جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی خودروی فولکس واگن گلف دوگانه‌سوز

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
معرفی خودروی فولکس واگن گلف دوگانه‌سوز

شرکت فولکس واگن یک شرکت خودروسازی آلمانی می‌باشد که در زمینه مهندسی، طراحی، تولید و توزیع اتومبیل‌ها، موتورسیکلت‌ها، وسیله نقلیه تجاری، توربوجت‌ها و نیز موتورهای درون‌سوز فعالیت می‌کند. مهم‌ترین برند این شرکت به گروه فولکس واگن تعلق دارد. در حال حاضر این شرکت بزرگ‌ترین خودروساز اروپا می‌باشد که البته باید گفت سومین شرکت بزرگ خودروسازی جهان هم به حساب می‌آید. در حال حاضر از میان 10 خودرویی که در تمام دوران صنعت خودروسازی جزء پرفروش‌ترین اتومبیل‌ها محسوب می‌شوند، 3 خودرو متعلق به شرکت فولکس واگن می‌باشد.

شرکت فولکس واگن

این سه خودرو عبارتند از: فولکس قورباغه‌ای، فولکس واگن پاسات و واگن گلف. علاوه بر این، شرکت فولکس واگن در بین همه شرکت‌های خودروسازی، بیشترین سرمایه‌گذاری را در بخش توسعه و تحقیق هزینه می‌کند. این شرکت برای نسل هشتم گلف طیف وسیعی از پیشرانه‌ها اعم از نمونه‌های بنزینی، هیبریدی و دیزلی را برای مشتریان خود عرضه می‌نماید. اکنون گزینه دیگری هم به این موتورها افزوده شده است و آن گزینه‌ای نیست جز گزینه دوگانه‌سوز CNG که در گلف TGI عرضه می‌شود و شهروندان کشورهای اروپایی می‌توانند با خریداری این اتومبیل دوگانه‌سوز سهمی در کاهش آلودگی و نیز کمک به حفظ محیط زیست داشته باشند بنابراین در مقاله پیش رو سعی داریم شما خوانندگان عزیز را با طراحی ظاهری این خودرو و همچنین مشخصات فنی آن آشنا کنیم. امید است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

بررسی مشخصات فنی فولکس واگن گلف دوگانه‌سوز

شاید خودروهایی که الکتریکی و هیبریدی هستند جزء اولویت‌های شرکت فولکس واگن باشند اما پیشرانه احتراق داخلی هنوز هم  بازار قابل توجهی دارد. برای افرادی که نیازمند مصرف سوختی مانند پیشرانه‌های دیزلی و البته معایب این پیشرانه‌ها هستند، شرکت فولکس واگن اتومبیل‌های زیادی با پیشرانه‌های بنزینی را عرضه کرده است که البته توانایی این را دارند که با گاز طبیعی هم کار کنند. در سال‌های اخیر هم، امکان خرید اتومبیل‌هایی که با سوخت CNG یا گاز طبیعی فشرده کار کنند برای مشتریان فراهم شده است که باید گفت که این امکان در گلف TGI وجود دارد. در حقیقت شرکت فولکس واگن به خوبی می‌داند که استفاده از گاز طبیعی برای رانندگان بسیاری از کشورها مزیت به حساب می‌آید.

در مدل MK8 که با این نوع از سوخت پاک که با محیط زیست هم سازگاری دارد در دسترس قرار گرفته است تغییری ایجاد نشده است بنابراین امکان دستیابی به ظرفیت پیمایش حدود 400 کیلومتر را بر اساس استاندارد WLTP را فراهم می‌نماید. طراحی گلف MK8 در مقایسه با نسل پیشین پخته‌تر شده است و خطوط تیز کمتری در بدنه آن به چشم می‌خورد. ضریب درگ خودرو هم در حال حاضر به ۰٫۲۷۵ رسیده است. در حالت کلی می‌توان گفت که طراحی نسل جدید گلف از محصولات جدید فولکس واگن پیروی نموده و نوع طراحی خودرو تعجب برانگیز نیست. از سوی دیگر کابین خودرو نسبت به بدنه آن جذاب‌تر است. در بخش‌های داخلی هم ویژگیه‌ای فناورانه جدیدی استفاده شده است که سبب جذب بیشتر خریداران می‌شود که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ویژگی‌هایی از قبیل ویژگی‌های زیر اشاره کرد:

 واحد اتصال آنلاین با بهره‌مندی از ویژگی‌های WeConnect

 نمایشگر هدآپ آپشنال

 و ...

اشاره کرد.

خودروی فولکس واگن گلف دوگانه‌سوز در حالی ارائه شده است که گروه فولکس واگن به تازگی دو محصول دوگانه‌سوز دیگر را هم ارائه کرده است که این دو محصول عبارتند از آئودی-A3 GTron اشکودا اکتاویا G-Tec.

از مشخصات فنی گلف TGI می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گلف TGI به همان پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژی تجهیز شده است که البته باید گفت که ویژگی مذکور در دل دو مدل دوگانه‌سوز دیگر(آئودی، اشکودا)هم قرار داده شده است. این پیشرانه 1.5 لیتری TSI قادر است قدرتی معادل با 128 اسب بخار تولید نماید که پیشرانه‌ای پاک و با کارایی قابل توجه به حساب می‌آید. افزون بر این 200 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌نماید، به لطف اصطلاحاتی همچون ضریب تراکم 1 به 12.5 هم کارایی بالایی دارد. افزون بر این، موتور گلف TGI پاک است به این معنا که در هر 100 کیلومتر بین 4.1 الی 4.3 کیلوگرم CNG مصرف نموده و در هر کیلومتر بین 111 الی 117 گرم کربن دی اکسید تولید می‌نماید. مجموع ظرفیت مخازن CNG گلف دوگانه‌سوز 115 لیتر و یا 17.3 کیلوگرم می‌باشد که با استفاده از آن، می‌توان مسافتی در حدود 400 کیلومتر را صرفا با استفاده از گاز پیمود. افزون بر این، یک باک 9 لیتری بنزینی هم برای این اتومبیل در نظر گرفته شده است که در هنگام خالی شدن مخازن گاز می‌تواند مورد استفاده واقع گردد.

نکته جالب توجه این است که ظرفیت پیمایش گلف TGI جدید نسبت به نسل پیشین خود کمتر است و بیشتر از مدل پیشین خود کربن دی اکسید منتشر می‌نماید. روی کاغذ این اتومبیل بین 95 الی 98 گرم در کیلومتر کربن دی اکسید تولید می‌کرد و همچنین ظرفیت پیمایش آن حداکثر به 422 کیلومتر می‌رسید. این چنین باید گفت که جدیدترین مدل اکتاویا G-TEC هم نسبت به گلف جدید عملکرد بهتری دارد و ظرفیت پیمایش آن روی سوخت CNG برابر با 500 کیلومتر است و این به این معناست که نسبت به مدل محبوب فولکس واگن سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.

در حالت کلی میزان آلایندگی گاز طبیعی در مقایسه با بنزین کمتر است به طوریکه گاز خروجی پیشرانه چنین مدل‌هایی دارای کربن مونوکسید و اکسیدهای نیتروژن کمتری است که این مقدار هم می‌تواند مورد توجه قرار گیرد چرا که سهم تولید ذرات آلاینده و تولید دوده کمتری نسبت به نسخه‌های بنزینی و دیزلی دارند. بر اساس گفته فولکس واگن، پیشرانه فولکس واگن گلف دوگانه‌سوز در صورتی که با گاز کار کند چیزی در حدود 25 درصد کربن دی اکسید کمتری در مقایسه با بنزین تولید می‌نماید در حالی‌که سوخت‌گیری با بیومتان حتی منجر به تعادل بهتری برای منتشر شدن کربن دی اکسید خواهد شد. در حال حاضر فولکس واگن گلف TGI جدید در دو نسخه استیشن واگن و نیز هاچبک پنج در، در اروپا برای مشتریان قابل سفارش می‌باشد که نسخه استیشن آن هم در اواخر این ماه وارد بازار خواهد شد.

امکانات فولکس واگن گلف

اولین تغییری که در فولکس واگن که البته می‌توان گفت مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی یک خودرو هم به حساب می‌آید ظاهر آن است. ظاهر یک خودرو می‌تواند در جذب مخاطب نقش مهمی را ایفا کند. گفتنی است که شرکت خودروسازی فولکس واگن هم در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار گرفته است به گونه‌ای که در کنار تمامی ظرافت‌هایی که در این اتومبیل به چشم می‌خورد شاهد جنگندگی و نیز طراحی اسپرت آن هستیم اما چیزی که با دیدن ظاهر این اتومبیل نمی‌توان به آن پی برد تغییراتی است که این شرکت خودروسازی در ابعاد و اندازه این خودرو ایجاد نموده است به طوریکه اکنون طول این خودرو 4284 میلی‌متر، عرض آن 1789 میلی‌متر، ارتفاع آن 1456 میلی‌متر و نیز فاصله بین دو محور آن 2636 میلی‌متر می‌باشد که با توجه با این ابعاد می‌توان گفت که نسبت به نسل هفتم این خودرو اندکی طولانی‌تر شده است اما عرض و ارتفاع آن در مقایسه با گذشته کمتر شده است تا بتواند آیرودینامیک بهتری داشته باشد.

در حالت کلی می‌توان اذعان داشت که همه نسل‌های خودرو فولکس واگن از همان ابتدای تولید از نظر امکانات و همچنین آپشن‌ها سنگ تمام گذاشته است به طوریکه اگر زمانی برسد که بر نسخه‌های قدیمی این خودرو سوار شوید از آپشن‌های بالای آن و امکاناتی که دارد تعجب کنید. آینه‌های فولکس واگن گلف از همان نسخه‌های نخستین تا آخرین انواع آن که الکترونیکی شده کاملا تاشو می‌باشند. هیچ نگرانی هم از بخار گرفتن و یخ‌زدگی این آینه‌های جانبی و کوچک وجود ندارد چرا که این آینه‌ها دارای گرم‌کن می‌باشند و جالب‌تر از آن هم این است که حافظه هم دارند. افزون بر محفظه‌های تهویه هوایی که در جلوی ماشین تعبیه شده است برای تهویه کلی ماشین و نیز جهت لذت بردن سرنشینان از هوای تازه، سانروف پانوراما در نظر گرفته شده است. همیشه سنسورها برای دنده عقب ماشین قرار داده می‌شوند اما جالب است بدانید که گلف جزء اندک اتومبیل‌هایی است که هم سنسور عقب دارد و هم سنسور جلو.

اگرچه باید گفت که جدا از سنسورها، خودروی فولکس واگن گلف دارای امکانی به نام اتوهلد و پارک الکترومکانیکی می‌باشد که در هنگام پارک خودرو در سخت‌ترین جاها به راحتی می‌توان از این امکان بهره گرفت. علاوه بر تمامی امکانات نام برده شده، هنگام ورود و نیز هنگامی‌که راننده می‌خواهد اتومبیل را روشن کند نیازی ندارد که از سوئیچ و یا همان کلید استفاده کند. برای اینکه سرنشینان بتوانند در فضای مهندسی‌ساز گلف موسیقی گوش کنند کافی است که موسیقی مورد نظر خود را در سیستم صوتی آن که سیستم پیشرفته‌ای است اجرا نمایند و از صدای آکوستیک آن لذت کافی را ببرند. فناوری LED هم که در چراغ‌های مجهز این اتومبیل به کار رفته است قابلیت تنظیم نور را در شرایط مختلف به سوار می‌دهد. افزون بر این با توجه به اینکه در آینه‌های این خودرو قاب وجود ندارد زیبایی آن بیشتر شده و از طرفی میزان شفافیت و نیز انعکاس تصاویر در جاده بیشتر از اتومبیل‌های هم‌پای گلف در این اتومبیل  است و سبب شده است یکی از برترین هاچبک‌ها باشد. ابعاد چرخ مدل پایه هم از نوع 16 اینچی و چرخ 17 اینچی به صورت آپشن انتخابی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید