جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مقایسه لپ تاپ MacBook Pro 16 با MacBook Pro 13: در چه قسمت‌هایی بهبود یافته است؟

author منتشر کننده
بدون نظر 7 0
مقایسه لپ تاپ MacBook Pro 16 با MacBook Pro 13: در چه قسمت‌هایی بهبود یافته است؟

اپل سرانجام لپ تاپ MacBook Pro 16 را به عنوان نسخه بازطراحی شده لپ تاپ MacBook Pro 13 که در سال 2019 رونمایی شده بود، معرفی کرد. با این حال، لپ تاپ MacBook Pro 13 همچنان قابل سفارش است و اگر برای خرید یکی از آن‌ها مبلغی را در نظر گرفته اید، نکات قابل توجهی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

مدتی بود که شایعات زیادی راجب لپ تاپ MacBook Pro 16 میشنیدیم و اکنون با معرفی آن، می‌بینیم که بیشتر ویژگی‌های منفی در زمینه طراحی در نسخه 15 اینچی قبلی برطرف شده و تلاش شده است تا مشتریان ناراضی اپل دوباره جذب شوند.

در حالی که لپ تاپ MacBook Pro 16 از فرمول جدیدی برای احیای سری پرطرفدار MacBook Pro استفاده می‌کند، لپ تاپ MacBook Pro 13 با ابعاد کوچک خود، تجربه جذابی را از یک دستگاه قابل حمل ارائه می‌دهد.

لپ تاپ MacBook Pro 16

بیشتر بخوانید: بررسی لپ تاپ Lenovo Yoga C630 13

مقایسه لپ تاپ MacBook Pro 16 باMacBook Pro 13: قیمت

میان قیمت تعیین شده برای لپ تاپ MacBook Pro 16 و لپ تاپ MacBook Pro 13 تفاوت زیادی وجود دارد که البته پشت این برچسب‌های قیمتی دلایل قابل توجهی نیز به چشم می‌خورد.

قیمت لپ تاپ MacBook Pro 13 از 1299 یورو شروع می‌شود در حالی که برای خرید ضعیف‌ترین نسخه دستآورد 16 اینچی اپل باید 2399 یورو بپردازید. از آنجایی که قیمت، همیشه یک مولفه تعیین کننده است بنابراین احتمالا محصول 13 اینچی اپل بیشتر نظر شما را جلب کند.

حتی قیمت گران‌ترین نسخه لپ تاپ MacBook Pro 13، تنها 1999 یورو می‌باشد. البته قابل ذکر است که مشخصات آن با لپ تاپ MacBook Pro 16 قابل مقایسه نیست.

مقایسه لپ تاپ MacBook Pro 16 باMacBook Pro 13: مشخصات فنی

تفاوت قابل توجهی بین مشخصات فنی لپ تاپ MacBook Pro 16 و لپ تاپ MacBook Pro 13 وجود دارد که اگر بطور خلاصه اشاره کنیم، محصول 16 اینچی بسیار قدرتمندتر است، با این وجود، اگر باز هم نگران قدرت پردازشی آن هستید، بهتر است خیالتان راحت باشد، چرا که اپل نسخه‌های مختلفی را برای کاربران خود در نظر گرفته است.

نسخه پایه لپ تاپ MacBook Pro 13 دارای نسل هشتم پردازنده چهار هسته‌ای Core i5 Intel با فرکانس پایه 1.4 گیگاهرتز بود که گرافیک یکپارچه Intel Iris Plus به همراه 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، این مشخصات را تکمیل می‌کرد. نمایشگر این دستگاه نیز وضوح 2560x1600 را با تراکم پیکسلی 227 ppi و میزان روشنایی تا 500 نیت ارائه می‌داد.

در حالیکه لپ تاپ جدید MacBook Pro 16 کمی پیشرفته‌تر عمل کرده است و دارای نسل نهم پردازنده 6 هسته‌ای Intel Core i7 با فرکانس پایه 2.6 گیگاهرتز، گرافیک اختصاصی AMD Radeon Pro 5300M، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی است. نمایشگر آن نیز وضوح 3072x1920 و میزان روشنایی تا 500 نیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

حتی گران‌قیمت ترین نسخه لپ تاپ MacBook Pro 13 نیز قابل مقایسه با لپ تاپ MacBook Pro 16 نیست. در حقیقت مقایسه این دو لپ تاپ، قیاس مع الفارغ است و مشخصات فنی این دو دستگاه هیچ وجه اشتراکی با هم ندارند. البته بدین معنی نیست که لپ تاپ MacBook Pro 13، محصول ضعیفی بوده، بلکه جایگاه و کاربری این دو لپ تاپ متفاوت است.

بیشتر بخوانید: بررسی لپ تاپ LG Gram 17 (2020)

مقایسه لپ تاپ MacBook Pro 16 باMacBook Pro 13: صفحه کلید

علاوه بر اینکه در قسمت مشخصات فنی، تفاوت‌های فاحشی میان MacBook Pro 13 اینچی و 16 اینچی وجود دارد، طی چند سال گذشته، تمامی مدل‌های MacBook Pro از جمله لپ تاپ MacBook Pro 13 از یک صفحه کلید بحث برانگیز موسوم به صفحه کلید پروانه‌ای استفاده می‌کردند که تفاوت بعدی دقیقا در همین قسمت است.

در صفحه کلید پروانه‌ای، مشکلات زیادی در زمینه عملکرد روزانه و مسائل فرعی وجود داشت که خوشبختانه، سرانجام اپل بدنبال رفع این مشکلات از کلیدهای جدید scissor-switch استفاده شده در لپ تاپ MacBook Pro 16 رونمایی کرد. البته این صفحه کلید هنوز بطور عملی مورد آزمایش قرار نگرفته است، لذا نمی‌توان با اطمینان گفت که در این زمینه بهبودی رخ داده است یا خیر.

لپ تاپ MacBook Pro 16

لذا برای درک بهتر این موضوع، به گفته اپل در مورد صفحه کلید جدید موسوم به Magic استناد می‌کنیم.

لپ تاپ MacBook Pro 16 دارای صفحه کلید جدید Magic با مکانیسم بازتعریف شده scissor است که باعث می‌شود عمق کلیدها به 1 میلی‌متر برسد و هنگام استفاده از آن‌ها احساس ثبات و پایداری بیشتری را نسبت به قبل به کاربر القاء ‌کنند. همچنین کلیدهای گنبدی ‌شکل لاستیکی طراحی شده توسط اپل، انرژی پتانسیل بیشتری را نسبت به کلیدهای معمولی ذخیره می‌کنند تا هنگام فشردن آن‌ها باز خورد مناسبتری را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید