فشارخون بالا جان خود را از دست دادند.

سهرابی از ابتلای ۳۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال در کشور به فشارخون بالا خبر داد و گفت: بر اساس نتایج پیمایش ملی بیماری‌های غیرواگیر در سال ۱۴۰۰ تقریباً ۶۱.۵ درصد از این افراد از بیماری خود اطلاع داشتند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با تاکید بر اهمیت شناسایی، مراقبت و درمان فشار خون بالا خاطرنشان کرد: اندازه‌گیری فشارخون در تمام مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت توسط پزشکان، مراقبان سلامت و بهورزان انجام می‌شود.

به گفته وی، در این مراکز ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به فشارخون، مراقبت‌های بهداشتی و مشاوره تغذیه ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید