جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مصرف روزانه استاتین از مشکلات قلبی در بیماران HIV جلوگیری می کند

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
مصرف روزانه استاتین از مشکلات قلبی در بیماران HIV جلوگیری می کند

بیماری قلبی خطر بالایی برای افراد مبتلا به HIV است، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف استاتین ها به طور قابل توجهی این خطر را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، یک کارآزمایی بالینی نشان می‌دهد افراد مبتلا به HIV که روزانه یک قرص استاتین مصرف می‌کردند، خطر سکته مغزی، حمله قلبی یا جراحی باز کردن رگ‌های مسدود شده در آنها تا ۳۵ درصد کاهش یافت.

محققان خاطرنشان کردند که استاتین ها پتانسیل جلوگیری از یک مورد از هر پنج رویداد مهم قلبی عروقی یا مرگ زودرس در افراد مبتلا به HIV را دارند، که در غیر این صورت می‌توانند ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهند.

دکتر «گری گیبونز»، مدیر مؤسسه ملی قلب، ریه و خون گفت: «این تحقیق نشان می‌دهد که استاتین‌ها ممکن است معیاری در دسترس و مقرون‌به‌صرفه برای بهبود سلامت قلبی عروقی و کیفیت زندگی افراد مبتلا به HIV باشند.»

برای این مطالعه، محققان شرکت کنندگان را به دو گروه درمانی اختصاص دادند؛ گروهی که روزانه یک استاتین دریافت کردند، و گروهی که یک قرص دارونما دریافت کردند. گروه استاتین روزانه ۴ میلی گرم پیتاواستاتین کلسیم (لیوالو) دریافت می‌کردند.

محققان شرکت کنندگان را حدود پنج سال دنبال کردند. آنها زمانی که دریافتند مزایای درمان بر خطرات احتمالی برتری دارد، آزمایش را زود به پایان رساندند.

آنها دریافتند که شرکت کنندگان در گروه درمان ۲۱ درصد کمتر از گروه دارونما این مرگ‌های قلبی را تجربه می‌کنند.

همچنین افرادی که پیتاواستاتین مصرف کردند ۳۰ درصد کاهش سطح کلسترول بد (LDL) داشتند.

گیبونز افزود: «تحقیقات مداوم در مورد اینکه چگونه درمان با استاتین ممکن است بر التهاب و افزایش فعال‌سازی سیستم ایمنی در میان افراد مبتلا به HIV تأثیر بگذارد، ممکن است به ما کمک کند تا مزایای بیشتری را که با این رویکرد درمانی می‌بینیم درک کنیم.»

به گفته محققان، برای تعیین اینکه چگونه این نتایج بر دستورالعمل‌های مراقبت از افراد مبتلا به HIV تأثیر می‌گذارد، باید تحقیق بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید