جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مرگ و میر کودکان آمریکایی بر اثر فنتانیل در ۸ سال ۳۰ برابر شد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
مرگ و میر کودکان آمریکایی بر اثر فنتانیل در ۸ سال ۳۰ برابر شد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که فنتانیل مصنوعی، تعداد زیادی از کودکان آمریکایی را به کام مرگ می کشاند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته «جولی گایتر»، نویسنده این مطالعه و استادیار اطفال در دانشکده پزشکی ییل کنتیکت، «مرگ و میر کودکان ناشی از فنتانیل بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ بیش از ۳۰ برابر شده است.»

نزدیک به نیمی از مرگ و میرها در خانه رخ داده است و بیشتر آنها غیرعمدی بوده اند. نوجوانان ممکن است ندانند داروهایی که مصرف می‌کنند آلوده به فنتانیل است، در حالی که کودکان بسیار خردسال ممکن است داروهای مصرف‌شده توسط والدین خود را لمس کرده یا بلعیده باشند.

گایتر توضیح داد: «مشکل این است که در حال حاضر بزرگسالان بیشتری در معرض فنتانیل قرار می‌گیرند، چه این فنتانیل یک شکل خالص از دارو باشد یا به مواد مخدر دیگر تقسیم شود، بنابراین بچه‌ها بیشتر در معرض آن قرار می‌گیرند.»

گایتر با استفاده از داده‌های گواهی مرگ از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، مرگ‌های ناشی از فنتانیل را طی دو دهه ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: ۶ علت شایع ابتلا به آسم را بشناسید

گایتر دریافت که تقریباً ۵۲۰۰ مرگ در میان تقریباً ۱۴۰۰۰ مسمومیت کُشنده با مواد افیونی بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۱، به دلیل فنتانیل بوده است.

در سال ۱۹۹۹، حدود ۵ درصد از مرگ و میر ناشی از مواد افیونی ناشی از فنتانیل بود. تا سال ۲۰۲۱، این رقم به ۹۴ درصد رسیده بود که الگوی مرگ و میر بزرگسالان را منعکس می‌کرد.

در اوایل این ماه، یک گزارش فاش کرد که مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد فنتانیل در ایالات متحده تنها در پنج سال ۲۷۹ درصد افزایش یافته است.

در تحقیقات گایتر، او دریافت که افزایش مرگ و میر ناشی از فنتانیل که در سال ۲۰۱۸ آغاز شد، منجر به افزایش تقریباً سه برابری مرگ و میر در میان نوجوانان بزرگ‌تر و افزایش تقریباً شش برابری در بین کودکان زیر ۵ سال شد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید