جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی بهترین و پرکاربردترین نرم افزارهای تدوین و تبدیل فیلم

author منتشر کننده
بدون نظر 8 0
معرفی بهترین و پرکاربردترین نرم افزارهای تدوین و تبدیل فیلم

یکی از محبوب‌ترین ابزارهایی که با پیشرفت تکنولوژی به خانه‌ها و دهکده‌های جهانی نفوذ کرده است نرم افزارهای تدوین و تبدیل فیلم می‌باشد. ابزاری که به ما اجازه می‌دهد تا فیلم‌ها و ویدیوهای خود را با بهترین کیفیت ارائه دهیم. امروزه این برنامه‌ها، از قدرتمند‌ترین نرم افزارهای تدوین و تهیه یک فیلم سینمایی، کلیپ‌های کم حجم و با کیفیت می‌باشند که حتی به شما این اجازه را می‌دهد که فیلم‌های کوتاه خود را که با موبایل گرفته اید تبدیل به یک فیلم با کیفیت کنید. ویرایش و تدوین ویدئو به این معنا نیست که فقط بزرگسالان بتوانند در تهیه آن موفق باشند، بلکه هر کودک و نوجوانی می‌تواند به اندازه قابلیت‌های خود کار با این نرم افزارها را چه به صورت آماتور و چه حرفه ای بیاموزد. اگرچه شما هیچ آموزشی در زمینه‌ی تدوین ویدیوها نداشته اید، این نرم افزارها یک روش هیجان انگیز برای ساخت فیلم‌ها و ویدیوهای شما هستند که در صورت کار کردن مداوم با آن‌ها رفته رفته یادگیری بهتری از آن‌ها خواهید داشت.

تدوین و تبدیل فیلم

Adobe Premiere Pro، قدرتمند ترین نرم افزار تدوین و تبدیل فیلم

پریمایر یک برنامه ی حرفه ای ویرایش ویدئو است که توسط Adobe Systems تهیه شده است و برای اولین بار در سال 2003 جانشین Pro Adobe Premiere  که برای اولین بار در سال 1991 به کار گرفته شده بود راه اندازی شد. نرم افزار پریمایر برعکس برنامه یAdobe Premiere Elements  که فقط به بازار مصرف کنندگان اهمیت می‌دهد، یک نرم افزار حرفه‌ای ویرایش فیلم‌ها و تدوین ویدیوهای شماست. اولین شرکت سازنده برنامه Adobe Premiere سی ان ان بود. همچنین، در سال 2007، بسیاری از شرکت‌های تدوین و ساخت فیلم‌های سینمایی، این برنامه را برای تدوین فیلم‌های خود به کار گرفتند. تدوین فیلم هایی مانند Deadpool، Gone Girl،  کاپیتان ابو رائد و هیولاها  از جمله فیلم های سینمایی معروف مطابق ساخته‌ی این نرم افزار بود.

Premiere Pro  حتی قابلیت تدوین تصاویر ویدئویی با رزولوشن 10،240 × 8،192 ، با حداکثر بیت رنگ ، در هر دوبیت RGB و YUV را داراست. ویرایش صدا به شکل حرفه‌ای، پشتیبانی از افزونه‌های صوتی VST و اختلاط صدای فراگیر از دیگر توانایی‌های این نرم افزار است. ساختار محیطی پلاگین Premiere Pro این نرم افزار را قادر می‌سازد تا فرمت‌های ورودی و خروجی آن فراتر از فرمت های رایج  QuickTime و ...باشد. پشتیبانی از فرمت‌های متنوع در فایل‌های ویدیویی و کدک‌های موجود درویندوز نیز از اخصه های آن است.

نرم افزار تدوین و تبدیل فیلم Premiere Pro، همچنین قادر است تمام عملکردهای تدوین ویدئو های مورد نیاز شما را برای رندر نهایی با نگه داشتن کیفیت پخش آن، پوشش دهد. این عملکرد، دراوزه ی ورودی و خروجی ویدئو و صداها را با فرمت های مختلف باز کند و برای ایجاد تغییرات جدید و ویرایش آن ها استفاده شود. در هنگام کار با نرم افزار Premiere Pro، می‌توانید از طریق محیط خطی آن ویدئوها و عکس های مختلف خود را با هم ویرایش کنید. عنوان‌ها را می توان به فیلم ها اضافه کرد و فیلتر‌ها را می‌توان بر روی فیلم‌های خود اعمال کرد.

امروزه اکثر فیلم‌هایی که به صورت حرفه ای در صنعت سینمای جهان اراده می‌شوند از طریق همین نرم افزار تدوین می‌شوند. به عنوان نمونه، می‌توان صدا و سیمای کشور خودمان را مثال زد که برای ویرایش حرفه ای تصاویر و فیلم های خود از از این نرم افزار بهره می‌برد. بی شک طراحی منحصر به فرد پریمایر راه را برای تدوین گرهای جهان هموار کرد و آثار آن را به خوبی در صنعت سینمای جهان و همچنین در فیلم‌هایی چون Superman Returns ،Dust to Glory می‌بینیم.

تدوین و تبدیل فیلم

از خصوصیات بارز این نرم افزار، وجود تمامی افکت‌ها و پلاگین‌های خاص به همراه انواع تایتل ها و ترانزیشن ها می‌باشد که اگرچه محیطی شلوغ و پیچیده دارد ولی امکان تدوین هر گونه فیلم به شکل دلخواه را برای شما فراهم می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به آهنگ گذاری و تاثیرگذاری افکت‌ها بر روی آن و تبدیل و رندر فیلم‌ها به شکل و کیفیت دلخواه شما اشاره کرد.

Adobe After Effects، نرم افزار افکت گذاری بر روی تدوین و تبدیل فیلم های شما

اگرچه افترافکت را بیشتر یک نرم افزار کمکی برای پریمایر می‌شناسند ولی به تنهایی قادر به ساخت پروژه‌های متفاوت و اسلایدشوهای زیبایی با این نرم افزار خواهید بود. امروزه تیزرهای تبلیغاتی زیادی از طریق این نرم افزار ساخته می‌شود و تریلر‌ها و تیزرهای ویدیو‌ها و موسیقی‌ها ساخته شده توسط کاربران از طریق این نرم افزار می‌باشد.

نرم افزار تدوین و تبدیل فیلم Adobe After Effects، یک نرم افزار توسعه یافته از نرم افزار قبلی خود در ورژن 1.1 می‌باشد که در خلق جلوه‌های بصری دیجیتال، گرافیک‌های متحرک توسط Adobe Systems طراحی شده است.

تدوین و تبدیل فیلم

نرم افزار افترافکت کمک شایانی در خلق جلوه ها بصری و ویژه می‌کند و در کنار پریمایر در صنعت سینما رابط کاربری خوبی برای طراحی جلوه های بصری به همراه پرده سبز می‌باشد. از ویژگی بارز این نرم افزار در حوزه تبدیل، رندر و تبدیل یک فیلم در بالاترین کیفیت ممکن می‌باشد.

Edius، دیگر نرم افزار قدرتمند تدوین و تبدیل فیلم

نرم افزار تدوین و تبدیل فیلم Edius یک ویرایشگر غیر خطی (NLE) است که با اکثر فرمت‌های ویدئویی مدرن کار می کند. این نرم افزار در تدوین فایل‌های سه بعدی توانمند است. از قابلیت‌های این نرم افزار می‌توان به به همراه داشتن  طیف وسیعی از ابزارهای ویرایش از جمله فیلترهای NEWBlue Video و تثبیت کنندگی تصاویر بلور و ناپایدار و همچنین تاثیرگذاری افکت‌ها بر روی موسیقی و صداها اشاره کرد.

EDIUS در ابتدا توسط شرکت Canopus در ژاپن توسعه داده شد و برای اولین بار در سال 2003 برای ویندوز XP معرفی شد. در سال 2005 شرکت Canopus به Grass Valley فروخته شد. اولین نسخه منتشر شده توسط Grass Valley نسخه چهارم این نرم افزار بود نسخه پنجم این نرم افزار اولین نسخه برای پشتیبانی از ویندوز ویستا و ویندوز 7 بود. اولین نسخه برای پشتیبانی از ویندوز 8 در سال 2010 با ورژن 6.5 منتشر شد تا کنون که در سال 2019 نسخه فعلی 9 را ارائه داده است.

تدوین و تبدیل فیلم

Lightworks، نرم افزار قدرتمند تبدیل و تدوین فیلم

از دیگر نرم افزارهایی که اگرچه به پای نرم افزار پریمایر نمی‌رسد ولی در داشتن قابلیت‌های پریمایر فاصله چندانی با آن ندارد، نرم افزار تدوین و تبدیل فیلم لایت وُرکس می‌باشد. لایت وُرکس از جمله نرم افزارهایی است که به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی فیلم خود را با بهترین کیفیت در رده فیلم‌های سینمایی ویرایش کنید. نسخه رایگان این نرم افزار با ویژگی های محدودی همراه است که پیشنهاد می شدو نسخه اصلی آن خریداری شود.

اثرات طیف نوری و ایجاد پریست های رنگی، تدوین دسته ای و مجموعی پیشرفته، ایجاد خروجی custom دو تصویره برای تعدد پخش در دو مانیتور ، امکان وارد کردن طیف گسترده ای از انواع فایل ها  و خروجی های با فرمت mpeg 264 HD  و Youtube  از بارزترین ویژگی های این نرم افزار است

اگرچه این نرم افزار رابط کاربری آسانی دارد ولی ابزار پیشرفته و پیچیده ای در آن مخفی است که شما را به یک تدوین گر حرفه ای تبدیل می‌کند. لایت وُرکس نیز به مانند پریمایر نیاز به کارد کردن زیاد برای مهارت و یادگیری نیازمند است.

تدوین و تبدیل فیلم

Corel VideoStudio، نرم افزاری با محیط کاربری آسان برای تدوین و تبدیل فیلم

آرزوی هر کاربری است که بتواند به سادگی فیلم هایی را که در کامپیوتر خود دارد مورد ویرایش قرار دهد. شاید در ابتدا این کار سخت به نظر برسد، اما در دنیای مجازی رایانه نرم افزار های زیادی وجود دارند که امکان ویرایش و تدوین فیلم ها را به شکلی ساده برای شما فراهم می کنند.

Corel یکی از نرم افزار تدوین و تبدیل فیلم‌ها می‌باشد که ضمن داشتن محیط کاربری ساده، امکان ویرایش فیلم های شما را به صورت کاملا حرفه‌ای فراهم می‌کند. از خصوصیات این نرم افزار در محیط کاربری ساده می توان به تقسیم بندی ساده این نرم افزار جهت تدوین اشاره کرد که به پنج دسته : تراک بزرگ (فیلم‌های شما)، تراک کوچک (اضافه کردن فیلم‌ها در پنجره‌های کوچک‌تر) ، تایتل، محیط خطی ضبط صدا و محیط خطی موسیقی اشاره کرد که هر یک از آن‌ها قابلیت اضافه کردن (بیشتر کردن محیط خطی) را دارا هستند.

تدوین و تبدیل فیلم

MAGIX Movie Edit، نرم افزاری ساده برای تدوین و تبدیل فیلم

از دیگر نرم افزارهای ساده تدوین و تبدیل فیلم می‌توان به نرم افزار magix اشاره کرد که ضمن داشتن محیطی ساده، می‌توانید ویرایشی حرفه‌ای را انجام دهید. این نرم افزار برای کاربران مبتدی در زمینه‌ی تدوین ویدیو بسیار مناسب می‌باشد. مسیر خطی قرار دادن ویدیو و آهنگ ها و حتی تایتل ها به شما کمک می‌کند که هر یک از محتواهای خود را در آن مسیر، به دل‌خواه جا به جا کنید. فِید کردن فیلم‌ها، تصاویر و آهنگ‌ها به ساده ترین شکل ممکن امکان پذیر است.

تدوین و تبدیل فیلم

از خوصیات بارز نرم افزار Magix، می‌توان به حجم کم آن و حتی محیطی سبک برای سیستم و پردازنده‌های گرافیکی شما اشاره کرد که بر روی سیستم های ضعیف هم قابل اجراست. (اگرچه این نرم افزار از سال 2015 به بعد نسخه 32 را انتشار نمی کند). تبدیل در این نرم افزار نیز بسیار کاربردی است که می توانید ویدیوهای خود را با حجمی کمتر و کیفیتی بهتر رندر کنید.

از دیگر نرم افزارها جهت تدوین ویدیوهای خود می توانید به Hitfilm Express، DaVinci Resolve، VSDC، Shotcut، CyberLink و ... اشاره کرد که علی رغم نام معتبرشان استفاده کمتری در زمینه تدوین فیلم دارند.

HandBrake، نرم افزار تدوین و تبدیل فیلم

نرم افزار تدوین و تبدیل فیلم HandBrake، در واقع یک پروکودر یا مبدل آزاد و باز برای فایل‌های ویدئویی دیجیتال است که در ابتدا در سال 2003 توسط اریک پتی (Eric Petit) طراحی شد تا فیلم را از یک دی وی دی به یک دستگاه ذخیره سازیِ داده، آسان‌تر کند. اما از آن زمان تاکنون، تغییرات و اصلاحات بسیاری در این نرم افزار صورت گرفته است.

نرم افزار تدوین و تبدیل فیلم HandBrake، نرم افزاری مخصوص برای تغییر فرمت‌ها و تنظیم بیت ریت ویدیوها می‌باشد که می‌توانید از طریق آن فیلم های با حجم بالا را کم حجم کرده بدون اینکه کیفیت آن افت کند. تبدیل انواع فایل‌ها به فرمت MP4 و MKV، کم کردن حجم فیلم به همراه نگه داشتن کیفیت آن از ویژگی های این نرم افزار به شمار می‌رود.

تدوین و تبدیل فیلم

MKVToolnix، نرم افزار تدوین و تبدیل فیلم، مخصوص فرمت های mkv

نرم افزار تدوین و تبدیل فیلم MKVToolNix، که اصلی‌ترین مبدل فرمت mkv است که توسط موریس بانکوس طراحی شد. شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید ویدیوهای خود را با فرمت mkv  تبدیل کنید و بر روی آن زیرنویس‌های خود را ایجاد کنید. از بهترین قابلیت‌های آن ایجاد زیرنویس و تغییر زمان آن می‌باشد. از طریق این نرم افزار می‌توانید فایل‌های زیرنویس خود با فرمت srt را در فیلم‌های با فرمت mkv خود ادغام کنید و جهت هماهنگی، زمان آن را به عقب و یا جلو هدایت کنید. سرعت بالا و عملکرد سریع و بدون افت کیفیت از ویژگی های بارز این نرم افزار به شمار می‌روند.

تدوین و تبدیل فیلم

SolveigMM Video Splitter، نرم افزار قدرتمند تدوین و تبدیل فیلم

از طریق نرم افزار تدوین و تبدیل فیلم HandBrake شما می‌توانید فرمت های mkv را به mp4 تبدیل کنید اما، این نرم افزار امکان تدوین و کات را به شما نمی‌دهد. لذا با استفاده از نرم افزار SlovigMM به راحتی می‌توانید هر فیلمی با فرمت Mkv را در نرم افزار تدوین کرده و از آن خروجی Mp4 بگیرید.

این نرم افزار در واقع یک ویرایشگر ویدئویی برتر در پوشش فرمت های AVC 264، MP4، MOV، AVCHD، MTS، M2TS، MPEG-2، MPEG-1، MKV، AVI، WMV، MP3، و WMA می‌باشد. مبدلی سریع که ضمن حذف و کات قسمت‌های یک ویدیو امکان خروجی ساختن با فرمت های دیگر را برای شما فراهم می‌کند. برش دادن و نگاشتن ویدیوها و افکت‌های صوتی و رابط کاربری جذاب و بسیار آسان از دیگر خصوصیات این نرم افزار است.

تدوین و تبدیل فیلم

Bigasoft Total Video Converter، کامل ترین نرم افزار تدوین و تبدیل فیلم

نرم افزار تدوین و تبدیل فیلم Bigasoft یک مبدل کامل و و قدرتمند جهت رندر و تبدیل هر گونه فایل ویدیویی با هر فرمتی به فرمت های ویدیویی ، موسیقی و ... دیگر می‌باشد.

از طریق این برنامه شما می توانید به راحتی ویدئو های مختلف خود را با هر فرمتی در کمترین زمان ممکن با حفظ کیفیت آن تبدیل کنید.  تبدیل صدا و ویدئو به فرمت های صوتی و ویژگی های پیشرفته تری چون ادغام فیلم‌ها و تصاویر نیز از دیگر خصوصیات این نرم افزار است. این نرم افزار قادر است تا تمامی فرمت های رایج امروزی اعم از دستگاه های دیجیتال و آندرویدی و آیفون، در فرمت های متنوع تصویری و صوتی را پشتیبانی کند.

لذا اگر شما به دنبال یک نرم افزار تبدیل کامل و جامع برای ویدیوهای خود می گردید، این نرم افزار را برای شما پیشنهاد می‌کنیم.

تدوین و تبدیل فیلم

Format Factory، یکی از جامع ترین نرم افزار تدوین و تبدیل فیلم

نرم افزار تدوین و تبدیل فیلم FormatFactory یک مبدل چندرسانه ای رایگان است که قادر است فایل های ویدئویی، صوتی و تصویری را به انواع فرمت‌ها تبدیل کند. این نرم افزار که بیشتر کارایی شبیه نرم افزار Bigasoft Total Video Converter  دارد قادر به تبدیل فرمت‌های دی وی دی ها و سی دی‌ها به فرمت‌های دیگر و همچنین تغییر فرمت تصاویر و حتی فایل های فشرده‌ی ios می‌باشد.

پشتیبانی از فرمت های ویدیویی چون MP4, 3GP, MPG, AVI, WMV, FLV, SWF و یا در زمینه صوتی به MP3, WMA, MMF, AMR, OGG, M4A, WAV  و همچنین در زمینه فرمت‌های عکس و تصویر هم به JPG, BMP, PNG, TIF, از خصوصیات بارز این نرم افزار می‌باشد. برخی از امکانات ممتاز این نرم افزار امکان تغییر اندازه تصاویر بدون افت کیفیت و امکان چرخش و تغییر شکل تصاویر می‌باشد.

تدوین و تبدیل فیلم

نرم افزارهای دیگری هم برای تبدیل و تغییر فرمت‌ها همچون Wondershare، Total Video Converter و ... وجود دارد ولی نمی‌تواند جایگزین این نرم افزارها شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید